1. leht 1-st

M20 mootori remondi küsimusi

Postitatud: 01.05.2004 12:53 16
Postitas AhtoLeib
Tere tarpead ja õlinäpud :)

Kuna ise pole kunagi mootori kallal käinud ja nüüd tahaks lasta seda kusagil teha, siis oleks paar küsimust just selles suhtes, milliseid töid oleks mõttekas lasta ühe hooga teha?
Mootor on E30'ne M20 2.5 aastast 1988. (12 klappi)

Remondi põhjus on see, et klapid teevad pisut häält ja klapikambrikaane vahelt ajab natuke õli välja. Seega ütleb terve mõistus, et prooviks lasta klappe reguleerida ja uue klapikambrikaane tihendi panna. Nüüd aga sellest tulenevalt paar küsimust:

1. Kui tuleb välja, et klõbin pole klappide reguleerimatusest vaid näiteks kulunud nookuritest. Palju umbes maksavad uued nookurid?

2. Kui tuleb välja, et klõbin pole klappide reguleerimatusest vaid näiteks kulunud nukkvõllist. Palju umbes maksab uus või korralik kasutatud nukkvõll?

3. Kas on mõistlik lasta ühtlasi vahetada ka klapisääretihendid? Praegu pole mingit märki, et need vahetust tahaksid, kuid kui juba asi laiali on... Palju umbes maksavad klapisääretihendid?

4. Ja eelneva kolme küsimuse põhjal: Kas mõni neist töödest on märgatavalt suurema töömahuga ehk põhjustab märkimisväärselt lisatööd? Kuna on olemas pakkumine klappide reguleerimisele ja tihendi vahetusele, siis tahaks olla ka ettevalmistatud rahaliselt juhuks, kui nimetatud vead ilmnevad ning neid oleks teha tarvis lasta.

5. Kas oleks veel midagi, mida võiks seal vahetada? Mootor on sõitnud umbes 250-300 KKm jagu ja OTSESELT midagi viga pole. Need eelnimetatud asjad laseks teha ka puhtalt sellepärast, et asi perfektne oleks.

ette tänades heade nõuannete eest,
Ahto

Postitatud: 01.05.2004 14:58 40
Postitas truumu
klapisääre tihendite vahetus eeldab plokikaane mahavõtmist, kui otsest vajadust pole, ei tasu seda teha :)

Postitatud: 01.05.2004 15:22 08
Postitas Cardo
minuteada pidi ka ilma mahavõtmata saama suruõhuga silindris ...

Postitatud: 01.05.2004 19:32 45
Postitas truumu
Cardo, siin ju sama teema, mis Sinu viiesajasel tegime, nookuri võllid saavad viga :(

Postitatud: 03.05.2004 20:03 44
Postitas AhtoLeib
Njah,
Praegu hakkasin mõtlema, et plokikaas ja klapikambrikaas pole ikka üks ja sama asi... :oops:
Seega püstitaks täpsustava küsimuse: Kui plokikaanetihend ka vahetamisele läheb, mida oleks mõttekas sama soojaga vahetada lasta?
Ja äkki siiski kellelgi on samasugune töö seljataga ning oskaks umbkaudseidki hindasid mainida? Ma mõtlesn siin siiski nukkvõlli, nookurite ja klapisääretihendite kohta. Oleks päris tänulik.

Postitatud: 05.05.2004 17:04 46
Postitas ren
Plokikaane tihend 478.- Salome Automaailm
Klapisääre tihend 9.- tk Salome Automaailm

Postitatud: 05.05.2004 22:29 02
Postitas truumu
kui pea maas, tuleks kaas ja klapid lihvida, võibolla ka klapipesad freesida, sääretihendid vahetada
tea, kas Salome sääretihend on kõige parem variant, kui tahad autot kauem pidada, möttekam vist UMist osta sest vahetamine suht tülikas(loe kallis) tegevus ja aasta pärast uuesti ?

Postitatud: 27.06.2004 20:31 50
Postitas 325 ix
M20 mootoril ei pea klapisääretihendite vahetuseks kaant maha võtma. Ka nookurid saab kohapeal vahetada. Kellel remonti Tartus vaja ,saab abi.