1. leht 2-st

Ülekuumenemine

Postitatud: 03.06.2004 11:35 56
Postitas Ragnar
Tihti räägitakse, et r6 tundlik ja kardab kuuma jne.
Tahaks teada kui ruttu see kuuma kahjustus tekib ja millised on sümptomid?
Nimelt ma vahetasin jahutusvedeliku taseme andurit ja selleks
võtsin radika maha. Pärast tagasipanemisel jäi ilmselt õhk sisse
ja kui sõitma läksin siis ristmiku peal kuulen, et moto kuidagi ebaühtlaselt töötab tühikäigul. Sõitsin siis veel 0,5 - 1km ja järsku vaatan, et seier hakkab punasesse minema juba (päris veel ei olnud)
Kähku seisma ja lasin paraja portsu auru välja radikast.
Käivitasin veel mõned korrad ja lasin veel mõned korrad õhku välja
ning kallasin kuskil 2l juurde. Peale seda püsis seier ilusti keskel ja sõitsin veel kuskil 20km. Midagi nagu viga poleks olnud :? aga millele nüüd eriti tähelepanu pöörata, et aru saada kas midagi läks p**se või ei.

Postitatud: 03.06.2004 12:23 03
Postitas Cardo
Minul juhtus see omal ajal nii , et ventika sidur oli läbi ja oli suvine aeg mil remonditi Narva mnt-d ja ümbersõit oli kadrioru kaudu mis oli täiesti umbes ja ilm oli väääga kuum ja ma sõitsin seier punasel umbes pool tundi kuigi salongivent pani täiega , ja mootor ei tahtnud ka kuumaga hästi töötada ja tulemus oli näha mõne kuu pärast kui jahutusvedelik hakkas tasapisi kaduma ja kiirendades oli valget tossu õrnalt näha.

Postitatud: 03.06.2004 12:30 12
Postitas England
Cardo, ära siis niimoodi ka hirmuta. pool kilomeetrit ei ole pool tundi. ei saa küll midagi välistada, aga nii hullusti siiski ka minna ei tohiks.

Postitatud: 03.06.2004 12:34 29
Postitas Ragnar
pool tundi :shock:
aga miks alles mõne kuu pärast, kui plokikaan kõver kas siis kohe ei olegi
aru saada?

Postitatud: 03.06.2004 12:37 37
Postitas Cardo
Ei kõver ei olnud aga tekkis vist 5ja 6 püti vahele mikromõra. Tegelt sai ka Tabasalus omal ajal kõvasti piitsa andmas käidud ja seal see veekadu väljenduma hakkasgi. Kui sul punasel tippu ei tõusnud ei tohiks hullu miskit olla kui just vääga pöördesse ei lasknud. On ka kaaned kõveraks läinud kuid tavaliselt on need lihvitavad.

Tegelt kus see mikromõra oli ei teagi keegi sest tossu tuli välja küll aga kolvid olid mustad. Vee silindrisse sattudes peaks kolvi läikima lööma. Kaan on siiani alles ja Igor vaatas seda ja arvas teadvat oletatavat kohta ja näitas näpuga mulle aga ma ei näind ise seal midagit :P

Postitatud: 03.06.2004 17:43 12
Postitas Ragnar
Sai ~40km sõidetud ja moto paistab töötavat küll aga...
Valasin tosooli enne sõitu "cold" tasemeni. Ja pärast sõitu oli vajunud
umbes paisupaagi alumise servani. krt peaks ju nagu aitama juba.
kaua ma veel juurde kallan?
kas teil see nivoo kuuma mootoriga on allpool või ülalpool cold taset?

Postitatud: 04.06.2004 13:07 06
Postitas ottOmar
soovitan soojalt hakata jälgima temp näidikut, sest mul oli sama lugu - kallasin koguaeg lõpuks juurde ja mingi hetk ei olnud enam sellestki kasu. Samamoodi tasuks vaadata õli värvi, sest see läks shokolaadivärvi pruuniks - järeldus - plokikaanes mõra. Mahavõtmisel selgus, et lausa 15 cm :shock: http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=3535 seal natuke kirjas, mis vahetatud sai.

Postitatud: 04.06.2004 19:59 17
Postitas Ragnar
kas siis kui kaas läbi laseb peaks õlitase ka oluliselt tõusma?
õli on läbipaistev pruun praegu ja tase ok.
Ja kas ka sumpa otsast ei tilkuks midagi või vähemalt oleks niiske?
seal on ka kõik täiesti kuiv.

Ma mäletan, et audil mul kunagi tilkus aegajalt vett sumpa otsast.

