524 tda 90a. hammasrihma märgid. (diisel)

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
kopamees
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 27.01.2004 22:46 20

524 tda 90a. hammasrihma märgid. (diisel)

Postitus Postitas kopamees »

Vahetasin veepumpa ja kuna hammasrihm jääb ühele poldile täpselt tsentrisse, lasin rihma lõdvaks (loll, et ei teind märke) kuna muidu ei õnnestunud polti õigesse vinti jooksma saada. Kõik ok, kuid peale täielikku komplekteerimist ja mootori pesu hakkasin käivitama- läheb käima väga pika ketramise tulemusel ja ajab hirmsat sinist välja, tühikäiku pole- selge see et rihm lipsas mõne hamba võrra valeks:(
Kuna eile oli hilja uuesti lahti harutada, tuleb täna asi ette võtta, olen ise küll muudel markidel rihmu vahetand ja ehk mõtleks ka seekord asja välja - kuid kindlam tunne oleks kui keegi kes asja TÄPSELT teab seletaks märkide asukohad ära , võibolla on veel midagi spetsiifilist?
Rihm iseenesest 30-40 tuhhi tagasi vahetatud koos rulliga, aga tundus kuidagi lõdva olema, panin vähe pingumale, aga kuda seda rihma pingsust hinnata- nähtavasti ikka kogemuste ja tunde järgi, jah:)
Tänud ette.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

All peaks olema märk, üleval oleks vaja spetstoolsi, aga pane esimese silindri nukad nii, et moodustuks nii-üelda V, pumbal peaks olema märk, aga kui ei ole, siis pead esimesematsu üless leidma ja selle järgi paika panema.
Ja alati kui midagi muudad, siis tee võtmega eest skifist üks-kaks tiiru, muidu pärast klapid peas.
Muidugi nii on raske seletada ja ise ei ole just kõige suurem spets, Aivar selle ala spets :lol: (aga ta praegu hollandis).
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
xeon
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 12.03.2004 10:33 32
Asukoht: aseri
Kontakt:

Postitus Postitas xeon »

tean yhte asja kindlalt et pumba pannakse kellaga paika(kui mudugi firma on boch)lukac vist ei saa kellaga paika!!aga see praegust vist sulle ei anna midagi..sest sul on k6k syydet paigast ainult rihma peab 6ieti panna!!
tean et remondimees pani hooratasse poldi sisse läbi karteri...nii ta leidis ylemist punkti..aga nukkiga aidata ei saa...pead vaatama millal klapid avavad ja kinni lähevad ehk pead siis töötakti leidma....
ERITI SUUR REMONDI MEES MA POLE! aga loogiliselt v6tta siis
kui sul on esimene silinder ylemises asendis(polt on hoorattas)
klapid peavad olema kinni..ja nattuke keerates peab tasapisi avama väljalaske klapp!ja pumbal on minuteada vist isegi peab märk olema..aga pole kindel. ja seda tehakse kyik 1 silindri järgi!!!
324td ....hea asi:) eriti touring
Kasutaja avatar
kopamees
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 27.01.2004 22:46 20

Postitus Postitas kopamees »

Aitäh, kes viitsis kaasa mõelda, aga ega suurt targemaks pole ikka saand :( , kuna kõik päevad praegult jutiga tööl, siis pole olnud aega ka asjaga tegelda ja auto täiega laiali :cry: . Niipalju siis avastasin, et vändaotsa rihmaratta kettal on märgid OIT, mis arvatavasti peaks "vist" ühtima otsevaates kella 1-2 kandis oleva otsakaane servaga?, ja ka originaal tööriistakarbis olevale pulgale on olemas auk küttepumba rihmaratta sees, mida saab fikseerida korpuses oleva auku pistmisega :idea: , st. et väntvõll ja pump oleks nüüd justkui asendis aga nukale ei leia küll miskit mõistlikku lahendust. Suure otsimise peale paistab justkui ühel rihmaratta hambal oleks nn. kärniauk aga kuhu see sättida?, nuka asendi järgi võiks isegi olla et ta oleks tasa vasakupoole plokikaane ülemise äärega?. Mõistuse vastane see bmw, isearetajana olen kõigil oma autodel alates audist, mazdast,ford jne. hammasrihmad vahetanud - paika ajanud; kõigil lihtsad ja loogilised märgid kõikidel elementidel olemas, isegi esmatutvuja jagab peale veerandtunnist vahtimist laksu ära, bõmmi puhul ei aitand isegi "kõiketeadjad" sõbrad :lol: .
Seega olen suur kõrv kui keegi teab miskit täpsemat, ärge ainult öelge et seal on nool ja seal on kriips, neid lihtsalt pole seal.
PS. kuna mootor nagunii laiali võik lasta hoopis pumbale testi teha, seega kui keegi teab soovitada KUS 524 PUMPA TESTIDA, siis ole hea ja ütle mulle kah ;) Ootan isiklikke kogemusi, karla ok tean ise kah.
Kasutaja avatar
alary
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 15.04.2004 15:19 12
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas alary »

vaata rihma katte kaane peal peaks sälk olema. Endal oli sama jama kunagi
Kasutaja avatar
alary
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 15.04.2004 15:19 12
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas alary »

see käis väntvõlli kohta.
nukkvõllil vaatasid esimese silindri nukad mõlemad üles poole
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Vast diislikeskus aitab selle pumbda testimisel :roll:

