1. leht 1-st

E38 730d, milline aku valida ja miks?

Postitatud: 22.10.2013 22:51 27
Postitas martin471
Autole on talveks uut akut vaja, eelmisel E38-l (725tds) kasutasin 100Ah 900A Exide'i akut, kõik toimis ideaalselt. Mõtlesin et ostan praegusele sama, aga Akukeskuse müüja ütles, et 730d-l peab olema 110Ah. Väidetavalt pidi 100Ah aku mingi ajaga tühjaks jooksma. Ilmselgelt on aga 100Ah ja 110Ah akude hinnavahe suur.

Iseenesest ma selles jutus kohe loogikat ei näe, aga kas see võib mingil juhul tõele vastata? Mis akut siinsed 730d omanikud oma autol kasutavad ja kas 100Ah aku kasutamisel on mingisuguseid probleeme esinenud?

Re: E38 730d, milline aku valida ja miks?

Postitatud: 23.10.2013 09:28 53
Postitas eero
See pole kellegi jutt. 100Ah 830A on sellele autole sobilik. Alla selle ei tohiks olla, üle selle pole vaja.

Re: E38 730d, milline aku valida ja miks?

Postitatud: 23.10.2013 11:01 17
Postitas martin471
Selge pilt! Kui vastupidiseid arvamusi rohkem ei tule, siis otsustaksin ka seekord 100Ah 900A Exide'i aku kasuks.

Re: E38 730d, milline aku valida ja miks?

Postitatud: 29.10.2013 22:53 06
Postitas Hiis
Ma v6ttaks siis ainult AGM variandi kestab kauem.

Re: E38 730d, milline aku valida ja miks?

Postitatud: 29.10.2013 23:16 21
Postitas eero
Kui palju kauem on kauem? Kui AGM maksab ümmarguselt 2x rohkem, kas ta kestab 2x kauem (so. u 10 aastat)? Kaua on üldse vaja et aku kestaks? Kaua üldse keegi 1 autoga sõidab? Kas nö. õigete mõõtudega pliiaku vähemalt 4-5 aastat on vähe? Asi on individuaalne.
Üle pole mõtet pingutada(investeerida). Kuigi võib muidugi kui hirmus huvi on ja jällegi - ega kahju poleks müüa kõigile AGM akusid. Aga seda kullana võtta, et alla AGMi ei tasu osta on eksitus.

Re: E38 730d, milline aku valida ja miks?

Postitatud: 30.10.2013 09:56 49
Postitas PeeterA
AGM on tõesti "overkill" juba nii vana auto juures. Samas, kui on plaanis näit. Webasto seisusoojendit tihedalt kasutada, siis oleks AGM aku kestvam variant. Talub tühjenemistsükleid rohkem kui tavaline happeaku.

Aku tühjaksjooksmine on tingitud auto rikkis elektrisüsteemist. Seda tasuks uue aku paigaldamisel üle kontrollida. Kui voolutarbimine auto "uneajal" on üle 50mA, siis tuleks riket otsima hakata.
Samuti tuleks kontrollida laadimispinget ka töötava mootoriga erinevatel pööretel. Väga tihti on geneka harjad piiri peale kulunud ja laadimispinge(vähemalt 14.1V) ei pruugi olla enam stabiilne. Seejuures ei pruugi aku märgutuli veel süttida. Samas näit. salongitulede heledus hakkab mootori pööretega "mängima".

Talvisel ajal tuleks aku pinget tihedamini kontrollida, isegi kui aku on võrdlemisi uus. Mõõtmist tasuks teostada auto "uneajal", kui enamus voolutarbijatest on välja lülitatud.

Veel parem, kui auto salongi oleks mõnda diskreetsesse kohta paigaldatud aku laetuse indikaator.
Näit. midagi sellist:
Pilt
Selle abil saaks välistada aku "tümaks" laskmist ja "krokodillidega" möllamist.

Re: E38 730d, milline aku valida ja miks?

Postitatud: 30.10.2013 20:27 00
Postitas Hiis
No seitsmesel on neid tarbijaid ka ikka p'aris palju.Mul v'ahemalt on Agm aku kindlasti tugevamini vastu pidanud .Aga noh minu elu stiil on ka midagi muud kui teistel. Auto seisab p'aris tihti 1,5 n'dalat oma pead ja s6idud on ennamus linnas 1km kuni 2km ja ega sellega just palju akut lae .K'aivitusi vahest ikka p'aeva jooksul mingi 15 kuni 25 kordavahel ennamgi , aga l'abi s6itu hea kui 10 km t'ais saab .Korra maale s6ites saab 80 km otsa kui vaja mina on .Mina v6ttan igatahes uue Samuti Agm ja veel mahukama.
Peeter kus kohast sellise vidina saab ,kuskilt Noorest tehnikust we?

Re: E38 730d, milline aku valida ja miks?

Postitatud: 30.10.2013 21:33 50
Postitas Iepa
Mul ka omal 100 moll ja häda pole nagu midagi,kasutuses umb. kaks aastad.