1. leht 1-st
kokkujooks?
Postitatud: 30.03.2006 10:04 09
Postitas 9snow
BMW E36 sedaan M50 1996
Tere, käisin ARKis ülevaatusel, seal välajaprinditud lehel kirjas
Esisild kokkujooks +14,5 mm/m
tagasild +6,5 mm/m
Mida need numbrid mulle ütlema peaks.
põhjus miks ülevaatusel käisin, oli selles et auto ujub, maantel kohe nii, et häirib sõitmist.
Sarniirid, rooliotsad korras. Kas äkki peaks silla regulli minema?
Tänan vastanuile.

Postitatud: 30.03.2006 10:28 07
Postitas R6
küsiks ka kokkujooksu kohta

et kui kuskile regullimisele lähen kas peavad samad kummid olema ees ja taga? muidu taga on laiem natuke
Re: kokkujooks?
Postitatud: 30.03.2006 10:31 17
Postitas Mägilane
9snow kirjutas:BMW E36 sedaan M50 1996
Tere, käisin ARKis ülevaatusel, seal välajaprinditud lehel kirjas
Esisild kokkujooks +14,5 mm/m
tagasild +6,5 mm/m
Mida need numbrid mulle ütlema peaks.
põhjus miks ülevaatusel käisin, oli selles et auto ujub, maantel kohe nii, et häirib sõitmist.
Sarniirid, rooliotsad korras. Kas äkki peaks silla regulli minema?
Tänan vastanuile.

Mitte äkki peaks minema, vaid kohe peaks minema

Re: kokkujooks?
Postitatud: 30.03.2006 10:33 06
Postitas petzz
Mägilane kirjutas:9snow kirjutas:BMW E36 sedaan M50 1996
Tere, käisin ARKis ülevaatusel, seal välajaprinditud lehel kirjas
Esisild kokkujooks +14,5 mm/m
tagasild +6,5 mm/m
Mida need numbrid mulle ütlema peaks.
põhjus miks ülevaatusel käisin, oli selles et auto ujub, maantel kohe nii, et häirib sõitmist.
Sarniirid, rooliotsad korras. Kas äkki peaks silla regulli minema?
Tänan vastanuile.

Mitte äkki peaks minema, vaid kohe peaks minema

Huvitav, et sulle midagi ülevaatusel ei öeldud

Postitatud: 30.03.2006 10:37 41
Postitas 9snow
ülevaatusel öeldi, et veeremikul pole häda midagi aga kokkujooksust ei olnud sõnagi.
Kuid küsimus endiselt, et mis see kokkujooksu number olema peaks, õigemini, milline number oleks normi piires
Re: kokkujooks?
Postitatud: 30.03.2006 10:45 00
Postitas Relk
9snow kirjutas:Tere, käisin ARKis ülevaatusel, seal välajaprinditud lehel kirjas
Esisild kokkujooks +14,5 mm/m
tagasild +6,5 mm/m
Ma ei tea kokkujooksust küll midagi aga +14,5mm/m kohta tähendab minu jaoks seda, et rattad jooksevad 1m kohta 14,5 mm kokku. Nii vaadatune tundub see ikka väga jube. See ju tähendaks piltlikult öeldes, et umbes 100 meetriga peaksid esirattad kokku põrkuma külgepidi. Seda ärge nüüd tõsiselt võtke. See lihtsalt minu fiktsioon.
Keegi kes teab võiks siinkohal küll rööpe teemat veidi lahti seletada.
Postitatud: 30.03.2006 10:57 05
Postitas Ilves
Sellise kokkujooksu puhul peaks kumm kogu aeg all vilisema

