Pumba reguleerimine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
andren93
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 06.09.2012 15:56 56
Peamine sõiduk: BMW 320D
Asukoht: Pärnumaa Pärnu-Jaagupi

Pumba reguleerimine

Postitus Postitas andren93 »

Tere oskab keegi aidata sellise probleemiga kuidas saaks süüte paika panna? Autoks BMW e46 2.0 100kw diisel aastaks 1998.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1954
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas teet82 »

Bmw ise näeb vist kõigile vanakooli diislitele ette ainult staatilise reguleerimise, ehk pump tuleb panna paika seisval mootoril indikaatorkellaga mõõtes. Tegelikult panevad tänapäeval paljud selle paika arvuti abil, selleks peab mootor töötama. Tuleb võrrelda tegelikku ja ettenähtud pritsehetke ja siis lihtsalt pumpa keerata, kuni paika saab. Selline lahendus pole tegelikult 100% õige, sest arvutiga nähtav pritsehetk on aju poolt mingil määral korrigeeritud ja ei näita seega pumba tegelikku asendit, aga ajab asja ära...
Kes nende kelladega ikka mässata viitsib, vaja otsida keegi arvutiga ja asi ära teha :D
andren93
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 06.09.2012 15:56 56
Peamine sõiduk: BMW 320D
Asukoht: Pärnumaa Pärnu-Jaagupi

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas andren93 »

Aga oskab äkki öelda kus või kes seda teha oskaks?
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas Riivo »

asukoha unustasid mainimata
´17 4Drive
alan2
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 24.11.2007 15:53 18
Asukoht: Pärnumaa,Pärnu-Jaagupi

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas alan2 »

teet82 kirjutas:Bmw ise näeb vist kõigile vanakooli diislitele ette ainult staatilise reguleerimise, ehk pump tuleb panna paika seisval mootoril indikaatorkellaga mõõtes. Tegelikult panevad tänapäeval paljud selle paika arvuti abil, selleks peab mootor töötama. Tuleb võrrelda tegelikku ja ettenähtud pritsehetke ja siis lihtsalt pumpa keerata, kuni paika saab. Selline lahendus pole tegelikult 100% õige, sest arvutiga nähtav pritsehetk on aju poolt mingil määral korrigeeritud ja ei näita seega pumba tegelikku asendit, aga ajab asja ära...
Kes nende kelladega ikka mässata viitsib, vaja otsida keegi arvutiga ja asi ära teha :D
Seda pumpa saab väljapoolt suhteliselt vähe keerata, ehk sellest on abi. Aga, kui ma tahaks hakata mootorile ja pumbale ketti peale pannna, mõlemad on täiesti suvalises asendis. Mootori saab hooratta järgi paika, kuidas aga pumba paika saab? Seal ühtegi märki siis polegi? Väljapool ainult üks polt millega saab pumba suvalisse asendisse fikseerida. Loogiliselt peaks ju kuskil mingi märge ka olema? Ainult kellaga saab paika? Lihtsalt küsin, mitte ei kritiseeri sinu vastust.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1954
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas teet82 »

alan2 kirjutas:Lihtsalt küsin, mitte ei kritiseeri sinu vastust.
Õige tähelepanek, jutt ei käi ju M51 mootorist. M47 käib see reguleerimine teistmoodi ja arvutiga pole peale kontrollimise suurt midagi teha. Pumba võll peaks olema lukustatud õiges asendis kui pump autolt maha võeti, samuti on uued pumbad poest ostes õiges asendis lukus. Aga kas mitte kiilu soon pole alles pumba võllil, sellest saaks lähtuda äkki :?
alan2
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 24.11.2007 15:53 18
Asukoht: Pärnumaa,Pärnu-Jaagupi

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas alan2 »

Aga kas mitte kiilu soon pole alles pumba võllil, sellest saaks lähtuda äkki?
Teema autor vahetas keti pingutit, pump jäi lukustamata. Nüüd auto ei tööta nii, nagu peaks. Kahjuks enam sealt ketikojast seda pumba võlli ei näe, küll aga hammasrattaid ühest august, aga seal märkmeid pole. Kui keerata mootorit ringi ja kruvikeerajaga pumba lukustusaugugst katsuda, mingit soont tunda pole. Küll, aga nägin hispaania keelset remondi manuaali, kus imeliku vidinaga oli tekitatud pumba lukustusaugust mingi X, vidina peegli peale. See küll läks nüüd keeruliseks, aga nii ta oli:D Tuleb mootor käima panna, enam vähem töötemperatuurini ajada, arvuti järgi panna, vaadata süüde üle, kui kindlalt vale, saab vist väljast imevähe keerata, kui üldse saab, kui see ei aita, pole muud ,kui mootor uuesti lahti ja panna pump kuidagi sealt paika. Ilmselt siis kiilu soone järgi(kui seal see üldse on?), kuid kus see täpselt olema peaks, veel teada ei ole.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1954
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas teet82 »

