1. leht 1-st

Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 13.02.2011 23:15 59
Postitas bismarck
Sai esimest korda elus ostetud diisel mootoriga BMW.Kuna eelmised sõiduvahendid on olnud kõik bensiinimootoritega siis sooviks natukene kasulike nõuandeid diiselmootori hooldamise kohta.Kuidas peaks diisliga käituma et mootor kestaks?

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 14.02.2011 01:56 49
Postitas Peeter_S
Jälgima kasutusjuhendit.

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 14.02.2011 08:42 05
Postitas Mirko
Kõige tähtsam on muidugi regulaarne õlivahetus, muu sõltub juba sellest mis seisus mootor üldiselt on. Samuti on diisel tundlik solkkütuse osas.

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 14.02.2011 09:19 57
Postitas Ott0505
mul turbo diisel. kui turboga mootor siis tasuks enne mootori seisma jätmist veidi kohapeal tiksuda see tagab turbo õlituse. samas vanemad dislamehed kasutavad kütuses kahetakti õli, määrib pumpa ja turbot. olen isegi pannud kuid erilist tagamaad sellel tegelikult ei tea. diiselmootor vibreerib veidi rohkem ja vahest tasuks mootori alla vaadata et midagi lekkima ei kipu. enda autol keeran mõned õlivooliku poldid vahest üle. samas kui tõesti õli õigeaegselt vahetatud ja muu korraline hooldus tehtud siis ülejäänud suht sarnane bentsukaga. kütuse kohapealt tasub vahest mõelda kondensist tekkiva vee eemaldamisele.
aga jõudu!

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 14.02.2011 09:54 26
Postitas TiitR
Ott0505 kirjutas:mul turbo diisel. kui turboga mootor siis tasuks enne mootori seisma jätmist veidi kohapeal tiksuda see tagab turbo õlituse. samas vanemad dislamehed kasutavad kütuses kahetakti õli, määrib pumpa ja turbot. olen isegi pannud kuid erilist tagamaad sellel tegelikult ei tea. diiselmootor vibreerib veidi rohkem ja vahest tasuks mootori alla vaadata et midagi lekkima ei kipu. enda autol keeran mõned õlivooliku poldid vahest üle. samas kui tõesti õli õigeaegselt vahetatud ja muu korraline hooldus tehtud siis ülejäänud suht sarnane bentsukaga. kütuse kohapealt tasub vahest mõelda kondensist tekkiva vee eemaldamisele.
aga jõudu!
Ma ei mäletagi millal BMW ilma turbota dislasi tegi?...ja kuna teemaalgataja mainis diisel BMW-d, siis... :roll:

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 14.02.2011 19:33 35
Postitas redline
e28 524d ja e30 324d on täitsa vabalt hingavad :D

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 14.02.2011 21:12 05
Postitas bismarck
Tegu 3,0 turbo diisel mootoriga.Mootor ise väga korralik.Lihtsalt suht tihti kuulnud et turbod ei pea vastu jne.

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 14.02.2011 23:27 37
Postitas M4rt
üle 300000 läbisõidu kipuvad turbod lendama jep

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 15.02.2011 09:03 51
Postitas TiitR
redline kirjutas:e28 524d ja e30 324d on täitsa vabalt hingavad :D
Õige. Endalgi kunagi olnud `86a. 324d...kuid neid mudeleid ikka vähe, mis ilma turbota ja needki jäid sinna `80-ndate keskpaiku :lol:

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 17.02.2011 17:53 02
Postitas Kristo_K
M4rt kirjutas:üle 300000 läbisõidu kipuvad turbod lendama jep
Turbod lendavad tänu sellele, et kuumaks aetud turbot ei jahutata tühikäigul enne välja suretamist.

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 17.02.2011 18:50 24
Postitas ändi
kas see lause on tõene või pigem linnalegend?näiteks kui ma sõidan maanteel 90 km-h,nagu lubatud,siis keeran asulasse ja sõidan seal paar km 50km-h ja seejärel sõidan hoovi ja suretan auto kohe välja.nii maanteel kui ka asulas turbo rakendub vb olla paar korda mööda sõites või siis teeotsast kiirendades.kas ta läheb üldse nii palavaks,et vajab kohapeal tühikäigul töötamist?ise arvaks,et tõeliselt kuumaks läheb ta näiteks kiirteel sõites,kui pöörded ka kõrgemal.keegi asjatundja võiks seda kommenteerida.
Kristo_K kirjutas:
M4rt kirjutas:üle 300000 läbisõidu kipuvad turbod lendama jep
Turbod lendavad tänu sellele, et kuumaks aetud turbot ei jahutata tühikäigul enne välja suretamist.

Re: Diiselmootori hooldus.

Postitatud: 17.02.2011 22:57 42
Postitas yllar21
Kõrgemate pööretega läheb muidugi kuumemaks, aga tavalise sõidu puhul ei ole vajalik tühipööretel tööle jätta. Diiselmootori väljalaskegaasid on tunduvalt madalama temperatuuriga, kui on seda bensiinimootorite puhul, see tühikäigul turbo jooksutamine on mõistlik küll bensiinimootoritel peale raskemat sõitu. Muidugi, kuidas keegi arvestab tavalist sõitu, vääne diiselmootoril päris madalal ja ei pea kasutama kogu aeg üle 2500~3000rmp.

Diiselmootori turbosid säästab õigeaegne õlivahetus, muud ei oska soovitada. Kui ei taha just uurida, miks on nende lagunemisprotsent nii kõrge ja midagi selleks ümber teha (liigkõrge õlitemperatuur, vale survega õlitus, nõrk äravool jne). Või laguneb neil turbodel VGT (labade juhtimise) süsteem, ei ole uurinud.

Turbo on "rakendatud" kogu aeg, lihtsalt märgatav mõju avaldub teatud pööretevahemikus.