Postitatud: 30.03.2006 11:07 58
Postitas Mägilane
9snow kirjutas:ülevaatusel öeldi, et veeremikul pole häda midagi aga kokkujooksust ei olnud sõnagi.
Kuid küsimus endiselt, et mis see kokkujooksu number olema peaks, õigemini, milline number oleks normi piires
Õige number mõne millimeetri juures.
Postitatud: 30.03.2006 11:13 30
Postitas Aimar
FRONT ALIGNMENT SPECS
Toe: 0[degrees]18' [+ -] 8'
REAR ALIGNMENT SPECS
Toe: 0[degrees]24' [+ -] 6'
Ei viitsi arvutada praegu ,palju see mm on
näiteks E21-l on
front 1.5 (+/- 0.5 mm)
rear 2.0 (+/- 0.8 mm)
---------
Pole ime ka et ujub.(õnneks veel tee peal)
Postitatud: 30.03.2006 13:51 46
Postitas vanaisa
Kokkujooks millimeetrites tähendab tegelikult mõõdete vahet kui tasasel pinnal mõõta kummide esiosa ja tagaosa rataste vahet ning arvutada siis erinevus. (- )märgiga kokkujooks tähendab tegelikkuses lahkujooksu. Milleks kokkujooks üldse vajalik? teatavasti pole rattad all täpselt loodis vaid kerges kaldes ülevalt välja s.t külgkallet. Selle kalde kompenseerimiseks on ratastel vastavalt kalde suurusele ka kokkujooks. Kalded ja kokkujooks on vajalikud rataste kurvist tagasijooksuks ise enesest. Igal auto margil on seadistus erinev. Oma kohemustele tuginedes saan väita, et tegelikkuses on ka samal margil sedistused erinevad ja see sõltub paljuski käigusosa korrasolekust, (suurema külgkalde puhul vajalik ka suurem kokku jooks et masin sirgel stabiilseks teel püsiks)vedrustuse seadistusest ja paljuski ka individuaalsest soovist. Tihti rallit sõitvad soovivad just temale sobivat seadistust (VÄGA PERSONAALSELT) Omal ei soovita reguleerida. Iseasi muidugi kui kokkujooks tõesti 14 millimetrit. See juba silmaga näha ja kummide kulumine peaks meenutama raspeldamist. Reguleerimisteenud suht erinev aga üle 1000 ei tea kuskil maksvat.
Jõudu!
Postitatud: 30.03.2006 14:09 18
Postitas Relk
vanaisa kirjutas:Kokkujooks millimeetrites tähendab tegelikult mõõdete vahet kui tasasel pinnal mõõta kummide esiosa ja tagaosa rataste vahet ning arvutada siis erinevus. (- )märgiga kokkujooks tähendab tegelikkuses lahkujooksu. Milleks kokkujooks üldse vajalik? teatavasti pole rattad all täpselt loodis vaid kerges kaldes ülevalt välja s.t külgkallet. Selle kalde kompenseerimiseks on ratastel vastavalt kalde suurusele ka kokkujooks. Kalded ja kokkujooks on vajalikud rataste kurvist tagasijooksuks ise enesest. Igal auto margil on seadistus erinev. Oma kohemustele tuginedes saan väita, et tegelikkuses on ka samal margil sedistused erinevad ja see sõltub paljuski käigusosa korrasolekust, (suurema külgkalde puhul vajalik ka suurem kokku jooks et masin sirgel stabiilseks teel püsiks)vedrustuse seadistusest ja paljuski ka individuaalsest soovist. Tihti rallit sõitvad soovivad just temale sobivat seadistust (VÄGA PERSONAALSELT) Omal ei soovita reguleerida. Iseasi muidugi kui kokkujooks tõesti 14 millimetrit. See juba silmaga näha ja kummide kulumine peaks meenutama raspeldamist. Reguleerimisteenud suht erinev aga üle 1000 ei tea kuskil maksvat.
Jõudu!
Järelikult paningi oma fiktsiooniga puusse. Küll aga tekib siit küsimus miks selle 14,5 taga on mm/m (millimeetrit meetri kohta). Kus mõõtmisel tekib see meeter?
Postitatud: 30.03.2006 16:50 44
Postitas alts20
huvitav mis moodi seal ülevaatusel sellist kokkujooksu määrati kas tõesti pandi kõik andurid ja asja rataste kõlge ja hakati kokkujooksu mõõtma

