See link enam ei tööta. Kahju, oleks ka lugenud.
Refereerin oma backupist vead, mis ilmnesid ja jätan väga emotsionaalsed lõigud välja:
europiir
Pilved hakkasid kogunema juba paari kuu pärast, 2016. aasta lõpus. Esmalt purunes uuena tundunud autol
juhiistme ventilaator. Juhtub, mõtles omanik, ei midagi hirmsat, garantii on olemas. Jah, garantiiremont tehti. See oli kliendi esimene garantiipöördumine ametliku edasimüüja poole, kuid nagu selgus, mitte viimane.
Et elu lillena ei tunduks (said sa ju auto «ainult» mingi tühise 122 000 euro eest!), hakkas auto kuu aja pärast konarlikel teedel kuuldavale tooma
võõrast müra, mis kostis kusagilt juhiistme kandist. Auto võeti jälle garantiiremonti, mis ka ära tehti. Üksiti vahetasid garantiimeistrid ka
turbiini jahutusvoolikud (pange tähele!) 23 205 km läbisõidu juures. Mis seal ikka, uus auto – uued voolikud.
Meie auto otsustas oma garantiiremondi nõuetega mitte peatuma jääda. «Kolm on kohtu seadus,» mõtles BMW ja 2017. aasta mais ootas teda (täpselt nii!) kolmas garantiiremont. Seekord läks rivist välja
elektrooniline salongilõhnastaja. Tänapäevastel luksusautodel on see lisavarustus muide populaarne, kuna klient saab ise valida, milline aroom salongis levib. Olgu, garantii korras parandati lõhnastaja rivist välja läinud plokk ja vahetati ühtlasi ka
termostaat. Tõepoolest – miks mitte teha head autole, mis on läbi sõitnud 27 312 kilomeetrit?
Suurepärane nelik – see ei ole ainult lugu 4 superkangelasest, vaid ka lugu superBMW-st.
Mõni aeg hiljem lakkas
salongilõhnastaja taas töötamast nagu ka
juhiistme regulaator. Saksa nimeka autotootja premium-klassi auto selline «töökindlus» hakkas ostjat ärevaks tegema.
Ühesõnaga, saime mais näguripäevi näha, kuid ka see ei olnud luksusauto «seikluste» lõpp. Lugu jätkus veel kaks korda, oktoobris ja detsembris 2017 – taas garantiiremondiga «
tühja-tähja» pärast.
Ka saabuv 2018. aasta otsustas sellest lõputust eeposest mitte kõrvale jääda. Ilmselt jõulukuuskede särast inspireerituna hakkas
plinkima armatuurlaud – mõistagi täiselektrooniline. Järjekordselt, lühikese 43 559-kilomeetrise läbisõidu järel läks auto taas garantiiremonti. Selleks, et kokku lugeda, mitmes see pooleteise aasta jooksul oli, enam ühe käe sõrmedest ei piisa.
Ja siis kärgatas kõu. Ei, mitte kõu, vaid sadade BMW inimeste insenerimõtte ime kollaps. Ühel kaunil hommikul katsel autot käivitada kostis kapoti alt arusaamatu heli ja vali müra. Otsustasime kiiremas korras sõita BMW ametliku edasimüüja salongi ning lähimaks osutus United Motors Peetri alevikus.
Kokkuvõttes võtsid United Motorsi esindajad auto mootori diagnoosimiseks enda juurde ja jõudsid järeldusele, et see (
mootor) on saanud selliseid vigastusi, et tuleb TÄIELIKULT välja vahetada!
Kõlab toredasti, kui jutt käib tolleks hetkeks umbes 45 000 kilomeetrit läbi sõitnud luksusautost!
Oleks siis veel, et auto enam ei puruneks, aga EI! Pärast mootori vahetus läks rivist välja
roolilatt! Läbisõidul alla 60 000 kilomeetri... KUIDAS? Kuidas selline asi saab juhtuda? Auto anti teab mitmendat korda garantiiremonti – latt vahetati välja.
Seiklused ei tohi kunagi lõppeda, otsustas BMW. Pärast mootori vahetust tekkis auto keresse kummaline
vibratsioon. Ja nüüd tähelepanu! Ametlik edasimüüja Inchcape ei tea, kuidas seda probleemi lahendada. Uus mootor võeti maha ja paigaldati kohe ka tagasi, aga
vibratsioon jäi. Oleks siis vähemalt kütusekulu vähenenud. Kohe pärast vana mootori uue vastu vahetamist
kasvas kulu 12 liitrilt 19 liitrile! Ja millised vead küll BMW kaunil elektroonililisel paneelil ei süttiks – näiteks alles üsna hiljuti kirjutas pardaarvuti:
viga VEERMIKUS! Kuidas peaks ostja sellele reageerima? Kuid tundub, et tordile saab lisada ka kirsi:
sõidu ajal lakkavad töötamast kõik andurid – pimeala andur, sõiduraja andur, vihmaandur jt. Nähtavasti on sellel BMW-l lisa «tagasi lätete juurde».
Auto laguneb lausa silme all, aga esindus ei suuda teoks teha samaväärset vahetust samasuguse auto vastu. Garantiiremonte ei jõua enam kokku lugeda.
Uuemate audide kohta loen Vikipeediast: "Audi announced "Audi Quattro with Ultra Technology" in February 2016, it is a front-wheel drive biased system for use on platforms with longitudinally mounted engines, and shares much in common with their Haldex based systems".
See jutumees on päris purjus olnud. Tegelikult saab hästi toimiva nelikveo ilma mingi jura ja elektroonikata. Audi teab seda väga hästi ise ka. See, et lülitamine aitaks kütust säästa, on kahtlane argument, sest ajamid pöörlevad sellele vaatamata. Aga ju seal on siis kavalamad. Vähemad turunduses ilusa jutuga. See mõjub ka,

.
https://www.audi.com/en/innovation/quat ... ultra.html" onclick="window.open(this.href);return false; Haldex on minuteada rootslaste leiutis ja oli kasutusel vanadel Volksudel ja pisematel (odavamatel) Audidel. Küll läheb see süsteem rohkem p..e, käib mingite jamadega ajudele, aga keda see kotib. Näiteks BMD (ei julge enam bmw kirjutada) ei koti üldse, et mingi sõlm massiliselt garantii all vahetusse läheb. Kui nüüd F-del võtame kokku kapitaalsed vead: Jõnksutav vahekast, rauda eraldav kütusepump (mis on toitesüsteemile "täis maja"), nöökiv EGR-i süsteem koos kinnitahmava sl kollektoriga- palju peab veel omanikul sellega kannatust jätkuma? Premium klasse...