1. leht 1-st

X5 E70 diisel

Postitatud: 30.01.2024 16:31 28
Postitas J36
Tervist,

Vaatan hetkel endale E70 x5 diislit. Sooviks, et oleks LCI.
Märkasin, et ka LCI variante on 210kw m57 motoga saada.

Sooviksin teada, mida pigem soovitaks kas m57 210kw või n57 225kw.

Ja mida nende motode puhul jälgima peaks? Olen kuulnud, et põhiline probleem nendel kett ja see, et see asub salongi pool.

Vaatadin, et paljudel, mis a24s üleval on kangi juures sport nupp, ehk adaptive drive. Kas sellest pigem eemale hoida?

Tänud.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 30.01.2024 17:43 15
Postitas RazzKalbass
Põhiliselt peab jälgima seda et teha ostueelne kontroll ja ongi kõik. Ei tasu osta läbisõitu. Ei tasu võtta turu odavamat. Mida rohkem lisasid seda parem. Peale ostueelset sõida ja naudi :P

X5l ket on vast kõige väiksem probleem sellel mudelil :D kui mingi vigase asja saad siis pane 4-6000€ juba valmis. Ilmselt M57 on veidi töökindlam.

Probleemideks on kapoti alused plastikud enamikel katki, siis hakkab vesi jooksma 4 5 6 pihustitele ja lõpuks ajukarbile ka, võib palju kurja teha
Rehvid on kas vanad või täiesti kulunud, vahest ka vales mõõdus (premium norm rehv kestab 10-13000km) ehk 1 hooaja
Käigukast võib trikke teha kas mehaaniline või tarkvaraline viga
Vahekast võib jupsida (tavaliselt aitab õlivahetusest oe õliga)
Tagatuled kipuvad streikima
vale aku on ka mõnikord peal olnud, pole AGM või on vale näiduga
panoraamkatus võib streikida
klapikambrikaas võib olla vigane ja tuleb uus kaas osta (õnneks pole kallis)
suur turbolõdvik tavaliselt katki ja parandatud teibiga (eriti n57)
n57 kütusesüsteem võib kas olla juba pekkis või kohe minna (võtab kaasa kõik pihustid ja KSP - remont on ca 6000€ kui teha uute asjadega, kasutatult 1500€, ostueelses tuleb kontrollida)
esimene kardaan irdub oma kohalt ja lõhub käigukasti ka ära (mingiaeg vahetati neid UM´is tasuta, aga kas nüüd ka ei tea)
eelsüüteküünlad kas läbi või relee (tavaliselt viimane siiski)
tihti on puudu põhjakatted, õli lekib, pidurikettad ja klotsid on otsas.
termostaadid on tavaline kuluosa mis läbi
käsipiduri elektroonilised vead on ka suhteliselt tavalised.
n57 pidi saale ja väntvõll ka nõrk olema, ühte tean mis kokku jooksis isiklikult ka aga see pigem tagajärg hooldamata masinast. Õlifilter oli metallipuru täis ja saaled läksid. ning tean isiklikult ühte n57 kus läksid KSP ja pihustid. Remont oli 6k euri.
jälgima peab ka avariilisuse tunnuseid, eelnevat ajalugu jne.

Nii et oled saksa luksusmaasturi omamiseks valmis? :D

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 31.01.2024 00:14 58
Postitas LEDBeam
Lisada veel veidi nõder elektroonikaplatvorm (eriti FRM-i osas) ja kui vanem M57 210 kW, siis plokis silindriseinte mõranemine ja õlikulu. Elektrisüsteemi jaburuse osas võiks märkida, kui on mõni can-busi jama, siis kaotab tihti ka ühenduse diagnostikaga- st võid käia 3 päeva ümber masina, vahetada juppe, lammutada masinat, uurida kõikvõimalikke kahtlasi kohti, mõõta ja mängida lolli, masinast infot ei saa, millega ta ei ole rahul. Kes selle napakuse tõttu arved maksab?
Kui võimsuse osas hullustust pole, siis mitme turboga asja vältida, mootori juures kohe peavalu kordades turbote arvuga.
Lühidalt, E-st võiks käia kaarega ja vaadata F-i, kui tõesti tahtmist. Samas ka kehtib nende puhul turbote jutt. F-seeriaga üldiselt tundub, et tehasele tehti viimane hoiatus si*atootmine lõpetada ja nad võtsid ennast veidi kokku. Kui bemmi siiski muretseda, siis oma diagnostika omamine on tungivalt soovitav.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 31.01.2024 01:35 32
Postitas RazzKalbass
Ahjaa, legendaarsed elektroonika probleemid jäid mainimata jah :D eks enamik neid e70 on juba päris vanad ka (esimesed tulid juba 2006 lõpus) läbisoidud on seal ca 500 tuh kandis kui mitte rohkem. Kui nii võtta siis ju kestnud küll

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 12.01.2025 14:48 41
Postitas V777
Uut teemat ei hakka tegema aga kirjutan siis hoopis siia.
Olen omanud M57 173kw X5. Olin rahul, kestis. Pidasin ka üht N57 180kw 5seeriat. Noh tegemist oli aga päris ära ei lagunenud.