ja kui sa väidad et kokku jooks on ees 14,5mm siis tõesti peaks pärast paarisa km sõitmist rehviäärtest juba riie paistma
Postitatud: 30.03.2006 18:21 11
Postitas Cardo
kus see ülevaatus asus ???
Postitatud: 30.03.2006 19:46 43
Postitas 9snow
no võibolla ma olen ise millestki valesti aru saanud
aga sellel lehel mille ta mulle arvutist välja printis oli kohe esimene rida selline:
tulemused
kokkujooks Esisild +14,5 mm/m Tagasild +6,5mm/m
need on ainsad andmed millele ma toetuda saan spetsiaalselt mõõtmas ei ole käinud.
no ja siis amortisatsioon
pidurisüsteem
jne...
Postitatud: 31.03.2006 14:23 10
Postitas arli
Vaatasin mingi paberipealt, mille sain kord peale silla reguleerimist kaasa, järgi ja seal olid ühes tulbas vist siis väärtused, mis peaks OK olema. Autoks oli e36 coupe 318is. Mul saadi need lõppväärtused ikka sinna piiridesse tookord.... niiet ma arvan ka nende su numbrite järgi, et vaja reguleerida seda asja
Esisild
---Min----Keskmine---Max-----------------------
+1.5mm +2.0mm +2.5mm Kogu kokkujooks
+0.7mm +1.0mm +1.3mm Osal. kokkujooks v.
+0.7mm +1.0mm +1.3mm Osal. kokkujooks p.
Tagasild
---Min----Keskmine---Max-----------------------
+2.0mm +2.7mm +3.3mm Kogu kokkujooks
+1.0mm +1.3mm +1.7mm Osal. kokkujooks v.
+1.0mm +1.3mm +1.7mm Osal. kokkujooks p.
Postitatud: 31.03.2006 16:06 55
Postitas AARE540
Käisin just ise ka silda reguleerimas, kuigi alles sygisel sai UMis sai sillas jubinaid vahetatud, kuna eile surasin uued suvekad alla ja lihtsalt hingerahu huvides tahtsin kindel olla. Hinnaks kirjutati arvele 466 krooni ja 10 senti- sama mis sygisene hind, kuna see on fikseeritud hind, kusjuures kontrolliti ka muid asju, mis ka arvele kirja pandi, nagu näiteks mitte p6lev udutuli, mis eile läbi läks ja ka praeguseks hetkeks juba vahetatud on ning kulunud kojamehekummid, mis tiba yle aasta tagasi vahetatud said, kuigi ma ei palunud seda (loomulikult mul selle yle ainult hea meel ning tekitab UMile ainult plusspunkte minu silmis. Tegu siis Pärnu UMiga)

Postitatud: 31.03.2006 16:08 31
Postitas Tom
Positiivne kokkujooks teeb auto sirgel stabiilsemaks, negatiivne võimaldab aga jälle järsult sisse keerata - selle teooria järgi peaks su auto olema nagu rööbastel (mis koguaeg otse lähevad

).
Muidugi kui kummalgi rattal on kokkujooks erinev, siis võib jah ujuma hakata.
Postitatud: 31.03.2006 16:17 49
Postitas Rain.
AARE530 kirjutas: Hinnaks kirjutati arvele 466 krooni ja 10 senti- sama mis sygisene hind ...
Krt, ja mulle tehti pärast veermiku kontrolli UM-is sillereguleerimiseks pakkumine miski 655-le kroonile. Pole just palju muidugi, kuid on siis hinnad tallinnas kallimad kui pärnus, sest mingil hetkel vaja ka see tee sillaregulli ette võtta

Postitatud: 31.03.2006 20:57 02
Postitas Jaanus_P
Tom kirjutas:Positiivne kokkujooks teeb auto sirgel stabiilsemaks, negatiivne võimaldab aga jälle järsult sisse keerata - selle teooria järgi peaks su auto olema nagu rööbastel (mis koguaeg otse lähevad

).
Muidugi kui kummalgi rattal on kokkujooks erinev, siis võib jah ujuma hakata.
samas ei saa sirgel teel olla erinevat kokkujooksu. võib olla ainult viltu peal istuv rool

Postitatud: 01.04.2006 09:59 57
Postitas andrusl
Jaanus_P kirjutas:Tom kirjutas:Positiivne kokkujooks teeb auto sirgel stabiilsemaks, negatiivne võimaldab aga jälle järsult sisse keerata - selle teooria järgi peaks su auto olema nagu rööbastel (mis koguaeg otse lähevad

).
Muidugi kui kummalgi rattal on kokkujooks erinev, siis võib jah ujuma hakata.
samas ei saa sirgel teel olla erinevat kokkujooksu. võib olla ainult viltu peal istuv rool

Saab ikka olla,tagumised rattad jooksevad ju ka järgi.
Kui ainult esim.rataste peal sõita,siis jah ainult rool viltu.
