1. leht 1-st
Kepsud ja saaled
Postitatud: 06.10.2005 19:46 02
Postitas Valdek
Alpina B10 mootori kepsudele tehti nn "uued lukupesad" tavalise M30 mootori saalede jaoks. Aga meistriteos valmistati nii kenasti, et lukupesad on nüüd kaks korda suuremad kui vaja. Oisu Diisli meistrimehed on toimetused teinud tõenäoliselt lihtsalt ketaslõikuri vms abil. Iga lukupesa asub eri kohas, erineva sügavuse laiuse ja nurga all. Segasele jutule lisan ka mõne hetke pärast illustreerivad pildid. Küsimus järgmine, millised on tagajärjed kui kliendi soovil/nõudmisel mootor selliste saalede ja kepsudega nüüd ikkagi kokku panna?
Postitatud: 06.10.2005 20:26 25
Postitas Hans
Postitatud: 06.10.2005 20:56 07
Postitas Jüri 750
Tõenäoliselt jookseb mootor tõsise koormuse juures kokku.
Pesad on tehtud tõesti näpu vahel ja relakaga
mootorist lugupidav inimene kindlasti nii ei tee.
Nende kepsude kordategemiseks head meetodit polegi.
Jüri
Postitatud: 06.10.2005 21:46 32
Postitas eero
Ilmselt pääseb saale seal nii külgsuunas liikuma, lõhub salelukud ära ja pikka pidu pole.
Postitatud: 06.10.2005 21:51 38
Postitas Cardo
vahest on kange tahtmine mõnele kodanikule metallvardaga paar korda pähe koputada ja küsida " kas on ikka kodus " dziisasssss
Postitatud: 06.10.2005 22:25 40
Postitas ruut

loodetavasti ei tellinud sina seda tööd oisu meestelt vaid auto omanik. kui masina omanik tahab ikkagi neist juppidest asja kokku laduda siis tee temaga leping, mis sind igasugusest vastutusest vabastab. kaua see mootor vist kesta ei saa.
Postitatud: 07.10.2005 08:30 04
Postitas Valdek
Ruut kirjutas:
loodetavasti ei tellinud sina seda tööd oisu meestelt vaid auto omanik. kui masina omanik tahab ikkagi neist juppidest asja kokku laduda siis tee temaga leping, mis sind igasugusest vastutusest vabastab. kaua see mootor vist kesta ei saa.
ei tellinud mina, auto omanik ise...lepingu versioon on hea mõte, muidu olen mina hiljem süüdi...kehv tunne on muidugi vastutahtmist selline soperdus kokku panna...kui on teada, et nädalapärast või isegi juba järgmisel tänavanurgal jookseb mootor lihtsalt kokku...
Postitatud: 07.10.2005 08:37 30
Postitas Cardo
ega see vist paremaks ka tee kui keemilist metalli tilk soonde panna, kas ta vist laguneb seal kiirelt ära, igaks juhuks võiksid kusagilt uurida, kui .....
Postitatud: 07.10.2005 10:06 30
Postitas priitv8
Cardo kirjutas:ega see vist paremaks ka tee kui keemilist metalli tilk soonde panna, .....
Huvitav, see nn. keemiline metall, mille mina poest sain, meenutab küll rohkem vana head EPO liimi, kui metalli.
Postitatud: 07.10.2005 10:14 01
Postitas Aare
Selliste saaledega ei kesta see mootor vist sadat kilomeetritki
Segaseks jääb, kas sellel tegevusel mõtet on, kas originaalsaalesid ei jõuta siis osta?
Parandada saab ehk sedasi, et kasvatada see rellakajälg pulbermetalli täis ja panna Alpina originaalsaaled. Keevitada seal ei tohi ja see vedelmetall on tegelikult epoliim koos metallipuruga.
Hea meister ei pane seda ka siis kokku sedasi, kui klient ise tahab. Lendab laiali, siis on sinu nimi ikka rikutud.
Sellist ultimate hardcore tehakse tavaliselt müügiplatsiautodele

Postitatud: 07.10.2005 10:42 11
Postitas Tom
Ma arvan, et seal on mõte sees, miks Alpina tavalisi m30 saalesid ei kasutanud.
