1. leht 1-st
E30 320i 87a. suur bensiinikulu - 14L/100km
Postitatud: 15.10.2003 11:40 21
Postitas kiiver
Sai ostetud selline auto, kuid ma sõidan palju ringi ja selline bensiinikulu hakkab rahakotile. Olen kuulnud ja lugenud, et 320i võtab keskmiselt 10L/100 km-ile. Lisaks sellele ei ole ma raske jalaga, kuid bensiini võtab auto linnas ikka 14L/100 km-ile. Ei taha ette kujutadagi, kui palju ta võtab siis, kui veel pedaali korralikult vajutada! Küsimus selline, et mis võib autol viga olla? Kui palju sellise asja remont maksma võib minna? Mida vahetada? Lisaks on autol veel selline naljakas asi, et armatuurivalguse nupust on võimalik tühikäigupöördeid mõjutada - nimelt, kui valgus kõige heledamaks keerata või tulesid mitte põlema panna, siis vajuvad pöörded 500 peale. Kui tuled põlevad ja armatuurivalguse tugevus on keskele keeratud, töötab mootor 800 pöörde peal, kuid on tunda ebaühtlast käiku.
bena kulu
Postitatud: 21.10.2003 07:51 45
Postitas cretzky
bena kulu
Bena kulu on mul sama mul ainult 2 aastat värskem auto. Ise otsin ka juba paar kuud lahendust.
Ise arvan et äkki katt umbes ja tean et lamda peetis. Kui lamda vahetada maksab 1000 eeki ja katt tühjaks peksta peaks väiksema bena kulu saama. Ainuke asi ei tea kui palju väiksema. Aga esimeseks juhuks vaheta ära filtrid ja küünlad, siis vaata mis edasi saab
diagnostika
Postitatud: 21.10.2003 13:59 01
Postitas kiiver
Küünlad vahetasin. Ei aita mitte grammigi. Täna lähen diagnostikasse, ehk seal saan targemaks. Kuid mind hoiatati ette, et diagnostika ei pruugi viga ütleda ja siis on tegemist mahavisatud rahaga. Kuid kindlasti mõjutab bensiinikulu ka paigast esisild, mida ma eile reguleerima läksin. Kuid siis teatati mulle meeldiv uudis - sarniirid tuleb ära vahetada. Jälle vaja raha välja köhida.
Eks ma peale diagnostikat annan teada, milles viga oli. Kui muidugi teada saan.
Postitatud: 21.10.2003 14:07 39
Postitas Raivo
kontrolli ka jagaja kaant ning rootorit(et kui nad väga kulunud on)õhukulumõõdikut, vaakumvoolikuid, et kusagilt lisaõhku ei saaks.
samas tsekka ka ega näiteks pidur peale pole jäänud...
aga see et pöörded tuledega seotud on, kuulen ma küll esimest korda:D
diagnostikas käidud
Postitatud: 21.10.2003 20:43 24
Postitas kiiver
Kuid see mees midagi eriti asjalikku ei rääkinud. Lihtsalt toppis auto kapotialuse juhtmeid täis, vajutas gaasi ja jälgis monitori. Lõpuks andis kätte kolm paberilehte ja ütles, et mootor saab kollektori alt lisaõhku ja teine küünlajuhe tuleb välja vahetada. Ning muidu on mootor täitsa korras. Seletas lahti ka müstilise pöörete kõikumise, kui tuled põlema panna. Nimelt - kuna mootor saab lisaõhku, siis tühikäiguandur ei suuda korralikult töötada ja pöörded hakkavad kõikuma. Kui tuled põlema panna, siis mootorile tekib koormus ja ta hakkab välja surema. Aju aga seda ei luba ja seega tõstab pöördeid! Uskuda seda, või mitte?! Ei tea. Ja lambda kohta ütles nii, et kui see läbi on, siis hakkab auto palju rohkem kütet võtma, kuna aju läheb avariireiimile. Mul aga olid kõik andurid korras.
Postitatud: 21.10.2003 21:42 09
Postitas Marko_J
14l tundub veidike palju tõesti...enda kolmene küll sellist bena kulu kuskilt välja ei võlunud, isegi talvel mitte.
Postitatud: 22.10.2003 00:02 46
Postitas Tarmo
ma saan oma E34 530 linnas enamvähem sama kuluga. Nimelt mul linnas keskmine 12-14l 100 km kohta.
Eelmine auto E30 325 võttis linnas 10l maanteel 7-8 ja keskmine oli 8-9 vahel.
Aga ei oska küll soovitada, milles viga.
See et lisaõhku võtab, ei ole kindlasti mitte hea.
Vaata kindlasti üle ka õhufilter.
iroonia
Postitatud: 25.10.2003 16:54 04
Postitas kiiver
Alguses plaanisin ma ka osta E34, aga 3,5-se mootoriga. Töökaaslased ja tuttavad ütlesid, et segane, see võtab jõhkralt kütust, sõidad end vaeseks. Võtsin neid kuulda. Kuid iroonia peitub selles, et ostsin E30-ne ja sain veel suurema kütusekulu, sest viimaste arvutuste järgi võtab ta 15,3 L/100 km-le.
Aga pole hullu - järgmine nädal läheb arvatavasti remonti. Oskab keegi soovitada, kust saaks hea hinnaga uusi voolikuid ja kummimuhve jm., millest lisaõhk võib sisse tulla. Tahaks kõik lasta ära vahetada.
Postitatud: 26.10.2003 11:16 03
Postitas Martti
United Motorsist saad täitsa hea hinnaga lohve, lõdvikuid ja muid asju. Umbes samad hinnad kui autopoodideski.
Postitatud: 28.10.2003 18:10 00
Postitas Tarvo
Kus sa diagnostikas käisid ja palju maksis?
Tuleb ka vist külastada peagi, benakulu kahtlaselt kõrge, autoks E34 530 aut.
Sõidan väga rahulikult ja no ca 16L/100

