1. leht 1-st

M50 2.0 mootori töö ringrajal.

Postitatud: 20.09.2007 14:45 52
Postitas ziilike-uduz
Tervitused

Küsimus selline, sai osaletud ühel rajapäeval hiljuti. Rapla rajal nimelt.
Sai siis esimesed 3-4ringi suure hurraaga ära sõidetud ja auto tegi kolehirmsat diisli häält.
Tol päeval oli kohal ka üks teine m50 2.0 mis klõbises sarnaselt. Pool tundi - tund jahtuda ja sai edasi sõita. Teadjamad mehed algul tulid mind hirmutama, et ehk on hüdrotõukurid õhtal, auto sõidab siiani ilusasti aga hingele hakkas küll.

Kui salongi vent max sooja puhuma panna sai ringi kaks rohkem sõita.

Milles võib viga olla, saast jahutus? Saast õli? Tol hetkel oli sees Valvoline 5W-30. Välismaistelt saitidelt olen lugenud et 1.8is võib kannatada õlitusprobleemide all rajal paugutades... :?

Postitatud: 20.09.2007 14:57 35
Postitas Andrez
Ehk oli õli vähe ja tõmbas õhu vahele kurvides? Hüdrotõukurid õhutvad end ise nii 15 minuti jooksul. Vähemalt nii ma kunagi ETK`st lugesin.

Postitatud: 20.09.2007 15:32 30
Postitas Aare
1. 5W-30 (???) on ekstreemseks kasutuseks IMO kuumana liiga vedel. Selliseks otstarbeks on 50 ja 60 ülemise viskoossusega õlid. Mida suurem tagumine number, seda paksem on õli 100 kraadi juures. Selliste näitajatega õli tarvitatakse ehk talvistes oludes. Mina olen tarvitanud Q8 õli 10W-50, see hoidis head õlirõhku tühikäigul isegi siis kui üli juba 120 oli.

2. Ringrajal kuumeneb isegi õliradikaga seeriaauto õli kiirelt 120 kraadini. Ilma radikata kuumeneb veel kiiremini.

3. Plagin tuleb sellest, et vedelaks läinud õliga langeb õlirõhk ja õli ei tihenda enam - hüdrotõukurid vajuvad läbi, nukkvõllid hakkavad lagisema jne.

Kui aga paari ringiga üle kuumenema hakkab, siis tuleks uurida. vanematel pillidel on põhjuseks enamasti poolkõva ventika sidur. Üldiselt peaks korras jahutusega minema õli kiiremini kuumaks kui jahutusvedelik. Mul läks Saugal kahe ringiga õli 120, kuid vesi oli ikka kuskil 80-90 vahel.

Postitatud: 20.09.2007 15:41 10
Postitas ziilike-uduz
Kui otstarbekas oleks tavakasutuses 50-60 õli kasutada? Radadel saab ju ometi Eestis niivõrd harva käia :shock:

Armatuuris tempiandur näitas rajal kriips alla keskmise joone, tavakasutuses linnavahel näitab sama, kuidagi kahtlane. Auto ostuajal läks ta ilusti keskele ja seal ta ka püsis. Vesi läheb mootoris suurele ringile samuti. Niiet ei tea öelda mis mul see temp reaalselt jahutusveel olla võis rajal. Ilmselt oli süüdi siiski si** õli.

Postitatud: 20.09.2007 17:12 56
Postitas lauri5000
mul oli mõni nädal tagasi sama lugu, samuti peale ringrada, teadjamad mehed rääkisid sama lugu, et õli liiga vedelaks muutunud. :roll:

Postitatud: 20.09.2007 17:51 31
Postitas Valdek
kasutage õiget õli...

Postitatud: 20.09.2007 18:15 52
Postitas lauri5000
hmmm... no samas, tavalise sõidu juures kõik ju normaalne, palju ma seda ringrada ikka sõidan, korra või kaks aastas, selle pärast ma küll mingit hirmkallist õli ostma ei hakka. :lol:

Postitatud: 20.09.2007 22:31 38
Postitas Svenp
Kas sa sõidad Rovaniemi kandis, et 5W-30?

