1. leht 2-st
E34/M50 keemise probleem
Postitatud: 11.05.2005 11:25 58
Postitas rzz
mul selline probleem, et auto läheb keema. Hommikul käivitasin auto, 5 minutiga hakkas sooja sisse puhuma. Kõik väga ok. umbes 15 minutit sain sõita, siis jõudis temp. seier 12-asendisse ning ikka veel oli kõik OK. Ning siis 5 minutit hiljem avastas auto, et väga hea mõte oleks nüüd keema minna. Ja lõi tõusis ühtlase kiirusega punasesse tsooni.
Pidasin auto kinni. Mõtlesin, et lasen õhu välja, kuid kui radika korki lahti keerama hakkasin, andis tunda, et sealt justkui dosool välja tahaks tulla mitte õhk. See andis lootust, et ilmselt ei ole õhus asi. Keerasin õhutusava korgi poolenisti lahti ning andsin gaasi kuni dosooli auru asemel tulema hakkas. Kuid see ei aidanud eriti miskit.
Ülemine lõdvik on kaa soe ning on tunda, et miski seal sees liigub (vee mulksumise laadne hääl).
Kas on võimalik, et seal on suuremal hulgal õhku kuskil dosooli all peidus või on tegemist mingi suurema probleemiga ? ning kes mind täna selle murega aidata saaks ?
Postitatud: 11.05.2005 13:22 23
Postitas primary
temosidur?
Postitatud: 11.05.2005 15:41 07
Postitas patrik
kui veepump plastiktiivikuga siis võib olla tiivik katki.
Postitatud: 11.05.2005 15:52 29
Postitas Aare
BTW, see plasttiiviku jama on UM meestel nii sisse vist tambitud, et kui nad kunagi mu 535 tosooliga täitsid ja õhku kätte ei saanud ning asi kuumaks hakkas minema, hakati kohe veepumpa uurima. Õnneks sain ise jaole enne kui nad seda lammutama jõudsid hakata
Nii suur on vist see tiivikujama, et iga kuumenemise peale viirastuvad M50 veepumbad

Postitatud: 11.05.2005 16:53 51
Postitas rzz
veepump on mul vahetatud.. ja minu mälu järgi ei tohiks veepumba vea puhul sooja salongi tulla.. aga näe - tuleb nagu muiste.
Soovitati uurida termostaati ja paagi korki, mis surve puhul pidi järgi andma, aga võimalik, et mul ei anna vms..
aga ilmselt termostaat.
siit ka küsimus - kust termostaadi saada võiks ?
Postitatud: 11.05.2005 17:25 13
Postitas Aimar
siiski kaldun arvama et termosidur ,kuna see peaks ikka päris ohtralt undama kuumast peast(kui juba keemiseni läeb). Rääkisid et saad vabalt veel siis kinni hoida tiivikut. Kui saad võrdle teistega .
Kas suurtel kiirustel sõites toimub asi sama kiiresti? Või pole linnast välja jõudnudki

Postitatud: 11.05.2005 17:47 14
Postitas Aare
Praeguse õhutemperatuuriga ei lähe never ükski auto keema kui sidur ei funka - see tiivik käib ikka ringi ja 10 kraadise ilmaga on jahutust piisavalt.
Ilmselt pumba tiivik. See pidigi nii tegema, on kord töötab ja siis ei tööta jälle.
Mittetöötava siduriga hakkab siis kuumenema, kui ilmaad üle 20 kraadi juba on.
Ja päris "mittetöötav" pole see kunagi, lihtsalt väga kuumaga ei jahuta nagu peab, enne seda jahutab ka katkise siduriga.
nt 535-l ei pole see kunagi päris kinni jäänud, aga temperatuur ei tõuse isegi ummikus suvel üle 85 kraadi
Postitatud: 11.05.2005 20:04 08
Postitas meph
M50B25'te õnnestub kusjuures väga eduliselt nullkraadise välistemperatuuri puhul katkise termosiduriga keema ajada. Endal sellest kogemus olemas. ERK'i ülevaatuspunkti ees kõikidest kohtadest läks keema

Ja ringi käib ta edasi iseenesest küll, kuid suht kasututel pööretel.
Postitatud: 11.05.2005 20:38 57
Postitas Joel_H
Praeguse välistemperatuuri juures läheb mittetöötava termosiduriga keema küll - pole probleemi

