Kui sõita mootor korralikult soojaks, suretada välja ja siis paari minuti pärast süüde sisse panna annab teate COOLANT LEVEL. Temp-i seier on siis juba vaat et pool senti üle kella 12-ne. Kui käivitada siis temp stabiliseerub.
Sama teade on vahel ka peale pikema sõidu tegemist välja suretamisel.
Temperatuuri stabiilne asend on 1mm üle kella 12-ne. Seda nii maanteekiirusel sõites kui ka linnas väiksemates ummikutes.
Natuke ajalugu:
Ükskord soojema ilmaga tipptunnil tartu maanteel bussijaamast lennujaama poole sõites hakkas temperatuuri seier punase poole tüürima (kella 12-st umbes ühe jaotuse võrra edasi).
Eriti selle mäepeal on rõve ummikus olla kui liiklusvool vaikselt meetri haaval edasi liigub. Pealegi on masinal automaatkast ja draivi peal pidurit all hoides tuleb mootoriruumi ilmselt mingi lisa soojus ka. Kui järvevanani jõudsin siis selleasemel et mööda järvevanat 80-ga lapatsit anda ja mootor maha jahutada jäin seisma tanklasse. Väljasuretamisel ütles mulle COOLANT LEVEL (esimest korda)
Jahutusvedeliku tase oli kusagil 15 cm või madalamalgi korgist.
Valasin juurde umbes niipalju et näpuga katsuma ulatus.
Enne juurdevalamist nagu probleemi polnud, peale seda olen mõned korrad peale sõitu sealt korki vaikselt avades üleliigset vedelikku välja lasknud ja nüüd enam välja ei aja. Praegune stabiilne tase peale sõitu on umbes 10 cm korgi servast, külmast peast on pisut madalamal.
Coolant level teade tuleb ikkagi täiesti kaootiliselt...
Siit siis ka küsimus, et kas teadet coolant level antakse ka siis kui jahutusvedelikku on liiga palju?
Termosiduriga on ka selline lugu et ta ei kipu minema teisele töökiirusele, töötab sujuvalt ja mingit salongi kostvat undamist mina sealt veel kuulnud pole. Samas ajalehe katset tehes (kui rullis ajalehega tiivikut proovin peatada) ta niisama lihtsalt seisma ei jää... kui piisavalt suruda siis ikka lõpuks jääb. Ilmselt peaks selle välja vahetama?
Küll nüüd kukkusin tühja asja pärast jutustama

Siiski arvamused on teretulnud.