1. leht 1-st

Kas BEMM peabki niipalju õli võtma???

Postitatud: 28.12.2003 11:18 14
Postitas raiz
Nimelt probleem selles et peale õlivahetust näitas õlivarras MAX aga kui sõitnud u 4000 km näitas varras MIN......Kas see on siis normaalne või mitte. Kasutan VALVOLINE täissünti!Olen kuulnud et bemmid võtavadki natuke õli-kas see on õige ja kui palju on natuke?Oleks väga tänulik kui keegi oskab öelda või annab mingi vihje kust saaksin selle kohta täpsemalt lugeda! Autoks on E36 1991a 318.

Postitatud: 28.12.2003 13:49 55
Postitas Raiki
seda on küll natuke palju :)

norm oleks õlivahetusest õlivahetusse kuni liiter -ehk siis max min vahe

Postitatud: 28.12.2003 14:20 53
Postitas sysi
no aga kui paned mitte päris maksimumini täis ja ei käivita, st. õlifiltrisse õli ei lähe, siis peale käivitamist ongi osa läinud ja 4000km kah natuke kulutanud... :o

Postitatud: 28.12.2003 14:58 19
Postitas Raiki
kulla mees filter pannaxe ikka õli täis vahetuse ajal :lol:

samas siis ju võiks panna kuiva filtri kylge ja valada miinimum sisse ....et oli nääd esimese käivitusega juba liiter läinud...

sellest moraal...kui ise ei oska siis lase seda teha meestel kes seda oskavad :D

mina kasutan viimas kuigi ega ise ka päris loll ei ole aga kindluse mõttes :)

Postitatud: 28.12.2003 15:20 45
Postitas Martti
Üldiselt ma ei tea kuidas selle '91 318-ga on aga mul M5-l ja ka 528-l on õlifilter üleval mootori juures ja vahetatakse ainult element st. seda täis ei valata vaid pannakse auto käima ning lisatakse peale esimest käivitust hiljem liitrijagu õli, mis filtrisse umbes läheb.

Postitatud: 28.12.2003 15:28 54
Postitas sysi
norida on siin kombeks, tean. minu kirjeldatud olukord on siiski täiesti reaalne.
tänan, raiki, tabava nõuande eest, aga siiski mina (kahjuks) ei pea end lolliks ja saamatuks ning vahetan õli ise. ;)
ja hea meelega ei vaidleks enam ;)

Postitatud: 28.12.2003 15:30 22
Postitas Aare
Minu kogemus vanemate mootoritega on selline, et ei maksa valada kaelani õli täis-maksimumi lähedane õlitase tingib märksa suurema õlikulu. Vaadata tasuks mitte seda filtrivärki, vaid mootori õlimahtu, mis raamatutes on. Kui M20 õlimaht on 4.3 liitrit, siis kallad neljase kanistri sisse ja kõik. Tase jääb kusagile 2/3 min-max vahele - ja sealt ei lange see enam eriti.

Postitatud: 28.12.2003 21:33 57
Postitas Cardo
Õlitase ei pea jah tänavasõidul koguaeg max olema vaid vabalt seal keskel. Probleemid pidavat tekkima vaid ringrajal kus soovitavalt siis peaks pisut ikka üle max olema et mitte kurvides kuivale vjääda ..... talvel vist nii ägedaid kurve võtta ei saa :)

Postitatud: 28.12.2003 22:15 49
Postitas Ain
Endal on E36 325 ja peale õli vahetust on peaaegu 4000km täis, ning õli tasse ikka MAX. Õli peaks kestma ikka vahetusest vahetuseni ja enne vahetust võib ta sul seal MIN juures olla.

