1. leht 1-st
põhja keevitamine
Postitatud: 22.07.2015 15:59 33
Postitas raikoooh15
kas keegi teab mida peale põhja keevitust põhjaaalla kanda ja mis järjekorras. kas salongi ka läheb midagi?
Re: põhja keevitamine
Postitatud: 22.07.2015 17:07 58
Postitas jargo
Küsimus on hea!
;Kas salongi läheb ka midagi;
Eks tegijaid on erinevaid.Kes mida kasutab.Kindlasti ei tohi kuskilt metalli siiski haljaks jätta.Siis varsti uuesti roostes.
Mina olen põhjaga käitunud täpselt samamoodi nsgu kogu õlejäänud auto kerega.Lihtsalt põhja alla ei ole mõtet mitmekihilist ja mingit udupeent värvi panna!Katad selle ju nagunii pärast vastavate kihtidega ja värv välja paistma ei jää.
Minu järjekord on siiani olnud enamasti selline.
*Plekk haljaks
*Happekrunt
*krunt
*Kerehermeetik-kui on vaja
*Värv(pinnakas)
Põhja alla lisaks põhjamastiks.
Siiani on minu lapitud masinad veel koos püsinud.
Esmatähtis on põhja keevitades serv-servaga keevitada.see on küll väga tüütu,kuid ülekattega peale lastes on paari aastaga jälla samasugune või hullem!
Loomulikult ka kogu roostekindluse saladus peitub korralikus eeltöös.Ehk võimalikult palju roostet eemaldada väljalõikamise teel! Lihtsalt lihvimine ja buvanool eriti ei aita!
Re: põhja keevitamine
Postitatud: 22.07.2015 17:43 54
Postitas raikoooh15
ehk siis värvi peale panen mastiksi? ja kas aerosoolina mastiks on hea v halb?
Re: põhja keevitamine
Postitatud: 03.08.2015 22:39 21
Postitas e39tds
Ma enda omegal tegin nii,et
*metall haljaks
*happekrunt
*rust stop
*põhja mastiks(panin pintsliga paksult peale)
*kivikaitse
Re: põhja keevitamine
Postitatud: 03.08.2015 23:48 27
Postitas jargo
e39tds kirjutas:Ma enda omegal tegin nii,et
*metall haljaks
*happekrunt
*rust stop
*põhja mastiks(panin pintsliga paksult peale)
*kivikaitse
ehk värvi ei pannud üldse?
mis asi see rust stop endast kujutab?
roostesurm peaks vist enne happekrunti käima! Happekrundile peaks kohe selga käim krunt ja siis värv!
Re: põhja keevitamine
Postitatud: 04.08.2015 02:03 02
Postitas arnis
1) Mis on värvi primaarne ülesanne? Ärme unusta et alla käib krunt ja peale käib lakk. Miks käib krunt alla. Miks käib lakk peale.
2) Kas seda on vaja põhja peal? Ehk kohas, kus kindlasti mitte midagi näha ei ole.
EE, mis asi on põhja mastiks ja mis on kivikaitse. Sattusin segadusse

Re: põhja keevitamine
Postitatud: 04.08.2015 06:28 32
Postitas Tauri_J
Olen väga vähe sellise teemaga kokku puutunud, aga kivikaitse peaks olema see nn hallollus . Mastiks on see täiesti süsimust ollus nagu tõrv

Re: põhja keevitamine
Postitatud: 04.08.2015 07:11 06
Postitas jargo
arnis kirjutas:Ärme unusta et alla käib krunt ja peale käib lakk.
No väga hulluks vast põhjaalusega minema ei pea.Päris metallikvärvi koos lakiga vast kasutada ei ole vaja.Saab edukalt kasutada ka pinnavärvi. Sellega on samasugune kaitse tagastud nagu ka värv+lakk meetod!
Muus osas on sul õigus. Kõigepealt vaja selgeks teha,milleks autosi üldse värvitakse?Kas ainult selleks,et ilus oleks või peab värv tagama ka ilmastikuolude eest kaitset. Ehk põhi mida pestakse harva ja koht mis saab talvel korralikult soola,vajaks kaitset isegi rohkem,kui ülejäänud masin.
Kivikaitse on jah rataste alt lendavate kivide poolt tekitatud lõõgi sumutamiseks.Kantakse eelkõige karpidele! Meenutab apelsinikoort! Tänapäeval kasutatakse seda uutel masinatel järjest vähem. Kleebitakse pigem kivikaitsekleebiseid! Läbipaistvad kleevised karpide peal rattakoopa läheduses.
Mastiks on paks bituumenimass,mida kantakse pintsliga peale kõige lõpus. Kasutatakse enamasti rattakoobastes ja kohtades mis vajaksid rohkem summutust ja samuti kaitset peenemate kiviosakeste eest. Peale mastiksi kasutamist on hea sõita natuke tolmuse teepeal.See kogub bituumenimassi sisse väikeseid osakesi mis tugevdavad kogu massi,tagades hiljem parema põrkekindluse.
Mastiksit on ka pudelis ja kantakse peale spetsiaalse põstoliga,kuid selle kiht on päris õhuke ja kaitse nigel.Kasutatakse pigem kogu pinna ületuiskamiseks.
Kumbki antud vahenditest ei kaitse metalli rooste eest,vaid kaitsevad värvi ilmastikuolude eest.
Umbes selline teema
