Järgnev paljalt minu isiklik arvamus ja kogemus
Auto iseenesest suht vana juba (mõtlen mudelit). Sinna pole minu arvates vaja ning mõttekas panna kallist õli.
Tavainimene ei kasuta autot sellistel eesmärkidel, kus oleks vaja väga erilisi nõudmisi õlile. Selge ka see, et inimene ei sõida sellise autoga enam teab mis palju (arvestades eesti olusid ning keskkonnamõjusid) - ütleme laias laastus 150kkm. Samas kui korraliselt teha õlivahetus, siis võiks sellises masinas olla sees tavaline tagasihoidlik poolsünteetiline õli. UM lööb loomulikult keskmise palgaga inimesele kirve selga - seda ei maksa salata. Samuti pole tavainimesele vaja super-hyper kvaliteediga kallist täissünteetilist õli - sellest ju tegelikult lihtsalt teadmine, et sul kallis õli ja küll sõidab

, õli resurssi sellise autoga nii või teisiti ei ammenda. Õlifilter on samuti selline kulumaterjal, mille kvaliteeti on lihtne tagada. Seega minu soovitus on:
Mine tavalisse autokauplusse, osta õlifilter (ravor autokaup, valdeku tn autokauplus jt), osta see filter ära (120.-)
Samast kohast võid võtta ka tuntud tootja poolsünteetilise õli (Shell Helix jt 5l 425.- ) ning lase suvalises kohas vahetada (200.-). Kogu töö ning õli hind kokku sellisele autole max 1000eek.
Kui keegi oskab mulle öelda, miks tavaline õlifilter on halvem kui see, mida UM müüb, siis tahaks ise ka teada.
Kui keegi oskab öelda, miks UMi õli on parem, siis võiks ka sellest kirjutada. Just, miks see üks õli on parem kui teine - mis protsessid õlis mõjutavad auto mootori tööd selle 10kkm järel, kui see õli kasutuses on?
Selge see, et iga lits kiidab oma ...., aga jäägem realistideks
Omast kogemusest niipalju, et majapidamises oli auto, mis sõitis kokku 170kkm enne kui maha müüdi (auto siis aastast 94, müügihetkel odomeetril 300kkm). Talvel sai kasutatud shell helix poolsünti ning suvisel perioodil shell mineraalõli. Õlifiltrit vahetati ainult kord ettenähtud kahe korra jooksul ning õlivahetus tehti alati hiljem kui ette nähtud. Selle aja jooksul ei ilmnenud ühtegi õliga ega õlitusest põhjustatud probleemi.
Loomulikult on see näide äärmus, kuid seletab selgesti, et ei pea tingimata olema autos 120eek/l maksev õli ning 500eek maksev originaalfilter
