Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Tere,
Mõtlesin, et hakkan vaikselt siin tasapisi juppe endale soetama, et korraga ei oleks nii suurt väljaminekut. Esimene auto oli E36, nagu paljudel noortel, ning mõtlesin et soetan endale ühe sellise väiksekshobiks.
Kust on võimalik kõige parema hinnaga saada coilovereid E36´ele. Mootoriks on 4.4 bensiin ( veel ei ole, aga tuleb ), kui ees nii suur raskus on, kas siis peab mingeid X detaile vaatama coilide soetamisel ?
Mõtlesin, et hakkan vaikselt siin tasapisi juppe endale soetama, et korraga ei oleks nii suurt väljaminekut. Esimene auto oli E36, nagu paljudel noortel, ning mõtlesin et soetan endale ühe sellise väiksekshobiks.
Kust on võimalik kõige parema hinnaga saada coilovereid E36´ele. Mootoriks on 4.4 bensiin ( veel ei ole, aga tuleb ), kui ees nii suur raskus on, kas siis peab mingeid X detaile vaatama coilide soetamisel ?
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
**** sellised hinnad viskasid kohe ette, need vist peaksid tõesti juba head asjad olema. Küsisin nii muuseas ühe sõbra käest sain et no 300 peaks kätte saama
. Kui sellised summad, siis võiks lausa baggidele mõelda, aga no võtame asja kaine mõistusega veidi... eks see mootori swap kõige kulukam seal.
Vaataks veel, kes mida soovitab.

Vaataks veel, kes mida soovitab.
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
JOMid saad muidugi alla €300 kätte aga arvasin, et mõtlesid päris coilovereid kuna mootoriswap ka juba üsna tõsine on tulemas.
Kusjuures BC-d on õigetest coilidest ühed soodsamad. KW-d jms on €500+ kallimad
Kusjuures BC-d on õigetest coilidest ühed soodsamad. KW-d jms on €500+ kallimad

Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Mhh, aga kui nüüd JOM´i omasi võrrelde nendega mis andsid, siis mis see erinevus oleks? Odavamad ei pea raskusele vastu? Eluiga lühem? Kiiluvad kinni?
Ütlen kohe ära, et ma ei ole suurem autofanatt, kelle käed oleks tihedalt õlised. Selle projektiga teeksid ka suuremad tööd oma ala spetsialistid ära, aga usun et sellega jääks või saaks nii mõnegi asja selgeks.
Seega ärge pikka ülekohut tehke
Ütlen kohe ära, et ma ei ole suurem autofanatt, kelle käed oleks tihedalt õlised. Selle projektiga teeksid ka suuremad tööd oma ala spetsialistid ära, aga usun et sellega jääks või saaks nii mõnegi asja selgeks.
Seega ärge pikka ülekohut tehke

- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
JOM / Raceland / Rokkor / muu odavtootja;
kuna terve jooksu hind on nii madal on vedrud mitte-just-kõige-jäigemad ning amordid suhtkoht pehmed (väga madalas asendis võivad tüütult põrgata). Raskusele peavad vastu, eluiga ei tohiks oluliselt lühem olla ja kinni nad ei kiilu. Reguleerida saab ainult kõrgust. PUUDUB jäikuse- ja külgkalde regull.
Samas 10-20a vanast tehasevedrustusest või lõigatud vedrudest on nad kahtlemata etemad.
BC, KW, H&R ja teised kvaliteet (päris) coilide tootjad:
Tänu suuremale hinnale kasutatakse kvaliteetseid amorte ja antud autole sobivaid (sõltuvalt tootjast jäikasid) vedrusid. Reguleerida saab kõrgust, amordi jäikust ja külgkallet. Ühesõnaga the real deal.
Ise olen pea aasta Rokkoritega sõitbud ja hädasti sooviks kangemaid amorte & vedrusid, Juhitavus muidugi paranes kõvasti kuna esivedrud olid otsas ja tagumistelt paar keerdu maha murdunud. Meeldib, et on võimalus suvel madalaks ja talvel kõrgeks tagasi keerata. Kui tasapisi teise auto ost silmapiiril poleks ostaks ilmselt isegi lähitulevikus BC-d (kvaliteedi-hinna suhe neil parim).
Samas, kui kõrguseregull rolli ei oma siis tasub ka M3-e veermiku peale mõelda (väga täpne, ent samas mugav seade - parem kindlasti kui sooduscoilidel).
kuna terve jooksu hind on nii madal on vedrud mitte-just-kõige-jäigemad ning amordid suhtkoht pehmed (väga madalas asendis võivad tüütult põrgata). Raskusele peavad vastu, eluiga ei tohiks oluliselt lühem olla ja kinni nad ei kiilu. Reguleerida saab ainult kõrgust. PUUDUB jäikuse- ja külgkalde regull.
Samas 10-20a vanast tehasevedrustusest või lõigatud vedrudest on nad kahtlemata etemad.
BC, KW, H&R ja teised kvaliteet (päris) coilide tootjad:
Tänu suuremale hinnale kasutatakse kvaliteetseid amorte ja antud autole sobivaid (sõltuvalt tootjast jäikasid) vedrusid. Reguleerida saab kõrgust, amordi jäikust ja külgkallet. Ühesõnaga the real deal.

