1. leht 2-st

K: tagasilla reduktorid

Postitatud: 27.02.2004 12:59 55
Postitas soon
kas 84 a 320 ja 87 a 325 on tagasilla reduktorid väliselt samasugused?

Postitatud: 27.02.2004 14:09 30
Postitas siim
üks on väikse korpusega ja teine suure korpusega.

Postitatud: 27.02.2004 14:12 20
Postitas soon
ühesõnaga 87 a 325 tagasilla reduktor ei sobi 84 a 320 alla... mul nimelt enda üks reduktor üle ja üks vend tahab seda oma 84 a 320 alla panna. see vist ei kipu õnnestuma siis.

Postitatud: 27.02.2004 14:22 10
Postitas siim
sobib küll aga siis tuleb gardaan ka ära vahetada:(

Postitatud: 27.02.2004 14:26 32
Postitas soon
ok, tänud, pilt selge. saadan ta siis oma soovidega sinu juurde :)

Postitatud: 27.02.2004 14:32 06
Postitas patrik
siim, miks kardaani vaja vahetada?

Postitatud: 27.02.2004 16:17 07
Postitas Aare
Hea teema. Mul ka rumalaid küsimusi

1. Mille poolest erineb suur reduktor väikesest?
2. Kas on tugevuses olulist vahet?
3. Kas väike ja suur on omavahel lihtsasti vahetatavad (kardaani kinnitus, kinnitus sillatala külge, tagumine kandur, pooltegede vahe

Tundub olevat aktuaalne teema, katsume siis ühiselt läbi jahvatada ja võiks kleepsuks panna.

Postitatud: 27.02.2004 19:55 51
Postitas patrik
väike korpus+ peenemad poolteljed=316-318-320-325ix-325e-324d
suur korpus+ paksemad poolteljed=325i&324td ja m3
suure muhviga kardaan=324td(touring)&325e alates3/86( manual)ja m3
väike korpus kannatab umbes 170hj kui ketsi ei lähe
väike muhv kannatab umbes kaks kuud kui üle 200 jõu ja ketsi ei lähe
325i sidur kannatab 200jõudu 500meetrit, kui ketsi ei lähe( kolm korda proovitud, korv annab järgi, hea, et jalgu ära ei lõhu)
auto mass u 1500-1600kg ( stereo taga ) uued paksemad poolteljed peavad vastu antud tingimustega u 4a ja 80000km ning on siis nagu 300000km sõitnud
kinnitused kõik samad ja komplektis vahetatavad

Postitatud: 28.02.2004 11:04 07
Postitas Aare
Kes nüüd seda oskab öelda, milline reduktor ja pooteljed on all 90 318iS-l??? (100 kw)

Sain ma õieti aru, et suurem reduktor ja jämedamad poolteljed on võimalik lihtsalt väikeste asemele kruttida?

Postitatud: 28.02.2004 11:15 42
Postitas soon
mul nüüd tekkis küsimus, et kas selle väiksema reduktori asemele on võimalik suuremat paigaldada, ilma muude osade väljavahetamiseta? ja kas järelikult reduktori tagumine kaan on ka suuremal ja väiksemal reduktoril erinev?

korra veel selgitan üle oma suure küsimärgi. nimelt mul on enda 87 a 325i reduktor ülearu keldris jalus. sellel on tagumise kaane padja kinnitus (see ümmargune rõngas) katki. nüüd mul tekkis üks huviline, kellel on 84 a 320 ja tema tahaks seda oma autole alla keerata. selleks peab ta oma vana reduktori pealt keerama maha kaane ja panema selle minu reduktori külge (sest minu omal on see katki). nüüd küsimus ongi, kas need kaaned on identsed (seega erinevatel reduktoritel samasugused) ja kas kas reduktor on niipalju identne, et teda on võimalik sellele 84 a 320 alla keerata 87 a 325 reduktor, paigaldades 325 reduktorile 320 reduktori kaane, ilma et peaks hakkama muid osasid välja vahetama. jube palju numbreid sai, loodame et mõte ei läinud kaduma.

Postitatud: 28.02.2004 12:09 02
Postitas raul
ETK järgi on peaks 318is olema väike korpus ja peenemad poolteljed.

