Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?
Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?
1. kas alati tuleb enne käigu lülitamist vajutada pidurit, ise panen N-iga käima ja ei vajuta pidurit.Peale käigu sisestamist hakkab sujuvalt liikuma.
2. kas võib D lülitada N peale juba enne auto peatumist.
3. põhimõtteliselt pole parkingut üldse vaja, kui kasutada käsipidurit( alati lükkad ju üle R-i, kui hea see kastile on).
4. kõige ökom on suht kärmelt kiirus üless ja siis seda säilitada, samuti liiklusolukordi pikemalt ette näha.
5.foori taga seistes on D-d sees hoida, lükkan N-i peale- õige või vale.
6. kasti reziime (M,E ja S) võib muuta ka sõidu pealt, ilma peatumata
kommenteerige ja lisage mõni hea näpunäide.
2. kas võib D lülitada N peale juba enne auto peatumist.
3. põhimõtteliselt pole parkingut üldse vaja, kui kasutada käsipidurit( alati lükkad ju üle R-i, kui hea see kastile on).
4. kõige ökom on suht kärmelt kiirus üless ja siis seda säilitada, samuti liiklusolukordi pikemalt ette näha.
5.foori taga seistes on D-d sees hoida, lükkan N-i peale- õige või vale.
6. kasti reziime (M,E ja S) võib muuta ka sõidu pealt, ilma peatumata
kommenteerige ja lisage mõni hea näpunäide.
Viimati muutis Genne, 27.11.2007 07:32 24, muudetud 1 kord kokku.
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
- TarmoV12
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2423
- Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
- Asukoht: Tallinn
minu kogemused ja "talupojaloogika":
1. põhimõtteliselt ei pea pidurit hoidma, aga see on mõistlik enamasti, kuna auto hakkab kohe liikuma..
2. N on vabakäik. võib ikka lülitada. samas - milleks see vajalik, mõistlik on mootoriga pidurdada seismajäämiseks + vajadusel lisaks pidurdada.
3. järsemal nõlval parkides oleks vist mõistlik kasutada mõlemat: P + kässar. ise kasutan parkimiseks ikka parkingut, ainult vajadusel käsipidurit. üle R'i lükkamine ei tee midagi (tahaks loota
). kui sa oled tähele pannud, siis automaadil on ikka väike viide käigukangi fikseerumisel asendisse ja reaalsel käigu lülitumisel.. kui "hooga" D pealt P peale lükata, siis minu autol küll käigukast tagurpidikäigule reageerida ei jõua..
4. kõlab loogiliselt. linnaliikluses soovitatakse "tarmukalt" kiirendada soovitud kiiruseni ja siis seda hoida. (btw tarmukalt ei tähenda siis kummivilinat)
5. D veab ju ka tühikäigul autot edasi väheke, pidurit hoides tekib koormus.. kui on ette näha pikemat seismist, on vististi soovitatav N lülitada.
6. võib ikka. see ei puuduta ju otseselt mehhaanikat, vaid lülitab aju teisele programmile..
7. käiguga pidurdamine kahjulik ? pigem kasulik - käiguga pidurdades mootor kütust ei tarbi (jälgi ökonomaiserit
), pidureid kulub vähem, N peal aga töötab mootor tühikäigupööretel.
palun parandage mind, kui millegagi puusse panin..
1. põhimõtteliselt ei pea pidurit hoidma, aga see on mõistlik enamasti, kuna auto hakkab kohe liikuma..
2. N on vabakäik. võib ikka lülitada. samas - milleks see vajalik, mõistlik on mootoriga pidurdada seismajäämiseks + vajadusel lisaks pidurdada.
3. järsemal nõlval parkides oleks vist mõistlik kasutada mõlemat: P + kässar. ise kasutan parkimiseks ikka parkingut, ainult vajadusel käsipidurit. üle R'i lükkamine ei tee midagi (tahaks loota

4. kõlab loogiliselt. linnaliikluses soovitatakse "tarmukalt" kiirendada soovitud kiiruseni ja siis seda hoida. (btw tarmukalt ei tähenda siis kummivilinat)
5. D veab ju ka tühikäigul autot edasi väheke, pidurit hoides tekib koormus.. kui on ette näha pikemat seismist, on vististi soovitatav N lülitada.
6. võib ikka. see ei puuduta ju otseselt mehhaanikat, vaid lülitab aju teisele programmile..
7. käiguga pidurdamine kahjulik ? pigem kasulik - käiguga pidurdades mootor kütust ei tarbi (jälgi ökonomaiserit

palun parandage mind, kui millegagi puusse panin..
