Kogemusi tuledest
Postitatud: 13.06.2004 22:28 51
Kuna siin müügi teema all läks juba hirmsaks seletamisesks, siis kirjutan siinkohal mõned omad kogemused.
Teeni jõudvat valgushulka mõjutavad - klaas, pirn, reflektor, ja särts.
Teooria. Jättes mõranenud/täkkeid täis tuleklaasid välja on E30-ne luuptulede põhihäda reflektorid. Selge veelahe jookseb läbi nende valmistusmaterjali kohalt. Boschil on see metallist, Hellal ja teistel plastist. Sellest tulenevalt on näiteks boschi tuhmunud reflektorit hoomatavalt parem puhastada kui teiste tootjate oma. Samuti on metallist reflektor vastupidavam kõrgemale kuumusele. Olen juhuslikult näinud nii aastake vana "hiina" tootja tuld, mille reflektoris konkreetne auk sees - omanik oli korraks läbipõlenud 55W pirni kangemaga asendanud.
Praktika. Kõigepealt soovitan vahetada mõranenud/täkkeid täis tuled tervete vastu. Kui tegu kasutatud tuledega võiks enne paigaldust nad piiritusega läbi loputada. Boschi tule peaks nii täitsa kobedaks saama. Aja jooksul tuhmunud plasti küljes olevat "kroomi" teistes tuledes muidugi see ei paranda. Luubi saab aga ikka puhtaks. Kindlalt tasuks üle käia juhtmed. Patrik võib öelda mitu protsenti särtsust näiteks minu masina puhul teel pirnini kaduma läks. Seda ei olnud vähe. Soovitav on paigaldada uued pirnid iga aasta. Parima pirni margi leiab netist kodanik Margus Männiku poolt teostatud testist: http://www.eol.ee/~margus/new/lamptest.htm
Kokkuvõtteks: Inimesele, kes ehitab projektikat või tahab muidu autot veel mõned aastad pidada, oleks IMHO kõige mõistlikum osta uued Boschid, vahetada välja juhtmed ja paigaldada parimad pirnid, mis leida on. Kellele sellest veel vähe, pöördugu Patriku poole Xenonite ehitamiseks.
Teeni jõudvat valgushulka mõjutavad - klaas, pirn, reflektor, ja särts.
Teooria. Jättes mõranenud/täkkeid täis tuleklaasid välja on E30-ne luuptulede põhihäda reflektorid. Selge veelahe jookseb läbi nende valmistusmaterjali kohalt. Boschil on see metallist, Hellal ja teistel plastist. Sellest tulenevalt on näiteks boschi tuhmunud reflektorit hoomatavalt parem puhastada kui teiste tootjate oma. Samuti on metallist reflektor vastupidavam kõrgemale kuumusele. Olen juhuslikult näinud nii aastake vana "hiina" tootja tuld, mille reflektoris konkreetne auk sees - omanik oli korraks läbipõlenud 55W pirni kangemaga asendanud.
Praktika. Kõigepealt soovitan vahetada mõranenud/täkkeid täis tuled tervete vastu. Kui tegu kasutatud tuledega võiks enne paigaldust nad piiritusega läbi loputada. Boschi tule peaks nii täitsa kobedaks saama. Aja jooksul tuhmunud plasti küljes olevat "kroomi" teistes tuledes muidugi see ei paranda. Luubi saab aga ikka puhtaks. Kindlalt tasuks üle käia juhtmed. Patrik võib öelda mitu protsenti särtsust näiteks minu masina puhul teel pirnini kaduma läks. Seda ei olnud vähe. Soovitav on paigaldada uued pirnid iga aasta. Parima pirni margi leiab netist kodanik Margus Männiku poolt teostatud testist: http://www.eol.ee/~margus/new/lamptest.htm
Kokkuvõtteks: Inimesele, kes ehitab projektikat või tahab muidu autot veel mõned aastad pidada, oleks IMHO kõige mõistlikum osta uued Boschid, vahetada välja juhtmed ja paigaldada parimad pirnid, mis leida on. Kellele sellest veel vähe, pöördugu Patriku poole Xenonite ehitamiseks.