Chiptuningu ost netist?
Chiptuningu ost netist?
Tere klubi. Mul on selline küsimus: vaatasin ringi saksa e-bays, ning silma hakkas see, et müüakse chiptuningu kive nalja hinnaga? Kas see on üldse reaalne asi, või keegi teeb lolli nalja? Iseenesest huvitav igal juhul...
Tegelikult, ega ma ei tea, mis see tšippimine siin Eestiski maksab.
Tegelikult, ega ma ei tea, mis see tšippimine siin Eestiski maksab.
Olen ise sealtsamast saksa eBayst mitmeid kordi tellinud/ostnud. Kauba kohaletulemisega ei ole mingeid probleeme, eriti veel nii väikese asja puhul! Nt. autoraadio saatmine lihtpanderolliga maksis 8.5 EUR, seda tuli küll oma kaks nädalat oodata. Maksta saab tänapäeval EU tingimustes ka pangaülekandega, mille teenustasu on 30EEK + 0.50EUR saajalt.
Leidsin ka enda autole (530iV8) siit 45EUR-i eest kivi, aga hea meelega laseks kellelgi teisel selle riski võtta
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... Track=true
Mida see ülelugemine peaks tähendama? Et ostan eBayst tühja mälukivi? Milleks? Sellise tühja EEPROM-i saab ju siit igast poest tõesti mõnekümne krooni eest. See mis maksab, on see tarkvara seal sees. Ja just see tekitabki kahtlusi (võimalik muidugi et tegu on kellegi tuntud chipivalmistaja softi piraatkoopiaga). Aga lambist ma küll ei julgeks sellist teadmata päritoluga softi peale panna. Tulemused võivad üsna ettearvamatu olla. Ja +0HP / +0Nm kuid mitte laiali lendav mootor oleks veel hästi saadud.
On vabatahtlikke, kes esimesena seda prooviksid?
PS just praegu panin tähele, et eelmainitud chipi müüja ei ole väidetavalt nõus postiga saatma vaid tahab isiklikult üle anda. Seda saab muidugi eraldi kokku ka leppida, ma arvan.
Leidsin ka enda autole (530iV8) siit 45EUR-i eest kivi, aga hea meelega laseks kellelgi teisel selle riski võtta

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... Track=true
Mida see ülelugemine peaks tähendama? Et ostan eBayst tühja mälukivi? Milleks? Sellise tühja EEPROM-i saab ju siit igast poest tõesti mõnekümne krooni eest. See mis maksab, on see tarkvara seal sees. Ja just see tekitabki kahtlusi (võimalik muidugi et tegu on kellegi tuntud chipivalmistaja softi piraatkoopiaga). Aga lambist ma küll ei julgeks sellist teadmata päritoluga softi peale panna. Tulemused võivad üsna ettearvamatu olla. Ja +0HP / +0Nm kuid mitte laiali lendav mootor oleks veel hästi saadud.
On vabatahtlikke, kes esimesena seda prooviksid?
PS just praegu panin tähele, et eelmainitud chipi müüja ei ole väidetavalt nõus postiga saatma vaid tahab isiklikult üle anda. Seda saab muidugi eraldi kokku ka leppida, ma arvan.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Aitäh priidule, et selgitas seda ebay asja.
Ma ootaks ka et keegi asja järgi prooviks, aga seda oleks vist palju oodatud
ok.
Aga tahtsin veel küsida, et kas asi ongi nii lihtne, et vana kivi välja, uus asemele, natuke näitan tinutuskolbi ning ongi koos? Kivi asukoha kohta oli juba kuskil mingi link koos piltidega, nii et leiab üles ikka.
Nüüd, kui uus kivi ei kõlba, siis saab ju põhimõtteliselt vana täpselt samamoodi asemele visata?
Nagu ma aru saan, tõstab kivi tuunimine pöörete piirajat, et võid lasta isegi kuni 8000-ni? See küll ei saa eriti tervislik olla!
Minu jaoks oleks chippimise puhul oluline, et tõuseks mootori jõudlus just madalamatel pööretel, see mis kõrgemal toimub, sobib juba ka praegu (väike ekstra muidugi ka paha ei tee), st et moment madalatel oleks suurem. Seetõttu võiks keegi, kellel on chippisega kogemusi, neid ka jagada, et mis siis tegelikult juhtuma hakkab.
Ma ootaks ka et keegi asja järgi prooviks, aga seda oleks vist palju oodatud