Ise olen pea aasta Rokkoritega sõitbud ja hädasti sooviks kangemaid amorte & vedrusid, Juhitavus muidugi paranes kõvasti kuna esivedrud olid otsas ja tagumistelt paar keerdu maha murdunud. Meeldib, et on võimalus suvel madalaks ja talvel kõrgeks tagasi keerata. Kui tasapisi teise auto ost silmapiiril poleks ostaks ilmselt isegi lähitulevikus BC-d (kvaliteedi-hinna suhe neil parim).
Samas, kui kõrguseregull rolli ei oma siis tasub ka M3-e veermiku peale mõelda (väga täpne, ent samas mugav seade - parem kindlasti kui sooduscoilidel).
- Pedak
- Huviline
- Postitusi: 1980
- Liitunud: 13.07.2009 14:13 45
- Peamine sõiduk: BMW 330D
- Asukoht: Tallinn
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Oleneb kui palju sul läbisõit ka on. Mina sõidan päevas vast mingi 40-50 kilti maksimum. Seega on suht pohh mis seal all on tegelikult
. Olid eelmisel autol JOM-id ja tulevad ka sellele. Mina olin rahul. Ilmselt asi selles, et ma pole "päris" coilidega sõita saanud
.
Eks see rahakott paneb ka asja paika. Oleks mul rahhiga priisata siis võtaks ka need millel saab camberit ja jäikust regullida.