Postitatud: 04.06.2004 20:49 31
Postitas Cardo
Võib aga ei pea kuna vesi aurustub kuid õli võib vahule võtta.

Postitatud: 08.06.2004 22:20 45
Postitas antoshka
Mul on sama probleem bemmiga 320i, e30 keres.
Kui ilm on soe siis mootor hakkab ülekuumenema. Milles võib asi olla, kuidas kontrollida ventika sidurit?

Cardo: kas siduri vahetamine on keeruli või kuidas? Kas sina tegid seda tööd, kus kohas ja kui kallis (if it's not a secret).

Postitatud: 08.06.2004 22:30 09
Postitas patrik
ventika siduri vahetus võtab aega 10 min
soovitatav eritööriista olemasolu ( et hoida kinni rihmaratast)kuid saab ka ilma. uus sidur poes u 1000eeku

Postitatud: 08.06.2004 23:28 04
Postitas Cardo
Sellised asjad saab ka oma kätega tehtud kui just tõesti väga kinni ei ole on abivahendeid vaja.

Postitatud: 08.06.2004 23:36 59
Postitas patrik
aa minu käest saab spets tööriistad osta
150.- sisaldab kahte võtit- üks hoiab kinni ja teine keerab

Postitatud: 08.06.2004 23:44 20
Postitas alar
mul ka spetstööriistad olemas suur ja piisavalt õhuke vene lehtvõti ning haamer millega kõlks võtme pihta päripäeva ja ongi olemas. :D

Postitatud: 09.06.2004 08:13 26
Postitas patrik
jajaa tagasillatala puksid saab ka haamriga välja
las andry kirjutab kuidas oli

Postitatud: 09.06.2004 11:08 28
Postitas Cardo
Minukäest saab ka head tööriista , kui muu ei aita siis tuli teeb oma töö.

Postitatud: 09.06.2004 13:47 34
Postitas Aare
Ventika tiiviku saab ilusti lahti haamri ja õhukeseks käiatud lehtvõtmega. Lihtsalt võtmesabale kõksti peale lüüa. Ja see on tagurpidivindiga :!:

Postitatud: 09.06.2004 15:58 31
Postitas antoshka
Aga kuidas siiski võib kontrollida milles probleem on. Mees töökojas ütles et sidur on läbi aga kas ma võin kuidagi seda ise kontrollida?

Ja veel on niisugune asi, et jahutusvedelik ei ole puhas , seal on mingid mustad asjakesed. Õli mootoris on puhas .

Postitatud: 10.06.2004 02:48 22
Postitas Kristo_P
No nii nüüd jõudis ka mul see aeg kätte kui ventika sidur andis märku ,et aeg oleks vahetusele mõelda.. hetkel undab kohalt minnes :oops: Kui kaua kannatab veel sõita (temp püsib hetkel normis). Kuid ilmad pole veelsoojad ja ummikusse pole õnnestunud jääda :) (nii ,et siis mingi aeg kannatab veel sõita ehk)

Tundub ,et suuremal enamusel siin on see detail vahetust vajanud :|

Postitatud: 10.06.2004 12:15 55
Postitas alar
patrik kirjutas:jajaa tagasillatala puksid saab ka haamriga välja
las andry kirjutab kuidas oli
võibolla tõesti selle jaoks mul olemas treiali poolt valmistatud abinõu aga olen ka kuulnud, külaseppa kes rääkis, et saab ka leeklambiga põletada need puksid välja :lol: tarkpead igasugused. nu jah. aga kuidas haamriga need välja saab tahaks tead küll.... irw... saaks kohe oma raamatusse kirjutada nt. peatüki erinevatest meetodidest autoremondi vallas. :roll:

Postitatud: 10.06.2004 12:17 06
Postitas Cardo
pukside jaoks on tõmmits ja muud vahendid on jah külaseppade looming :P

Postitatud: 10.06.2004 14:19 26
Postitas hanno
525 kirjutas:No nii nüüd jõudis ka mul see aeg kätte kui ventika sidur andis märku ,et aeg oleks vahetusele mõelda.. hetkel undab kohalt minnes :oops: Kui kaua kannatab veel sõita (temp püsib hetkel normis). Kuid ilmad pole veelsoojad ja ummikusse pole õnnestunud jääda :) (nii ,et siis mingi aeg kannatab veel sõita ehk)

Tundub ,et suuremal enamusel siin on see detail vahetust vajanud :|
Minul ootab antud osa vahetus oma järge järgmine nädal.