Lase omanikul uued kepsud ja õiged saaled osta või kui ta ei taha, siis loobu sellest tööst. Nagu Aare ütles, et isegi kui omanik on riskidest teadlik ja siis mootor kotti jookseb lendab ta külapeale laiali ja hakkab juttu puhuma kui sitta tööd sa teed.
Postitatud: 07.10.2005 13:39 54
Postitas Aare
Alpinal peaks minuteada olema tavaline 3.5 väntvõll, seega saaledel mingit mõõduvahet sisepinna järgi ei saa olla
Kepsud on teise pikkusega, samuti kolvid erineva kõrgusega.
Aga sisulist vahet väga ei usu. Pigem seepärast, et "tagada" varuosade müük.
Kolvirõngastega teine case - mina oleks seal ettevaatlik hoonimisega, enne kui on selge, et originaalrõngad kogemata moly omad (kroom-molübdeenist kattega) pole. Need eeldavad nimelt siledamat hoonimist.
Kahjuks kuskilt infot ei leia, mis on mis.
Aga nagu ise seda imelooma vaadates aru sain, on see mootor tegelikult mingil põhjusel M30 vaid visuaalselt.
Postitatud: 08.10.2005 12:24 54
Postitas Valdek
Aare kirjutas:Alpinal peaks minuteada olema tavaline 3.5 väntvõll, seega saaledel mingit mõõduvahet sisepinna järgi ei saa olla
Nii ta on jah
Aare kirjutas:Aga nagu ise seda imelooma vaadates aru sain, on see mootor tegelikult mingil põhjusel M30 vaid visuaalselt.
jah, kaugelt vaadates tundub täiesti M30 mootor olema...lähemalt uurides ei kattu enamik detaile mootoris.
Aare kirjutas:Hea meister ei pane seda ka siis kokku sedasi, kui klient ise tahab. Lendab laiali, siis on sinu nimi ikka rikutud
Tom kirjutas:Nagu Aare ütles, et isegi kui omanik on riskidest teadlik ja siis mootor kotti jookseb lendab ta külapeale laiali ja hakkab juttu puhuma kui sitta tööd sa teed.
Peale pikka dialoogi auto omaniku ja minu vahel loobusin sellest tööst. Minu pärast rääkigu inimesed hiljem mida tahavad, vähemalt mina seda soperdist kokku ei ole pannud. Auto omaniku sõnade järgi läks auto eile õhtul Liguri juurde, kes oli lubanud mootori kokku panna. Eks võin teid ka hiljem teavitada, kuidas asi neil laabus...
Naljaks on see, et Oisu Diisli mehed rääkisid auto omanikule muinaslugu, et tegelikult neid saale lukkusid pole vajagi, need võib lihtsalt maha käiata, ja aamen. Uutel autodel ei pidanud selliseid mõtetuid asju enam üldse olema. Imelik, et kunagi mingid insenerid siis sellise lauslolluse on välja mõelnud. Kui palusin Oisu Diislis tegutseval meistril mulle helistada ja selgitada kuidas selliste kepsude ja saaledega mootor kokku panna, siis ta keeldus. Põhjus lihtne, et nende hea maine ja nimi on nüüd rikutud, kuna kuskil foorumis ripuvad üleval pildid nende tööst...
Ausalt öeldes auto omanikust ka kahju...2kuud auto seisnud kuskil...üks takistus ajab teist taga...kahju, et ei saanud seda mootorit ise korralikest detailidest kokku sättida ja lõpptulemust näha...
Postitatud: 08.10.2005 12:28 58
Postitas Cardo
tean, et Liguril seisab nurgas üks 3,5-st tehtud 3,9 ja kogub tolmu.
Postitatud: 08.10.2005 12:37 33
Postitas eero
Valdek kirjutas:Naljaks on see, et Oisu Diisli mehed rääkisid auto omanikule muinaslugu, et tegelikult neid saale lukkusid pole vajagi, need võib lihtsalt maha käiata, ja aamen.
