1. leht 1-st
Steptronic käigukast. Vastupidavus võrdluseks teistele.
Postitatud: 13.11.2007 21:55 28
Postitas erik
Olen uurinud e46 mudeleid, pilguga endale mingi aeg sobiv vaadata.
Aga tahaks natuke nende käigukasti valikutest juttu teha.
Et siis diisel näiteks 3.0.
Kas käigukaste kolmes valikus? automaat, automaat (Steptronic) ja manuaal?
Tunneks huvi, kui vastupidav on steptronic. On nendega probleeme?
Postitatud: 14.11.2007 08:17 57
Postitas Tauri
ikka kahes valikus: steptronic ja manual!
Selge see, et manual on pommikindlam samas automaat jälle mugavam!
Postitatud: 17.12.2007 23:36 25
Postitas Andu
Ei hakand uut teemat tegema, kuid tekkis selline küsimus mis point sellel steptronic kasti manuaal lülitusel on..
minuarust täiesti asi, kui seda pmliselt kunagi eriti ei kasuta.
Endal 530d ja pole kordagi tekkinud vajadust selle järgi, ehk keegi seletab selle tagamaid..
Postitatud: 18.12.2007 08:08 18
Postitas Tauri
praktiline kasutus on kindlasti talvel kui lumehangest vaja välja rabeleda

Postitatud: 18.12.2007 08:32 39
Postitas priitv8
Tauri kirjutas:praktiline kasutus on kindlasti talvel kui lumehangest vaja välja rabeleda

Kas tavalise automaadi 4-3-2-1 asendid mitte sama ei võimalda?
See steptronic on rohkem nagu pulgakomm müügiargumentide loetelus.
Postitatud: 18.12.2007 08:58 11
Postitas Tauri
esimese otsa stepid on kindlasti müügiargumendina! On ju audil tiptronic jne. Uuemate stepide kohta ei oska veel ju arvata- 3- 4 aasta pärast ehk alles!
Postitatud: 18.12.2007 09:18 05
Postitas primary
Kiire OT: kas tiptronic, kui manuaalseades sõita, vahetab ise käiku, kui pöörded piirajasse jõuavad, või peab siis ikka manuaalselt vahetama?
Vabandan risustamise pärast, aga ei tahtnd uut teemat tegema hakata.
Postitatud: 18.12.2007 10:53 12
Postitas Indrek_M
primary kirjutas:Kiire OT: kas tiptronic, kui manuaalseades sõita, vahetab ise käiku, kui pöörded piirajasse jõuavad, või peab siis ikka manuaalselt vahetama?
Steptronic vahetab küll jah ise üles. Ja ei vaheta alla kui kiirus on liiga suur selle käigu jaoks.
Postitatud: 18.12.2007 12:45 13
Postitas Andu
kui kiirus on liiga väike ei vaheta üles kah
Postitatud: 18.12.2007 13:33 50
Postitas HannesT
Küsimus: kui nt Steptronicul (a miks mitte ka Tiptronicul) on suvaline käik sees ja kast on manuaalse vahetamise reziimis - kas siis gaasi lisamisel on efekt sama mis automaatkastil, et nagu kummi venitmise ja libistamise efekt või on vedu jäigalt taga nagu manuaalil?
Kui tegu ikkagi esimese variandiga, siis on see manuaalne vahetamine küll suht mõttetu.
Postitatud: 18.12.2007 13:52 35
Postitas priitv8
Steptronic kast ei erine millegi poolest tavalisest automaatkastist. Mehhaaniliselt kohe üldse mitte.
Kogu erinevus on natuke erinevas kasutuskontseptsioonis, mis on realiseeritud kasti juhtarvuti tarkvaras.
Postitatud: 18.12.2007 14:15 15
Postitas Indrek_M
HannesT kirjutas:Küsimus: kui nt Steptronicul (a miks mitte ka Tiptronicul) on suvaline käik sees ja kast on manuaalse vahetamise reziimis - kas siis gaasi lisamisel on efekt sama mis automaatkastil, et nagu kummi venitmise ja libistamise efekt või on vedu jäigalt taga nagu manuaalil?
Kui tegu ikkagi esimese variandiga, siis on see manuaalne vahetamine küll suht mõttetu.
Käik on käik nii automaadi kui Steptronicu puhul ... käiguvahetus käib ikka läbi sidurite libistamise. Steptronicu puhul ei vahetata käiku lihtsalt üles-alla automaatselt vaid oodatakse kasutaja sekkumist ... kui muidugi kiirus sobib antud käigu jaoks, kui ei sobi, siis vahetab ikka automaatselt ära.
Postitatud: 18.12.2007 14:18 51
Postitas HannesT
et siis käigu sees hoidmine ja käiguga kiirendamine käib ka sidurite abil libistades? Tegelikult need polegi vist mingid sidurid vaid lihtsalt õli surve, mis veab ühte detaili teise järel ja kuluosa seal nagu puudub.
Postitatud: 18.12.2007 15:08 55
Postitas Indrek_M
HannesT kirjutas:et siis käigu sees hoidmine ja käiguga kiirendamine käib ka sidurite abil libistades?
Mis mõttes? Kiirendatakse ikka ju mingi käiguga mitte libistades. Libistamine toimub käiguvahetusel.
Postitatud: 18.12.2007 15:50 27
Postitas HannesT
Sellesmõttes, et klassikalisel automaadil lähevad gaasi vajutades pöörded enne üles ja siis libistab spidomeetrit vaikselt järgi. Manuaalil on aga jäigalt ühendatud asi.
Postitatud: 18.12.2007 16:09 03
Postitas priitv8
Kui on vaja automaatkasti tööpõhimõte selgeks saada, siis alles hiljuti oli siin just selle teemaline mõttevahetus koos viidetega howstuffworks.com lehele.
Automaatkast käiku sees hoiab ikka mittelibisevate sidurite/piduritega.
Jäigalt mootori järel pole ta ikkagi, kui just hüdromuhv lukustatud pole.
Postitatud: 18.12.2007 16:35 08
Postitas TiitR
Mu töökaaslane kasutas oma Audil tippimist juhul, kui tahtis ristmikut ületades liiklusesse sulanduda, kuna selle A6-l oli 1,8T (110KW) mootor ja jäi kuidagi venitama tavaolukorras.