Postitatud: 28.02.2004 14:37 50
Postitas siim
suure korpusega differ on auto suunas pikem või laiem kuidas soovite:)
pange kõrvuti siis näete:)

Postitatud: 28.02.2004 14:39 17
Postitas soon
ok, seda mul oligi vaja teada. aitäh

Postitatud: 28.02.2004 16:42 03
Postitas rs797
minu 323 läks küll suurekorpusega differ ilma probleemideta alla ja ei pidanud midagi ringi tegema :roll:

Postitatud: 28.02.2004 17:05 19
Postitas patrik
suur ja väike differ komplektis koos pooltelgedega üks ühele vahetatav, nende väikestega võib lutsu visata

Postitatud: 28.02.2004 17:35 49
Postitas Aare
Ja kuidas tuvastada ostmisel, mis ülekandega asi on ja kas on LSD :?:

Postitatud: 28.02.2004 20:28 42
Postitas patrik
no kuule :shock:
lollitad ve?
ülekanne- näiteks 3,64 tähendab, et kardaanipoolne ots teeb 3,64 tiiru ja poolassipoolsed otsad 1 tiiru. või võta lahti ja loe taldriku ja teo hambad üle. taldrik/ tigu= ülekanne. blokeeringuga siis, kui võtad ühest poolassiotsast kinni ja üritad teist keerata, kui ei õnnestu, siis blokeering ( või pees)( ketastega) kui visco, siis annab sujuvalt järgi ja poob järjest rohkem, mida kiiremini keerad

Postitatud: 28.02.2004 20:37 20
Postitas patrik
suur korpus= kuue poldiga poolasside poolt kaaned kinni

Postitatud: 01.03.2004 01:01 32
Postitas M-Tech
Kuna siin käib diffrist jutt, siis ehk keegi oskab öelda, kas E34 525 24v tuleb originaalis tehasest blokkdiffriga või sai seda lisana juurde osta?

Postitatud: 01.03.2004 10:43 21
Postitas Arvo
patrik kirjutas:väike korpus+ peenemad poolteljed=316-318-320-325ix-325e-324d
325ix differ on ikka suure korpusega, oma 325i-le ise paigaldasin. Samuti peaks olema ka 325e-l suure kestaga, kindel küll pole.
Ja väikese korpusega differ ei istu suure asemele, takistuseks on erinevalt asetsevad ülemised kinnituspoldid ja kandev plaat. Ise korra sellesse ämbrisse astunud, kui suur ja väike differ kõrvuti panna näib, et kõik poldiaugud klapivad... pärast tund aega ebameeldivat poltidekruttimist auto all ja avastasin, et tee või tina ei sobi väike differ autole :evil: ja sain undava diffri uuesti alla tagasi keerata.

Postitatud: 01.03.2004 14:23 02
Postitas patrik
patrik kirjutas:
väike korpus+ peenemad poolteljed=316-318-320-325ix-325e-324d

ahjaa seal mõtlesin pooltelgi.
väike korpus siis 316-318-320-324d

ise olen paigaldanud vähemalt neli väikese korpusega difrit enda 325i alla. mäletamist mööda mingit jama küll polnud

Postitatud: 01.03.2004 14:25 29
Postitas patrik
kontrollisin ka etk-st
325i tagasillatala sobib ka 316-318, jne.
järelikult oli sul mingi muu kala

Postitatud: 02.03.2004 15:07 17
Postitas Ingvar
Vaatan, et siin tagasillast jutt, nii et postitan oma küsimuse ka siia. Autol (E36 318IS) nimelt undab tagasild kiirusel 50-80km/h. Muu kiirusega on vait. Vahest undab valjemini, vahest vaiksemalt. Küsimus siis selline, kas tagasilda remonditakse ka või on mõistlik osta terve uus reduktor 2500 eeguga? Ja teine mure on selline, et kuna olen Pärnust, siis äkki oskab keegi soovitada, kes Pärnust võiks sellega tegelda või kelle poole oleks mõistlik pöörduda?