Ise kasutan Pennzoil õli :cool:

Postitatud: 29.12.2003 10:43 45
Postitas Eerik_K
Aga mina siiski kuulnud vastupidist!
Et Mootor mis töötab kõrgendatud pööretel õlitase peaks olema keskel või miinimumi lähedal, et mitte tekitada liigset õlisurvet ja vältida simmerite jms leket.
Võta nüüd näpust, samas kuulnud seda üsna kogenud mehe käest.
---------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Kahtluse uss poes sisse ja otsustasin siis kaevata netis õlitaseme kohta, Cardo jutul tõsi taga ja Minu jutul ka seega jääb kuldne keskpaik :)

Oil Level - Never more than a sixteenth of an inch over the full mark.
Over-filling brings the oil level above the windage tray where it is picked up and splattered by the crankshaft. The drag on the crank will cause a 4 to 5 H.P. loss and the crank will drive the oil through the rear main seal (onto the clutch). High oil levels will also be atomized and sucked into the intake manifold in sufficient quantity to dampen combustion (power loss) and in extreme cases, oil foul the spark plugs. Never allow the oil level to go more than a half quart below the fill mark. Even with the extended oil baffle, the low level can permit pick-up of air into the oil pump and immediately damage the rod bearings. Always watch for a flickering oil pressure light as you exit long right hand corners. Known "M3 bearing eating tracks" include Sebring, Road Atlanta, Riverside (turn 9) and the carousel at Road America. I’m sure there are others.

http://www.kormanfastbmw.com/E30M3racingtips.htm

Postitatud: 19.04.2004 22:00 45
Postitas raiz
Panin siis nüüd mootorisse Valvoline poolsünti(max life) aga probleem ikka sama võtab õli nii mis kole??? Kui auto võtab ikka 3000-4000 km. peale liiter õli siis peaks ju tagant sinist suitsu ka tulema või mis teie arvate???Auto liigub täiesti normaalselt edasi aga näe õli sööb!!!
Huvipärast küsiks veel et äkki on keegi teinud sellisel autol mootori remonti(kolvirõngaste vahetus,saaled,tihendid jne.)ja mis see asi maksma võiks minna?Autoks siis E36 318 1991.Tänud vastajatele!!!

Postitatud: 20.04.2004 01:14 30
Postitas Tom
Vaata oma mootori plokki, kas kusagil on õli rajad? Kui sellel autol on õliradikas siis vaata, et selle juurest õli välja ei ajaks jne.

Postitatud: 20.04.2004 22:08 17
Postitas priitv8
Aare kirjutas:Tase jääb kusagile 2/3 min-max vahele - ja sealt ei lange see enam eriti.
See on ikka eeldusel, et mootor on igalt poolt tihe.
Sel uuemal autol on juba ka Motronic selline, mis varjab klapisääretihendite lekked - kui sa sõidad sundtühikäigul, siis ta avab tühikäigumootori õhuklapi, et vähendada sisselaskes alarõhku. Vähemalt minu 92. aasta Motronic M3.3 juures on see erilise voorusena esile toodud.
PS ise poleks ka uskunud, kui palju võib õlikulu väheneda lihtsalt paremat (ja paksemat) õli kasutades :roll:!

Postitatud: 21.04.2004 22:35 27
Postitas raiz
äkki annad mulle ka teada milline on paksem ja parem õli siis äkki hakkam mu suksu ka vähem õli võtma. :)

Postitatud: 21.04.2004 23:31 09
Postitas Tzoots
Enda kogemustest Valvoline õli kipub kaduma (ära küsi miks!) , proovi PENZOIL-i või CASTROLIT näiteks 15w-40. Tegelt ükskõik mis kasutad kas poolsünti või täissünti! Aga ise eelistan CASTROLIT.

Postitatud: 23.04.2004 23:52 29
Postitas priitv8
Aga palun!
raiz kirjutas:äkki annad mulle ka teada milline on paksem ja parem õli siis äkki hakkam mu suksu ka vähem õli võtma. :)
Ma olen juba mitu korda oma õlieelistusest kirjutanud, viimati näiteks siin:
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... =220#25542
Ja kui juhtudki seda õli ostma minema, siis uuri nt. Carmuse meestelt, miks nad castroliga ei sõida.
NB! pildil võid klikata ka!

Postitatud: 24.04.2004 09:25 46
Postitas Tarvo
Seletad ehk lähemalt?

Postitatud: 24.04.2004 09:40 20
Postitas peeter
Mul endal sõidetud 8000 km ja mitte tilkagi õli pole läinud , märk sellest et, õlirõngad kulunud sinu autol kui niipalju õli võtab.

