1. leht 1-st

E34 M50 jahutussüsteem

Postitatud: 02.06.2005 12:14 59
Postitas itmask
Tere,

juba pool aastat on olnud jamamist M50 jahutusega. Esmalt läks õhtale plastiklabadega veepump, peale selle vahetamist (uue plastiklabadega pumba vastu) hakkas lekkima radikas, sai ka see fiksitud.
Kuid põhimure on säilinud: kui termostaat on sees (proovitud mitme erinevaga), siis xxx km läbimisel peale korralikku õhutamist läeb masin keema. Ühesõnaga vaikselt surutakse vedelikku paisupaagi tihendite (paisupaak on sel masinal radika küljes) vahelt välja kuni tase langeb alla kriitilise. Kui termostaat välja võtta, on kõik okei - vedelikku kuhugi ei kao, õhku süsteemi ei tule.
Ilma termostaadita kuumal päeval on jahutusvedeliku temp peaaegu sama nagu termostaadiga sõites, seega peaks ju ka sel juhul vedelikku välja vulisema, aga seda ei toimu..

Veepump sai hiljuti veel vahetatud korraliku metall-labadega pumba vastu, see ei muutnud midagi.

Plokikaas on korras, peab olema kui silindrisurved on paigas ja ilma termostaadita sõites vedelikukadu pole (surve jahutussüsteemi ega jahutusvesi silindrisse ei jookse).

Õhutamine on tehtud kindlasti korralikult.

Mis detaile veel kontrollida? Polegi nagu rohkem ju midagi..
:roll:

Postitatud: 02.06.2005 16:03 36
Postitas dantee
aaa kas jahutusventilaatori sidur on korras? Asjas paistab nagu iva selles peituvat, kui võtad termostaadi välja on suur ring kogu aeg järel ja ta ei jõua keema minna, kui paned termostaadi tagasi, ei suuda termostaadi avamisel soenenud vedeliku hulka radikas üksinda enam maha jahutada, kuna vent ei aita?!

Postitatud: 02.06.2005 17:20 19
Postitas itmask
dantee kirjutas:aaa kas jahutusventilaatori sidur on korras?
See on korras, liigagi korras, nimelt "peale keeratud", vuhiseb mõnusalt igal temperatuuril. Pealegi praeguste jahadeta ilmadega (ning ka talvisel ajal, kui see probleem eriti terav oli, sest salongisoojendus ei tööta kui õhumull vahele tekib) ei tohiks jahutusventikas lugeda suurt .. kui siis ainult pikalt kohapeal seistes. Aga asi tilgub ka maanteel pikka otsa sõites, kui termostaat sees.

Postitatud: 02.06.2005 17:28 27
Postitas meph
Aeg radikas välja vahetada?

Postitatud: 02.06.2005 17:40 26
Postitas itmask
meph kirjutas:Aeg radikas välja vahetada?
Kuidas see mõjutada saab (termostaat sees termostaat väljas erinevus)? Radikas iseenesest näeb väga viisakas välja jahutuselemendi osas .. pealtpoolt :P

Postitatud: 03.06.2005 08:42 26
Postitas dantee
Jah sinnani tahtsin ka mina jõuda, kui pool radikat umbes, ei suuda see samuti ülessoenenud vedeliku hulka normaalselt termostaadi avanedes maha jahutada ja süsteem läheb keema! Muidugi fooritaga peaks ta soema ilmaga ka ilma termostaadita siis mulksuma hakkama?! Umbe läheb radikas lihtsalt, kui oled kasutanud varem mingit süsteemi tihendajat, mille kassutamine on eelkõige mõeldud remondikohta jõudmiseks, mitte süsteemi remontimiseks!

Postitatud: 03.06.2005 10:02 55
Postitas itmask
dantee kirjutas:Jah sinnani tahtsin ka mina jõuda, kui pool radikat umbes, ei suuda see samuti ülessoenenud vedeliku hulka normaalselt termostaadi avanedes maha jahutada ja süsteem läheb keema! Muidugi fooritaga peaks ta soema ilmaga ka ilma termostaadita siis mulksuma hakkama?! Umbe läheb radikas lihtsalt, kui oled kasutanud varem mingit süsteemi tihendajat, mille kassutamine on eelkõige mõeldud remondikohta jõudmiseks, mitte süsteemi remontimiseks!
Foori taga tipptunnil +28 kraadise ilmaga seistes ilma termostaadita polnud mingit probleemi.
Samuti pole kasutanud mingit tihendamisainet, ainult selleks ettenähtud kraami valatud süsteemi.

Postitatud: 03.06.2005 18:41 14
Postitas epic_metal
No aga proovi igaks juhuks radikat puhastada mingi ainega. Siis saab edasi mõelda. Mul näe oli radikas umbes ja lõi ühe lõdviku puruks üldse.

Postitatud: 05.06.2005 20:15 47
Postitas naips
Ütleme nii et termostaat läks peese ja masin läks keema ning siis sulasid lahti veepumba labad.kontrolli ära mis temperatuuril sul see termostaat avaneb.m50 jahutusüsteemis peab surve sees olema.

Postitatud: 05.06.2005 22:54 10
Postitas itmask
naips kirjutas:Ütleme nii et termostaat läks peese ja masin läks keema ning siis sulasid lahti veepumba labad.kontrolli ära mis temperatuuril sul see termostaat avaneb.m50 jahutusüsteemis peab surve sees olema.
Termostaat ning veepump (nüüd metall-labadega) on vahetatud.
Uus termostaat 87 kraadi, vana 92 kraadi. Mõlematega probleem ühesugune täpselt.

Miski soovitatud asjadest mõjunud pole siiani, seega tuleb ilma termostaadita edasi sõita, vähemalt suvel. Eks siis talvel järgmine saam: uus radikas. Kõik muu jahutussüsteemis on juba vahetatud.