Postitatud: 02.03.2004 15:19 28
Postitas Martin_R
patrik kirjutas:patrik kirjutas:
ise olen paigaldanud vähemalt neli väikese korpusega difrit enda 325i alla. mäletamist mööda mingit jama küll polnud
Kui minu 320st kogemata 325 sai, kestis originaal differ ühe talve. Siis juba kolksus ja mingil kiirusel isegi natuke ulgus. Ikka ära kurnab 2,5 mootor väikse difri. Ülekanne oli muidugi ka 4,27, mis tapab difrit rohkem kui kiire ülekanne.

Postitatud: 02.03.2004 15:22 14
Postitas patrik
no mina sain väikese korpusega kuni esimese nurgani sõita kui pulki juba kukkus, mõni kestis terve nädala ka isegi :D . aga kaal paneb asjad paika

Postitatud: 02.03.2004 15:39 21
Postitas Aare
Nojah, siis pole mul mõtet mingi üle 250 hj mootori ja väikse tagasillaga mõtet saatust trotsima hakata :roll:

Aga veel:
kuskohast saaks infi suure silla ülekandearvude kohta- huvitab nimelt selline muskelautolik kõrge ülekanne vahemikus 3,7-4,1. Millise auto alt tasub seda otsima hakata?

Postitatud: 02.03.2004 15:52 27
Postitas kimmo
Facelifti läbinud ('87 lõpp) 325-tel oli ülekandeks 3.73

EDIT: e30.de tehnilise info seast leiad rohkem vastuseid: http://www.schwarztwo.de/e30/fotost/f00023/f00023.htm

Postitatud: 02.03.2004 17:47 36
Postitas Martin_R
Aare kirjutas:Aga veel:
kuskohast saaks infi suure silla ülekandearvude kohta- huvitab nimelt selline muskelautolik kõrge ülekanne vahemikus 3,7-4,1. Millise auto alt tasub seda otsima hakata?
Ma ei tea, kas E32 kerega auto difrit on võimalik sinna paigaldada. Kuid sealt küljest saaksid päris isase difri. BMW tehaseandmed lubavad järgmist:

differ 4,10 - 730 R6 automaat
differ 3,91 - 735 R6 automaat
differ 3,64 - 730 R6 manuaal
differ 3,45 - 735 R6 manuaal

Ülejäänud sulle ei sobi:

differ 3,23 - 730 V8 automaat
differ 3,15 - 730 V8 manuaal + 750 automaat
differ 2,93 - 740 V8 automaat

Postitatud: 02.03.2004 20:49 54
Postitas patrik
Aga veel:
kuskohast saaks infi suure silla ülekandearvude kohta- huvitab nimelt selline muskelautolik kõrge ülekanne vahemikus 3,7-4,1. Millise auto alt tasub seda otsima hakata?
kui sa kasutad kasti, millel on viies käik kiirendav( ühesõnaga tavaline kast, mis sinu puhul ka kõige kehvem valik), siis selline ülekanne ei sobi sulle, kui sa just kapitaalselt suuremat rattadiameetrit ei kasuta

Postitatud: 17.03.2004 18:21 42
Postitas soon
Ingvar kirjutas:Vaatan, et siin tagasillast jutt, nii et postitan oma küsimuse ka siia. Autol (E36 318IS) nimelt undab tagasild kiirusel 50-80km/h. Muu kiirusega on vait. Vahest undab valjemini, vahest vaiksemalt. Küsimus siis selline, kas tagasilda remonditakse ka või on mõistlik osta terve uus reduktor 2500 eeguga? Ja teine mure on selline, et kuna olen Pärnust, siis äkki oskab keegi soovitada, kes Pärnust võiks sellega tegelda või kelle poole oleks mõistlik pöörduda?
ma kahtlustan, et see undamine ei tule mitte reduktorist, vaid rattalaagritest. oma kogemused on siiani näidanud, et väsinud reduktor teeb sekka ka üsna meeliülendavaid raginaid, mida kuuldes undamine üldse ununeb. ise olen pärnus oma autot teinud oü sharpmanis (asub bussipargi territooriumil), kindlasti on kohti veel. 2500 krooniga vast ei ole mõtet reduktorit ostma hakata.