M73 veepump
-
- Huviline
- Postitusi: 409
- Liitunud: 06.05.2008 18:21 46
- Peamine sõiduk: GMC Yukon Denali
M73 veepump
Küsimus suurele ringile: kas M73 veepumba eemaldamiseks peab kindlasti ka maha kiskuma väntvõlli otsas oleva rihmaratta või on ka muid lahendusi? 1 pumba korpuse polt jääb täpselt selle rihmaratta taha ja ligi ei pääse. Ideid?
there is no replacement for displacement
-
- Klubiliige
- Postitusi: 2604
- Liitunud: 25.12.2008 21:54 43
- Peamine sõiduk: E39 530D
- Telefon: 55966794
- Asukoht: Jõgeva
- Kontakt:
Re: M73 veepump
Selle poldi nikerdad sealt välja küll kuidagi,aga ilma rihmaratast eemaldamata pumpa kätte ikka ei saa.paradiisivares kirjutas:Küsimus suurele ringile: kas M73 veepumba eemaldamiseks peab kindlasti ka maha kiskuma väntvõlli otsas oleva rihmaratta või on ka muid lahendusi? 1 pumba korpuse polt jääb täpselt selle rihmaratta taha ja ligi ei pääse. Ideid?
Suht eile läbipõetud teema

Et rihmaratta polti sealt lahti saada,pidin tegema vastava abinõu,et seda kinni hoida ja kahe meetrise toruga õnnestus lõpuks lahti saada.
55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: M73 veepump
võid ju keerata ka nendest väiksematest poltidest lahti, ei pea käbi lahti kruttima. aga otsast ära sikutamisel ettevaatlikult sest keti koda on ju alumiiniumist 

524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
-
- Huviline
- Postitusi: 409
- Liitunud: 06.05.2008 18:21 46
- Peamine sõiduk: GMC Yukon Denali
Re: M73 veepump
M73 ei ole neid väiksemaid polte nagu M70. Ise kahtlustasin sama, et vaja ikka maha kiskuda. Margus, milline see abinõu välja näeb ning kas ratas ise võlli otsast eraldub ilusti või vaja sinna ka tõmmits veel kombineerida?
there is no replacement for displacement
-
- Klubiliige
- Postitusi: 2604
- Liitunud: 25.12.2008 21:54 43
- Peamine sõiduk: E39 530D
- Telefon: 55966794
- Asukoht: Jõgeva
- Kontakt:
Re: M73 veepump
Ise võtsin kandilise metallplaadi ca 6mm.paksuse.Puurisin keskele paraja augu sisse,et padrun sisse mahub.Siis puurisin nelja poldi jaoks augud sisse,millega see rihmaratta külge kinnitada ja keevitasin 1,5 meetrise varre järgi.Poltidega kinni ja keerama. Kahe meetrise toruga rippusin päris tükk aega seal otsas oma 80.ne kilogaparadiisivares kirjutas:M73 ei ole neid väiksemaid polte nagu M70. Ise kahtlustasin sama, et vaja ikka maha kiskuda. Margus, milline see abinõu välja näeb ning kas ratas ise võlli otsast eraldub ilusti või vaja sinna ka tõmmits veel kombineerida?

Kindlasti saaks püstoliga ka selle poldi lahti,aga kui mootor peal ja nina kinni,siis ikkagi ei mahu.
Jõudu

55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.
Re: M73 veepump
Teine variant on see, et karteri taga otsas on koht kuhu saab paigaldada lukustus poldi. Hoorattas on auk sees kui keerad mootori TDC asendisse. 1-meses silindris peab siis töötakt olema. Kui on korralik lukustuspolt siis jaksab ilusti käbipoldi lahti keerata. Mu mäletamist mööda oli astmega polt ja see mis hoorattasse läks oli 8mm ja see mis karterisse fikseerima jääb oli 10 mm. Päris kindel ei ole kuna enda lukustid olen nukarakiste komplektidega kaasa saanud.
Pilt ka.

Pilt ka.

e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
-
- Huviline
- Postitusi: 409
- Liitunud: 06.05.2008 18:21 46
- Peamine sõiduk: GMC Yukon Denali
Re: M73 veepump
Asi selge. Koju jõuan, hakkan katsetama. Tänud vastanutele!
there is no replacement for displacement
Re: M73 veepump
Kardan, et selle lukustuspulga võib lihtsalt ära murda, nende otsapoltide pingutusmomendid on väga suured. MargusRaska pakutud lahendus on ainuõige, olen ka ise samal põhimõttel rakiseid valmistanud erinevatele mootoritele.
Re: M73 veepump
Mul pidas kenasti vastu see lukusti ja ei jätnud jälgi hoorattale ega karterile. Hoorattal on päris suur diameeter ka ja see lukusti on päris välimises ääres.
Seda kasutasin ka seepärast et padrunipüss ei väänanud seda lahti. 610nm peaks väänet olema aga oli suht karmilt kinni.
TIS otsest pingutusmomenti ei anna. Kirjas et alguses tuleb 100nm pingestada ja siis kaks korda 60 kraadi keerata. Eks selle lõppväärtus sinna 500nm kanti jääb ikka.
Tehase abinõu muidu sama mis Margus eespool kirjeldas.

Seda kasutasin ka seepärast et padrunipüss ei väänanud seda lahti. 610nm peaks väänet olema aga oli suht karmilt kinni.
TIS otsest pingutusmomenti ei anna. Kirjas et alguses tuleb 100nm pingestada ja siis kaks korda 60 kraadi keerata. Eks selle lõppväärtus sinna 500nm kanti jääb ikka.
Tehase abinõu muidu sama mis Margus eespool kirjeldas.

e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
-
- Klubiliige
- Postitusi: 2604
- Liitunud: 25.12.2008 21:54 43
- Peamine sõiduk: E39 530D
- Telefon: 55966794
- Asukoht: Jõgeva
- Kontakt:
Re: M73 veepump
Leidsin ühe pildi ka oma tööriistadest...pikk toru ja "abimees"

55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.
-
- Huviline
- Postitusi: 409
- Liitunud: 06.05.2008 18:21 46
- Peamine sõiduk: GMC Yukon Denali
Re: M73 veepump
Tegin sarnase rakise nagu Marguse pildil.....toimis. Jutt õige....ilma selle rihmaratta eemaldamisetta veepump maha ei mahu. Minu poolt lugu lõppenud.
there is no replacement for displacement