1. leht 1-st

325i E30 tühikäigu mootor?

Postitatud: 10.05.2004 12:09 55
Postitas Silwer
Kas tühikäigumootor peab surisema, kui auto töötab tühikäigul?
Või suriseb ta vaid siis, kui süüde on sees aga käima pole pandud?
Kas tühikäigumootorile läheb 12v peale?
Kus asub tühikäigu lüliti?
Kas tegemist on on/off tüüpi lülitiga või mingi potekaga?

Kui keegi saaks selle lüliti asukohta mingi pildi peal näidata oleks kena.

Postitatud: 11.05.2004 18:32 37
Postitas Silwer
Kas oli liiga keeruline või lihtsalt rumal küsimus? ;)

Re: 325i E30 tühikäigu mootor?

Postitatud: 11.05.2004 20:47 04
Postitas priitv8
Lahmin umbes, aga oma kogemus Bosch DME 3.3-ga on selline:
Silwer kirjutas:Kas tühikäigumootor peab surisema, kui auto töötab tühikäigul?
Ikka peab, sest siis toimubki ju reguleerimine, PWM signaalidega.
Silwer kirjutas:Või suriseb ta vaid siis, kui süüde on sees aga käima pole pandud?
Kui reguleerib, siis suriseb. Tühikäigu stabiliseerimiseks peab ta reguleerima.
Silwer kirjutas:Kas tühikäigumootorile läheb 12v peale?
Jah, DME lülitab massi.
Silwer kirjutas:Kus asub tühikäigu lüliti?Kas tegemist on on/off tüüpi lülitiga või mingi potekaga?
Ütle mis aasta auto, ma leian Sulle skeemi.

Re: 325i E30 tühikäigu mootor?

Postitatud: 11.05.2004 21:34 03
Postitas Aare
Vanemal motronicul on tühikäigu lüliti trosseli asendianduri ehk TPS-i sees. Seal on väike microswitch, mis peab klõpsu tegema. Nii lihtne see ongi. Kui piirdekruviga see nii keerata, et gaasi lahti lastes switch ei aktiveeru, siis algavad igasugu tühikäigu jamad - soojenedes tuurid tõusevad jne.

Re: 325i E30 tühikäigu mootor?

Postitatud: 12.05.2004 08:59 40
Postitas Arvo
Aare kirjutas:Vanemal motronicul on tühikäigu lüliti trosseli asendianduri ehk TPS-i sees. Seal on väike microswitch, mis peab klõpsu tegema. Nii lihtne see ongi. Kui piirdekruviga see nii keerata, et gaasi lahti lastes switch ei aktiveeru, siis algavad igasugu tühikäigu jamad - soojenedes tuurid tõusevad jne.
Ei ole mingeid erilisi jamasid, mu autol oli eelmine omanik gaasitrossi samuti liiga peale keeranud, kütusekulu oli umbes liiter suurem ainult. 325i-l on jah see tühikäigu lüliti throttle body küljes allpool, seega ligi sinna eriti hästi ei pääse...
Jamad tekivad selle lülitiga siis kui tühikäigu lüliti mingil põhjusel kogu aeg koos on (mul juhtus nii pärast mootoripesu). Siis "tekib" pööretepiiraja umbes 1800 pöörde juurde :D