Kuulge krt ma ei tea enam kas nutta või naerda!
Ei ole võimalik! Mingi varjatud kaamera vms?
Postitatud: 08.10.2005 14:00 04
Postitas priitv8
eero kirjutas:Valdek kirjutas:Naljaks on see, et Oisu Diisli mehed rääkisid auto omanikule muinaslugu, et tegelikult neid saale lukkusid pole vajagi, need võib lihtsalt maha käiata, ja aamen.
Kuulge krt ma ei tea enam kas nutta või naerda!
Ei ole võimalik! Mingi varjatud kaamera vms?
Mis siin nutta? Uuemad VAG grupi mootorid pididki sellised olema. Kas see nüüd mingi hea uudis on?
Postitatud: 08.10.2005 14:40 30
Postitas Aare
ilmselt on seal saaled fikseeritud muud moodi.
see, mis bmw mootoris on, on üks võimalik variant lihtsalt
aga et täiesti ringikujulise ristlõikega saalepaar on täiesti ümara kepsusilma sees ilma mingi fikseerimiseta, on äärmiselt kahtlane
aga harva õnnestub sellistes fundamentaalsetes asjades bmw tehasest kodus midagi oluliselt paremat välja mõelda
see liguri 3,9 ......

no võib olla...
M30-e põhiosadega ei ole lihtsalt tehniliselt võimalik sellist kubatuuri saada, ploki ja väntvõlliga on reaalne kuskil 3,65 liitrit, mitte 3,9 ja see eeldab ikka väga vinget tihendit, kes lähemalt uurinid seda tüüpi mootorit on, saab aru
Isegi M30 mootori uuendamisel vähendati silindri läbimõõtu ja suurendati kolvikäiku kubatuuri hoidmiseks, sest vanal mudelil ei suudetud tagada mootorile pikka iga, tollaste tihenditega tekkisid aeg-ajalt "ühendused" kahe silindri vahele.
et tal vedeleb S36B38 alumine ots seal, on natuke tõenöolisem variant, ja isegi see on 3,8, mitte 3,9
alpina
Postitatud: 08.10.2005 17:11 03
Postitas RANNAR
Postitatud: 08.10.2005 19:08 26
Postitas Aare
minu arusaamise järgi lõigatakse selliseid täpsust eeldavaid asju nagu need saale lukustuspilud siiski freespingi, mitte rellakaga
kas siis on asi nii hull, et originaalsaalesid pole saada kuskilt
selline rellaka abil saalede sisse istutamine on igatahes porno nime vääriv
taskukohane alternatiiv kui neid juppe tõesti saada pole
osta korralik E34 3.5 mootor
hankida korralikd 10,0 E28 535 kolvid
rõngad, saaled (kokku ehk 4 tuhat) nt Elringi omad
istutada need kolvid mootorisse sisse
freesida sellest kaanest kuskil 0,5 mm maha
istutada need alpina klapid, vedrud ja nukk e34 kaande sisse (su originaalkaane valand on sama mis E34 535-l, aga need põlemiskambrid ei sobi seeriakolbidega)
panna kogu kupatus kokku
arvan, et võimsus tuleb sama
aga varuosi saad edaspidi igast jupipoest ja need maksavad väga vähe
ja kui see mootor laiali lendab, pole ka midagi katastroofilist lahti.
mina teeks nii, kui minu auto oleks
kogu eelarve varuosade osas on ehk 10 000.
ALPINA B10 mootori remont.
Postitatud: 29.10.2005 00:02 48
Postitas RANNAR

!
Postitatud: 25.11.2005 21:47 19
Postitas patrik
nüüd koputab see seltsimees juba minu ukse taga. mingil põhjusel on ta käinud siin palju töökodasid läbi ja kuskil pole küllalt hea. nüüd on aju ära vahetatud tavalise vastu??ei saa alpina juppe? no mis jutt see on.
asud helsinkis? mis sa seda siin remondid, sealpool lahte palju pädevamaid spetsialiste ju? ma isegi lähen oma mootorit sinna häälestama, siin asjad alles lapsekingades.