K: bmw hooldamine
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: K: bmw hooldamine
Jahutusvedelik pole nüüd nii elukraam et seda peaks sama pingsalt valima nagu õli...peaasi et talvel hätta ei jää ehk siis kraadid olgu piisavad...ja nagu eelpool nimetati, roheline sobib, ja ka sinine, isegi segada võib neid omavahel...peaasi et punast ei topi, see on mõeldud uuematele autodele ennekõike ja peaks su masina plokile veidi halvasti mõjuma.
´17 4Drive
Re: K: bmw hooldamine
oot, miks punane vanema auto mootoriplokile halavsti peaks mõjuma, kui see isegi uuematele plokkidele halba ei tee?
Re: K: bmw hooldamine
See punase jutt tundub linnalegendi moodi olema.
Sinisest, rohelisest ning punasest jahutusvedelikust!
Kasutage sellist jahutuvedeliku nagu tahate, aga pidage kinni vahetusvälbast ning ärge segage sinist/rohelist punasega (nn longlife).
Sinisest, rohelisest ning punasest jahutusvedelikust!
Kasutage sellist jahutuvedeliku nagu tahate, aga pidage kinni vahetusvälbast ning ärge segage sinist/rohelist punasega (nn longlife).
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
kas ise saan jahutusvedeliku vahetamisega hakkama sellel autol?
eelmistel olen kõigil peaaegu ise ära vahetanud.
alt radika kraanist välja jahutusvedelik.
siis uut sisse nii palju kui mahub paisupaaki ja torusid mudides aina juurde valada.
seejärel mootor käivitada ja ajada nina kõrgemale kusagile ja valada nii palju juurde kui saab?
tuleb avada ka õhutamisniplid- kus ja mitu neid on?
kuidas kogu jahutusvedelik välja saada?
eelmistel olen kõigil peaaegu ise ära vahetanud.
alt radika kraanist välja jahutusvedelik.
siis uut sisse nii palju kui mahub paisupaaki ja torusid mudides aina juurde valada.
seejärel mootor käivitada ja ajada nina kõrgemale kusagile ja valada nii palju juurde kui saab?
tuleb avada ka õhutamisniplid- kus ja mitu neid on?
kuidas kogu jahutusvedelik välja saada?
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
matadoooor1 kirjutas:kas ise saan jahutusvedeliku vahetamisega hakkama sellel autol?
eelmistel olen kõigil peaaegu ise ära vahetanud.
alt radika kraanist välja jahutusvedelik.
siis uut sisse nii palju kui mahub paisupaaki ja torusid mudides aina juurde valada.
seejärel mootor käivitada ja ajada nina kõrgemale kusagile ja valada nii palju juurde kui saab?
tuleb avada ka õhutamisniplid- kus ja mitu neid on?
kuidas kogu jahutusvedelik välja saada?
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: K: bmw hooldamine
Siit võib snitti võtta http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... B5hutamine
´17 4Drive
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Seal pole juttu ei BMW 525d või BMW 530d mootoritest.
Neil samamoodi lastakse jahutusvedelik välja radika alt kraanist ja mootoribloki paremal küljel asuvast poldist?
Ja õhutusnipleid on 1 ainult seal termostaadi toru lähedal kohe ees?
Neil samamoodi lastakse jahutusvedelik välja radika alt kraanist ja mootoribloki paremal küljel asuvast poldist?
Ja õhutusnipleid on 1 ainult seal termostaadi toru lähedal kohe ees?
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: K: bmw hooldamine
eks seal rohkem ole enda loogika mängus...lased kõigemadalamast punktist mis sul on...kui on kraan siis kraanist...kui on lõdvik madalamal siis lased sellest välja...omal peab ka pea töötama
..õhutusnippel on alati nähtaval kohal...seda väga otsima ei pea või ei olegi seda üldse...viimasel juhul on mõnede meeste diisliõhutamise kogemused siin http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... p=14320486

