1. leht 1-st
Mis Temperatuuril rakendub termosidur?
Postitatud: 03.03.2005 19:29 30
Postitas elukas
Huvitab, kuidas peab käituma töökorras termosidur. Kas rakendub täielikult, kui on natukene üle keskmise kiipsu või kuskil ennem punast.
Hetkel saan enda ventilaatorit lükata edasi ja tagasi väga lihtsalt. Naabrimehel on 525 ja temal ka samamoodi termosidur kuidagi kerge, kuigi temperatuuri näidik on ilusti keskel.
Kuidas ma saaks kindlaks teha, kas töötab või ei tööta.
Postitatud: 03.03.2005 20:06 28
Postitas Jallo
Postitatud: 03.03.2005 20:23 49
Postitas elukas
Sain aru, et ta muutub raskemaks, aga mis temperatuuril ma tunnen, et ta töötab(on jäigemaks muutunud)? Hetkel tundub, et külma ja sooja mootoriga pole mingit vahet. Kuida ma saan kontrollida maha võetud termosidurit. Kas võib fööniga kuuma anda näiteks?
Postitatud: 03.03.2005 21:18 44
Postitas helks
keegi siin foorumis ükskord kirjutas,et termosiduri korrasolekut saab kontrollida ajalehega. keera rulli ja vastu ventikat. kui ventikas seisma jääb on termosidur läbi, kui peksab ajalehe ribadeks, siis korras.
ise ka proovisin,ja ajaleht ribadeks.
Postitatud: 03.03.2005 22:54 19
Postitas Viljar
Noo üldiselt ikka kui asi korras ja temp läheb nii kõrgele, et peaks hakkam jahutama, siis kergel pöörde andmisel on kuulda vendika vuhinat.
Postitatud: 04.03.2005 01:17 53
Postitas elukas
Aga kas maha võetud termosidurit annab kuidagi kontrollida.
Postitatud: 04.03.2005 10:40 52
Postitas priitv8
Kui sa ta piisavalt soojaks saad, siis peab:
a) olema näha bimetalli paindumist ees (see riba seal keskel)
b) korpus ja tagumine võll peavad järjest jäigemalt ühenduma
Postitatud: 04.03.2005 12:56 24
Postitas elukas
Eks proovin järgi.
Postitatud: 04.03.2005 13:34 53
Postitas nuki
Mul oli Opel omegaga selline jama et termosidur oli läbi. Palava ilmaga suvel linnas tiheda liiklusega kippus keema minema. Proovisin sellisel tempil ventikat peatada, kus ta peaks juba aktiivselt jahutama ja siduri takistus oli väike. Kuna romulas tuttav siis andis mulle sealt kolm sidurit prooviks, külmalt alguses käisid kõik suht raskelt, kui käes veits ringi ajada hakkasid kõik väga kergelt käima. Proovisin fööniga soendamist, tolku polnud midagi, ikka käisid kergelt. Üks justkui käis veits raskemalt, selle kruvisin siis külge. Sõites selgus, et vahet polnud midagi, ikka läks keema. Kuna raha oli vähe ei raatsinud uut kah osta ja panin jäigalt, kahne mootor tegi häält kui mingi võimas aga jõudu jäi palju vähemaks.
Postitatud: 04.03.2005 14:47 52
Postitas elukas
Peab auto sooja viima kuskile ja siis vaatama, kas läheb tööle. Hetkel temperatuuri näidik seisab ilusti ülemises asendis või natukene üle kriipsu.
Postitatud: 04.03.2005 15:00 04
Postitas Olts
helks kirjutas:keegi siin foorumis ükskord kirjutas,et termosiduri korrasolekut saab kontrollida ajalehega. keera rulli ja vastu ventikat. kui ventikas seisma jääb on termosidur läbi, kui peksab ajalehe ribadeks, siis korras.
ise ka proovisin,ja ajaleht ribadeks.
Ribadeks peksab ta lehe siis kui sidur on ühendatud ehk kuuma mootoriga. Lahutatud olekus peabki saama teda peatada. Muidu oleks nagu vanad scorpad, millele on jäigalt pandud sõidavad vuu-vuu mööda tänavat nagu lennuk. Kui sul külmalt lehti hakib siis võib olla jäik ühendus sinna vahele tehtud.
elukas, kui sul keema ei kipu minema ja temp ilusti püsti seisab siis milles probleem?
Postitatud: 04.03.2005 15:03 07
Postitas elukas
Asi selles, et hetkel ju talv. Eelmise termosiduriga (auto seisis kohapeal käiva mootoriga) tõusis temperatuur peaaegu punaseni ja minuarust ventilaator ei töötanud. Paar päeva tagasi sai ostetud kasutatud termosidur ja vaja oleks teada, kas töötab või ei tööta.
Postitatud: 04.03.2005 15:13 36
Postitas nuki
opeli kogemusest võin veel öelda et temperaturi näidik kah valetas, mul tunne et selliseid vidinaid tasub usaldada ainult uuest peast sest aeg teeb oma töö.
Postitatud: 04.03.2005 15:16 42
Postitas priitv8
Nii, sai natuke materjale konsulteeritud ja kokkuvõttes võib öelda, et sidur peab lülituma vahemikus 90-95 kraadi (sõltub mootorist) ja taas lahti ühenduma 60 kraadi juures. Milline sidur Sinu autol täpselt on, saad teada varuosakataloogist:
Minu autole näitab see siin 92 kraadist
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Postitatud: 04.03.2005 15:24 13
Postitas elukas
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Nagu näha täpset temp. pole.
priitv8 tänud nähtud vaeva eest.
Postitatud: 06.03.2005 16:26 51
Postitas elukas
Jäin täna autoga kinni ja sain teada, et termosidur ikka ei tööta. Temp. tõusis peaaegu punaseni. Mingit undamist kuulda polnud ja sain rahulikult ventilaatorit edasi tagasi ajada.