1. leht 1-st

õlivahetus - mida ja kus?

Postitatud: 02.11.2007 11:17 09
Postitas ivokund
tervist,
kahjuks veel ise väga auto-inimene pole, aga oleks vaja õli vahetada.
autoks 97 aasta 320.

oskate äkki ka kohta soovitada. uurisin UM pakkus hinnaks ~2000 kr, kindlasti peaks ka seda odavamalt saama teha?

tänud!

Postitatud: 02.11.2007 11:32 58
Postitas Hans
Soovitan soojalt:
www.carmasters.ee

Re: õlivahetus - mida ja kus?

Postitatud: 02.11.2007 11:35 18
Postitas Indrek_M
ivokund kirjutas:tervist,
kahjuks veel ise väga auto-inimene pole, aga oleks vaja õli vahetada.
autoks 97 aasta 320.

oskate äkki ka kohta soovitada. uurisin UM pakkus hinnaks ~2000 kr, kindlasti peaks ka seda odavamalt saama teha?

tänud!
Nii ja naa ... normaalne õli maksab (enamuse selles 2000-st), filter maksab, töö maksab.
Ma küll ei tea mis õli ja kui palju täpselt 320 sisse käib.

Postitatud: 02.11.2007 11:35 20
Postitas Lepard
Hans kirjutas:Soovitan soojalt:
www.carmasters.ee
Isegi kõik oma õlivahetused Valdeku juures teinud.
Nii. Mul ka autoks E36 320i ja õli kulub 7l viimase arve järgi.
Castrol 5W40 175.-kr liiter (s.h vahetus)
Õlifilter 100.-kr

Postitatud: 02.11.2007 12:47 30
Postitas Lauri_L
Järgnev paljalt minu isiklik arvamus ja kogemus

Auto iseenesest suht vana juba (mõtlen mudelit). Sinna pole minu arvates vaja ning mõttekas panna kallist õli.

Tavainimene ei kasuta autot sellistel eesmärkidel, kus oleks vaja väga erilisi nõudmisi õlile. Selge ka see, et inimene ei sõida sellise autoga enam teab mis palju (arvestades eesti olusid ning keskkonnamõjusid) - ütleme laias laastus 150kkm. Samas kui korraliselt teha õlivahetus, siis võiks sellises masinas olla sees tavaline tagasihoidlik poolsünteetiline õli. UM lööb loomulikult keskmise palgaga inimesele kirve selga - seda ei maksa salata. Samuti pole tavainimesele vaja super-hyper kvaliteediga kallist täissünteetilist õli - sellest ju tegelikult lihtsalt teadmine, et sul kallis õli ja küll sõidab :cool:, õli resurssi sellise autoga nii või teisiti ei ammenda. Õlifilter on samuti selline kulumaterjal, mille kvaliteeti on lihtne tagada. Seega minu soovitus on:

Mine tavalisse autokauplusse, osta õlifilter (ravor autokaup, valdeku tn autokauplus jt), osta see filter ära (120.-)
Samast kohast võid võtta ka tuntud tootja poolsünteetilise õli (Shell Helix jt 5l 425.- ) ning lase suvalises kohas vahetada (200.-). Kogu töö ning õli hind kokku sellisele autole max 1000eek.

Kui keegi oskab mulle öelda, miks tavaline õlifilter on halvem kui see, mida UM müüb, siis tahaks ise ka teada.

Kui keegi oskab öelda, miks UMi õli on parem, siis võiks ka sellest kirjutada. Just, miks see üks õli on parem kui teine - mis protsessid õlis mõjutavad auto mootori tööd selle 10kkm järel, kui see õli kasutuses on?

Selge see, et iga lits kiidab oma ...., aga jäägem realistideks :roll:

Omast kogemusest niipalju, et majapidamises oli auto, mis sõitis kokku 170kkm enne kui maha müüdi (auto siis aastast 94, müügihetkel odomeetril 300kkm). Talvel sai kasutatud shell helix poolsünti ning suvisel perioodil shell mineraalõli. Õlifiltrit vahetati ainult kord ettenähtud kahe korra jooksul ning õlivahetus tehti alati hiljem kui ette nähtud. Selle aja jooksul ei ilmnenud ühtegi õliga ega õlitusest põhjustatud probleemi.
Loomulikult on see näide äärmus, kuid seletab selgesti, et ei pea tingimata olema autos 120eek/l maksev õli ning 500eek maksev originaalfilter ;)

Postitatud: 02.11.2007 16:06 45
Postitas Indrek_M
Lauri_L kirjutas:Kui keegi oskab öelda, miks UMi õli on parem, siis võiks ka sellest kirjutada. Just, miks see üks õli on parem kui teine - mis protsessid õlis mõjutavad auto mootori tööd selle 10kkm järel, kui see õli kasutuses on?

