1. leht 1-st

K: koonusfiltri paigaldamine E30'le

Postitatud: 14.03.2004 16:22 49
Postitas Raivo
Et mis materjalist peaks olema see vahesein (kaitse), mis piirab sooja õhu pääsemist filtri juurde? Ning on kellelgi ka mõnda head nõuannet, kuidas seda kõige paremini teha?

Ning kas sealt tule tagant tuleb piisavalt õhku, või peaks miskise toru auto alla pamperisse vms vedama?

Postitatud: 14.03.2004 16:42 28
Postitas patrik
mul eelmisest autost järgi selline torbik, kus koonusfilter sees käib ja eest õhk voolikuga sisse tuuakse, kui tahad, võib kaupa teha

Postitatud: 14.03.2004 16:44 05
Postitas patrik
pildi võin saata meilile

Postitatud: 14.03.2004 17:07 12
Postitas Raivo
Pane aga meilile :)

Postitatud: 15.03.2004 12:36 35
Postitas Raivo
Aga hüva nõu, kuda seda vaheseina ise aretada, on ikka teretulnud :)

Postitatud: 25.03.2004 14:27 37
Postitas Raivo
Noo, kas keegi tõesti pole siis ise filtrit paigaldanud?

Postitatud: 25.03.2004 15:48 36
Postitas Silwer
Materjaliks sobiks hästi poleeritud alumiinium, esiteks selle pärast, et ta on kerge ja lihtne lõigata sobivasse mõõtu, teiseks selle pärast, et ta poleerituna peegeldab ta tagasi soojust (võib kasutada ka muud materjali ja seda hiljem näiteks foolium teibiga katta).

Ülemine serv tuleks katta mingi paksu tihendiga, et teha mootoriruumist õhuvõtmine minimaalseks.

Lisaks tuleb antud kasti vedada õhupealevoolu toru mis peaks olema võimalikult sileda sisepinnaga ja soovitavalt sujuvate nurkadega.

Re: K: koonusfiltri paigaldamine E30'le

Postitatud: 29.03.2004 08:53 58
Postitas Aare
Raivo kirjutas:Et mis materjalist peaks olema see vahesein (kaitse), mis piirab sooja õhu pääsemist filtri juurde? Ning on kellelgi ka mõnda head nõuannet, kuidas seda kõige paremini teha?

Enne selle KNi ostma jooksmist tasuks välja selgtada, millist vaja on. Võin Sulle niipalju öelda, et nt Tartu Motoshow-l nähtudest olid 90% liiga väikse filtriga. Selleks on oma valem, kuidas seda filtreerivat pinda välja arvutada.....

Re: K: koonusfiltri paigaldamine E30'le

Postitatud: 29.03.2004 10:52 21
Postitas Raivo
Aare kirjutas:
Raivo kirjutas:Et mis materjalist peaks olema see vahesein (kaitse), mis piirab sooja õhu pääsemist filtri juurde? Ning on kellelgi ka mõnda head nõuannet, kuidas seda kõige paremini teha?

Enne selle KNi ostma jooksmist tasuks välja selgtada, millist vaja on. Võin Sulle niipalju öelda, et nt Tartu Motoshow-l nähtudest olid 90% liiga väikse filtriga. Selleks on oma valem, kuidas seda filtreerivat pinda välja arvutada.....
Ma võtsin selle e36'lt maha ja mõtlesin et paneks e30 2.5 peale. Mõõt peaks enam-vähem õige olema. St sai konsluteeritud targematega, ennem ostmist.

EDIT: Ma valisin ühe suurema mis saadaval oli.

Postitatud: 29.03.2004 12:29 09
Postitas Aare
Otsin selle filtripinna valemi õhtul üles. Need "targemad" pole tihti sellest kuulnud:) Igatahes ringi vaadates paistavad kohalikel 325-tel alamõõdus filtrid olevat...

Postitatud: 29.03.2004 14:52 40
Postitas Andry
K&N filtrei müüakse ju automargi ja mootori järgi.
Ostad selle, mis ettenähtud. Lihtne.

Kui juba koonusest räägite...