Postitatud: 28.10.2003 21:51 41
Postitas Tarmo
JA hakkab pihta:(
Mille järgi kulu arvutasid??
Postitatud: 29.10.2003 21:48 45
Postitas LoheLoom
õhu filtri peaks ikka yle vaatama endal on ka 320 88a panin koonus filtri ja kütuse kulu vähenemine oli silmaga märgatav
linnas sõitsin enne kesknieslt 10l/100km
nüüd on linnas 8l ja maantel 6.5l
Postitatud: 30.10.2003 17:20 44
Postitas Tarvo
auto alles nii värske et pole jõudnud temaga midagi teha ega õieti katsuda, aga filtri jah peaks ära vahetama, eks vaatab siis, kas muutub midagi..
Postitatud: 31.10.2003 09:03 00
Postitas kiiver
Diagnostikas käisin lasnamäel, Laagna poe all. Seal on üks töökoda. Suht odavalt sain hakkama - maksin 250 krooni.
Kulu arvutasin selle järgi, et panin paagi täis, nullisin kilomeetrinäidiku ära ja sõitsin, kuni paak peaaegu tühjaks sai. Siis panin uuesti paagi täis ja arvutasin vahe - kui palju paaki läks versus paagi maht. Siis jagasin bensiinikulu läbitud kilomeetritega ja saingi vastuse. Näiteks: 50L/300km = 0,16666. Ehk 16,6L sajale kilomeetrile.
Kas koonusfilter siis aitab nii palju? Kui palju selline asi maksab? Ja kas sellega ei tule mootorisse palju tolmu sisse?
Postitatud: 31.10.2003 09:42 23
Postitas LoheLoom
mull aitas küll ja see on pestav filter garanii on asjal 200000km ja eluiga 900000km kui sõita pidevalt tolmuseid teid siis tulex filtrit pesta ja õlitada iga 30000km järel kui ei siis 60000km asi ise maxab uuena kuskil 700.- kuni 4000.- oleneb filtri komplektist mina sain hakama 1200.- filter+vahe flanss.
Postitatud: 03.11.2003 12:03 44
Postitas Tarvo
vaatasin üle praeguse õhufiltri - oli küll veidi must, aga mitte NII must et sealt midagi läbi ei käiks..puhastasin selle praegu ära, aga arvan siiski et praegune suur benakulu pole sellest tingitud
vaikselt kahtlustan lambdat..
Postitatud: 05.11.2003 12:50 17
Postitas kiiver
Sorts, sa käi diagnostikas ära - nad seal ütlevad, mis su autol viga. Ma sain kolm A4 formaadis lehte, kus kõik jamad kirjas. Arvatavasti on sul hoopis läbi suur kummilõdvik, mis käib kollektori ja õhufiltri vahel. Ma võtsin selle endal maha ja ta lagunes mul käte vahel ära. Siis helistasin UM, et uus osta, kuid selgus, et see tuleb tellida, aega läheb 10 päeva... Ma siis võtsin kolm rulli isoleeri ja lappisin selle senikauaks ära, kui kaup saabub. Minek läks autol teravamaks ja vist võtab vähem bensiini ka. Pole veel arvutusi teinud. Kui teen, eks siis annan teada.
Postitatud: 05.11.2003 16:18 47
Postitas bizarrini
[quote][i]Algselt postitas kiiver[/i]
Sorts, sa käi diagnostikas ära - nad seal ütlevad, mis su autol viga. Ma sain kolm A4 formaadis lehte, kus kõik jamad kirjas. Arvatavasti on sul hoopis läbi suur kummilõdvik, mis käib kollektori ja õhufiltri vahel. Ma võtsin selle endal maha ja ta lagunes mul käte vahel ära. Siis helistasin UM, et uus osta, kuid selgus, et see tuleb tellida, aega läheb 10 päeva... Ma siis võtsin kolm rulli isoleeri ja lappisin selle senikauaks ära, kui kaup saabub. Minek läks autol teravamaks ja vist võtab vähem bensiini ka. Pole veel arvutusi teinud. Kui teen, eks siis annan teada. [/quote]
Kui õhulõdvik läbi laseb, siis peaks külmast peast tühikäik vist üpris ebaühtlane olema (endal oli nii igatahes).
Kütusekulu mõjutas nii liitri jagu (võttis ikka rohkem siis

. Õhufiltri vahetasin ka ära, oli teine jube sopane ja umbes, aga selle peale küll teist nägu ei teinud, sama kulu ikka. Kui mootor tundub hästi käivat, siis tasuks ehk rehvirõhud üle kontrollida ?

