Mootori töötemperatuur
Mootori töötemperatuur
Ühesõnaga tekkis vaidlus M62 4.4 mootori temperatuuri üle
Kas mootori töötemp on umb 88 - 94 või on ta tõesti seal 105-110 kraadi juures????
Kas mootori töötemp on umb 88 - 94 või on ta tõesti seal 105-110 kraadi juures????
- TarmoV12
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2423
- Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
- Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
- Asukoht: Tallinn
panin tähele jah Martini autoga sõites, et kuigi seier püsib ilusti keskel, siis varjatud menüüst vaadates oli normaalsel linnasõidul 110 ja rohkem.. pidasin seda paljuks, kuna minu V12-l on analoogsel sõidul 90 kraadi ümbruses see näit.. täna töölt koju sõites jälgisin spetsiaalselt, suurim number mis ma nägin, oli 93 (välistemp 10,5 , tihe liiklus)
huvitav, et M62-l ja M73-l on siis nii suur temperatuuride erinevus

huvitav, et M62-l ja M73-l on siis nii suur temperatuuride erinevus

V8
M73-l on fiks avanemistemperatuuriga termostaat. M62-l muudetava. Seda elektriliselt juhitavat termostaati on hiljem ka teistele mootoritele pandud, nt. M54 peaks olema ja kõik N-seeria mootorid.
Tehase jutu järgi pidi kõrgem temp tagama väiksema kütusekulu. Samas maks koormusel on see mootorile ohtlik, seetõttu lastakse seal piirkonnas temp alla. Ka on selle tõttu vaja kliimaseadet veidi kohendada, sest 120* vesi ei meeldi eriti salongisoojendusradikale.
Tehase jutu järgi pidi kõrgem temp tagama väiksema kütusekulu. Samas maks koormusel on see mootorile ohtlik, seetõttu lastakse seal piirkonnas temp alla. Ka on selle tõttu vaja kliimaseadet veidi kohendada, sest 120* vesi ei meeldi eriti salongisoojendusradikale.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
jutul on päris suur point
seda ka ralli autode juures kogetud
vahest kasutatakse spets vedelikke mis juba +10 kraadi juures hanguvad et suurematel pööretel moototi temp. madalamal hoida
ses suhtes peaks ka nii olema et palja veega peaks ka jahutama rohkem kui jahutusvedelikuga, seega läeb mootor aeglasemalt soojaks
mida kõrgem kylmumis piir seda kehvemini läeb soojaks
seega oleneb temp ka sellest milline vedlik mootoris on
Vähemast ma arvan nii
seda ka ralli autode juures kogetud
vahest kasutatakse spets vedelikke mis juba +10 kraadi juures hanguvad et suurematel pööretel moototi temp. madalamal hoida
ses suhtes peaks ka nii olema et palja veega peaks ka jahutama rohkem kui jahutusvedelikuga, seega läeb mootor aeglasemalt soojaks
mida kõrgem kylmumis piir seda kehvemini läeb soojaks
seega oleneb temp ka sellest milline vedlik mootoris on
Vähemast ma arvan nii

<powered by 330xd 09>
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
- bemm730
- Huviline
- Postitusi: 774
- Liitunud: 30.10.2007 21:15 16
- Peamine sõiduk: MB w221 s63 amg
- Asukoht: Tallinn,Õismäe
Tere kui siin juba temperatuuri jutuks läks,siis ei hakanud uut teemat tegema.Küsimus siis selline: kas see on normaalne ,et m30b30 mootoril ummikus ja esimese käiguga pikemalt sõites läheb tempnäidiku seier keskmisest kriipsust üle sinna viimase enne punast olevale kriipsule,noh loogiliselt võttes ta peaks minema ,aga kuna ise kindel ei ole ,siis mõtlesin küsida.Ja kas see kuidagi plokikaant ei kahjusta?
ei tohiks minna märgatavalt üle keskkoha, jahutuse ventikas peaks aktiivselt tööle hakkama kui temperatuur üle normaalse jõuab.bemm730 kirjutas:Tere kui siin juba temperatuuri jutuks läks,siis ei hakanud uut teemat tegema.Küsimus siis selline: kas see on normaalne ,et m30b30 mootoril ummikus ja esimese käiguga pikemalt sõites läheb tempnäidiku seier keskmisest kriipsust üle sinna viimase enne punast olevale kriipsule,noh loogiliselt võttes ta peaks minema ,aga kuna ise kindel ei ole ,siis mõtlesin küsida.Ja kas see kuidagi plokikaant ei kahjusta?
Mootori töötemperatuuri püütakse ikka hoida seal 100-115 kraadi vahemikus.
Rootslaste masinatel on temp.kellad kalibreeritud nii,et osuti on keskel ja eriti ei liigu vahemikus 90-118 kraadi,edasi hakkab osuti jõudsalt ülespoole ronima.Bemaril pole proovinud,aga eks ta käib samamoodi.
Minu fiks. temp. termostaadiga(tuttuus) M-73 istub tavasõidul kenasti seal 100-105 kraadi vahemikus. Usun,et suurtel koormustel on temp veidi kõrgem,kuid osuti pole eales end üle keskpunkti vedanud(v.a. Iisakuga saksast ostujärgselt tagasi kihutades,kus mootor pidevalt keema üritas minna.Õhk oli süsteemis,nagu hiljem selgus)
Rootslaste masinatel on temp.kellad kalibreeritud nii,et osuti on keskel ja eriti ei liigu vahemikus 90-118 kraadi,edasi hakkab osuti jõudsalt ülespoole ronima.Bemaril pole proovinud,aga eks ta käib samamoodi.
Minu fiks. temp. termostaadiga(tuttuus) M-73 istub tavasõidul kenasti seal 100-105 kraadi vahemikus. Usun,et suurtel koormustel on temp veidi kõrgem,kuid osuti pole eales end üle keskpunkti vedanud(v.a. Iisakuga saksast ostujärgselt tagasi kihutades,kus mootor pidevalt keema üritas minna.Õhk oli süsteemis,nagu hiljem selgus)
nuu hea seegi vähemalt. Naljakas oli see et sai UMiga ka sellest räägitud ja nende arvamus oli selline, et vahemik peaks ikka seal 90 kraadi ümber olema. Naljakas et esindus ei suuda ka adekvaatselt vahest vastata
Selge siis mu muretsemine oli asjata.ja see 108 moto temp on normaalne. Sai ka nii mõnelgi muul 4.4 töötempi vaadatud ja kõigil on seal 110 kraadi vahemikus.
vähemalt on nüüd rahu majas
tänud vastuste eest

Selge siis mu muretsemine oli asjata.ja see 108 moto temp on normaalne. Sai ka nii mõnelgi muul 4.4 töötempi vaadatud ja kõigil on seal 110 kraadi vahemikus.
vähemalt on nüüd rahu majas

tänud vastuste eest