Tõstan vanahea teema M57 vs N57 ülesse. Minu uskumus on, et vana M57 173kw on kõige murevabam. Kahjuks selle mootoriga häid pille enam võtta pole.. Aga mind huvitab, kas 210kw M57-l on seal peale 2 turbo veel mingeid märkimisväärseid erinevusi võrreldes 173kw ? Vaikselt piilun mõningaid E70/71 turult aga enamus mis on M57 on 210kw.. :roll:

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 13.01.2025 09:54 44
Postitas PeeterA
Murevaba on 173kw senimaani, kuni midagi juhtunud pole :mrgreen:

210kw eriliselt rohkem karta pole vaja, 1 turbo kõigest lisaks.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 13.01.2025 13:59 50
Postitas V777
Noh jah eks iga moto puhul on agasi.. Peale veniva keti mingeid muid suuremaid erroreid tal olla eriti ei tohiks.. Mulle on jaanud mulje lihtsalt, et N57 puhul kõik raagivad igasugu hirmujutte liiga kiiresti kuluvatest saaledest jne :D

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 13.01.2025 14:06 04
Postitas RazzKalbass
Mul on mingi 10+ n57 läbi käinud, ühel olen keti ära vahetanud, teised sõidavad kõik siiani. 8ne automaatkast väga hea

Hull mõte on osta 20a vana m57 mis võtab linnas 15l sajale, käigukast on nõuka aegne ja siis seda kiita :D
Ega see m57 173kw ka pommikas pole, igast "hirmujutte" kuulnud kuidas blokkidel mõrad sees jne. Vana 6ne kast on ka juba ammu ajaloo riiulis

Lihtsalt faktina et eesti teedel sõidab tuhandeid N57 ringi. Veidi töökindlam on 180kw, 225kw tundub et see KSP teema veits nõrgem.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 13.01.2025 22:20 47
Postitas Kert11
Oot kas ma sain õigesti aru, et kui soov näiteks x5/x6 osta, siis pigem vastupidavam on F15/F16, mitte E70/E71?

“E-st võiks käia kaarega ja vaadata F-i, kui tõesti tahtmist.”

Omal ka vaja kunagi autovahetus ära teha, siis see on hea info.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 01:29 50
Postitas LEDBeam
Nüüd hakkab juba G-seeria rahvaautoks muutuma.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 03:48 21
Postitas Kert11
Ok, G siis veel rohkem murevabam mootori osas (võrreldes F ja E seeria)?

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 08:30 22
Postitas V777
F seerial on N57-d, G seerial on uus B57-d mida tänaseni uutele peale pannakse.. Eks ta parem ikka on kui eelmised.. Polegi kuulnud ausaltöeldes mis nende uute nõrgad kohad on.. Siiani kõik sõidavad ja kiidavad :D

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 10:12 40
Postitas Oliver.L
Rihmarattad katte taga B seerial - on juba neid laiali lennanud. Saaled kuluvad rihmaratta tõttu, kette on vahetatud ennem 200 tuhandet. Tundub, et suurusjärk üsna sama. :D

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 12:48 39
Postitas LEDBeam
Kert11 kirjutas: 14.01.2025 03:48 21 Ok, G siis veel rohkem murevabam mootori osas (võrreldes F ja E seeria)?
Mul on 2017 G31 (195 kW),kui selle sain, võtsin klapikambrikaane maha (näis, et tihend lekib, kuid tegelikult saab mootorisse õli valades selle üle ujutada). Ajasin 1. kolvi üles, nukale kaliiber peale ja ei suutnud fikseerida olulist ketikulumist. Ls 240 tuh.
Termostaadid toimetavad, eelsüüteküünlad samuti. Kuskilt ei sorise. Kindlasti ma ei väida, et midagi kunagi peppu ei lähe, kuid kvalitatiivne pingerida on M57>N57>B57. Esimene on selle juures ikka paras sõnnik.
Kuid nagu kirjutasin, et liigseid turboid tuleks vältida. Probleem ei ole ainult täiendavalt pekkiminevas asjas, vaid mitme turboga mootoril on igavene jama nende turbote juhtimine. Lisaks remondiligipääs on raskendatud, täiendavalt on kohti, kust võib tõmmata liiva sisselaskesse (eriti hull on selles osas 3 turboga N57) jne. Jutt kehtib ka nn 2,5 l diislite kohta, kus on mikromootorile lajatatud samuti 2 turbot.
N57 2 turboga variandil on sama väntvõll, mis ka 1 turboga. Jääb neile nõrgaks. Vända pekkiminek ei ole tingitud rihmarattast, vaid vänt on pehme ja väändub ära, ka tekivad praod. Olen pragudega ja laperdavat vänta näinud. Edasi veab mõne saale ringi. Eriti hull oli teema 2009- 2013 a mootoritega.
240 Mm sõitnud B57 kettide seisund:
Pilt

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 13:28 57
Postitas RazzKalbass
Minu käest on käinud läbi G31 195KW, orig ls 395k ja kett oli originaal. Ketil midagi viga polnud (lasin üle vaadata) Nii et mine sa tea :D

