1. leht 1-st
Mootoriploki puhastamine
Postitatud: 28.07.2004 21:06 56
Postitas nuga
Mismoodi te soovitaksite auto pealt maha võetud mootoriplokki puhastada? Kujutan seda asja ette ümbes nii:
* keemiaga niisutamine
* survepesu
* liivaprits (plokil on omajagu roostet)
* kuumakindel värv
On selline mõttekäik enam-vähem õige?
Kui jah, siis kuidas vältida survepesu ajal vee sattumist mootori sisemusse? Peab seda üldse vältima eeldusel, et peale puhastamist tuleb veel korralik remont?
Kas parem oleks enne neid protseduure plokk seest üldse tühjaks tõsta?
Liivapritsimise kohta sama küsimus: kuidas vältida liiva sattumist ebasoovitavatesse kohtadesse?
Kõik nõuanded on oodatud

Postitatud: 28.07.2004 21:09 46
Postitas Cardo
Kas liivapritsi üldse vaja oleks ?? Tugev survepesu tugeva keemiaga või siis vanamoodselt naftasse likku panna ja seejärel survepesu. Võimalusel kasuta ka aurupuhastust.
TQHQ foorumist saaksid paremat infot kuna seal liigub selliste asjade tegijaid rohkem .
Postitatud: 28.07.2004 21:20 41
Postitas nuga
Cardo kirjutas:Kas liivapritsi üldse vaja oleks ??
Ploki väljalaskepool on võrdlemisi roostene:

Ilma liivapritsita vist ei saa püsivat tulemust
Tqhq'st olen uurinud aga ei jäänud silma midagi. Ja küsin siit sellepärast, et rohkem know-how'd ka bmw fännideni jõuaks. Loodetavasti

Postitatud: 28.07.2004 22:05 54
Postitas patrik
liivapritsi ei soovita
sest liivapritsi operaator on harjunud puhastama ........ ( ah ei hakka ropendama)
endal kogemus olemas
vahevõlli saaled tuli ära vahetada ( ja spetsrakis nende jaoks valmistada)
vaevalt et sinagi selle peale tuled et need välja võtta, aga tema laseb sealt üle kohe mõnuga
no ja silindri seinte peale kah veidi( kuigi kleebid kinni ja ähvardad kallale minna kui sinna laseb)
võta traathari ja närvid jäävad alles
jõudu
Postitatud: 30.07.2004 12:00 10
Postitas nuga
Seega siis pesemise ajal vee ploki sisse sattumine ei tee midagi hullu? Eeldusel, et tegu on seest tühjaks tõstetud plokiga.
Postitatud: 04.08.2004 23:29 07
Postitas nuga
Nonii, haarasin siis härjal sarvist ja hakkasin otsast tegutsema. Suurema s**a lükkasin pahtlilabida ja kruvikaga maha. Ei olnudki nii hull töö nagu alguses paistis

Siis veel tükk aega traatharjaga nühkimist ja juba nägigi plokk päris viisakas välja
Järgmisena siis pesu päris efektiivsete seadmetega

Peale seda polnud ploki küljes enam õliraasukestki
aga kui peale traatharjaga nühkimist ei olnudki plokk enam eriti roostene, siis nüüd oli see kõik uuesti nähtaval. Peale pesu siis nägi asi välja selline:
Minu arust pole edasiliikumiseks muud võimalust kui liivaprits

Mida arvate sellest kui kruviks ploki ala ja ülaserva puitplaadi, mis ei laseks liival ploki sisse sattuda, Esi ja tagaserv tuleks samamoodi katta. Poldiaukudesse keeraks lühikesed poldid koos piisavalt suurte seibidega. Mootorinumbri ja veel mõned tundlikud kohad üritaks paksu teibiga ära varjata. Mis arvate?
Postitatud: 05.08.2004 08:40 19
Postitas Cado
Aga rallaka otsas olev teras hari. Võiks olla veits pikkemate kiududega ja suhteliselt pehme.tulemus peaks olema haljas metall.

Postitatud: 05.08.2004 09:13 14
Postitas patrik
või rooste eemaldi
Postitatud: 05.08.2004 10:03 50
Postitas nuga
patrik kirjutas:või rooste eemaldi
Nagu näiteks buvanol?
Postitatud: 05.08.2004 10:54 57
Postitas Arvo
nuga kirjutas:patrik kirjutas:või rooste eemaldi
Nagu näiteks buvanol?
Buvanoliga soovitaks vähemalt 2 kuuri teha - vahepeal traatharjaga see tolm ja sade maha lasta ja uuesti buvanol peale.
Postitatud: 05.08.2004 12:09 55
Postitas Cardo
Siis juba parem akuhape kui Buvanool . Katsetused tehtud . Kuigi sellise vanni leidmine kuhu mootor küliti sisse panna on keeruline nii et hape ei kahjustaks tihendipindu
Tegelikult meenus see : Raiko tööjuures oli kunagi mees kellel oli väike liivaprits . Selline nagu värvipüstol aga liivakotike rippus all ja kummihuulik oli pihustiotsas. huuluku surus vastu roostekohta ja liivaõhk tsirkuleeris seal ringi ilma lendutõusmata. Sellise aparaadiga oleks kõige parem aga aega võtab ka , kuigi ka muu tegevus võtab aega .
Postitatud: 05.08.2004 12:37 19
Postitas meph
See mees ei viitsinud isegi minu pidurisadulaid raha eest haljaks lasta :p
Postitatud: 05.08.2004 14:41 02
Postitas Arvo
Cardo kirjutas:Siis juba parem akuhape kui Buvanool . Katsetused tehtud . .
Mis olid katsetuse tulemused? Kui õieti mäletan siis väävelhape raua-terasega ei reageeri, konts. väävelhapet ju ohutuse pärast lausa raudplekist anumates transporditakse.
Lämmastikhape see-eest närib rauda nii, et suits taga

Postitatud: 05.08.2004 15:11 13
Postitas sysi
väävelhape teoreetiliselt peaks ikka reageerima nii rauaga kui raudoksiidiga (raud 3 oksiid on rooste peamine koostis, taas teoreetiliselt).
Postitatud: 05.08.2004 19:54 27
Postitas Cardo
Ma ei oska nüüd otseselt keemilist vastust anda kuid tundus , et Buvanol on lahjem kui akuhape.
Postitatud: 05.08.2004 20:28 04
Postitas Tõnis
Tegelikult meenus see : Raiko tööjuures oli kunagi mees kellel oli väike liivaprits . Selline nagu värvipüstol aga liivakotike rippus all ja kummihuulik oli pihustiotsas. huuluku surus vastu roostekohta ja liivaõhk tsirkuleeris seal ringi ilma lendutõusmata. Sellise aparaadiga oleks kõige parem aga aega võtab ka , kuigi ka muu tegevus võtab aega .[/quote]
Minul on selline prits olemas . Asi on selles et see prits ei taha hästi töötada liivaga vaid tahab mingisugust alumiiniumsilikaati saada . Küsimus on ainult selline et kust saada alumiiniumsilikaati

, siiani pole veel ühestki poest leidnud . Aga muidu kui prits töötab siis teeb väga korraliku töö ja ei mingit liiva laiali pillutamist .
Muidu on ju veel müüa väiksed liivapritsid ( omal see ka olemas ) . Sellega ei tohiks ju väga hull olla ploki kallale minna .