Soojal aastaajal on 15W-50 hea.
Aastaringi 10W-40, 10W-50.
Palju väga madala temperatuuriga käivitamisi 5W-40.

Postitatud: 21.09.2007 01:07 56
Postitas veekaheksa
Klge lõpetage see vee(5W-30 - see õli on ökotamiseks ja talvel sõitmiseks) mootorisse valamine või ärge virisege, et miskit tiksub/lagiseb. Uurige kasvõi oma naise käest, mille jaoks te oma autot kasutate, ja siis kui olete aru saanud ja peeglisse vaadanud, siis vahetage õli/auto õige asja vastu.
Tänan tähelepanu eest.

Postitatud: 21.09.2007 10:07 12
Postitas ziilike-uduz
No andke andeks, aga õlitüübi pärast sellist n.ö flamemist teha on tsuti imelik või mis? :roll:

Postitatud: 21.09.2007 12:23 56
Postitas Aare
ziilike-uduz kirjutas:Kui otstarbekas oleks tavakasutuses 50-60 õli kasutada? Radadel saab ju ometi Eestis niivõrd harva käia :shock:

Armatuuris tempiandur näitas rajal kriips alla keskmise joone, tavakasutuses linnavahel näitab sama, kuidagi kahtlane. Auto ostuajal läks ta ilusti keskele ja seal ta ka püsis. Vesi läheb mootoris suurele ringile samuti. Niiet ei tea öelda mis mul see temp reaalselt jahutusveel olla võis rajal. Ilmselt oli süüdi siiski si** õli.
10W-50 on igapäevaoludes täiesti kasutatav. Õlisurve kuuma mootoriga on tuntavalt parem - nt kui mul kippus ummikus 10W-40 poolsündiga õlituli vahel virvedama, siis 10W-50ga ei saanud tuld põlema ka siis, kui käsipidur peal mootorit siduriga käik sees "suretada".

Selle efekti saalede elueale kuumal suvel ummikus nõkutamisel ei saa vist alahinnata.

Efekt on siiski vaid madalatel pööretel, kõrgematel pääseb pumba tootlikkus maksma ja vahet enam pole.

Niiet suurem õlirõhk madalatel pööretel - paksem õlikiht saaledel - vähem kulumist.

Postitatud: 21.09.2007 13:17 17
Postitas margo989
kasutan samuti suvel mootoris 10w-50 õli :)

Postitatud: 21.09.2007 18:29 46
Postitas lauri5000
veekaheksa kirjutas:Klge lõpetage see vee(5W-30 - see õli on ökotamiseks ja talvel sõitmiseks) mootorisse valamine või ärge virisege, et miskit tiksub/lagiseb. Uurige kasvõi oma naise käest, mille jaoks te oma autot kasutate, ja siis kui olete aru saanud ja peeglisse vaadanud, siis vahetage õli/auto õige asja vastu.
Tänan tähelepanu eest.
Ma ei ole kuskil maininud, et ma 5w-30 kasutaks. Virisenud nagu ka ei ole ja ilmselt ütlesin oma seisukoha ka mille jaoks ma enamjaolt autot kasutan. :cool: Peale selle, oma naise käest võid sa mingit muud asja küsida- paluda (peeglise vaatamata). :lol:

Tänan tähelepanu eest. ;)

Postitatud: 21.09.2007 18:38 59
Postitas raimo_r
patrik kirjutas:viga ei ole õli temperatuuris
ei ole ka hüdrode vanuses


see on juba ammu läbikäidud teema. tiksus nii m50ga kui ka uue m54ga. ei ole vahet kas õliradikaga või ilma. ei ole suurt vahet ka mis õliga.
tiksuma hakkab siis kui kurve keerad.
tehke karter ja õlivõtt korda
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... TEN3631B36

Postitatud: 22.09.2007 00:05 40
Postitas ziilike-uduz
No selge pilt, kahtlustasin isegi, et karter on jama.