´17 4Drive
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Aitäh!!
Kes h2.ee lehelt asju tellinud?
Müüvadki siis ainult kvaliteetseid originaalosasid?
Kes h2.ee lehelt asju tellinud?
Müüvadki siis ainult kvaliteetseid originaalosasid?
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: K: bmw hooldamine
A-varuosi müüvad (sama, mis UM) aga tarneajad võivad teinekord venida ja kliendile tagasiside andmine on teinekord puudulik. Kui juppidega kiire või rahaline võit koos postitasuga väga suur ei tule, siis ei tasuks sealt tellida.
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Mida rikkis EGR klapi termostaat veel põhjustab?
Kas ka tahmamist?
Kas ka tahmamist?
Re: K: bmw hooldamine
EGR'i termostaat põhjustab mootori aeglasemat soojenemist ja töötemperatuurini tõusmist.
2. Tänapäeva diiselmootorite turbosid, mis puhuvad üle 1 bar ülerõhku on vist natuke vale nimetada MADALsurve turbodeks? Näide VAG 1,9 TDI - 1,55-1,7 bar.
3. Ei tea täpselt diiselmootori turbo pöördeid aga suurusjärk jääb täiskoormusel ikka sinna paarisaja tuhande pöörde kanti, kas see on nüüd MADALpöördeturbo või mitte?
Turbodiisel mootoritega varustet autode manuaalides on reeglina märgitud, et pärast pikemat või suure koormusega sõitu lasta minut või paar kohapeal jahtuda. Soovitan soojalt teistelgi, kui ei taha enneaegselt turbost lahti saada.
1. Diiselmootori heitgaasid on kõrgema temperatuuriga kui bensiinimootori omad!Indrek_M kirjutas:Ikka möllab või?
Diisli turbo on madalsurve- ja madalpöördeturbo, seisab sisuliselt kohe, kui mootor seisma jätta. Lisaks ei ole diisli heitgaasid nii kuumad kui bensiinimootori omad ehk ka turbo temperatuur ei tõuse nii kõrgele, et seal väga õli põletada. Ehk siis ei mölla see turbo seal midagi ja ei kao see õli selle ajaga kuhugi.
Ei tasu bensiinimootori turbo omadusi diiselmootori turbole üks-ühele kopeerida, tegemist erinevate lahendustega.
2. Tänapäeva diiselmootorite turbosid, mis puhuvad üle 1 bar ülerõhku on vist natuke vale nimetada MADALsurve turbodeks? Näide VAG 1,9 TDI - 1,55-1,7 bar.
3. Ei tea täpselt diiselmootori turbo pöördeid aga suurusjärk jääb täiskoormusel ikka sinna paarisaja tuhande pöörde kanti, kas see on nüüd MADALpöördeturbo või mitte?
Turbodiisel mootoritega varustet autode manuaalides on reeglina märgitud, et pärast pikemat või suure koormusega sõitu lasta minut või paar kohapeal jahtuda. Soovitan soojalt teistelgi, kui ei taha enneaegselt turbost lahti saada.
Re: K: bmw hooldamine
**** udud,Riivo kirjutas:Jahutusvedelik pole nüüd nii elukraam et seda peaks sama pingsalt valima nagu õli...peaasi et talvel hätta ei jää ehk siis kraadid olgu piisavad...ja nagu eelpool nimetati, roheline sobib, ja ka sinine, isegi segada võib neid omavahel...peaasi et punast ei topi, see on mõeldud uuematele autodele ennekõike ja peaks su masina plokile veidi halvasti mõjuma.
tehke endale selgeks, millist jahutusvedelikku teie autole on vaja ja AINULT seda kasutage. Kas glükooli või silikaadi baasil tehtut. Väga vale jutt on see, et punane on ainult uuematele autodele.
On osa tihendeid, plaste ja metallisulameid mootoris, torustikus, radikates ja pumpades-klappides, mis ei kannata vale jahutusvedelikku. Mõju ei avaldu kohe peale vahetamist, vaid pikema aja jooksul.
Ilma asjata ei mõelda välja neid nõudeid vedelikele ja määrdeainetele. Tehase insenerid on targemad, kui meie kõik siin kokku.
Suvel - Chevrolet Camaro Z28 5.7 V8; Iga päev - Grand Voyager 3.8 AWD
Uunikum - ZAZ; Tööl - MB Sprinter
Uunikum - ZAZ; Tööl - MB Sprinter
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
kuda termostaati vahetada?
Ses suhtes, et kui palju vaja lammutada? Asub vist ikak seal eesotsas, nagu bemmidel ikka, kusagil seal EGR termostaadi all?
Vaja eemaldada kindlasti radika plastik, siis termosiduriga ventikas ja sisi saab juba ligi?
Aitäh
Ses suhtes, et kui palju vaja lammutada? Asub vist ikak seal eesotsas, nagu bemmidel ikka, kusagil seal EGR termostaadi all?
Vaja eemaldada kindlasti radika plastik, siis termosiduriga ventikas ja sisi saab juba ligi?
Aitäh
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Paistab, et üleliia just aidata ei taheta, igat vastust tuleb välja pressida ikka
aga no mis seal ikka.
Muidu EGR termostaat sai ära vahetatud. Nüüd tõuseb 6 km sõiduga 5 kraadi välistemperatuuri juures mootori temperatuur 80 kraadini lausa. Seega tiba läks asi paremaks. Järgmise 6 km-ga tõusis temp 82 kraadini, korra isegi 83 peale, aga edasi ei läinud enam. Seega peab vist tavalise termostaadi ka ära vahetama.
Ehk vastuseid mu eelmisele postitusele?

Muidu EGR termostaat sai ära vahetatud. Nüüd tõuseb 6 km sõiduga 5 kraadi välistemperatuuri juures mootori temperatuur 80 kraadini lausa. Seega tiba läks asi paremaks. Järgmise 6 km-ga tõusis temp 82 kraadini, korra isegi 83 peale, aga edasi ei läinud enam. Seega peab vist tavalise termostaadi ka ära vahetama.
Ehk vastuseid mu eelmisele postitusele?
-
- Huviline
- Postitusi: 657
- Liitunud: 04.04.2009 11:02 59
Re: K: bmw hooldamine
ma ütleks, et sõida sapakaga aga see mõjuks mu karmale kehvasti vastmatadoooor1 kirjutas: Ehk vastuseid mu eelmisele postitusele?

