1. leht 1-st
Auto undab seiskudes
Postitatud: 15.10.2006 21:03 32
Postitas bummer2
Täna avastasin auto juures imeliku asja. Nimelt seisma jäädes keeran süüte välja ja siis hakkab mingi asi undama nagu reaktiivmootor. Pöörded langevad ruttu ja siis jääb vaikselt surisema paariks minutiks. Oskab keegi öelda mis asi see teeb sellist häält ja milleks? Auto on 730D 1999a.
Postitatud: 15.10.2006 23:46 10
Postitas Ingmar
Sama asi oli E34 535-l.
Aga täpselt ei tea, mida mis mõõtis.
Postitatud: 16.10.2006 07:22 42
Postitas priitv8
Kindlasti teeb peale süüte väljakeeramist hääli kliimaseade, sest nt. välisõhu klapid pannakse kinni. Aga normaalne oleks, et see ainult vaikse surinaga käib. Lase korra kliima ajust veakoode lugeda, rikkis mootorid peaks seal registreeritud olema.
Postitatud: 16.10.2006 17:54 22
Postitas bummer2
See hääl tuleb vasakult armatuuri tagant. Ise lugesin et sealkandis peaks webasto asuma. Äkki see hakkas külmade ilmadega seoses tööle. Smas pole ma kindel et kas mu on üldse webasto peal . Katsun välja uurida !

Postitatud: 16.10.2006 18:20 45
Postitas beatnuts
ehh ma just sama murega et ei tea mis jama on!! tykk aega juba nuputan ja küsin siin aga keegi ei oska vastata!!! kuigi sõidan nõks väiksema bmwga ( 5 sega) et mis se ikkagi on sis?
Postitatud: 16.10.2006 18:26 13
Postitas priitv8
bummer2 kirjutas:See hääl tuleb vasakult armatuuri tagant. Ise lugesin et sealkandis peaks webasto asuma. Äkki see hakkas külmade ilmadega seoses tööle. Smas pole ma kindel et kas mu on üldse webasto peal . Katsun välja uurida !

Webasto peaks kapoti all olema, mitte armatuuri taga.
Postitatud: 16.10.2006 19:21 49
Postitas TanelE34
kui see kerge surin on peale süüte keeramist umbes 5-10 sekundi pikkune, ja see tuleb vasakpoolsest armatuuri nurgast, siis on see kojamehe pingutusmootor (vähemalt minu E34 M5-l)
Nimelt surub kojamehe pingutusmootor autoga sõitma hakates kojamehed tugevamini klaasi peale, et nad suure kiirusega loperdama ei hakkaks vms. Ja siis automootorit seisates ta laseb kojamehed n.ö uuesti "lõdvemaks".
Postitatud: 16.10.2006 22:24 10
Postitas priitv8
TanelE34 kirjutas:kui see kerge surin on peale süüte keeramist umbes 5-10 sekundi pikkune, ja see tuleb vasakpoolsest armatuuri nurgast, siis on see kojamehe pingutusmootor (vähemalt minu E34 M5-l)
Jah, aga see oli standardis peal ainult 535i, 540i ja M5-l ja eriti teistel ei kohtagi. Diisel E38-l ka vaevalt.
Postitatud: 17.10.2006 19:30 31
Postitas bummer2
Kojamehega polnud asi seotud kindlasti. Arvatavasti webasto tegi oma tsüklit edasi.
Postitatud: 17.10.2006 21:43 01
Postitas Ingmar
priitv8 kirjutas:TanelE34 kirjutas:kui see kerge surin on peale süüte keeramist umbes 5-10 sekundi pikkune, ja see tuleb vasakpoolsest armatuuri nurgast, siis on see kojamehe pingutusmootor (vähemalt minu E34 M5-l)
Jah, aga see oli standardis peal ainult 535i, 540i ja M5-l ja eriti teistel ei kohtagi. Diisel E38-l ka vaevalt.
Täitsa huvitav.
Ei oleks arvatagi osanud, et sellise asjaga tegu.
Postitatud: 18.10.2006 22:14 17
Postitas Jan_K
Kuidas saada tead kas on webasto peal või ei

Postitatud: 18.10.2006 22:30 32
Postitas truumu
Vaata, kas kapoti all sellist asja pole

Postitatud: 18.10.2006 22:38 49
Postitas Rahu
Seda vaevalt kapoti alt leida on..

Webasto leiad sa vasakust ratta koopast.
Postitatud: 18.10.2006 22:42 40
Postitas bummer2
Kapoti all pole ta kindlasti. Webasto asub 730 nel juhipoolse esiratta logari taga. Mul on kapoti all logari peal metallist nn "spilka" kus on peal kiri, et tehase originaal webasto ja andmed 44W, 12v ja toodab 5Kw. Aga keegi kellel asi ilusti toimib võiks mulle ära seletada kuidas webastot kasutada.
Postitatud: 24.10.2006 13:51 43
Postitas TiitR
bummer2 kirjutas:Kapoti all pole ta kindlasti. Webasto asub 730 nel juhipoolse esiratta logari taga. Mul on kapoti all logari peal metallist nn "spilka" kus on peal kiri, et tehase originaal webasto ja andmed 44W, 12v ja toodab 5Kw. Aga keegi kellel asi ilusti toimib võiks mulle ära seletada kuidas webastot kasutada.
Sama soov siingi, äkki keegi seletaks ära, kuidas aru saada soojendi "töökorrasolekust".
kisub kojamehe kanti
Postitatud: 25.10.2006 16:09 02
Postitas Kalamees
ta muutub ajapikku väga raskesti liikuvaks. või hakkab teda juhtiv moodul õhtale minema. esi kjamehe võlli all on mootor mda tasuks vahel siis katsuda. kui on soe siis asi paha. modul e32 asub tagaistme all. must kõrgem srlee karp. millegip'rast pole tal kaitset. kui lolliks läheb siis läheb mootor kärssama, või.... ka põlema
Re: kisub kojamehe kanti
Postitatud: 25.10.2006 17:44 50
Postitas priitv8
Kalamees kirjutas:...millegip'rast pole tal kaitset. kui lolliks läheb siis läheb mootor kärssama, või.... ka põlema
Tead või lihtsalt mõtled valjult? Ega see mingi prantsuse auto pole.
1) on ADV relee + ahelas 30A sulavkaitse
2) on ZKE-sse sisse ehitatud elektrooniline kaitse: kui 6sek jooksul peale mootori sisselülitamist võlli liikumise märki tagasi ei tule, lülitatakse mootor jäävalt välja (kuni süüte väljakeeramiseni).
3) töötab relee potentsiaalide tasakaalustamise meetodil (nagu ka KL muide), seega saab ühe poole kinni jäämisel relee teise poole samale potentsiaalile viia (mass või +U) nii et mootor pinge alla ei jää
4) kontrollib ZKE peale mootori võllianduri ka relee asendit tagasiside (DADR) kaudu.
http://tridem.han-solo.net/auto/erich/zke/image043.jpg
http://tridem.han-solo.net/auto/erich/zke/image045.jpg
http://tridem.han-solo.net/auto/erich/zke/image047.jpg
http://tridem.han-solo.net/auto/erich/zke/image051.jpg
http://tridem.han-solo.net/auto/erich/zke/image053.jpg