M30 mootori remondiplaan
Postitatud: 26.07.2006 21:41 59
Tere.
Juttu tuleb siis M30 138kW mootorist mis tiksub 91 aasta E32´peal.
Oleks siis plaan hakata oma mootorit pisut remontima. Sai siis umbes 10K km tagasi surveid möödetud ja juba siis nii 7,7- 8,5 bar´i silindrites.
Mootor jäänud siis pisut lahjaks ka. Ja kuna niikuinii ajab õli välja siit-sealt (rihmaratta taga üks otsakaane polt ja klapikambrikaane tihend väsind ja otsasimmer kah niiske),
siis pisike remont ei teeks paha.
Kuna foorumis on palju räägitud ja kirjutatud mootoriremondist ja seisukohast, et ei ole suurt mötet seda 3 liitrist remontida, vaid sebida 3,5´ne, siis olin pikka aega isegi sedameelt.
Aga? Ostes ca mingi 3-4K eegu eest uue (vana ja teadmata olukorras) mootori, sebida see näiteks Saarde, katsuda kohalikele ARK´i klemmidele selgeks teha, et see mootor
sobib ja on lubatud, maksta uue tehnilise passi eest, jne., siis loobusin mõttest remontida doonormootorit.
Plaan on selline:
Vahetada rõngad
Raam ja kepsusaaled
Jaotuskett koos leevendustalla ja ketipingutiga (remontkomplekt)
Otsasimmerid ja otsakaanetihendid
Plokikaanetööd - sooveldus, klapisääretihendid
Vajadusel "nookuri otsad"
Kas on kaane lihvimine on väga vajalik?
Kaane survestamist ei saa Saares kahjuks teha, kas on väga vajalik?
Kui tõonäoline on vajadus vahetada klapi juhtpuksid?
Kuna plokikaane tihendit pakutakse kahes mõõdus, kas siis paksem tihend on mõeldud lihvitud kaanele ja kui on kaane lihvimise vajadus, siis kuipalju on lihvimismööde, et paksem tihend sobiks? Loomulikult vahetamisele lähevad ka kaanepoldid.
Korralik mootori sisepesu koos kanalite läbipuhumisega.
Nii. Kuna väga raske kui mitte võimatu on leida mootorile papist otsakaante tihendeid.
Vöimalus on lõigata papist ise või kas võib teha nii nimetatud silikoontihendid?
Kas siin oleks isikut kes suudaks hankida mõistliku hinnaga vajaminevad varuosad?
Vajaminevad varuosad on siis märgitud tumedas kirjas.
Ah jaa. Remondi prooviks ise teha. Kuna nooremas eas on tehtud ja remonditud nii möningadki mootorid, siis asi niiväga uus ei ole.
Küll ei ole remontinud sellisel tasemel BMW mootorit aga loodan parimat. Kindlasti saab olema nüansse millest mul hetkel veel aimu ei ole aga eks ma siis tüütan kalleid foorumlasi.
Juttu tuleb siis M30 138kW mootorist mis tiksub 91 aasta E32´peal.
Oleks siis plaan hakata oma mootorit pisut remontima. Sai siis umbes 10K km tagasi surveid möödetud ja juba siis nii 7,7- 8,5 bar´i silindrites.
Mootor jäänud siis pisut lahjaks ka. Ja kuna niikuinii ajab õli välja siit-sealt (rihmaratta taga üks otsakaane polt ja klapikambrikaane tihend väsind ja otsasimmer kah niiske),
siis pisike remont ei teeks paha.
Kuna foorumis on palju räägitud ja kirjutatud mootoriremondist ja seisukohast, et ei ole suurt mötet seda 3 liitrist remontida, vaid sebida 3,5´ne, siis olin pikka aega isegi sedameelt.
Aga? Ostes ca mingi 3-4K eegu eest uue (vana ja teadmata olukorras) mootori, sebida see näiteks Saarde, katsuda kohalikele ARK´i klemmidele selgeks teha, et see mootor
sobib ja on lubatud, maksta uue tehnilise passi eest, jne., siis loobusin mõttest remontida doonormootorit.
Plaan on selline:
Vahetada rõngad
Raam ja kepsusaaled
Jaotuskett koos leevendustalla ja ketipingutiga (remontkomplekt)
Otsasimmerid ja otsakaanetihendid
Plokikaanetööd - sooveldus, klapisääretihendid
Vajadusel "nookuri otsad"
Kas on kaane lihvimine on väga vajalik?
Kaane survestamist ei saa Saares kahjuks teha, kas on väga vajalik?
Kui tõonäoline on vajadus vahetada klapi juhtpuksid?
Kuna plokikaane tihendit pakutakse kahes mõõdus, kas siis paksem tihend on mõeldud lihvitud kaanele ja kui on kaane lihvimise vajadus, siis kuipalju on lihvimismööde, et paksem tihend sobiks? Loomulikult vahetamisele lähevad ka kaanepoldid.
Korralik mootori sisepesu koos kanalite läbipuhumisega.
Nii. Kuna väga raske kui mitte võimatu on leida mootorile papist otsakaante tihendeid.
Vöimalus on lõigata papist ise või kas võib teha nii nimetatud silikoontihendid?
Kas siin oleks isikut kes suudaks hankida mõistliku hinnaga vajaminevad varuosad?
Vajaminevad varuosad on siis märgitud tumedas kirjas.
Ah jaa. Remondi prooviks ise teha. Kuna nooremas eas on tehtud ja remonditud nii möningadki mootorid, siis asi niiväga uus ei ole.
Küll ei ole remontinud sellisel tasemel BMW mootorit aga loodan parimat. Kindlasti saab olema nüansse millest mul hetkel veel aimu ei ole aga eks ma siis tüütan kalleid foorumlasi.