Eks see rahakott paneb ka asja paika. Oleks mul rahhiga priisata siis võtaks ka need millel saab camberit ja jäikust regullida.
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Camberit reguleerid ikkagi camberplatega, mis osadel coilidel on kaasas, osadel mitte. Lihtsaim viis on osta M3 3,2 variandi amordipadjad, millel on juba tehasest suurem külgkalle ja hea geomeetria tagatud. Alt saab alati seibe lisada, kuid tänaval on see küll ebavajalik.
Tänava seisukohast on kallimal coilil enamasti ka parem sõidumugavus. Auto neelab konarusi, kuid säilitab jäikuse. Aga ei põrka ringi, kolista või peksa neerusid.
Odava ja kehva coiliga ei ole mugavalt enam võimalik väiksemaid ja muhkude-lohkudega maanteesid (nt Keila-Haapsalu) sõita. Auto võib tahta 100km/h pealt käest visata ja võib olla kohutavalt ebastabiilne. Kui see isegi pole algul uue vedrustusega nii, siis väidetavalt muutuvad odavad coilid üsna kiiresti selliseks.
Osta nii kallid ja head, kui rahakott kannatab. Vedrustus ei ole koht, kust kokku hoida. Ka pühapäevaaauto pole meeldiv sõita, kui on ebamugav.
Tänava seisukohast on kallimal coilil enamasti ka parem sõidumugavus. Auto neelab konarusi, kuid säilitab jäikuse. Aga ei põrka ringi, kolista või peksa neerusid.
Odava ja kehva coiliga ei ole mugavalt enam võimalik väiksemaid ja muhkude-lohkudega maanteesid (nt Keila-Haapsalu) sõita. Auto võib tahta 100km/h pealt käest visata ja võib olla kohutavalt ebastabiilne. Kui see isegi pole algul uue vedrustusega nii, siis väidetavalt muutuvad odavad coilid üsna kiiresti selliseks.
Osta nii kallid ja head, kui rahakott kannatab. Vedrustus ei ole koht, kust kokku hoida. Ka pühapäevaaauto pole meeldiv sõita, kui on ebamugav.
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Päris nii jubedad nad ka ei ole või siis pole vähemalt aastaga selliseks muutunud. Ülejäänud jutuga absoluutselt nõus.Kalmistu kirjutas:Odava ja kehva coiliga ei ole mugavalt enam võimalik väiksemaid ja muhkude-lohkudega maanteesid (nt Keila-Haapsalu) sõita. Auto võib tahta 100km/h pealt käest visata ja võib olla kohutavalt ebastabiilne. Kui see isegi pole algul uue vedrustusega nii, siis väidetavalt muutuvad odavad coilid üsna kiiresti selliseks.
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Siit tuleks küsimus nagu ka pealkirjas, et kust näiteks jomi omi osta saaks ja kust rokkori?
- e36 in progress...
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Rokkori nõudlus USA-s minuteada nii suur, et ametlik (Belgia) edasimüüja rokkorracing.com lõpetas nende müügi ära (vähemalt BMW-de osas). E-Bay kaudu mõnelt diilerilt ehk saab.
JOMi saab kõige mõistlikuma hinnaga Martolt (InterFace).
Kui sa neid enda autole panna kavatsed, siis mina ostaks pigem H&R või KW vms korraliku vedru ja Koni regullitava või mõne vähe kangema amordi ning saaks parem kui selle sooduscoiliga. Kui coil on ikkagi "a must", siis juba aftermarket.ee-st BC Racingud!
JOMi saab kõige mõistlikuma hinnaga Martolt (InterFace).
Kui sa neid enda autole panna kavatsed, siis mina ostaks pigem H&R või KW vms korraliku vedru ja Koni regullitava või mõne vähe kangema amordi ning saaks parem kui selle sooduscoiliga. Kui coil on ikkagi "a must", siis juba aftermarket.ee-st BC Racingud!
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Endale jah. Kuid auto enamusajast ikkagi seisab:D Talvel ei sõida jne... Siis nagu pole mõtet ma arvan kallitel coilidel?..
- e36 in progress...
- Henri.
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 12078
- Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
- Peamine sõiduk: 328 kuut
- Asukoht: Tln/kesklinn
- Kontakt:
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
a kui talvel ei sõida siis milleks vajadus reguleerida? Nende odavatega saad nagunii ainult üles-alla keerata, külgkaldeid, jäikust, jms. regullida ei saa.
Pane parem korraliku tootja madaldusvedru & vastav amort. Sõidumugavuse seisukohast just.
Pane parem korraliku tootja madaldusvedru & vastav amort. Sõidumugavuse seisukohast just.
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
asi selles et auto paremale kaldu ja ees on blistein b8-d ja ei tea kui palju madaldust praegu on.. Seega on soov reguleerida voimalikult madalaks nii et rehv ja koopaäär oleks nii nagu meeldiks.. Arvan et pole motet hakata proovima ja proovima ja tellima erineva korgusega vedrusi, et milline nüüd see kõige parem oleks. Külgkalde reguleerimiseks lasen teha vastavad asjad vähemalt taha. Ette veel mõtlen.
- e36 in progress...
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Siis pead ostma coiloverid, millel oleks piisavalt reguleerimismaad. Siin tuleb ette vaadata, et enamus kitte nimetatakse küll "coiloveriteks", kuid tegelikult on taga amort ja vedru ikka eraldi. Kui sul auto on show jaoks, siis _võibolla_ jääb sellest natuke väheks.
Samas on võimalik saada ka komplekte, nii et nii ees kui taga on õige kitsa vedruga coilover.
Külgkallet tuleks reguleerima hakata alles viimasena, näiteks juhul kui rehv vastu käib. Rohkem külgkallet tähendab ikkagi kompromisse sõiduomadustes ja kindlasti kiiremini kuluvaid rehvi sisekülgi.
Samas on võimalik saada ka komplekte, nii et nii ees kui taga on õige kitsa vedruga coilover.
Külgkallet tuleks reguleerima hakata alles viimasena, näiteks juhul kui rehv vastu käib. Rohkem külgkallet tähendab ikkagi kompromisse sõiduomadustes ja kindlasti kiiremini kuluvaid rehvi sisekülgi.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
noo ise siiski tahan nii et rehv jäeks ilusti koopaga tasa, selleks oleks vaja eest veel umbes 1,8cm madalamaks saada(voibolla rohkem) ja kalle ikkagi voimalikult otseks nii et rehvi ei sööks.
- e36 in progress...
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Kõige lihtsam on tellida täis coilover kit ja siis on lihtsalt reguleerimise vaev. Poest keegi tavalist amorti ja vedru proovimiseks ilmselt ei anna.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
jep. tellin jomid äraraimo_r kirjutas:Kõige lihtsam on tellida täis coilover kit ja siis on lihtsalt reguleerimise vaev. Poest keegi tavalist amorti ja vedru proovimiseks ilmselt ei anna.

- e36 in progress...
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
No kui kõrgust saab reguleerida aga bump-i/reboundi mitte, siis on kõik ebamugavad.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Re: Coiloverid E36´ele, millised?kust?miks?
Parimatel amortidel on Low- and high-speed compression, damping base ja rebound eraldi seadistatavad, mis annab võimalused seadistada vedrustus normaalseks sõiduks. lisaks saab sellistele valida eri jäikusega vedrusid ja abivedrusid ning kokku saab tänaval loomulikult käituva sõiduki.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||