-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
võiks ju midagi teravat vastu ka panna, aga ma ei lasku siuksele tasemele nagu sina oled.pancho villa kirjutas:ma ütleks, et sõida sapakaga aga see mõjuks mu karmale kehvasti vastmatadoooor1 kirjutas: Ehk vastuseid mu eelmisele postitusele?
mõttetu mees ühesõnaga.
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: K: bmw hooldamine
eks ta ole...tegelt on tõsiasi et kui ise ei oska siis tuleks servicesse pöörduda ja lasta spetsidel ära teha
..kiire ja valutu

´17 4Drive
Re: K: bmw hooldamine
Kui inglise keelt mõistad siis selline link ehk abiks:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/85
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/85
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
no ikka saan aru inglise keelest.
midagi keerulist ei ole ja vahetan ta ära ise.
aga kas termostaati eraldi ei müüdagi? tundub et kõik pakuvad koos korpusega , suht mõttetu ju.
Mida arvata TOPRAN-i toodangust?
midagi keerulist ei ole ja vahetan ta ära ise.
aga kas termostaati eraldi ei müüdagi? tundub et kõik pakuvad koos korpusega , suht mõttetu ju.
Mida arvata TOPRAN-i toodangust?
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: K: bmw hooldamine
Pane korra otsingusse Topran ja vaata kasvõi esimesel lehel väljatoodud tagasisidet..
-
- Huviline
- Postitusi: 3726
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: K: bmw hooldamine
Tekib küll tunne, et sel pojal polegi autot või mängib lihtsalt lolli. Selliste küsimuste puhul ole hea ja ära puutu midagi. Sellised suudavad vahel töökodades mehhaanikud hulluks ajada. Pean silmas neid oskamatuid - kodukootud lahendusi stiili- ma kuskilt lugesin. Säästa end jne teisi ning kasuta töökodasid.
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
mul on olnud elu jooksul oma 50 autotprelude20 kirjutas:Tekib küll tunne, et sel pojal polegi autot või mängib lihtsalt lolli. Selliste küsimuste puhul ole hea ja ära puutu midagi. Sellised suudavad vahel töökodades mehhaanikud hulluks ajada. Pean silmas neid oskamatuid - kodukootud lahendusi stiili- ma kuskilt lugesin. Säästa end jne teisi ning kasuta töökodasid.
viimased 10 on olnud alati perfektses korras. kõik pisihooldused ja pisivead olen ise nokitsedes foorumite abiga ära teinud.
nii et ära lihtsalt mölise!!!!
Re: K: bmw hooldamine
Tekib küll tunne, et mõni ei saa lihtsalt seda posti postitamata jätta, vaja ikka nokkida teistel kallalprelude20 kirjutas:Tekib küll tunne, et sel pojal polegi autot või mängib lihtsalt lolli. Selliste küsimuste puhul ole hea ja ära puutu midagi. Sellised suudavad vahel töökodades mehhaanikud hulluks ajada. Pean silmas neid oskamatuid - kodukootud lahendusi stiili- ma kuskilt lugesin. Säästa end jne teisi ning kasuta töökodasid.


Buumer Auto / 56826000
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: K: bmw hooldamine
..tegelt kui nüüd aus olla siis paljudele küsimustele saaks otsingut kasutades vastuse ja mitmeid asju peaks 50 autot omanud inimene ja paljusid perfektses korras ja ise remontinud inimene juba une pealt teadama
...aga las ta olla...

...aga las ta olla...
´17 4Drive
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
aga las ta olla, mis sa siis postitad, kui las ta olla.Riivo kirjutas:..tegelt kui nüüd aus olla siis paljudele küsimustele saaks otsingut kasutades vastuse ja mitmeid asju peaks 50 autot omanud inimene ja paljusid perfektses korras ja ise remontinud inimene juba une pealt teadama![]()
...aga las ta olla...
igatahes tänud Riivole ja teistele vastajatele. Teist on olnud palju abi.
Ma kasutan otsingut tihti, aga ei leia tõesti vastuseid alati. Lõpuks ikka loobud kui oled otsinud kaua ja esitad küsimuse siia ja loed järgmine päev vastust. Pole ka aega istuda ja otsingu tulemustes tuhlata.
Ja mis selles ikka halba on, kui olen ise teema algatanud ja küsin oma küsimusi oma teemas oma masina kohta? Ei tee uut teemat iga kord ja teema on juba 4 leheküljeline, miks ma siin ei või küsida siis.
Aga lõpetaks nüüd palun selle arutelu.
Ostsin originaal egr termostaadi ja tavatermostaadi ära nii et auto saab omale kval jupid.