Veepumbas asi vaevalt on - siis ei tohiks salongi kuuma tulla (ja radikas peaks ka külmaks jääma).
Kui ise ütled, et ülemine lõdvik läheb korralikult kuumaks, siis nagu termostaadi viga ka ei saa olla .. seega ikka termosidur

Postitatud: 11.05.2005 21:44 23
Postitas rzz
vastuväide termosidurile : kas selle pöörlemise kiirus mitte mootori pööretest ei sõltu ? kui tosooli vähe oli siis toimetas nii, et kui pöörded kõrgele lasta siis käis vent kiiremini ringi ja jahutas norm. temperatuurini asja maha. Seekord see aga ei aita... pigem tuleb pööretega temp'i juurde.
Väike jutt lisaks, mis juhtus enne temperatuurijama :
nimelt eelmisel õhtul koju sõites lõi suure pauguga selle ülemise lõdviku radika küljest lahti ning terve garaaz oli auru täis. Pritsis mootori täis ning radika tühjaks. Selle plastiktoru, mis radika küljes oli, lõi ääre küljest ära.
Kuna lõdvik terve ning torul kaa kinnituspinda veel küllaga, siis kinnitasin lõdviku uuesti ära, valasin dosooli peale ning omaarust sain õhu radikast ilusti kõik välja.
Kas see lisainformatsioon aitas mingil moel ? lisamõtteid ? liigne rõhk vms ?
Postitatud: 11.05.2005 22:07 43
Postitas meph
selle vastuväitega rääkisid ise ennast praegu sisse... kui termosidur katki, siis ta lihtsalt ei aja mootori pööretega enam tiivikut piisavalt kiiresti käima vaid libistab läbi lihtsalt.
Loomulikult on võimalus, et sul õhk ka veesärgis praegu lihtsalt.
Postitatud: 11.05.2005 22:12 47
Postitas urki
minul 520- m50 ja katkise pumbaga, millel pooled labad puudu ja turbiin keerles aegajalt võlli otsas, tuli sooja õhku salongi, nii,et tapab. Seda, et turbiinis jama, tundsin maantel gaasipedaaliga mängides. Sõites ühtlaste pööretega kippus seier punase peale- tehes pedaaliga liigutusi ja muutes sõidukiirust vähenes temp. peagi. Järelikult turbiin haakis mingil hetkel taha ja hiljem hakkas jälle tühjalt käima. Ise murtsin ikka hea tükk aega enne pead, kui vea avastasin. Enne jõudsin termostaadi vahetada, termosiduri poltidega kokku keerata, kui alles pumba lahti võtsin. Aa, muide õhutasin ikka ka mitu head tundi. Kui pumpa kahtlustad, siis tee kindlaks kuidas ja kas ta üldse vett ringi ajab. Minu käsi igatahes teeb vahet, kui hoian voolikutest kinni, kas keeb vesi, või taob pump katkendlikult. Katsu ka radika ühtlast soojenemist- ülevalt ja alt. Loogiline järeldus, et alt peaks olema oluliselt jahedam. Termosidur enne eemalda, muidu näpud lõhki. Seda ei taha mina küll uskuda, et kas radikas, või mõni elutähtis kanal kusagilt kinni.
Ei ole ju midagi keerulist, mina kahjuks polnud seda BMW Klubi foorumit avastanud, kui mul probleem oli ja elasin kõik ise oma nahal üle.
Olge teie targemad ja õppige siis minu vigadest.
Postitatud: 11.05.2005 22:26 03
Postitas ravia
rzz kirjutas:
Väike jutt lisaks, mis juhtus enne temperatuurijama :
nimelt eelmisel õhtul koju sõites lõi suure pauguga selle ülemise lõdviku radika küljest lahti ning terve garaaz oli auru täis. Pritsis mootori täis ning radika tühjaks. Selle plastiktoru, mis radika küljes oli, lõi ääre küljest ära.
Ega ikka niisama lõdvikut minema ei löö,kas liigne surve jahutussüsteemis või kork vigane.
Postitatud: 11.05.2005 22:54 19
Postitas rzz
meph kirjutas:Loomulikult on võimalus, et sul õhk ka veesärgis praegu lihtsalt.
kuidas seda sealt välja saaks ?
Postitatud: 11.05.2005 23:01 38
Postitas Cardo
Kõige lihtsam on auto kuhugi järsu kallakupeale panna. Ma ei tea kas see uuemate motodepuhul päästab ?
Postitatud: 11.05.2005 23:10 30
Postitas ravia
Radika peal on plastik polt kork,moto käima,kork lahti ja kallad vedelikku paisupaaki niikaua kuni selle õhutuskorgi alt hakkab tulema ilma õhuta vedelikku.Pöördeid peaks ka 1500-2000 hoidma.Ja nina üleval tõesti paha ei tee.
Postitatud: 11.05.2005 23:11 13
Postitas ryan
et miski seal sees liigub (vee mulksumise laadne hääl).
vaata veepump uuesti üle kui ta sul mulksub!
Postitatud: 11.05.2005 23:15 27
Postitas rzz
ravia kirjutas:Radika peal on plastik polt kork,moto käima,kork lahti ja kallad vedelikku paisupaaki niikaua kuni selle õhutuskorgi alt hakkab tulema ilma õhuta vedelikku.Pöördeid peaks ka 1500-2000 hoidma.Ja nina üleval tõesti paha ei tee.
see kõik sai korra juba läbi tehtud alguses... ei aidanud kedagi.
lasen siis veepumba üle vaadata.
Postitatud: 12.05.2005 20:26 41
Postitas truumu
lahendus leitud, termostaat oli kinni
Postitatud: 12.05.2005 21:03 33
Postitas Kristjan_K
Ei hakka uut teemat tegema, sama kala, läheb kuumaks.
Minu mõistus enam ei võta, mis värk olla võib.
temp püsib päris pikalt normis (ilusasti püsti) salongi sooja ei tule.
korgid mõlemad maas, paisupaak on täis, õhutusaugust tuleb vahelduva eduga mullitavat vett.
Ei teagi mis sellega pihta hakata.
Kuidas kindlaks teha, kas asi pumbas või milleski muus.
Klapp sai alles paar kuud tagsai ära vahetatud, niiet selles asi olla ei tohiks.
Ootan tagasisidet. kui muu ei aita siis kellelegi sleppi ja truumu juurde