E36/320I/AUT/92
Postitatud: 05.11.2003 16:45 26
Postitas Markii7
Peale selle teema lugemist, tundsin ka huvi kulu pensu vastu, 60L/378KM teeb ~15,5 L sajale, auto ka ju suht raske ja aut. kont on ka, kuid see ju talvel ei t66ta, jala raskus keskmine.Kuid ikka nagu palju ju, tiksub ühtlaselt, õlid/filter(tavaline paber) ok, muud ei tea, silindrid ei tõrgu, plaanis diagnost teha ja küünlad uued.Kuid tahaks teada kuidas neid voolikuid kontrķllida ja millised on head küünlad?
Postitatud: 05.11.2003 17:16 54
Postitas Tarmo
mina olen siiamaani kasutanud bosch-i küünlaid.
Esindus asub pärnu mntl
Postitatud: 05.11.2003 19:07 31
Postitas Tarvo
lõdvik terve - nagu uus!, sealt vaevalt midagi läbi laseb
rehvirõhud peaksid paigas olema - said just talvekummid teeninduses alla, õhufilter kordan veel, polnud minu arvates eriti must, olen palju hullemaid näinud, selle puhusin ka veel läbi igaks juhuks
jalg ka raske ei ole (loe: ei julgegi vajutada, mis kulu siis veel olema saab:)
konti ka ei kasuta..
peab tutkima..
Postitatud: 05.11.2003 22:22 29
Postitas kiiver
Markii7, mu sõbral on täpselt sama auto, aga aasta on vist uuem. Kuid tal võtab 16L/100km, ja ta on samuti keskmisest raskema jalaga. Nii et ma arvan, et selline kulu on selle auto kohta täiesti normaalne. Kuid ma ei ole asjatundja.
Sorts, sul võib bensiinifilter ka umbes olla. Kuskilt siit lehelt ma lugesin selle kohta, et umbes bensiinifilter tekitab suure kütusekulu.
Postitatud: 05.11.2003 23:57 11
Postitas Tarvo
tänud! võibolla muretsen tõesti liiast aga
eks põhjalikum kontroll seisab alles ees!
Postitatud: 06.11.2003 00:25 37
Postitas Cardo
Muretsed tõesti sest kui ma ei eksi läheb mul ringrajal paagitäis kütust ja sõidurõõmu 200 km . Muidu tuleb pisut pikem vahemaa. Siiski oli mul võimalus sama autoga aastaid tagasi sõita nii , et kulus 8,7 l sajale ja veel linnas. Arvestatud sai spidonäitude ja tankimisliitrite järgi poole aasta jooxul. Arvestuslikult kui läbitud sai 600 km tankimaminekuni oli talutav nüüd ma üle 450 ei suuda. 95% olen kindel et kui õhulugejat timmida saaks sama tulemuse tagasi kuid eks aeg näitab.
Postitatud: 06.11.2003 00:29 15
Postitas Cardo
Ja see tulede teema ...... sellega pöördu Patriku poole arvan et kuskil tekib suur takistus. Minuarust on nii et kui mul makil paneelivalgus on pöördsuhtes armatuuri valgusega. Kui ühel keerad heledamaks läheb teisel tumedamaks. Äkki miski sarnane probleem .
njaa
Postitatud: 14.11.2003 08:01 51
Postitas cretzky
Äkki keegi oskab siin ka õhu lugejat timmida.
Vaatasin oma masinal ka kulu üpris suur aga diagnostika vent ütles et õhulugeja kaan on lahti käinud ja keegi seda ilmselt modinud et paremat momenti saada. Sellega arvatavasti ka bena kulu suurenenud. Kas siin on mehi kes lugejat oskaks timmida.
Postitatud: 14.11.2003 08:08 57
Postitas alar
Bosch lugeja kaane all on uks reostaat mida annab keerata + või - suunas, kui ma õigesti mäletan, olen seda regullinud aga ei soovita eriti ise näppida, pärast võivad tekkida ka muud ja hullemad mootori töö tõrked kui suurenenud bensiinikulu. aga kui see juba lahti käis siis veendu, et see ikka hermeetiliselt suletud oleks, sest vett on sinna sisse kõige vähem vaja....

kindlasti on siin ka minust targemaid, kes seda kommenteerida oskavad, jään ka ise neid kommentaare ootama....

:D:D