Aga kui sa neid rihma asju korda ei saa, siis esmaspäeval peaks tagasi jõudma Aivar, temal selle rihma paika panek une pealt selge.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

nukvõlli esimeses osas kandiline jura, see peab olema täisnurga all. sellejaoks ka vastav mõõdik, aga saab ka silma järgi.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
F01 :)
Kasutaja avatar
kopamees
Huviline
Postitusi: 65
Liitunud: 27.01.2004 22:46 20

Postitus Postitas kopamees »

Peaks teema viisakalt ära lõpetama - auto teisipäeva õhtust jälle rõõmsalt rajal ja parimas minekuvormis kui enne :D
Aga kuna foorumist 2,4 td hammasrihma vahetuse kohta suurt infot pole, siis proovin isearetajatele (nagu ma isegi olin) teistekäest saadud õpetused ja enda praktilise töö ühistulemuse kirja panna.
Alustuseks tuleks vaadata, kas originaal tööriista kastis on alles plastmass otsaga metall pulk, mis on igati abiks.
Väntvõlli rihmaseibi hoorattal on märgid OIT, mis tuleb keerata rihmakattekaanes olevasse kolmnurksälkku, siis eemaldada tahokaandurist natuke allpool olevast vahest plastmasskork (kui on alles), mille taga asetseva augu kaudu saab fikseerida hooratta. Pistsin originaal pulga auku ja eest võtmega vänta liigutades leiab hoorattas oleva augu, sobib ka 8mm. või 10mm. pikem polt. Seejärel võib lahti keerata ka rihmaseibi ja eemaldada selle. Rihmakaan maha ja eemaldada klapikambrikaan, et näha kidas nukkvõll asetseb. Kütuse pump fikseeritakse selle rihmarattas oleva suurema augu kaudu originaalpulga plastmass otsaga , rihmaratta taga umbes kell 7 oleva auguga. Nukkvõlli esimise silindri nukad keerata V-na üles, siis peab ka nuka otsas olev kandiline plaat olema paralleelne plokikaanega.
Nüüd siis fikseeritud vändaga ja pumbaga asetada rihm peale sedasi, et vända, pumba ja nuka vahel oleks rihm hammastes võimalikult pingul ja leida nukkvõllile asend, kus ta sobib hambasse aga oleks samas võimalikult 0 seisus, st. kandiline detail täisnurga all plokikaanega e. pealt paralleelne plokikaanega ja nukad ise V-na üles. Seejärel pingutada rihm ja vaadata nüüd täpselt ,mis asendis nukvõll fikseeritud vändaga on. Kui on täpselt paigas või on natuke hiline, keerata vähe nukvõlli varsemaks või täpselt paika, kuda soov on; mina keerasin endal mõne kraadi võrra varasemaks ja peaks ütlema et tõmme paranes tuntavalt, kuna ennem oli olnud nuka asend pigem hiline. Nukvõlli saab reguleerida, kui selle otsas oleva rihmaratta polti lõdvaks lasta, tal on tihvtile jäetud mängumaad :D Kui kõik on paigas siis võib ju mootrit enese rahustuseks ringi eest võtmega peale teha ja ka kogu kupatuse üle kontrollida, rihmapinguti üle keerata ja loomulikult kui klapikambri kaan maas tuleks ka klapid üle vaadata ja vaiadusel regullida, mina panin kõik 0,3. Komplekteeri mootor ja usu asi on hoopis parem, kui ise hoolega tegid :) Ma arvan et mulle andis see nuka kraadide ajastamine ja 0,4- 0,45 klapivahede timmimine 0,3-ks päris mitu kw juurde, mootor töötab märksa vaiksemalt ja ilusti ühtlaselt, ning pöördesse jooksimine on väga ilus ja terav. Kuna mul oli pump maas enne paigaldamist sai lõppviimistlus tehtud kõrva ja tunde järgi, mis ei pruugi veel tähendada, et ta ideaalses süütenurgas on. Ja ärge ainult rihmapinguti polti puruks keerake, mis minuga juhtus ja millepärast ma suurema lammutuse ette pidin võtma. Tänu Valdekule sai siiski uus kinnitusraam hangitud ja temalt kuuldud teadmistele sai asi seekord jälle korda. Rihmavahetus iseenesest pole midagi keerulist - paar kolm tundi tööd, kui elementaarsemad võtmed olemas, niiet kokkuhoitud raha eest võib tõesti iga 40 000 km. takka neid vahetada, nagu teahas heaks arvab :D
Vasta