Termosiduri asemel elektriventikas e34 125kw
Termosiduri asemel elektriventikas e34 125kw
Nii vähe kui sel teemal siin juttu on olnud, siis on kogemus pigem negatiivne (on tagasi mindud termosiduri peale) või siis kahtlev seisukoht, et kas on ikka seda elektriventi vaja, kuidas mõjub üldisele mootoriruumi jahutusele jne, kellel teeb elektri vent kõvasti müra ja kellel muud hädad.
Mul on enne soojade tulekut vaja ventikas vahetada. Kõige lihtsam on muidugi 1000 kuni 1500 krooniga uus mehhaaniline osta.
Aga oskab keegi öelda kas kusagil uusi korralikke elektriventikaid ka koos vajaminevate releede ja tempi anduritega müüakse. Iseasi kuidas see uus ventikas olemasoleva tuulekojaga siduda. Või tuleb kusagilt romulatest otsitud osadest hakata puzlet kokku panema? Ennem juba ostaks uue mehhaanilise.
Kui keegi teist on selle vahetuse teinud ja rahule jäänud võiks juttu teha ja hindadest ka rääkida.
Mul on enne soojade tulekut vaja ventikas vahetada. Kõige lihtsam on muidugi 1000 kuni 1500 krooniga uus mehhaaniline osta.
Aga oskab keegi öelda kas kusagil uusi korralikke elektriventikaid ka koos vajaminevate releede ja tempi anduritega müüakse. Iseasi kuidas see uus ventikas olemasoleva tuulekojaga siduda. Või tuleb kusagilt romulatest otsitud osadest hakata puzlet kokku panema? Ennem juba ostaks uue mehhaanilise.
Kui keegi teist on selle vahetuse teinud ja rahule jäänud võiks juttu teha ja hindadest ka rääkida.
Termosidurit kasutatakse seerias mitte odavuse vaid sujuva astmeteta jahutuse pärast. Selsamal eesmärgil on kuuestel mootoritel ka 80 kraadine termostaat ja tagurpidiringvool.
Eesmärk on aeglane soojenemine. Elektrivent, 90 kraadine termostaat jne tekitavad nii suurel mootoril tagaotsas ülekuumenemist ja termolööke.
Seepärast ongi seal tänaseni termosidur.
Kui paned ventika, siis tuleks panna sedasi, et ta hakkab käima mitmeastmeliselt või enne termostaadi avanemist. Muidu pikas plaanis on plokikaane probleemid kindlustatud.
Opel kasutas kunagi kuuesel mootoril samu süsteeme mis neljasel. Tagajärg on see, et sulanud saaled ja viimase pottide kompressiooniprobleemid on tavaline asi.
Eesmärk on aeglane soojenemine. Elektrivent, 90 kraadine termostaat jne tekitavad nii suurel mootoril tagaotsas ülekuumenemist ja termolööke.
Seepärast ongi seal tänaseni termosidur.
Kui paned ventika, siis tuleks panna sedasi, et ta hakkab käima mitmeastmeliselt või enne termostaadi avanemist. Muidu pikas plaanis on plokikaane probleemid kindlustatud.
Opel kasutas kunagi kuuesel mootoril samu süsteeme mis neljasel. Tagajärg on see, et sulanud saaled ja viimase pottide kompressiooniprobleemid on tavaline asi.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Häh, kui just peab elektivent olema, pane kliimaga bemmilt originaalne (zusatzlüfter aka auxiliary fan) koos termolülitiga (radikas on selle jaoks koht olemas, paremal pool laterna taga oleva plastkaane all).
Sõitsin vahepeal ka täitsa ilma viskotuulutita (suvel) ja ega see kell ikka rohkem kui millimeeter keskkohast paremale ei kaldu, maanteekiirustel pole üldse probleemi. 91 kraadi juures hakkab tööle esimene kiirus, 99 kraadi juures teine.
Lärmakas on see vent aga küll.
