1. leht 1-st

1-ne kojamees

Postitatud: 17.08.2004 21:58 10
Postitas Cardo
Teen siis sellise teema kuna asi puudutab tehnilist külge ja vaja endale see vidin valmis teha siis oleksin tänulik kui keegi mind pisut informeerib.

Algatuseks tahan kohe ütelda , et teema ei puuduta tänavasõidu autot ja seega ei ole mõtet rääkida teguritest mis mõjutavad nähtavust ja ...nokklust :)

Miks ma siin teema tõstan on see , et kunagi nägin netis lausa eesti keeli lahtiseletatult teemat kuidas keegi oli seda asja teinud ja ka illustratiivsed pildid olid olemas , kuid kuna aeg minuni jõudis sedavõrd hilja ei suuda ma teemat leida ......äkki keegi teab !!!

Kuid seevastu ootan avameelselt ideid selle asja teostanuilt kui ka asjahuvilistelt.

Loomulikult kui keegi ei tea saan ma seda ka ise teada , aga ei viitsi mõnda head inimest pikalt tüüdata sellel teemal sest ootan just info avamist siin foorumis , kuna miks ei võiks vastavaid lahtiseletusi siin rohkemgi olla ?? :)

Postitatud: 17.08.2004 22:05 41
Postitas patrik
no kui vaba hetk tekib teeme ühe ja võtame pilte ka.
jutu kirjutad ise, ei viitsi nii palju trükkida

Postitatud: 17.08.2004 22:07 01
Postitas Cardo
:) ok nõus

Postitatud: 17.08.2004 22:07 31
Postitas rajko
Väga lihtne on teha VW Gofile ühe kojamehega süsteem. Selleks vajad vaid tavalisi tööriistu ja keevitust. Aega kulub umbes 3 tundi - olenevalt sellest kui hea keevitaja oled :-)

Ehitamisel võetakse ära juhipoolne kojamees ja muudetakse kahte kohta mehhanismis. Kõrvalistuja poolne kojamees hakkab pühkima kogu akent. Juppi mis keerleb mootori otsas on vaja pikendada umbes 10 mm võrra ja ühte kohta kronsteinist on vaja natuke lõigata.
Enne kui jooksed maha lõikama teist kojameest, tasuks mõelda kas see on asja väärt, sest üks kojamees ei pühi iialgi nii hästi kui kaks.

Kojamehe mehhanismi äravõtmine

Kõigepealt võta ära kojamehed mis on kinnitatud 10mm mutritega.
Võta ära veekoguja.
Võta lahti kojamehe mootor koos mehhanismiga. See on kinni kolmest kohast, kojameeste juures on 23mm mutter ja mehhanism, mis asub kapoti all, on kinni 10mm mutriga.

Et mehhanism pesast kätte saada, pead tõenäoliselt võtma lahti ka veekoguja all oleva alumiinium plaadi, kus küljes on mingi elektrooniline jupp. Asi on suhtkoht lihtne sest ta on kinni ainult 10mm mutriga (tõmba ettepoole).


Keeraja pikendamine

Kojameeste mootori küljes pöörlevat "juppi" on vaja pikendada umbes 10mm.
On olemas kaks varianti:
1) kas lõikkad originaali pooleks ja keevitad 1 cm vahele
2) lõikad originaali katki ja teed ise pikema (siis jääb neid ainult üks).
Meie kasutasime esimest varianti.



Mida pikemaks teed pöörleja, seda suurem on kaar mida kojamees teeb klaasil. Pikendamine 1 cm annab just täpselt sellise kaare nagu vaja. Kogu aken saab puhtaks ja kojamees ei lähe üle ääre. Pikendamisel jälgige, et jupp saaks täpselt 10mm pikem, sest seal on iga millimeeter väga tähtis.

Kojamehe toe lõikamine

Tuge on vaja lõigata natuke, et teine tugi ei käiks vastu kui ta on teises otsas. Leiad selle koha kiiresti kui oled pöörlevat juppi pikendanud. Lõikad vaid mingi 4-5cm2 ära ja asi peaks sellega korras olema.
Asi saab aetud rauasae ja viiliga umbes 5 minutiga.

Lõplik sättimine

Kui juppi on pikendatud ja tuge saetud võid seadistada õige koha kus kojamees peatub. Võid jätta ühte äärde või siis keskele (meie jätsime keskele) täitsa nii nagu hing ihaldab. Enne kojamehe kinnitamist, lase mootoril teha üks vaba ring ja ole ettevaatlik ülekeeramisega (see on seal nuutidega ja on suhteliselt nõrk koht)! Lõpuks soovitan veel teha kojamehe vars ka sirgeks. Meil on kasutuses umbes 37-38 cm pikk vars ja 55cm kojamees.

Copy paste ühelt lehelt :D

Postitatud: 17.08.2004 22:15 14
Postitas Cardo
Tegelikult pisut peavalu valmistabgi see , et kojamees keskele jääks .Mingi tuluke selles suhtes mul peas on , aga kuna ei ole asja lahti kiskund siis veel kindel ei ole.

Postitatud: 17.08.2004 22:37 34
Postitas patrik
see on eriti lihtne