- Zipp
- Huviline
- Postitusi: 4147
- Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
- Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20
aga osadel autodel kohe kleeps käigukangi juures,et käiguga mitte pidurdada...Siil530 kirjutas: 7. käiguga pidurdamine kahjulik ? pigem kasulik - käiguga pidurdades mootor kütust ei tarbi (jälgi ökonomaiserit), pidureid kulub vähem, N peal aga töötab mootor tühikäigupööretel.
On the 8th day, God created boost.
-
- Huviline
- Postitusi: 1994
- Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
- Peamine sõiduk: E61-2007-525D
- Telefon: 56623817
- Asukoht: Valga
Kui jalg gaasi pealt võtta, on mootoriga pidurdamine, kui sellega kaasneb käiguvalitsa ümberlülitamine (D>4>3>....), on see käiguga pidurdamine. Kuigi olen ise viimast varianti ka kasutanud, pole see vist päris tervislik süsteemile. Või eksin?h82lose kirjutas:
aga osadel autodel kohe kleeps käigukangi juures,et käiguga mitte pidurdada...
täpselt nii.Jarlo kirjutas:3. Vähemalt uuemad automaatkastid ei tohiks N asendis lasta üldse võtit süütelukust eemaldada, seega auto parkimisel on vaja enivei kasutada P asendit.
samas ma ei saa sellest käsipiduri "armastusest" üldse aru. tuleb mingi auto parklasse, jääb seisma ja siis käib 'krõõõks' kässar peale. no milleks? käiguga seisab auto piisavalt paigal, olgu see tee nii kaldus kui tahes.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
ei saa jällegi nendest aru kes ainult käiguga pargivad, vähe selliseid imekombel veerema on hakanud? mul on manuaal ja pargin 1 käik + kässar.raimo_r kirjutas:täpselt nii.Jarlo kirjutas:3. Vähemalt uuemad automaatkastid ei tohiks N asendis lasta üldse võtit süütelukust eemaldada, seega auto parkimisel on vaja enivei kasutada P asendit.
samas ma ei saa sellest käsipiduri "armastusest" üldse aru. tuleb mingi auto parklasse, jääb seisma ja siis käib 'krõõõks' kässar peale. no milleks? käiguga seisab auto piisavalt paigal, olgu see tee nii kaldus kui tahes.
Manuaaliga sõites kasutasin kässarit kallakule parkides, muidu lihtsalt 1 käik sees.. Aga automaadiga kasutan kasutan kässarit suht tihti, kuna kui auto jääb väikesele kallakule, siis on mugavam pärast käiguvalitsat kasutada. Point selles, et kallaku peal jääb käiguvalits peale parkimist pingesse, kuna võll läheb peale lukustamist pinge alla ja seega pärast uuesti sõitu alustades on vaja käigu sisselükkamisel rohkem jõudu kasutada. Kässarit kasutades seda survet ei teki.raimo_r kirjutas: samas ma ei saa sellest käsipiduri "armastusest" üldse aru. tuleb mingi auto parklasse, jääb seisma ja siis käib 'krõõõks' kässar peale. no milleks? käiguga seisab auto piisavalt paigal, olgu see tee nii kaldus kui tahes.
Ise kasutan ka järsema kallaku peal parkides käsipidurit. Minu masin laseb D pealt käiguga pidurdades lihtsalt vabajooksu peale mingilt kiiruselt ja ei ole täheldanud, et see kastile kuidagi halvasti oleks mõjunud. Foori all ei ole kunagi N asendit kasutanud, sest siis võiks sõita juba mauaaliga kui oleks isu käike lapata.
525 TDS´a EXECUTIVE
- Tiit525
- Klubiliige
- Postitusi: 433
- Liitunud: 07.11.2006 00:10 11
- Peamine sõiduk: BMW X5 3,0D
- Telefon: 358401771916
- Asukoht: Rakke, Alajärvi
- Kontakt:
Kuidas saab arvata, et P asendisse lülitamine midagi halba võib teha!? Tehas on teinud selle asendi parkimiseks, järelikult pargi. Sõidu aeg käigu ümberlülitamine...laske käia, kuni kogemata vale käigu panete ( R näiteks). Käsipiduri kinnijäämise kohta seda, ei jää kinni ainult mitte kasutades, vaid ka kasutades, kui tõmmate peale ja auto jääb seisma (kasvõi nädalaks), on võimalus, et pärast autot kohalt ei liiguta ilma abioperatsioonideta.
ei taha teist autot
gsm +358401771916
gsm +358401771916
- Tiit525
- Klubiliige
- Postitusi: 433
- Liitunud: 07.11.2006 00:10 11
- Peamine sõiduk: BMW X5 3,0D
- Telefon: 358401771916
- Asukoht: Rakke, Alajärvi
- Kontakt:
Tean ühte käigukasti, mis sellise käitumise peale töölepingu lõpetas, kuid võib-olla oleneb see kiirusest või oli see kast juba mineku peal, isiklik kogemus puudub ja ei näe ka põhjust katsetuseksMaiks kirjutas:On korra läinud hoopealt N´ile lülitades hoopis R ja siis küll midagi ei juhtunud, lihtsalt ei lükanud käiku sisse.

