kütus
kütus
kuna viimasel ajal niipalju juttu aktsiistõusust, siis lihtsalt huvi pärast tekkis küsimus, et mis arvate, kas kõrge kütuseaktsiis ja diiselkütuse kõrgem hind bensiinist ajendab diisliomanikke kasutama eriotstarbelist diislit.
Samas huvitaks veel, et kas eriotstarbelise diisli omadused võrreldes tavalisega on erinevad ja kahjustavad mingil moel mootorit?
(vääriti mõistmist vätides ütlen kohe, et teema pole püstitatud plaaniga hakata autosse värvitud kütust solgendama.)
Lihtsalt arutelu.
Samas huvitaks veel, et kas eriotstarbelise diisli omadused võrreldes tavalisega on erinevad ja kahjustavad mingil moel mootorit?
(vääriti mõistmist vätides ütlen kohe, et teema pole püstitatud plaaniga hakata autosse värvitud kütust solgendama.)
Lihtsalt arutelu.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
See 6000 on esimene kord, max peaks olema vist 18K.
Selge on see, et sinine tegelikult ei tohiks kahjustada mootorit, sest tegu on ikkagi diiselküttega, olgugi, et sinine- ta on ju ette nähtud kasutamiseks samuti diislites, kuigi põlla pääl.
Kõik, kellel ikkagi on kibelus sinist sõiduautodes kasutada, võiks arvestada ka sellega, et kui hind tõuseb, hakkavad tollipulgad ka agaramalt diisleid kontrollima.
Üks hea lahendus selle vältimiseks- ostke bensukad, ei teki sellist tahtmistki, et sinist kasutada
Selge on see, et sinine tegelikult ei tohiks kahjustada mootorit, sest tegu on ikkagi diiselküttega, olgugi, et sinine- ta on ju ette nähtud kasutamiseks samuti diislites, kuigi põlla pääl.
Kõik, kellel ikkagi on kibelus sinist sõiduautodes kasutada, võiks arvestada ka sellega, et kui hind tõuseb, hakkavad tollipulgad ka agaramalt diisleid kontrollima.
Üks hea lahendus selle vältimiseks- ostke bensukad, ei teki sellist tahtmistki, et sinist kasutada

Sinine kütus on värvainega siniseks värvitud, et seda eraldada. Kvaliteet on sama mis valgel kütusel. Kui nüüd numbreid kokku lööma hakata, siis see õnnetu trahv, kui sinise kütusega vahele jääda, tasub ennast suht ruttu ära
Kütusefirmad müüvad sinist kütust (kojutoomisega) 8eek liiter, ise võite arvutada.
See ei ole jutt ahvatlemaks sinise kütusega sõitma!

See ei ole jutt ahvatlemaks sinise kütusega sõitma!
ERIOTSTARBELINE DIISLIKÜTUS
Eriotstarbeline diislikütus e põllumajanduslik diislikütus on seesama diislikütus, millele kohaldatakse madalamat aktsiisimäära. Oma kvaliteedinäitajatelt on see kütus võrdne “tava”diislikütusega. Selleks, et eristada madalamalt maksustatud eriotstarbelist diislikütust tavalise maksumääraga maksustatud diislikütusest on see erimärgistatud lisaainete lisamisega ning värvitud siniseks, värv võib varieeruda kuni rohekani, olenevalt baaskütuse värvusest.
http://lex.andmevara.ee/estlex/kehtivad ... t_id=23114
Eriotstarbeline diislikütus e põllumajanduslik diislikütus on seesama diislikütus, millele kohaldatakse madalamat aktsiisimäära. Oma kvaliteedinäitajatelt on see kütus võrdne “tava”diislikütusega. Selleks, et eristada madalamalt maksustatud eriotstarbelist diislikütust tavalise maksumääraga maksustatud diislikütusest on see erimärgistatud lisaainete lisamisega ning värvitud siniseks, värv võib varieeruda kuni rohekani, olenevalt baaskütuse värvusest.
http://lex.andmevara.ee/estlex/kehtivad ... t_id=23114
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kui puhast diislit kasutada, ei tohiks nad selle pärast üldse mitte karta, samasugune ikka ju, olgu ta siis nii hea kui halb tahes. Lisaks ei peaks kartma ka oma rahakoti pärast tollipulkadega kohtumisel 
Kui ''sinisemeestel'' ikkagi peaks õnnestuma tollaritega lähitutvust sobitada, siis... mis ma ikka oskan öelda, kui et... oma viga.

