1. leht 1-st

BMW keskuse garantii

Postitatud: 20.05.2008 17:26 41
Postitas Mell3
Kui viitsite vastata küsisks kas keegi on reaalselt garantiikorras näiteks sillaosi saanud vahetada või roolilatti? Ma mõtlen seda kaheaastast originaalosade garantiid. Kuidas asjaajamine oli?
Ja kas seda on keegi kasutatult ostetud autoga proovinud:
"2.2.1. Müüja annab sõiduki keredetailidele roostegarantii 144 (sada nelikümmend neli) kuud (12 aastat) sõiduki esmaregistreerimise või üleandmise-vastuvõtmise akti koostamise päevast"

Postitatud: 20.05.2008 18:32 01
Postitas Cert85
See roostegarantii kehtib ainult siis, kui autol on kõik hooldused ja remondid esinduses teostatud!

Postitatud: 20.05.2008 19:08 22
Postitas AARE540
See kaheaastane garantii- proovitud, toimib :)
Lased UMis jupi ära vahetada (kohapealt ostetud muidugi) ja kui kahe aasta jooksul midagi junniga juhtub, lööd UMi väravad jalaga lahti ja vahetatakse tasuta ära- ka tööraha on UMi poolt sellisel juhul :P
Pole oluline, mitu korda sel juhul jupp puu taha läheb, 2 aastat on 2 aastat.Pole ka oluline, millises esinduses see algne remont tehtud on ega ka see, millises esinduses garantiiremont tehakse.

Postitatud: 20.05.2008 22:23 19
Postitas iisak
AARE530 kirjutas: Pole oluline, mitu korda sel juhul jupp puu taha läheb, 2 aastat on 2 aastat.
Ei ole see siiski nii...

Postitatud: 20.05.2008 23:15 19
Postitas AARE540
Minu teada peaks see ikkagi nii olema, kuigi jah, omal ei olnud vajadust enne 2 aasta möödumist midagi vahetada garantii alla minevatest osadest.

Postitatud: 21.05.2008 01:28 56
Postitas erikred
aare vähe sõidad siis, mul paraleelvarras 2 korda garantii alla läinud :P

ilmselt te iisakuga räägite ka erinevatest asjadest, garantii kehtib alates algse jupi paigaldamisest mitte ei hakka uuesti 2 aastat jooksma kui garantii korrras midagi vahetatakse. puust ette ja punaseks siis saavad kõik aru.

terv
erich

Postitatud: 21.05.2008 08:19 56
Postitas AARE540
erikred kirjutas:aare vähe sõidad siis, mul paraleelvarras 2 korda garantii alla läinud :P

ilmselt te iisakuga räägite ka erinevatest asjadest, garantii kehtib alates algse jupi paigaldamisest mitte ei hakka uuesti 2 aastat jooksma kui garantii korrras midagi vahetatakse.
Ei saa salata, tõesti suht vähe- 3.5 aastaga 70K :)
Ja selles on sul õigus- 2 aastat kehtib alates sellest ajast, kui esimest korda jupp ära vahetatakse.

Postitatud: 21.05.2008 10:35 31
Postitas Mirko
See on ju loomulik, et pärast garantiikorras asja väljavahetamist, peab ka uuel asjal olema garantii. Näiteks kui ostan poest mobiili, millel on mingi defekt, siis ümbervahetamisel garantii ju ei lõpe. Ning kui kellelegi on vastupidist väidetud, siis diislijoodiku poolt toodud link Võlaõigusseadusest lahti ja seal on see puust ja punaseks tehtud.

Postitatud: 21.05.2008 12:20 02
Postitas AARE540
No kui mina käisin vahetamas, siis küsisin ka spetsiaalselt sellist asja, et kui ma jupi ära vahetan, kas siis hakkab uus 2aastane periood jooksma, selle peale öeldi, et ei hakka, garantii on loomulikult olemas, aga see kehtib minu arusaamade järgi 2a miinus remondist möödunud aeg. Muidugi oleks ju superhea, kui vahetad kord ära ja iga kord, kui garantiikorras jupp vahetatakse, hakkaks uus 2 aastat peale. Siis ei oleks ju vähemalt Eesti teede puhul terve auto eluaja jooksul vaja enam vähemalt sildadesse pappi taguda.
diislijoodik, lugeda oskan väga hästi :P

Postitatud: 21.05.2008 13:18 13
Postitas Andrez
Tegelikult ongi nii nagu Diislijoodik kirjutas. Lihtsalt seda tuleb nõuda, niisama ei paku seda sulle keegi.

Postitatud: 21.05.2008 13:21 48
Postitas AARE540
Eks siis järgmine kord teab nõuda :P

Postitatud: 21.05.2008 17:47 32
Postitas Mell3
Seaduse järgi peaks siis saama E39 roolilatti lõpmatuseni tasuta vahetada. Nagu olen lugenud ja uut autot valides ka selgus ei pidanud ühelgi roolilatt täiesti ilma loksuta olema. Meie teedega ei pea vist ükski 2a vastu.
Aga on kellelgi praktilist kogemust, et mingit osa üle ühe korra tasuta vahetatud?

Postitatud: 27.05.2008 10:27 49
Postitas hanno
Vastus UM-st:
Vahetatud detaili garantiiga on lood järgmised.