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 13:38 11
Postitas LEDBeam
Muidugi, mida uuem auto, seda kallimad on jupid. Kuid õnneks laheneb leedukate "abiga" palju asju juba ka G-seeria puhul. Eestist pole mõtet G-seeria kasutatud juppe üldse vaadatagi, tühi ajaraiskamine. Ka F-ga on probleeme, et nagu oleks, aga just seda, mida vaja, pole.
Jäi märkimata, et õhkvedrustusega masina puhul tuleb olla väljaminekuteks valmis. Enne ostu oleks tungivalt soovitav panna ööseks seisma ja kleepsud ratta (velje)- tiiva vahele. Tehas lubab äravajumist kuni 1 cm /öp.
Kuid siia lohutuseks, et E70 esivedrud on ka kulumaterjal.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 13:58 32
Postitas RazzKalbass
Ära ütle midagi uuem auto, vaatasn ükspäev kindalaegast nahatatud f02 mudelile, hind oli 6000€ UM´is :D

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 14:04 19
Postitas LEDBeam
See on rikastelt pisarate kiskumiseks. :mrgreen: Kuid valmis tuleb olla selleks, kui kas või pisikese kõksu paned, siis BMW AB süsteem on nii andekalt seadistatud, et laseb terve auto AB-d lahti. Ja armatuurlaud rikneb samuti. Siis saab armatuuri nahatada. ;)

Täiendus, ma ei leidnud kataloogist sellise jupi koodi, mis maksnuks su väidetavat 6000-t. ;) Nahaga armatuur oli ka 1700 kandis.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgr ... 30Ld&mg=51

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 15:00 08
Postitas RazzKalbass
Sellepärast peabki kasko peab olema, kunagi ei tea millal keegi sisse lendab

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 15:52 56
Postitas Kert11
Väga asjalik jutt LEDBeam, tänud. Eks tuleb G seeria poole vaadata siis :)
Mille järgi seda aru saab, et õhkvedrustus olemas või puudub kui kuulutusi lapata, kõigil vist käigukangi nupu juures seadistuse nupud "comfort" "sport"

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 16:04 06
Postitas LEDBeam
Sellised nupud on üldiselt EDC amortide jms tilulilu puhul (neid on seal palju erinevaid variante). 4x õhkvedrustuse puhul võib olla masina kõrguse muutmise nupp. Iga veermikuvariandi puhul tuleks lisasid kas googeldada või pista VIN tehase ETK-sse ja sealt vaadata, millised jupid on veermikus täpselt.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 16:36 13
Postitas RazzKalbass
LEDBeam kirjutas: 14.01.2025 14:04 19 See on rikastelt pisarate kiskumiseks. :mrgreen: Kuid valmis tuleb olla selleks, kui kas või pisikese kõksu paned, siis BMW AB süsteem on nii andekalt seadistatud, et laseb terve auto AB-d lahti. Ja armatuurlaud rikneb samuti. Siis saab armatuuri nahatada. ;)

Täiendus, ma ei leidnud kataloogist sellise jupi koodi, mis maksnuks su väidetavat 6000-t. ;) Nahaga armatuur oli ka 1700 kandis.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgr ... 30Ld&mg=51
51167979068

5666.37.-

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 16:46 02
Postitas LEDBeam
Läheb siin teemas läbuks, kuid lühidalt on seal ka variant: "ohne sichtbare Naht" ehk ilma nähtava õmbluseta. Hangi siis see, UM-is "kõigest" 51167975800 Lid, glove box, leather Individual 1091.13 koos KM-ga.
Siin tundub terve nahast armatuur olevat (pole küll koodiga individuali kataloogis) https://rrr.lt/en/used-part/rgm9784-917 ... gwMDA2NjEy
Aga rohkem ei läbustaks.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 16:58 57
Postitas Oliver.L
RazzKalbass kirjutas: 14.01.2025 16:36 13
51167979068

5666.37.-
3474,73€ kui huvi. :D

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 18:45 41
Postitas karmo
Bmwde kõige suurem viga on eelnevad omanikud,kes peaks mõnda muud marki autot omama,mille omamine on jõukohane

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 14.01.2025 22:45 16
Postitas RazzKalbass
Oliver.L kirjutas: 14.01.2025 16:58 57
RazzKalbass kirjutas: 14.01.2025 16:36 13
51167979068

5666.37.-
3474,73€ kui huvi. :D
Mul on ülemine osa kõik nahast. Need alumised tükid mu arust eraldi vahetatavad pole, see rrr link muidu pärishea :D aga ei viitsi tegeleda sellega.

Üldiselt ma ütlen et E70 kestab küll. Mõelge mis läbisõidud neil asjadel on. 500 tuhande ringis. Mõnel on veel originaal moto peal. Väga hästi aeguud auto ka mu arust.

Re: X5 E70 diisel

Postitatud: 15.01.2025 14:49 11
Postitas LEDBeam
500-ne LS on pigem haruldus. Siit Lugejate autode teemadestki näha.