Kui ''sinisemeestel'' ikkagi peaks õnnestuma tollaritega lähitutvust sobitada, siis... mis ma ikka oskan öelda, kui et... oma viga.
nagu juba mainitud tasub see 6k trahv üsna kiiresti ära kui vähegi suurema läbisõiduga tegu. Samas proovi võtmine peaks sõiduatode puhul üsna haruldane olema ja pealegi üsna keerukas on uuematel masinatel paagist kütust välja imeda. Vähemalt eelmisel diislil (Volkswagen) see ei õnnestunud, ju paak sellise ehitusega (vaja oli välja imeda kuna sõber tankis harjumusest bensiini
)

Olen kuulnud (mitte ise näinud), et pannakse summutitoru juurde mingi riistapuu, mis mõõdab väljaheitegaaside valgusspektrit ning see näitab ära, kas kütus sisaldab värvaineid või mitte. Kui näidud on kahtlased, siis hakatakse imema.
Kui keegi oskab selle väite pikali lükata, siis ei hakka vastu vaidlema
Kui keegi oskab selle väite pikali lükata, siis ei hakka vastu vaidlema

See müüt pärineb nii umbes kolme nelja aasta tagusest turu olukorrast. Ehk siis solk kütust liikus päris palju. Kuna sinist ei solgitud siis sai selle kvaliteedi peale ka loota. Punast pesti ikka usinalt ja müüdi tava tanklates korraliku kütuse pähe maha, sellest tuli ka arusaam, et sinine on kvaliteetsem. Viimase paari aastaga on kehva kütuse probleemid praktiliselt kadunud.toom kirjutas:Lisaks veel, et reeglina on "sinine" parema kvaliteediga(mind vargaks ärge sõimake, väike auto on bensukas, suur sõidab valgega, sinine vaid Timbus sees).
See müüt pärineb nii umbes kolme nelja aasta tagusest turu olukorrast. Ehk siis solk kütust liikus päris palju. Kuna sinist ei solgitud siis sai selle kvaliteedi peale ka loota. Punast pesti ikka usinalt ja müüdi tava tanklates korraliku kütuse pähe maha, sellest tuli ka arusaam, et sinine on kvaliteetsem. Viimase paari aastaga on kehva kütuse probleemid praktiliselt kadunud.[/quote]
No oma kogemusest arvan, et see probleem on ikkagi veel täiesti olemas.
Kuna oman ka MB Sprinterit mis mõistagi on diisel ja see on sõitnud kogu aeg valge kütusega, mida on tangitud suurtest tankla ketidest. Kuid ikka on tulnud pihusteid vahetada. Aga no samas ei oska ütelda ka võibolla ongi see normaalne, et kui ostad uue auto siis läbisõidul 100 000 km peab pihusteid vahetama järgmine vahetus oli 185 000 km peal, ma ei tahaks seda kuidagi uskuda, et see normaalne.
Kuigi jah mis salaata tean ka seda, et 2007 a. väidetavalt toll ei võtnud autodest kütuse proove ( väitis tollis töötav inimene ). Seega oleks võinud rahus sõita see aasta sinisega, aga ikkagi sai sõita valgega ja osta veel lisaks pihustid.
Aga eks iga üks teab millega riskib ja mida autosse tangib.
No oma kogemusest arvan, et see probleem on ikkagi veel täiesti olemas.
Kuna oman ka MB Sprinterit mis mõistagi on diisel ja see on sõitnud kogu aeg valge kütusega, mida on tangitud suurtest tankla ketidest. Kuid ikka on tulnud pihusteid vahetada. Aga no samas ei oska ütelda ka võibolla ongi see normaalne, et kui ostad uue auto siis läbisõidul 100 000 km peab pihusteid vahetama järgmine vahetus oli 185 000 km peal, ma ei tahaks seda kuidagi uskuda, et see normaalne.
Kuigi jah mis salaata tean ka seda, et 2007 a. väidetavalt toll ei võtnud autodest kütuse proove ( väitis tollis töötav inimene ). Seega oleks võinud rahus sõita see aasta sinisega, aga ikkagi sai sõita valgega ja osta veel lisaks pihustid.
Aga eks iga üks teab millega riskib ja mida autosse tangib.
Väike OT. Sa pole mitte esimene inimene, kes on sunnitud 100kkm pealt MB pihusteid vahetama, neid on veelgi. Tundub rohkem pihustite viga olema
Tean kahte inimest, kes on sellise asjaga kimpus olnud, küll oli tegemist Vito mudelitega.
Suhtlesin mõni aeg tagasi ka ühe kütusevedajaga. Tema ütles, et kütuses on harva viga, kuid probleemid pidid alguse saama transportimisel. Tihtipeale transporditakse erinevaid kütuseid samades autodes, st et ettenähtud tankide ning voolikute pesu teha ei viitsita. Valge kütus tangitakse otse tühjale jääkidega punase kütte tankile peale, nii lisanduvad muidu kvaliteetsele kütusele setted mustuse ja vee näol. Või siis, et auto jäetakse mõneks ajaks tühja paagiga seisma ning tahes-tahtmata tekib kondensaat.

Suhtlesin mõni aeg tagasi ka ühe kütusevedajaga. Tema ütles, et kütuses on harva viga, kuid probleemid pidid alguse saama transportimisel. Tihtipeale transporditakse erinevaid kütuseid samades autodes, st et ettenähtud tankide ning voolikute pesu teha ei viitsita. Valge kütus tangitakse otse tühjale jääkidega punase kütte tankile peale, nii lisanduvad muidu kvaliteetsele kütusele setted mustuse ja vee näol. Või siis, et auto jäetakse mõneks ajaks tühja paagiga seisma ning tahes-tahtmata tekib kondensaat.