Sõitsin vahepeal ka täitsa ilma viskotuulutita (suvel) ja ega see kell ikka rohkem kui millimeeter keskkohast paremale ei kaldu, maanteekiirustel pole üldse probleemi. 91 kraadi juures hakkab tööle esimene kiirus, 99 kraadi juures teine.
Lärmakas on see vent aga küll.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Huvitav mul on tavalises tööasendis kui mootor on soe olenemata kas maanteel või linnas suvel või talvel ikka tempi näit millimeeter kuni 2 keskkohast paremal... ja ei ole sellist efekti, et mingi moment hakkaks ventikas täiega vuhama... aga kui proovida ventikat peatada siis seisma ikka kuidagi ei jää, aga tundub et teisele töökiirusele ka ei lähe.priitv8 kirjutas:Sõitsin vahepeal ka täitsa ilma viskotuulutita (suvel) ja ega see kell ikka rohkem kui millimeeter keskkohast paremale ei kaldu
Ei pea just tingimata olema elektrivent, kuna läheb vahetuseks uurin lihtsalt vähe maad et äkki keegi on teinud rahule jäänud. Kliimaga bemmi uut ventika süsteemi ei ole vist rahaliselt mõttekas osta ja romulast ostmine on ka üsna siga kotis tegevus... selle peale ei või kindel ikka olla.priitv8 kirjutas:Häh, kui just peab elektivent olema, pane kliimaga bemmilt originaalne (zusatzlüfter aka auxiliary fan) koos termolülitiga (radikas on selle jaoks koht olemas, paremal pool laterna taga oleva plastkaane all).
Sõber mul, pani E28 M20le el-ventika, sest..
1) tal oli pidevalt väga lühikesed otsad sõita, mis külmkäivitusega muutusid kulukaks,
2) tal on elektriline kohe varnast võtta.
Mingi Honda Accord '78 pealt oli vist. Kattis vaevalt pool radiaatoritki ära.
Niipalju kui me sel teemal rääkinud oleme, olen aru saanud, et ta jäi vägagi rahule. Vahetus toimus aastaid-kolm tagasi, ning auto ikka sõidab.
Kui mul endal jääksid käpad sobivatele juppidele peale, paneks endalegi.
1) tal oli pidevalt väga lühikesed otsad sõita, mis külmkäivitusega muutusid kulukaks,
2) tal on elektriline kohe varnast võtta.
Mingi Honda Accord '78 pealt oli vist. Kattis vaevalt pool radiaatoritki ära.
Niipalju kui me sel teemal rääkinud oleme, olen aru saanud, et ta jäi vägagi rahule. Vahetus toimus aastaid-kolm tagasi, ning auto ikka sõidab.
Kui mul endal jääksid käpad sobivatele juppidele peale, paneks endalegi.

See kiiruste jutt käis ikka elektriventika kohta.Priit_P kirjutas:ventikas täiega vuhama... aga kui proovida ventikat peatada siis seisma ikka kuidagi ei jää, aga tundub et teisele töökiirusele ka ei lähe.
See ju üsna kahendsüsteemis asi: aku külge ja kas käib ringi või ei käi. võllid võib ka veel õlitada (liuglaagrid!). Aeglasem kiirus käib läbi suure takisti, selle tervis tasub ka kontrollimist. Termolüliti võib kindluse mõttes uue osta.Priit_P kirjutas:Kliimaga bemmi uut ventika süsteemi ei ole vist rahaliselt mõttekas osta ja romulast ostmine on ka üsna siga kotis tegevus... selle peale ei või kindel ikka olla.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Endale sai ka pandud elektsivendikas ,pärit on ta 1.6diisel kadetilt(miks just see,sest natukese modimisega sobis sinna vahele ja teiseks on ta peaaega 325e radika suurune ning pärit nõrgema elektrisüsteemiga masinalt) Elektrisüsteem on ise ehitatud andur,2 releed(teine varuks küljes) ja palju juhtmeid ning nüüd on valmis ka klaaskiust tuulekoda.
Igatahel funkab hästi
Igatahel funkab hästi