ei taha teist autot
gsm +358401771916
gsm +358401771916
- Tauri
- Klubiliige
- Postitusi: 2672
- Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56220022
- Asukoht: Harku vald
- Kontakt:
1. kas alati tuleb enne käigu lülitamist vajutada pidurit, ise panen N-iga käima ja ei vajuta pidurit.Peale käigu sisestamist hakkab sujuvalt liikuma.
Käivitus ikka mõeldud P asendis. Sellepärast ka uuematel juba vastavad takistused teisiti toimimiseks
2. kas võib D lülitada N peale juba enne auto peatumist.
ei oska kommenteerida aga põhimõtteliselt ei tohiks see hea olla- samas ei saa aru milleks sellised liigutused vajalikud on.
N reziim on mõeldud auto aeglaseks pukseerimiseks- ka pesulas kasutad N asendit samal eesmärgil!
3. põhimõtteliselt pole parkingut üldse vaja, kui kasutada käsipidurit( alati lükkad ju üle R-i, kui hea see kastile on).
Seistes peab olema P asendis kast- kässarit võid peale toppida kui see rahulikumalt magada lubab
Tegelikult on kässar ikkagi mõeldud kallakutel parkimisel
4. kõige ökom on suht kärmelt kiirus üless ja siis seda säilitada, samuti liiklusolukordi pikemalt ette näha.
õige
ja veel aitab ökosõidule kaasa võimalikult vähene peatumine liikluses!
5.foori taga seistes on D-d sees hoida, lükkan N-i peale- õige või vale.
Vale- Kasti õlisurve langeb ja rohelise saabudes kiire survetõstmine ei ole hea.
6. kasti reziime (M,E ja S) võib muuta ka sõidu pealt, ilma peatumata
jah
ATM kastiga käikudega pidurdamine = varem või hiljem kastiremondiga. Kui rahakott lubab siis lase aga käija.
Üldiselt on atm kast suht lihtne mänguasi (sellepärast ka nö. "loll" ameeriklane seda armastab)
Kasuta kasti nii nagu seal kirjas
P- pargi
D- sõida
N- kasuta aeglasel pukseerimisel (mõiste on laiem)
Sõidu ajal minnes üle käsikasti funktsioonile ei ole soovitatav käiguga pidurdada! Ise peale E46 kasti remonti olen loobunud step funktsiooni kasutamisest üldse!
See jutt siis kuni E46, E39, X5 jne kohta.
Uue E90 kohta ei oska kommenteerida. nt 335i-l millel on step funktsioon toodud labadena roolitaha võiks nagu töökindlam olla.
Käivitus ikka mõeldud P asendis. Sellepärast ka uuematel juba vastavad takistused teisiti toimimiseks
2. kas võib D lülitada N peale juba enne auto peatumist.
ei oska kommenteerida aga põhimõtteliselt ei tohiks see hea olla- samas ei saa aru milleks sellised liigutused vajalikud on.
N reziim on mõeldud auto aeglaseks pukseerimiseks- ka pesulas kasutad N asendit samal eesmärgil!
3. põhimõtteliselt pole parkingut üldse vaja, kui kasutada käsipidurit( alati lükkad ju üle R-i, kui hea see kastile on).
Seistes peab olema P asendis kast- kässarit võid peale toppida kui see rahulikumalt magada lubab

Tegelikult on kässar ikkagi mõeldud kallakutel parkimisel
4. kõige ökom on suht kärmelt kiirus üless ja siis seda säilitada, samuti liiklusolukordi pikemalt ette näha.
õige
ja veel aitab ökosõidule kaasa võimalikult vähene peatumine liikluses!
5.foori taga seistes on D-d sees hoida, lükkan N-i peale- õige või vale.
Vale- Kasti õlisurve langeb ja rohelise saabudes kiire survetõstmine ei ole hea.
6. kasti reziime (M,E ja S) võib muuta ka sõidu pealt, ilma peatumata
jah
ATM kastiga käikudega pidurdamine = varem või hiljem kastiremondiga. Kui rahakott lubab siis lase aga käija.
Üldiselt on atm kast suht lihtne mänguasi (sellepärast ka nö. "loll" ameeriklane seda armastab)
Kasuta kasti nii nagu seal kirjas
P- pargi
D- sõida
N- kasuta aeglasel pukseerimisel (mõiste on laiem)
Sõidu ajal minnes üle käsikasti funktsioonile ei ole soovitatav käiguga pidurdada! Ise peale E46 kasti remonti olen loobunud step funktsiooni kasutamisest üldse!