Selge see, et iga lits kiidab oma ...., aga jäägem realistideks :roll:
No võib väita, et õlil ja õlil pole erilist vahet, samas kui minu autole antakse ühe õliga hooldusvälbaks 30kkm ja teise õliga 15kkm. Ma ei tea põhjust. Aga ma eelistan seda 30kkm välpa.
Noh ja veidi üle 200 eek/l, 8 liitrit + õlifilter veidi alla 200 eek ... tegemist pole esinduse hindadega ... ja kokku tulebki umbes 2000 eek.
Võibolla teemaalgataja bemmi mootorisse kulub vähem õli ja on odavam filter ... siiski ma ei leia, et see esinduse hind mingi nii jube kallis oleks.

Postitatud: 02.11.2007 16:35 09
Postitas kimmo
Indrek_M kirjutas:Noh ja veidi üle 200 eek/l, 8 liitrit + õlifilter veidi alla 200 eek ... tegemist pole esinduse hindadega ... ja kokku tulebki umbes 2000 eek.
Hõikan ka vahele, et ega esinduseski õlivahetus oluliselt kallim pole.

Postitatud: 02.11.2007 16:38 38
Postitas Indrek_M
kimmo kirjutas:
Indrek_M kirjutas:Noh ja veidi üle 200 eek/l, 8 liitrit + õlifilter veidi alla 200 eek ... tegemist pole esinduse hindadega ... ja kokku tulebki umbes 2000 eek.
Hõikan ka vahele, et ega esinduseski õlivahetus oluliselt kallim pole.
Kindlasti pole - õli ja filter pole sellised asjad, mille pealt jubedalt teenitaks :) Lihtsalt mina lasin Valdekul vahetada kuna oli seal ka muid nokitsemisi.

Postitatud: 02.11.2007 18:07 45
Postitas ivokund
Tänud, sain palju targemaks kohe :)

teen siis nagu hr. Lauri_L soovitas

Postitatud: 02.11.2007 20:05 49
Postitas Lauri_L
Ega minu juttu ei tasu ka sulatõena võtta :lol: , alati on nii, et asjal on ikka kaks otsa ning ämbrisse võime kõik astuda. Kuna aga õlivahetus kui selline on auto juures üks lihtsamaid ja enimtehtavaid operatsioone, siis on väga ebatõenäoline, et midagi nihu läheb.

Jõudu igatahes!

Postitatud: 03.11.2007 01:01 34
Postitas Hans
Kus kandi pealt siis targemaks saadi?
Ma tean näiteks mossetüüpe kes mind sellise jutu peale risti lööksid aga nagu näha siin ....

Raha saab kokku hoida nii, et vana õlifilter puhtaks keeta, või sulged üldse augu, et milleks õlifiltreid moepärast vahetada - möödavoolu klapp teeb oma töö ära.
Õli saab kindlasti veelgi odavamalt osta kui 85 kr/l, otsima peab ainult rohkem ja rohkem nurgataguseid kohti läbi sõitma. NB! Eriti kokkuhoidlikud mehed kurnavad ise õli puhtaks kuskil metsa vahel kännu najal - pluss värske õhk ja linnulaul.

Väga taibud inspiratsiooni ammutamise filmikesed:
http://www.kuukulgur.ee/clips/automaailm_olifilter.mpg
http://www.kuukulgur.ee/clips/automaailm_pidurioli.mpg

Aga muidugi arvestage alati võimalusega, et olete ostnud auto just sellise tüübi käest, nii et vahet pole mis moosijutt on auto hooldusest käinud.

Postitatud: 03.11.2007 01:34 21
Postitas veekaheksa
Indrek_M kirjutas: No võib väita, et õlil ja õlil pole erilist vahet, samas kui minu autole antakse ühe õliga hooldusvälbaks 30kkm ja teise õliga 15kkm. Ma ei tea põhjust. Aga ma eelistan seda 30kkm välpa.
Ega sa ei oska mulle seletada, miks sa 'eelistad' 30k välpa 10k välbale? Ma pakun, et see on su rahakotile talutavam - vähemalt esialgu. Kui niimoodi hooldada autot, siis ma arvan, et mõni järgmistest omanikest saab sind kindlasti 'kiita' tagantselja kunagi. 30k km ühe õlivahetusega on natuke palju. Ma arvan. A vbolla ma ei jaga matsu lihtsalt.

Postitatud: 03.11.2007 01:36 06
Postitas Cardo
on ka autosid mille välp on 3000. lihtsalt iga aasta peaks õli ju vahetama ja kui rohkem ei sõida siis....