Postitatud: 12.05.2005 21:21 46
Postitas truumu
Postitatud: 12.05.2005 21:27 35
Postitas Joel_H
Kui salongi sooja ei tule, siis VÄGA suure tõenäosusega veepump.
Kas radikas läheb kuumaks? Kui ei, siis asi suht selge - veepump enam vett ringi ajada ei jõua, seepärast ei lähe salong soojaks ja radikasse ka kuum vesi ei jõua.
Postitatud: 12.05.2005 21:37 52
Postitas Kristjan_K
Kui seda teemat nüüd lugeda, siis jah, ehmatab ära, aga võib ka minul ju asi plokikaanes olla.
RSK see läheb ju kalliks

Postitatud: 12.05.2005 21:38 54
Postitas Kristjan_K
Joel_H kirjutas:Kui salongi sooja ei tule, siis VÄGA suure tõenäosusega veepump.
Kas radikas läheb kuumaks? Kui ei, siis asi suht selge - veepump enam vett ringi ajada ei jõua, seepärast ei lähe salong soojaks ja radikasse ka kuum vesi ei jõua.
Radikas ja alumine lõdvik, mõlemad kuumad.
Ei taha uskuda, et asi niiviisi üle öö plokikaanes ka on, tegelt.
Postitatud: 12.05.2005 22:06 13
Postitas truumu
salongi soojenduse magnetklapid
Postitatud: 12.05.2005 22:09 51
Postitas Kristjan_K
vahetevahel ju nagu puhub sooja.
siis kaob ära, tempi näitab juba üle keskmise, ja samas puhub jumala külma.
krt, mitte ei saa aru.
Postitatud: 12.05.2005 22:38 16
Postitas urki
Minu teada ikka nii, kui klapid kinni, siis tuleb ainult sooja!!! Vähemalt minul tuli. Kui tuleb külma, siis peaks olema elektri kala, mis klappe mõjutab.
Postitatud: 13.05.2005 00:18 05
Postitas Kristjan_K
Ehk oskab keegi miskid lollikindlad meetodid nimetada, kuidas aru saada, kas on lihtsalt õhks sees, või on termosidur, või on pump, või on plokikaas?
Postitatud: 13.05.2005 08:03 48
Postitas Janar_H
mul oli sama jama kui vahetas´in tosooli.Salong soojaks ei läinud ja mootor kuumenes,õhutasin ikka väga mitu korda,esiots kallakule ja õhutasin,kuni korraga oligi kombes.
Postitatud: 13.05.2005 08:18 20
Postitas Ailer
kui magnetklapid kinni siis tuleb külma, kui lahti siis sooja. Rikete puhul jääb tavaliselt avatud olekusse, ka siis kui kontaktid lahti päästad.