See jutt siis kuni E46, E39, X5 jne kohta.
Uue E90 kohta ei oska kommenteerida. nt 335i-l millel on step funktsioon toodud labadena roolitaha võiks nagu töökindlam olla.
sama soovitus ka minu poolt- ärge katsetage ja siis kiruge, et kast ei peavastu.Tiit525 kirjutas:Tean ühte käigukasti, mis sellise käitumise peale töölepingu lõpetas, kuid võib-olla oleneb see kiirusest või oli see kast juba mineku peal, isiklik kogemus puudub ja ei näe ka põhjust katsetuseksMaiks kirjutas:On korra läinud hoopealt N´ile lülitades hoopis R ja siis küll midagi ei juhtunud, lihtsalt ei lükanud käiku sisse.
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Loodan, et teemaalgataja ei pahanda.
Lugedes seda teemat tekib tunne, et manuaaliga hoopis lihtsam sõita kui automaadiga. Automaadiga niipalju lisategevusi (asju mida jälgida).
Ma kunagi veel mõtlesin, et manuaalkastiga nii raske sõita. Tuleb välja, et hoopis vastupidi. Kuidas kellelegi vist...
Enda armukesel manuaalkast.
Esimese käigu sisselülitamisest...
Iisiklikult ei kasuta seda võtet (loe: ei usalda ainult seda, aga käiku ka sisse ei jäta).
Ikka harjumuspäraselt ainult käsipidur peale, kui parkimine ees seisab.
Lugedes seda teemat tekib tunne, et manuaaliga hoopis lihtsam sõita kui automaadiga. Automaadiga niipalju lisategevusi (asju mida jälgida).
Ma kunagi veel mõtlesin, et manuaalkastiga nii raske sõita. Tuleb välja, et hoopis vastupidi. Kuidas kellelegi vist...
Enda armukesel manuaalkast.
Esimese käigu sisselülitamisest...
Iisiklikult ei kasuta seda võtet (loe: ei usalda ainult seda, aga käiku ka sisse ei jäta).
Ikka harjumuspäraselt ainult käsipidur peale, kui parkimine ees seisab.
- TarmoV12
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2423
- Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
- Asukoht: Tallinn
ma arvan, et see sul siiski pigem tunne.. mis väga paika ei pea.VeikoA kirjutas:Lugedes seda teemat tekib tunne, et manuaaliga hoopis lihtsam sõita kui automaadiga. Automaadiga niipalju lisategevusi (asju mida jälgida).
Ma kunagi veel mõtlesin, et manuaalkastiga nii raske sõita. Tuleb välja, et hoopis vastupidi. Kuidas kellelegi vist...
igapäevases liikluses pole ju vaja käigukangi üldse näppida v.a. tagurdamiseks ja parkimiseks, samuti ju pedaale üks vähem.. lihtsalt kasti pikaealisuse huvides oleks kasulik mõningaid nüansse teada, eriti kui tegemist vanema/suure läbisõiduga masinaga..
- Kairi
- Klubiliige
- Postitusi: 1684
- Liitunud: 08.04.2006 19:24 21
- Peamine sõiduk: BMW 320I
- Asukoht: Tallinn
Mul oleks sulle üks tore ja pikk lugu rääkida sellest, miks oleks kasulik ka käik sisse jättaVeikoA kirjutas:Loodan, et teemaalgataja ei pahanda.
Lugedes seda teemat tekib tunne, et manuaaliga hoopis lihtsam sõita kui automaadiga. Automaadiga niipalju lisategevusi (asju mida jälgida).
Ma kunagi veel mõtlesin, et manuaalkastiga nii raske sõita. Tuleb välja, et hoopis vastupidi. Kuidas kellelegi vist...
Enda armukesel manuaalkast.
Esimese käigu sisselülitamisest...
Iisiklikult ei kasuta seda võtet (loe: ei usalda ainult seda, aga käiku ka sisse ei jäta).
Ikka harjumuspäraselt ainult käsipidur peale, kui parkimine ees seisab.

Kõike mida sa ütled, kasutatakse kindlasti sinu vastu :D
Äkki lugu selles, et kui ise käiku kogu aeg sisse ei pane, siis saabub kena üllatus peale seda kui keegi teine autoga sõimas on käinud ning käigu sisse jätnud. Eriti tore on see üllatus siis, kui auto esiots seina ligi pargitud on.
Mina peagu alati peale auto remondist kättesaamist sõidan starteri jõul mõned sentimeetrid edasi.
Mina peagu alati peale auto remondist kättesaamist sõidan starteri jõul mõned sentimeetrid edasi.