Postitatud: 10.06.2004 14:40 32
Postitas antoshka
Targad inimesed, see tema ei ole puksidest :lol:

Öelge palun teemast ka midagi. Minu küsimused on õhus jäänud. :?:

HANNO: kus sa kavatsed seda teha? Tean et sidur ise maksab kuskilt 1-1,5 kilo UM-ist aga palju võiks töö maksma. Kuidas sina sai teada et sidur on katki? See küsimus huvitab mind kõige rohkem.

Kõik need küsimused tekkivad pärast mõnede töökojade külastamist. Ühed ütlevad nii, teised naa ja lõpuks katki on kolmas asi.

Postitatud: 10.06.2004 14:58 59
Postitas priitv8
antoshka kirjutas:Tean et sidur ise maksab kuskilt 1-1,5 kilo UM-ist aga palju võiks töö maksma.
Seda osa ei pea ilmtingimata UM-ist ostma, niikuinii saad Sachsi detaili. Seega võid veel vaadata Aavest, Helvar-Mercast jm.
antoshka kirjutas:Kuidas sina sai teada et sidur on katki? See küsimus huvitab mind kõige rohkem.
Kuuma mootoriga ei tohiks tiivik enam võlli otsas vabalt pöörelda. Kõige lihtsam on sõita ta kuumaks, siis jätta tühikäigul tööle ja rullikeeratud ajalehega tiivikut pidurdada. Kui ta seisma jääb, on sidur peetis, kui ajalehest pastat saad, siis ilmselt korras. Juhul kui ta just permanentselt kinni ei ole, mida ka mittekorras olemiseks nimetada võib.

Postitatud: 10.06.2004 16:37 27
Postitas hanno
antoshka kirjutas:
HANNO: kus sa kavatsed seda teha? Tean et sidur ise maksab kuskilt 1-1,5 kilo UM-ist aga palju võiks töö maksma. Kuidas sina sai teada et sidur on katki? See küsimus huvitab mind kõige rohkem.

Kõik need küsimused tekkivad pärast mõnede töökojade külastamist. Ühed ütlevad nii, teised naa ja lõpuks katki on kolmas asi.
Minul pööras tähelepanu asjale Patric.
Täpselt ei oska öelda, kus teen. Kas võtame kusagil maal asja ise käsile, või viin kellegi juurde -Eiki või Heiki või keegi muu. Ma ei tea, kas Patric ise vahetab seda.

Postitatud: 10.06.2004 17:15 32
Postitas Ragnar
pole omal küll ajalehega testinud aga kuumalt käib sama vabalt ringi kui külmalt. kas mul võib see õliga parandatud sidur olla?

igatahes ülekuumenemisega rohkem pole probleeme olnud

Postitatud: 10.06.2004 17:41 58
Postitas antoshka
priitv8 kirjutas:
antoshka kirjutas:Tean et sidur ise maksab kuskilt 1-1,5 kilo UM-ist aga palju võiks töö maksma.
Seda osa ei pea ilmtingimata UM-ist ostma, niikuinii saad Sachsi detaili. Seega võid veel vaadata Aavest, Helvar-Mercast jm.
Ma uurisin hinnad UM-is ja Aaves ning UM-is see sidur maksab vähem. Ja võin öelda et mõned originaal asjad maksavad vähem kui kvaliteetsed asjad teistedes kauplustes.
priitv8 kirjutas:
antoshka kirjutas:Kuidas sina sai teada et sidur on katki? See küsimus huvitab mind kõige rohkem.
Kuuma mootoriga ei tohiks tiivik enam võlli otsas vabalt pöörelda. Kõige lihtsam on sõita ta kuumaks, siis jätta tühikäigul tööle ja rullikeeratud ajalehega tiivikut pidurdada. Kui ta seisma jääb, on sidur peetis, kui ajalehest pastat saad, siis ilmselt korras. Juhul kui ta just permanentselt kinni ei ole, mida ka mittekorras olemiseks nimetada võib.
Thanks! Õhtul proovin seda teha.

Postitatud: 11.06.2004 17:54 09
Postitas antoshka
Proovisin täna ajalehega tiivikut pidurdada ja ta jäi seisma :cry:

Postitatud: 11.06.2004 18:02 55
Postitas priitv8
No vaheta siis äre, seda enam et uue mõistliku hinnaga saad.
Siis on süda rahul.

Postitatud: 07.07.2004 16:55 43
Postitas antoshka
Tõstan seda teemat uuesti. Mootor M20B20

:?:
Termosidur on vahetatud, tosool on vahetatud aga mootor ikka läheb kuumaks, nüüd ainult tühipööretel. Millles võib põhjus olla?

Mõtlen et süsteemis õhk on jäänud kui vahetati tosooli, aga kuidas sellest lahti saada?