Põhimõtteliselt on välja toodud õiged seadusepunktid, mis EV on kirja pannud, et kaitsta tarbijat praak kauba eest.
Sellel seadusel on aga ka lisa, mis kaitseb müüjat kliendipoolse toote väärkasutamise eest. Selle sisu on üldiselt see,
et esimese kuue kuu jooksul peab müüja tõestama, et rike pole tekkinud tootmis või materjali praagist ja järgmise
perioodi jooksul(N: 7…12 kuu) peab tarbija tõestama, et rike on põhjustatud tootmis või materjali praagist, mitte aga
tema poolsest toote väärkasutamisest.

Eelpool kirjutatut silmas pidades võin öelda, et United Motors annab igale originaaldetailile (v.a. kulumaterjalid),
vastavalt BMW garantiieeskirjadele ja EV seadustele, kahe aastase müüja garantii. Selle kahe aasta jooksul me
vahetame antud detaili välja tasuta, vajadusel korduvalt.
Vastavalt BMW garantiitingimustele, hakkab kahe aastane garantii jooksma sellest hetkest, kui klient on selle asja eest
maksnud. Seega ei pikenda korduv vahetus BMW garantiitingimuste põhjal asja garantiiaega uue kahe aasta võrra.
Me oleme seadusekuulekas firma ja järgime Eesti seadusi täpselt ega lähe nendega vastuollu. Nendest seadusepunktidest
lihtsalt räägitakse vähem, kuna vajadus neid rakendada on üliharv.

Antud olukorras me vaatame täpselt üle, mis on vea tekkepõhjus, kas kulumine või praak. Hindame autojuhi võimalikku
rolli antud probleemi tekkimisel. Kui auto kasutajale mingisugust etteheidet ei ole ja võib eeldada, et antud detaili eluiga
peaks pikem olema, siis on tegemist garantiijuhtumiga.

Peab arvestama, et 95% korduvatest probleemidest on seotud veermikuga ja seega on põhiline riskifaktor teedekvaliteet
ja juhi sõiduvõtted.
Näiteks kui keegi vahetab oma autol kahe aasta jooksul neli korda roolilatti, siis võib suht kindlalt väita, et ei ole tegemist
tootja praagiga, vaid ebaperemeheliku sõiduki kasutamisega. Sellisel juhul on väga raske meilt garantiile pikendust saada.

Tervitades

Margus Roosalu
Järelmüügijuht
United Motors AS

Postitatud: 27.05.2008 10:38 17
Postitas aise
oot mis, roolilatt on BMW´l ju ka kulumaterjal :lol: see ei kuulugi garantii alla :cool:

Postitatud: 27.05.2008 10:54 38
Postitas AARE540
Kunagi, kui UMis veel töötasin, sai küsitud ka selle kohta (õigemini sõber küsis), et kui autol on all sportvedru (seega ka jäigem), et kas see ei mõjuta garantii tingimusi vms, selle peale Tarmo (Riiberg) ütles, et lihtsam on see mõnisada või nats üle tuhande krooni maksev vidin ära vahetada, kui hakata mingite ekspertiiside ja muu säärasega mässama.

Postitatud: 27.05.2008 11:24 40
Postitas hanno
Diislijoodik, sa pole sattunud juura.ee lehele vaid BMW Klubi foorumisse.
Edaspidi palun arvesta sellega.

Postitatud: 27.05.2008 12:27 33
Postitas Henri.
Asjalik vastus ju UM'st minu meelest. Selline "hundid söönud, lambad terved", eriti kui nad seaduse järgi peaksid garantiid andma 1a (1-6k müüja poolne ekspertiis ja 7-12k ostja poolne ekspertiis), aga tegelikkuses annavad 2a. Brå ju!

Aga see lõpulause mulle küll meeldis:
Näiteks kui keegi vahetab oma autol kahe aasta jooksul neli korda roolilatti, siis võib suht kindlalt väita, et ei ole tegemist
tootja praagiga, vaid ebaperemeheliku sõiduki kasutamisega.
See on tohutult hästi öeldud. Peaks meelde jätma selle väljendi. :P ;)

Postitatud: 27.05.2008 13:03 32
Postitas Ilves
Huvitav tõlgendus UM-i poolt. Oma eelmisel E39-l läksid sillajupid ridamisi garantiikorras vahetusse ja letis öeldi, et igal vahetatud jupil on uus 2 aastane garantii. Ehk siis Roosalu vastuse võib kanda UM-i soovmõtlemise või kliendipedereerimise valdkonda.

Tema loogika alusel juhul, kui tehas toodabki sellist saasta, mis üle 2 aasta vastu ei pea kuigi peaks pidama, jääb kogu see lõbu kliendi kinni maksta?! Kas garantiikorras paigaldatakse siis spetsiaalseid ja oluliselt kehvema kvaliteediga juppe, mis halvemal juhul omavad vaid 1 päevast garantiid juhul kui jupp annab otsab 1 päev enne garantii lõppu? Täielik jama ja nagu näha ka seadustele mittevastav.

Krt. muidu me klienditeenindus ei muutugi paremaks kui klient ise selliseid kaupmehi liistule ei tõmba, kes üle nurga üritavad lasta :evil:

Postitatud: 27.05.2008 13:25 38
Postitas JannP
UM ütles kokkuvõtlikult seda, et nemad ei kavatse seadust täita, kuna neil kehtib BMW garantiieeskirjad. Inimesed, ärge laske ennast mõjutada, Eesti Vabariigis otsustab õiguslikkuse üle EV Kohtud. Kui veel tarbijakaitseamet kaasata, siis arvestage, et tarbijakaitseseadus on loodud tarbija kaitsmiseks, just selliste jaburduste eest nagu BMW garantiieeskirjad.