1. leht 1-st

E32 vedrud 730 89 a

Postitatud: 31.01.2008 17:29 35
Postitas Sten
Nõndaks - aeg käes et vahetada autol tagumised amordid ...
Vedrustus siis tavaline
otsing ei andnud päris soovitud tulemust

Ning sellega seoses tekkis ka mõte et kas vahetada ka vedrud või mitte -

1) kas tagumik tõuseb või mitte ? (ei meeldi et meenutab pisut vana zitroeni )

2) kui vahetada kas siis 730 ja 750 on samad vedrud kui 750 oleks pikemad läheks alla need - vist rumal küsimus :oops:

3) kui on samad kas oleks võimalik kuidagi tõsta muud moodi - a`la kummipuksid vahele vms.

4) esiamordid on just vahetatud gaasikate vastu ja vedrud jäid samaks - ots tõusis - oleks meeldiv kui saaks pisut madalamaks - kas nn. vedru klamber teeks siinkohal midagi või oleks vaja panna alla madaldused ja kas madaldused ei tee masinat liig jäigaks

kas jutt liiga segane ? :)

Postitatud: 31.01.2008 17:31 39
Postitas marioe32
olen kuulnud et taha pannaksa kõrgemad vedrud ja pikemad amordid ,siis välimus läheb paremaks ,velg võiks ka olla 17-18"

Postitatud: 31.01.2008 17:33 54
Postitas Sten
aitähh :roll:

Postitatud: 31.01.2008 18:03 29
Postitas AARE540
Muuseas, ka igal mudelil on võimalik tellida erineva jäikusega vedrud, vastavalt prognoositavale koormusele- muusika, kärukonks, pidev mitmekesi sõitmine jne jne.

Postitatud: 31.01.2008 18:11 25
Postitas Sten
erineva jäikusega - jäika ei taha sooviks oleks lihtsalt ratast koopast natukene välja kergitada

Postitatud: 31.01.2008 18:22 30
Postitas AARE540
Vaata, erinev jäikus tähendab ka seda, et kui vabas olekus on vedrud ühekõrgused, siis raskuse, ehk siis auto all vajuvad jäigad vedrud ka vöhem kokku ja seeläbi ka auto äääss kõrgemal (või siis esiots- kumba vaja on :D )

Postitatud: 31.01.2008 18:57 14
Postitas Sten
OK arusaadav aga trammiga ei tahaks sõta...

kas selline kooslus mugavalt pehme+pisut kõrgem on siis üldse saavutatav ?

Ning millisest kauplusest oleks võimalik siis neid pisut pikemaid tellida ..

Postitatud: 31.01.2008 19:11 46
Postitas Indrek_M
sten10 kirjutas:sooviks oleks lihtsalt ratast koopast natukene välja kergitada
Uus amort kergitab veidi ise ka. Ära üle pinguta selle kergitamisega - muidu on tagumik pärast taeva poole.

Postitatud: 31.01.2008 20:23 42
Postitas Sten
Siis lihtne - uued amordid alla ja hiljem siis vedrude kallale kui on siiski vaja..

Aga siis ikkagi huvitab veel : et esiamordid on just vahetatud gaasikate vastu ja vedrud jäid samaks - ots tõusis pisut - oleks meeldiv kui saaks pisut madalamaks - kas nn. vedru klamber teeks siinkohal midagi või oleks vaja panna alla madaldused ja kas madaldused ei tee masinat liig jäigaks ?

Postitatud: 31.01.2008 20:50 55
Postitas Indrek_M
sten10 kirjutas:kas madaldused ei tee masinat liig jäigaks ?
Madaldusi on ka mitut sorti ... nagu ka tavavedru ... on jäigemaid, on pehmemaid.

Postitatud: 31.01.2008 21:00 36
Postitas AARE540
Ka muidugi see, et madaldusi on erinevate kõrgustega- alates madaldusest vast -10mm kuni...ei tea, -10cm äkki, karmimad variandid?
Meeles pea ka seda, et madaldusvedru nõuab ka teisi amorte.
Igasugune vedruklambrite jutt unusta küll ära- ma küll ei tea ka, mis klambreid silmas pidasid, aga see pole ka oluline.

Postitatud: 01.02.2008 17:38 29
Postitas Sten
Seda klambrita kasutamist pidasin isegi kahtlaseks - ega ei saa ju olla et saad madalduse 259 krooniga :lol:

Igatahes on nüüd amordid ja puksid tellitud ja pärast installi paistab kuidas on kas vaja ka vedrud vahetada või mitte ...

Postitatud: 18.02.2008 20:33 04
Postitas Sten
Nüüd siis veedetud päevake garaažis - vahetatud amordid koos tolumukatsmete ja põhjalöögi puksidega , kiige puksid , silikoonid.

Kõrgust lisandus ca 3 cm ilma vedrusid vahetamatta - :D ja rataste külgkalle sai kah sirgeks

Sõita on hoopis parem - kuid mitte ideaalne oleks vaja veel vahetada silla otsapuksid ehk siis detali nr 2

Siit siis sah küsimus - kas on ka need sisse pressitavad või saab nende vahetamisega hakkama ainult 3 poldi/mutri lahti keerutamisega ?

Postitatud: 18.02.2008 20:55 59
Postitas Viljar
Ikka pressitud, praegu kohe isegi ei meenu kas E32 on metall korpusega või alumiiniumiga, kui viimane, siis vähemalt vana kätte saamine on lihtne ;)

Praegu hakkan mõtlema ja ei meenugi kas ise olen mõnel E32 neid pukse vahetanud, E34 omi sai vahepeal päevas paar jooksu vahetatud :D

Postitatud: 18.02.2008 21:00 48
Postitas Sten
See siis tähendab et peab silla alt ära rookima ??

Postitatud: 18.02.2008 21:02 45
Postitas Viljar
sten10 kirjutas:See siis tähendab et peab silla alt ära rookima ??
Ei pea, saab ka koha peal hakkama, aga peavad olema vastavad tööriistad.

Postitatud: 18.02.2008 22:41 35
Postitas Sten
Nagu tõmmits või midagi .... :?

Postitatud: 18.02.2008 22:55 55
Postitas Viljar
Vana puksi eemaldamiseks kasutan meislit, torni, enda valmis tehtud otsaga väiksemat tüüpi kangi (eeblit), suurt haamrit ja tagasi pressimiseks vaseliini ja õlipressi.