Postitatud: 18.12.2007 16:57 49
Postitas Karol
Nüüd ma küll enam ei saa asjast aru. Kui olen lülitanud sisse steptronic reziimi, siis minul hoiab küll seda käiku sees ja ei vaheta ilma sekkumiseta ümber

Isegi pidurdab käiguga, mitte nagu automaat reziimil sõites. Mul on siis kast sabaandnud või?
Postitatud: 19.12.2007 12:30 43
Postitas Karol
diislijoodik kirjutas:kollerimees kirjutas:Nüüd ma küll enam ei saa asjast aru. Kui olen lülitanud sisse steptronic reziimi, siis minul hoiab küll seda käiku sees ja ei vaheta ilma sekkumiseta ümber

Isegi pidurdab käiguga, mitte nagu automaat reziimil sõites. Mul on siis kast sabaandnud või?
Erinevad kastimudelid (konkreetsel on ZF-i 5HP24) käituvad tibakene erimoodi. Kuid väide, et
Steptronic käsitisi käike lülitades ainult seatud käiku sees hoiaks on ka veidi vale- lase pöörded
redline juurde ja juba on kõrgem käik sees.
Tänud, tavaliselt "redlines" ei sõida. Peab äraproovima.
Re: Steptronic käigukast. Vastupidavus võrdluseks teistele.
Postitatud: 13.04.2010 21:23 36
Postitas Heiki_L
Aga mis siis viga on automaat kastil kui kasutab 3 esimest käiku ja ei taha kuidagi edasi minne 4 ja 5 käigu peale. 100km/h ja 2500rmp... Pöörded peaks olema 100 juures 1600-1700.
Kas keegi oskab aidata.... 525tds 97a autoks.
Re: Steptronic käigukast. Vastupidavus võrdluseks teistele.
Postitatud: 15.04.2010 19:58 11
Postitas Lauri_R
Mina olen steptronicu puhul "manuaalset" käiguvahetust edukalt kasutanud nt kiirete möödasõitude puhul, talvel kinnijäämisel ka väheke abiks, muidu ikkagi rohkem müügiartikliks
Kui vastupidavusest rääkida, siis minu 97 aasta e39-l (ls näitab ~280 000km) pole selle toimimise üle midagi kurta.
Re: Steptronic käigukast. Vastupidavus võrdluseks teistele.
Postitatud: 16.10.2010 13:15 01
Postitas AivarK
Minu auto kast vahetab manuaal reziimil ise käike nii üles kui alla. Kui aus olle siis ma ei saa ka selle steptronicu vajadusest aru,ei aita ta lumest välja tulla ega midagi,sport resiim vahetab käike lihtsalt körgemal pöördel. Tava reziimil teravax möödasõiduks on vaja vaid gaasi pedaal üles leida ja knicdown teha.