Postitatud: 03.11.2007 08:33 17
Postitas Lauri_L
veekaheksa kirjutas:
Lauri_L kirjutas: No võib väita, et õlil ja õlil pole erilist vahet, samas kui minu autole antakse ühe õliga hooldusvälbaks 30kkm ja teise õliga 15kkm. Ma ei tea põhjust. Aga ma eelistan seda 30kkm välpa.
Ega sa ei oska mulle seletada, miks sa 'eelistad' 30k välpa 10k välbale? Ma pakun, et see on su rahakotile talutavam - vähemalt esialgu. Kui niimoodi hooldada autot, siis ma arvan, et mõni järgmistest omanikest saab sind kindlasti 'kiita' tagantselja kunagi. 30k km ühe õlivahetusega on natuke palju. Ma arvan. A vbolla ma ei jaga matsu lihtsalt.
need esimesed pole minu sõnad vaid viide teise kodaniku jutust. ;)

Postitatud: 04.11.2007 11:40 50
Postitas Indrek_M
veekaheksa kirjutas:
Indrek_M kirjutas: No võib väita, et õlil ja õlil pole erilist vahet, samas kui minu autole antakse ühe õliga hooldusvälbaks 30kkm ja teise õliga 15kkm. Ma ei tea põhjust. Aga ma eelistan seda 30kkm välpa.
Ega sa ei oska mulle seletada, miks sa 'eelistad' 30k välpa 10k välbale? Ma pakun, et see on su rahakotile talutavam - vähemalt esialgu. Kui niimoodi hooldada autot, siis ma arvan, et mõni järgmistest omanikest saab sind kindlasti 'kiita' tagantselja kunagi. 30k km ühe õlivahetusega on natuke palju. Ma arvan. A vbolla ma ei jaga matsu lihtsalt.
Kui tootja on ette näinud selle õli ja 30kkm hooldevälba, siis miks ma peaksin eelistama mingit odavamat õli ja sellest tulenevat lühemat hooldevälpa? Eriti kui viimane variant tähendab 3x tihedamini teeninduses passimist.
Auto hooldamine tähendab lisaks õlivahetusele ka paljut muud ... ei tasu seda õlivahetust üle tähtsustada ... kõik ikka vahetavad vähemalt tehase poolt ettenähtud intervalliga piduri- ja jahutusvedelikku? Kas üleüldse vahetavad? Või vahetavad neid ka 3x tihedamini? :)
Järgmise omaniku pärast ma ei muretse ... kui ta minu enamasti esinduses hooldatud autoga rahul pole, siis võib alati mingi kuuri taga hooldatud peldiku osta endale :)

Postitatud: 10.11.2007 21:42 35
Postitas veekaheksa
Kõik, kes UM'is õli vahetamas ja hoolduses ei käi, sõidavad kuuri taga hooldatud peldikutega? Karm värk siis. Ainsad tõelised majad on siis Propellerimärgiga ?

Postitatud: 11.11.2007 03:36 00
Postitas ivokund
Hans kirjutas:Kus kandi pealt siis targemaks saadi?
Ma tean näiteks mossetüüpe kes mind sellise jutu peale risti lööksid aga nagu näha siin ....
.
sain targemaks selles suhtes, et enne ma ei saanud aru, miks mõnes kohas maksab õlivahetus 2000 kr, teises kohas 100 kr :P

ostsin 45kr/liiter õli - 6.5 liitrit, 115 kr eest õlifiltri ja lasin vahetada 150 kr eest. kokku 552 kr.

Postitatud: 11.11.2007 03:42 41
Postitas aise
ivokund kirjutas:
Hans kirjutas:Kus kandi pealt siis targemaks saadi?
Ma tean näiteks mossetüüpe kes mind sellise jutu peale risti lööksid aga nagu näha siin ....
.
sain targemaks selles suhtes, et enne ma ei saanud aru, miks mõnes kohas maksab õlivahetus 2000 kr, teises kohas 100 kr :P

ostsin 45kr/liiter õli - 6.5 liitrit, 115 kr eest õlifiltri ja lasin vahetada 150 kr eest. kokku 552 kr.
palju õnne :mrgreen:

Postitatud: 11.11.2007 09:27 48
Postitas Indrek_M
veekaheksa kirjutas:Kõik, kes UM'is õli vahetamas ja hoolduses ei käi, sõidavad kuuri taga hooldatud peldikutega? Karm värk siis. Ainsad tõelised majad on siis Propellerimärgiga ?
Kas ma mainisin, et ma käisin UM-is õli vahetamas? Ei käinud ... aga üritan tehase poolt ette nähtud vahenditest ja hooldevälpadest kinni pidada.
Pigem oli point selles, et järgmine omanik ei pea ostma minu masinat kui talle tehase poolt ette nähtud õlid ja hooldusvälbad ei meeldi. Alati võib ju osta mingi x-õliga ja x-intervalliga sõitnud masina kuskilt mujalt.

Postitatud: 11.11.2007 09:41 23
Postitas Lauri_L
Läheb OT ära. Paneks parem teema lukku, usun, et kõik on siit midagi õppinud ja kuidagi targemaks saanud. :D