Kui palju seda mootorit üldse lahti võeti, kas ketiratas võeti pumba küljest ära?
See kiilusoon jääb ketiratta alla ja seda näha pole, selle järgi näeb lihtsalt, kas pump on paigaldamisel enam-vähem õiges asendis, peenhäälestus tuleb ikka kellaga teha.. Vaatasin, et TIS-is on vastav pilt ja jutt ka, et kuhu kanti see soon jääma peab(1. silindri pihustitoru). Pumba enda keeramist pole üldse ette nähtud sellel mootoril, kirjutasin valesti M51 peale mõeldes. Reguleerimine käib ainult ketiratta liigutamisega pumba võlli suhtes.
Teoreetilisel saab ka arvuti abil reguleerida, aga siis on vaja iga kord ketiratas uuesti lahti tõmmata pumba võlli küljest, väntvõllist natuke ühele või teisele poole keerata ketti koos ketirattaga, siis kinni pingutada uuesti ja arvutiga jälle vaadata jne.. Lahti pole küll vaja võtta kõike, pumba mahavõtmisest ja kiilusoone asendi kontrollimisest peaks piisama.
alan2
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 24.11.2007 15:53 18
Asukoht: Pärnumaa,Pärnu-Jaagupi

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas alan2 »

Ketiratast maha ei võetud ei pumba ega väntvõlli küljest. Kett lasti lõdvaks, vahetati pinguti, ning kett pingule. See järel nukad peale ja nuka kett pingule. Kõik kokku, käima läheb kuidagi moodi, suitseb, puterdab. Kõik tundub paigas olema, kuid pump ainuke asi mida ei tea, kas paigas või mitte. Oletame, et keeran pumba lahti, eest keeran pumpa hammasrattad lahti, võtan pumba välja, hammasrattad kukuvad kindlasti sinna alla kuskile:D Kuid mis edasi saab, kui pumba hammakas on kiilu otsas, siis seda ju sealt nihutada ei saa? Saab ainult ratast keti sees hamba võrra nihutada? Kuid hambavõrra on kindlasti juba liiga varajane.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1954
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas teet82 »

Kui ketirattaid maha ei võetud, siis ei tohiks ju pump paigast olla. Aga muidu seal kiilu polegi, asja mõte ongi selles, et saaks ketiratta asendit pumba võlli suhtes muuta. Ei tahaks uskuda, et kett hamba võrra ära liikus kui pingutit polnud.. Kas nukkvõllid võeti täitsa maha ja pandi õigesti tagasi? Kas olid ka mingid rakised olemas?
Võimalik on veel, et mootorit pöörati ringi sellel ajal kui nukkvõlli ketti peal polnud. Siis võib olla olukord, et nukkvõllide järgi peaks pump pihustama esimesse silindrisse, aga tegelikult pihustab hoopis neljandasse. Teeb ju väntvõll kaks pööret pumba ja nukkvõllide ühe pöörde kohta, pump ühe ja nukad teise pöörde järgi paigas äkki?
Raske öelda, mis valesti läks :D
alan2
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 24.11.2007 15:53 18
Asukoht: Pärnumaa,Pärnu-Jaagupi

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas alan2 »

Jah, ise ka ei uskunud alguses, et pump oleks võinud paigast nihkuda ja enne seda ei teagi ,kui näeks arvutiga süütenurga ära, endal kahjuks ainult Vag Com ja mõeldud siis VAG autodele. Nukad võeti täitsa maha, pandi õigetpidi tagasi, nuka otsad siis nii nagu pilt näitas. Otseselt rakist polnud, kuid nukad on paigas ja see 1mm nihe sellist pahandust ei tekitaks. Kusjuures alguses oligi pool ringi valesti, pihustas neljandasse, siis ei läinud käimagi, see viga sai kõrvaldatud, nüüd pihustab esimesse, kuid kas õigel ajal, ei tea. Kui nüüd täiesti kindlalt on nii, et pump pole kiiluga siis on ju korras, siis pole mitte mingi probleem seda nihutada. Keerad pumba otsast poldi/mutri enam vähem lahti, lukustad pumba, keerad mootorit veits ja peaks mure lahendatud olema. Muidugi nihkuvad ka siis nukkvõllid väntvõlli suhtes, kuna nukkvõlli kett tuleb pumbast. Ja siis saab juba uuesti nukad ka paika.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1954
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas teet82 »

Kahtlane värk, oleks tõesti õige arvutiga vaadata, äkki mingi muu häda üldse.. :?
See reguleerimise idee on õige, ainult see ketiratas on koonuse peal kinni, tuleks lahti tõmmata spets riistaga.. Nukkvõllid väntvõlli suhtes paigast ei liigu. Parem on asja ette kujutada nii, et kett ja kõik ketirattad jäävad omale kohale, lihtsalt keerad pumba võlli oma ketiratta sees :D
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas Riivo »

Mäletades Leho kunagist jagelemist Carmastersiga on pumba võllil soon ja hammakal kiilukoht täiesti olemas.
´17 4Drive
alan2
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 24.11.2007 15:53 18
Asukoht: Pärnumaa,Pärnu-Jaagupi

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas alan2 »

No võta nüüd näpust, nüüd tuli kiil mängu jälle:D
Viimati muutis alan2, 20.02.2013 14:29 44, muudetud 1 kord kokku.
alan2
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 24.11.2007 15:53 18
Asukoht: Pärnumaa,Pärnu-Jaagupi

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas alan2 »

Nii, käisin siin täna nn Bmw spetsialisti juures. Esiteks ta ütles, et kahtlane, et pump üldse paigast läks. Arvas, et võib veel mitmeid probleeme olla. Ütles, et süüte saab paika nii, et keerad mootori paika, sisselase maha, pump küljest ära, siis saab pumba nagu teet82 ültes, kellaga paika. Lukustad pumba ja peale tagasi. Ainuke asi, kui õiget tõmmitsat pole siis pidi probleem suur olema.
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Pumba reguleerimine

Postitus Postitas Riivo »

see on ka jah üks nüanss et selle töö juures peab spets tõmmits olema..
´17 4Drive
Vasta