Postitatud: 24.04.2004 11:23 53
Postitas priitv8
sorts kirjutas:Seletad ehk lähemalt?
Kes? Mina? Mida?

Postitatud: 24.04.2004 11:42 37
Postitas priitv8
Värske Ingo's Ölratgeber
Kes seda keelt ei loe, võib proovida masintõlget.

Postitatud: 10.08.2004 14:33 06
Postitas sessa
:D heh ma vahetan asstas kaks korda õil ainult peale pole vaja valada kunagi olnud :P masin on mul e21 316 82a :D

Postitatud: 11.08.2004 10:44 58
Postitas Aare
priitv8 kirjutas:
Aare kirjutas:Tase jääb kusagile 2/3 min-max vahele - ja sealt ei lange see enam eriti.
See on ikka eeldusel, et mootor on igalt poolt tihe.
Sel uuemal autol on juba ka Motronic selline, mis varjab klapisääretihendite lekked - kui sa sõidad sundtühikäigul, siis ta avab tühikäigumootori õhuklapi, et vähendada sisselaskes alarõhku. Vähemalt minu 92. aasta Motronic M3.3 juures on see erilise voorusena esile toodud.
PS ise poleks ka uskunud, kui palju võib õlikulu väheneda lihtsalt paremat (ja paksemat) õli kasutades :roll:!

Ehh, priit, selline süsteem on muideks peal igal L-jetronicuga M20-l 85. aastast muideks :) Kõige vanem, millel taolist featuuri näinud olen, on 73. aasta 3.0 karpamootor. Tõsi seal on mehhaaniline vaakumiga süsteem, mis ei lase segusiibrit kiiresti sulguda. Tegelikult on selle eesmärk mootori töö sujuvamaks muutmine. Esimestel Motronicutel seda jah pole. Aga asjas pole midagi uuenduslikku, see coastdown süsteem võeti kasutusele juba 1969. aastal :cool:

Postitatud: 11.08.2004 12:02 25
Postitas wirx
hmm...aga mulle väitis united motors ja mitmed tuttavad, et näiteks V12 tuleb liiter-kaks 15tkm peale suht kindlalt juurde valada?
Ja samas täpselt nii ka on...liiter kindlalt ja kui olen raskema jalaga selle aja vältel olnud, siis ka rohkem. Uurige unitedi FAQ-st seal kusagil oli öeldud ka kui palju mis mootor võtab ja mida suurem mootor seda rohkem kulub...
või olen ma millegist valesti aru saanud?

Postitatud: 11.08.2004 12:04 50
Postitas priitv8
Aare kirjutas:Ehh, priit, selline süsteem on muideks peal igal L-jetronicuga M20-l 85. aastast muideks :) Kõige vanem, millel taolist featuuri näinud olen, on 73. aasta 3.0 karpamootor. Tõsi seal on mehhaaniline vaakumiga süsteem, mis ei lase segusiibrit kiiresti sulguda. Tegelikult on selle eesmärk mootori töö sujuvamaks muutmine. Esimestel Motronicutel seda jah pole. Aga asjas pole midagi uuenduslikku, see coastdown süsteem võeti kasutusele juba 1969. aastal :cool:
Thx! Pean vist uuesti Jetronicuga tutvuma.
Aga no seda enam. Seega peaksid siis need pritsega bemmid, mis tagant juba suitsevad, ikka totaalselt hõredad olema?

Postitatud: 11.08.2004 16:25 45
Postitas Aare
Kui katt on vahepeal ja siis suitseb, on täitsa tüma. Katile on õliudu nagu tavaline põlemata süsivesinik ehk ta püüab selle kinni. Külmana muidugi see ei tööta, aga kuumana küll.

Puu-motronicul, mis peal M30 mootoritel sellist featuuri minuteada pole ja see peksab õli kiire sõiduga üles ka korras mootoriga. Loomulikult satub neid karterituuli ka sisselaskesse mis muutub siniseks suitsuks.

Kui ikka vine lendab kogu aeg, siis on tüma. Kui kiirendamisel natuke tuleb, pole hullu - kui tähele paned, siis igal dragracel lendab enamikel autodel summutist natuke sinist - ometi pole need kohvid...