1. leht 1-st

kysimus mootori kohta

Postitatud: 22.09.2003 12:26 48
Postitas Raiki
asi selle et vedeleb garaazi nurgas BMW750i mootor :P

ei tea kas seda on väga raske installida ymber 5** kapoti alla :D

kuna ise suht võhik sellisel alal siis tahaks teada kas on võimalik ja palju ymber tuleb ehitada :)

Postitatud: 22.09.2003 15:57 16
Postitas alar
olen saksamaal näinud sellist BMWd millele on suurem mootor vahele pandud ja arvan, et see on võimalik ja teostatav operatsioon. see sõltub sinust kui palju oled nõus ära lõhkuma, et uut ehitada.... ise olen pannud R4 asemele V6 mootorit ja R4 ning V6 asemele V8 mootorit nii, et kõik on võimalik:)

Postitatud: 22.09.2003 16:03 39
Postitas kimmo
[quote][i]Algselt postitas Raiki[/i]
asi selle et vedeleb garaazi nurgas BMW750i mootor :P

ei tea kas seda on väga raske installida ymber 5** kapoti alla :D

kuna ise suht võhik sellisel alal siis tahaks teada kas on võimalik ja palju ymber tuleb ehitada :) [/quote]
mootor komplektne? st juhtmestik, aju ja andurite kogumik olemas?

arvan, et see suht väheste ümberehitamistega peaks mootorikaane alla mahtuma. nõuab lihtsalt lähemat uurimist ja mõõtmist.

Postitatud: 22.09.2003 16:15 30
Postitas alar
nuh kui ta mõtles, et on kõik muud vidinad peale mootori ka olemas st. elektroonika vallast siis ei peaks see nii raske ettevõtmine olema ja jahutuse probleem tuleb lahendada... mis ülekanne? manuaal v automaatik?

Postitatud: 22.09.2003 18:36 29
Postitas patrik
750 mootoril on kaks aju mootori juhtimiseks kummagi poole jaoks üks aju, kaks bensupumpa, kaks iseseisvat bensu etteandmise süsteemi, kaks bensupumba releed, üks aju mis koordimeerib mootoripoolte tööd- gaasitrossi ei ole, kolmas aju võtab info gaasipedaali all olevast potest ja liigutab gaasiklappe, lisaks on 750-il tavaliselt automaatkast, mina pole vähemalt manuali näinud, kui automaatkasti ei pane, siis on mootoriajud avariis, kuna ei saa suhelda kastiajuga. siia lisaks, et tuleb ehitada uus kardaan(või ümber ehitada), summutisüsteem, tahhomeeter hakkab valetama (12silindrit), tuleb ümber ehitada esivedrustus (mootor on raskem), pidurisüsteem (hüdrauliline, ja võimsam, sa pead ju auto pidama ka saama!),suurem radikas, siia ma ei lisanud veel nii 20 pisiasja, mis tuleks veel ümber ehitada. sellise projekti eelarve on umbes 150000 eek (sisaldab saksast ostetud bmw 750-i, kuna soovitatav on, et on võtta terve auto ja sealt kõik jupid maha keerata). edu paigaldamisel.

Postitatud: 23.09.2003 10:48 17
Postitas Martin_R
Patrikuga päri. Kõik on võimalik, kuid millise hinnaga. Parim asi, mis sa selle mootoriga teha saad on ta kellelegi varuosadeks müüa. Mine tea - võib olla läheb minulgi teda kunagi vaja.

Kuigi - ise olen näinud/sõitnud (kõrvalistmel) 6-seeria BMW-ga, millel on V12 vahel. Ka ise pandud. Ent see mootor sai siiski nii ehitatud, et kõrvaloleva 750i pealt võeti kogu vajalik tehnika ja pärast pandi see seitsmekas kuidagimoodi kuueka 3,5-ga liikuma. Huvitav on seegi, et kui see kuuene UM-i diagnosti lükati, suhtles ta diagnostikaaparaadiga täpselt nagu õige 750.

Ilmselt ei ole mõtet seda projekti lihtsalt esimese tuhinaga ette võtta.

Postitatud: 23.09.2003 10:52 04
Postitas Martin_R
[quote][i]lisaks on 750-il tavaliselt automaatkast, mina pole vähemalt manuali näinud, [/quote]

BMW raamatus on kirjas, et sellist manuaalkasti polnud 87. aastal olemas, mis oleks talunud 5,0 mootori väändemomenti. Seetõttu kasutatigi ainult automaati. Hiljem siiski selline kast tehti, kuid seda kasutati ainult 850CSi all. Igor oli kunagi valmis soovi korral sellise kasti tooma, kuid see maksis vist mälu järgi umbes 40 000 krooni.

Postitatud: 26.09.2003 02:41 44
Postitas alar
siin ta on 350:D

Postitatud: 26.09.2003 02:43 06
Postitas alar
ok veel üks pilt. ihtsalt kiusatus on nii suur.:P

Postitatud: 26.09.2003 02:44 04
Postitas alar
nuh nagu öeldakse ei ole kohta kuhu sülitada... ilus teine...:D

Postitatud: 28.09.2003 20:52 10
Postitas patrik
sakslane pole viitsinud diagnoosipistikut kuskile kinnitada ja pidurivedeliku paak on kaablisidemega kinni:D

Postitatud: 29.09.2003 08:54 49
Postitas alar
jah seda panin ka mina tähele:D

Postitatud: 29.09.2003 13:23 06
Postitas Martin_R
Kui siin vähe lähemalt lugeda selle masina kohta (www.e30.de), siis siin pole tegu siiski mitte pelgalt mootori aretusega. Ümber on tehud kogu sillamajandus. Suur osa veermikust on võetud M roadsterilt. Mootor pole ka tavaline 750 mootor, vaid 350 HP Alpina settinguga eksemplar.

Ei mäleta ka kõike (ammu lugesin) kuid siin autos pole E30 masinast suurt midagi peale kere järel.

Positiivne - tehke järgi mehed. Ma teeks kohe TM artikli sellisest jõhkardist.