Postitatud: 29.03.2004 19:28 18
Postitas Oliver P
Palju maksaks kui ma oma 2.0 l e36 le tahaksin sellist asja panna?
Mis selleks vaja on ja kuidas tegutseda?
Mis need teevad kütusekuluga?
kas see jõu juurde tuleku jutt kehtib ka nii väikese mootoriga auto puhul?

Postitatud: 29.03.2004 22:44 34
Postitas Aare
Andry kirjutas:K&N filtrei müüakse ju automargi ja mootori järgi.
Ostad selle, mis ettenähtud. Lihtne.
Hehh, M30 mootoriga E28-le olid need millegipärast kõik samasuured, kuigi mootori töömaht ja sellega kaasnev airflow kõiguvad mitmeid kordi
(525 kuni 745). Minu arvates pole eriti julgustav näide kaaändenni müüjate piiritust kompetentsusest. Liigväike ei voola piisavalt, liigsuure pärast langeb voolukiirus sisselaskes- sama asja pärast ilma filtrita sõitmine midagi juurde ei anna, kuna väiksema voolutakistuse nullib ära ebakorrapärane vool ning kiiruse langemine.

Valem ise on järgmine:


Filteeriv pind= mootori maht kuuptollides*maksimumpöörded/20,839

Pind on ruuttollides, ei viitsi teisendama hakata, kel huvi teisendab ise.
Pärit on see ühe võidusõidumootorite guru käsiraamatus, mida on alust uskuda rohkem kui mingi masstoote odavaid katalooge.

Postitatud: 30.03.2004 08:03 22
Postitas truumu
ilus+tore+kena aga kuidas teada saada konkreetse filtri pinda?
pakendil peaks vist olema, kuid ilma pakendita :roll:
sry, pole nende filtritega lähemalt tutvust teinud

Postitatud: 30.03.2004 09:22 03
Postitas Aare
NB! Mõeldud on selles valemis valmiskujul filtri pinda mõõdetuna, mitte koos nende voltidega.

Eks see arvutamine käi sedasi, et otsida matemaatika raamatust tüvikoonuse külgpindala valem ja voila. Joonlauaga mõõdud võtta ja rehkendada. Mul on silindrikujuline, arvutada lihtsam :cool:

Re: Kui juba koonusest räägite...

Postitatud: 30.03.2004 11:42 27
Postitas Raivo
Manfeld kirjutas:Palju maksaks kui ma oma 2.0 l e36 le tahaksin sellist asja panna?
Mis selleks vaja on ja kuidas tegutseda?
Mis need teevad kütusekuluga?
kas see jõu juurde tuleku jutt kehtib ka nii väikese mootoriga auto puhul?
See on lihtne. Eriti veel E36'l.
Mina ostsin Volta autost Greeni filtri, augu läbimõõt oli vist 60mm.
Siis võtad olemasoleva airbox'i 'ära, pistad filtri asemele, kinnituse ning voila.
Et asi veelgi parem oleks, oleks soovitav ka filter mootoriruumist eraldada.
Filtri hind oli aastake tagasi u 1000.-

Ahjaa, efekt on rohkem sellist teoreetilist laadi. Eks sel aastal sõidan ilmselt ilma ja eks siis ole näha, kas on küttekulul ka mingit vahet või mitte.

Postitatud: 30.03.2004 12:23 06
Postitas Cardo
[quote="Aare"]NB! Mõeldud on selles valemis valmiskujul filtri pinda mõõdetuna, mitte koos nende voltidega.

Ot Aare nüüd paned küll enda väidetele puusse. See pindala mis on ilma voltideta on "...........". Filtri pindala mõõdetakse ikkagit terve pindalana ja need voldid juse selle efekti saavutavadgi.Mida vähem volte seda väiksem kasulik tegur on.seega need 2 sm ümbermõõdust koonuse puhul mängib ilusti voltidega välja. Erinevatel koonustel on voltide sügavused erinevad.Juba 1mm teeb pindala peale tublid sentimeetrid.

Postitatud: 30.03.2004 14:31 55
Postitas Aare
Hmm, loe veel kord :?

Valem arvestab juba sellega, et filter on voldiline. See on ette nähtud juba elemendi gabariitide, mitte pinnalaotuse arvutamiseks

Postitatud: 08.07.2008 15:30 25
Postitas hanno