Aga tahtsin veel küsida, et kas asi ongi nii lihtne, et vana kivi välja, uus asemele, natuke näitan tinutuskolbi ning ongi koos? Kivi asukoha kohta oli juba kuskil mingi link koos piltidega, nii et leiab üles ikka.
Nüüd, kui uus kivi ei kõlba, siis saab ju põhimõtteliselt vana täpselt samamoodi asemele visata?
Nagu ma aru saan, tõstab kivi tuunimine pöörete piirajat, et võid lasta isegi kuni 8000-ni? See küll ei saa eriti tervislik olla!
Minu jaoks oleks chippimise puhul oluline, et tõuseks mootori jõudlus just madalamatel pööretel, see mis kõrgemal toimub, sobib juba ka praegu (väike ekstra muidugi ka paha ei tee), st et moment madalatel oleks suurem. Seetõttu võiks keegi, kellel on chippisega kogemusi, neid ka jagada, et mis siis tegelikult juhtuma hakkab.
Tegu võib olla tõesti piraadiga,ise valin müüjaid selle järgi kes on osalined nn.ebayshop-s.
Samas kui ostad selle mõnelt tuntud tuunigfirmalt näit.400-500eur eest sisaldab see hind Saksas ka: paigaldust,kontrolli,garantiid mootorile ja k.kastile 1-3a.,uut ülevaatus ja teh.passi sissekannet.Võttes kõik need kulud sellest hinnast maha jääb u.50% järgi.Kunagi ostsin chipi Belgiast firmaks CTH,koos paigalduse ja dünoga,jaehinnast sain alla 40% kuna auto tuli Eesti registrisse ja ülevaatust ma loomulikult ei tahtnud,uut passi ka mitte.
Samas kui ostad selle mõnelt tuntud tuunigfirmalt näit.400-500eur eest sisaldab see hind Saksas ka: paigaldust,kontrolli,garantiid mootorile ja k.kastile 1-3a.,uut ülevaatus ja teh.passi sissekannet.Võttes kõik need kulud sellest hinnast maha jääb u.50% järgi.Kunagi ostsin chipi Belgiast firmaks CTH,koos paigalduse ja dünoga,jaehinnast sain alla 40% kuna auto tuli Eesti registrisse ja ülevaatust ma loomulikult ei tahtnud,uut passi ka mitte.
Oleks siis asi nii tore, et kui uuega ei tööta siis paned vana chipi tagasi ja asi töötab jälle. Tegelikult see chip reguleerib ikka üsna rohkemat kui tõstab ainult pööretepiiraja sekkumise kaugust.
BMW on teinud chipi kus on valitud kompormis kõigest (kütusekulu, mootori eluiga, võimsus). Chip tuuninguga muudad mootori juhtimise lihtsalt agressiivsemaks, et ei ole eesmärk saada võimalikult mõistliku kütusekuluga see võimsus kätte. Ma arvan et sa kujutad ette mis võib juhtuda aga kui mingit mehaanilist seadet juhitakse elektroonikaga valesti
Oleks väga nutune lõhkuda hea mootor mingi odava netist toodetud chipi pärast, kes võib olla ongi inimeste petmise peal väljas. Et hind odav aga tegelikult chipi soft unknown ja pärast ütleb sulle et sa panid valele mootorile selle chipi peale ja su oma viga.
BMW on teinud chipi kus on valitud kompormis kõigest (kütusekulu, mootori eluiga, võimsus). Chip tuuninguga muudad mootori juhtimise lihtsalt agressiivsemaks, et ei ole eesmärk saada võimalikult mõistliku kütusekuluga see võimsus kätte. Ma arvan et sa kujutad ette mis võib juhtuda aga kui mingit mehaanilist seadet juhitakse elektroonikaga valesti

Oleks väga nutune lõhkuda hea mootor mingi odava netist toodetud chipi pärast, kes võib olla ongi inimeste petmise peal väljas. Et hind odav aga tegelikult chipi soft unknown ja pärast ütleb sulle et sa panid valele mootorile selle chipi peale ja su oma viga.
Ma olen kindel, et kui uue chipiga mootorit kokku ei lase, siis võib vana iga kell tagasi panna ja asi ponks. Tavaliselt tehakse seal kolme asja:
1) muudetakse fuelmappe ja regullitakse nt. tühikäigupöördeid
2) tõstetakse rev. limiteri (6500-lt päris 8000-ni vist ikka mitte)
3) eemaldatakse Vmax (250km/h) piirang.
Kõige ohtlikum ongi vast see 2). Saksa e34 foorumis üks vend kirjutas, kuda ta oma 540i-ga sellise chipiga sai kaks päeva sõita, enne kui keps välja vaatas. See võib muidugi ka mootori eelneva keva seisukorra tõttu olla, millele uus chip (ja sellega kaasnenud uus sõidustiil) lihtsalt hoogu juurde andsid.
Vahetamine peaks käima lihtsalt, kuna kivi on pesas ja tinutada pole midagi vaja. Osa vanemaid Motronicuid on vist ka ilma pesata, siis on vaja vana kivi välja tinutada. Päris uued on juba flashitavad, seetõttu on võimalik lihtsalt diagnostikapordist uus soft sisse pumbata. Selle jaoks tuleb hankida nt. Shark Injector.
Eks enne kui midagi osta, tuleb ikka müüjaga mõned kirjad vahetada. Link on otse oksjonilehel. Selliselt, kes suhelda ei taha, ei tasu midagi osta ka.
1) muudetakse fuelmappe ja regullitakse nt. tühikäigupöördeid
2) tõstetakse rev. limiteri (6500-lt päris 8000-ni vist ikka mitte)
3) eemaldatakse Vmax (250km/h) piirang.
Kõige ohtlikum ongi vast see 2). Saksa e34 foorumis üks vend kirjutas, kuda ta oma 540i-ga sellise chipiga sai kaks päeva sõita, enne kui keps välja vaatas. See võib muidugi ka mootori eelneva keva seisukorra tõttu olla, millele uus chip (ja sellega kaasnenud uus sõidustiil) lihtsalt hoogu juurde andsid.
Vahetamine peaks käima lihtsalt, kuna kivi on pesas ja tinutada pole midagi vaja. Osa vanemaid Motronicuid on vist ka ilma pesata, siis on vaja vana kivi välja tinutada. Päris uued on juba flashitavad, seetõttu on võimalik lihtsalt diagnostikapordist uus soft sisse pumbata. Selle jaoks tuleb hankida nt. Shark Injector.
Eks enne kui midagi osta, tuleb ikka müüjaga mõned kirjad vahetada. Link on otse oksjonilehel. Selliselt, kes suhelda ei taha, ei tasu midagi osta ka.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!