
740 käigukast
740 käigukast
tere alles siis sellise auto omanikuks saanud tahaks natuke infot käigukasti kohta .tegemist siis automaadiga ,huvitaks just see et kust saaks vaadata palju seal õli sees on ja kust seda juurde kallata ,otsisin küll igalt poolt aga pole nagu aru saanud aint välja laskmis koha leidsin ülesse auto siis 740i 93 a 

323i e21
seda küll et nii oleks kõige lihtsam aga haapsalus pole kedagi kelle kätte viia ja ei julge nagu ennem sõita kui saaks tiada palju seal seda õli sees on ja vb oleks mõttekam se õli ära vahetada kuna vana omanik ütles et tema pani sinna addinoli aga niipalju kui uurinud olen käib sinna mingi spets õli .
oleks tänulik kui keegi teadiam räägiks sellise kasti remondi maxumusest tegu siis sellisega millel se eluaegne õli sees käib ,siis tean mis mind vähemalt ees ootab
oleks tänulik kui keegi teadiam räägiks sellise kasti remondi maxumusest tegu siis sellisega millel se eluaegne õli sees käib ,siis tean mis mind vähemalt ees ootab

323i e21
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ght=#90112
Seal minu postitusest saad küsitud asjad teada.
Sul peaks olema 5hp30 kast, õli täpsustamisel on see abiks, aga pikka numbrit on ka ikkagi vaja.
PS, minu teada, kui kastis on vähe õli, siis peaks ta üsna kohe avariikäigule lülitama. Muidugi, liigne kontroll ei tee paha. Pigem jää lolliks, kui lased kasti kotti.
Veel. Kui mina remontisin oma kasti, siis oli õli liiter 380.- eeku liiter, kasti mahub kokku 10.5 liitrit, aga lihtsalt vahetamisel kulub seda u. 6-7 liitrit.
Keegi foorumlastest remondib ka kasti, tema ütles, et õli liiter nii palju ei maksa, ei tea, mis õli ta kasutab või kust saab.
Seal minu postitusest saad küsitud asjad teada.
Sul peaks olema 5hp30 kast, õli täpsustamisel on see abiks, aga pikka numbrit on ka ikkagi vaja.
PS, minu teada, kui kastis on vähe õli, siis peaks ta üsna kohe avariikäigule lülitama. Muidugi, liigne kontroll ei tee paha. Pigem jää lolliks, kui lased kasti kotti.
Veel. Kui mina remontisin oma kasti, siis oli õli liiter 380.- eeku liiter, kasti mahub kokku 10.5 liitrit, aga lihtsalt vahetamisel kulub seda u. 6-7 liitrit.
Keegi foorumlastest remondib ka kasti, tema ütles, et õli liiter nii palju ei maksa, ei tea, mis õli ta kasutab või kust saab.
Esiteks võiks natuke eesti keele grammatikaga tutvust teha, nagu kirjavahemärgid ning korrektne väljendamine ilma igasugu "üks k2x jne".
Aga asjast, õlitaset saad kontrollida töötava mootoriga ning kasti alt.
Lase parem mõnes remonditöökojas asi üle vaadata.
Kui kohalikke spetsaliste pole, siis sulle lähim koht on näiteks Pärnus (UM).
Aga asjast, õlitaset saad kontrollida töötava mootoriga ning kasti alt.
Lase parem mõnes remonditöökojas asi üle vaadata.
Kui kohalikke spetsaliste pole, siis sulle lähim koht on näiteks Pärnus (UM).
GS
-
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
- Peamine sõiduk: E70 4.8i
- Asukoht: Tallinn
Re: 740 käigukast
Ei hakanud uut teemat tegema ja äkki oskab keegi seletada ühte 5hp30 kastiga seotud küsimust.
Hakkas huvitama mida see käikude hoob kastis seespool teeb ja kuidas kinnitatud
Käikude hoova all mõtlen siis seda detaili mis asub kastil küljepeal ja kuhu kinnitub väljaspoolt käigukastitrossi ots.Ülevalt trossi liigutades see liigutab ilmselt midagi kastisees,et kast siis lülitaks soovitud käigu.
Milline see detail kasti seestpoolt välja võiks näha,üritasin küll igasuguseid jooniseid vaadata aga seda polnud välja toodud.Ühtegi pilti netist ka ei leidnud kasti sisust.
Keegi on kindlasti kasti seestpoolt näinud ja oskab öelda,kas see detail läheb otse kuhugi juhtblokki või siis mingi ülekandega,ehk siis teiselpool ka tross ja lülitab midagi ?
Hakkas huvitama mida see käikude hoob kastis seespool teeb ja kuidas kinnitatud
Käikude hoova all mõtlen siis seda detaili mis asub kastil küljepeal ja kuhu kinnitub väljaspoolt käigukastitrossi ots.Ülevalt trossi liigutades see liigutab ilmselt midagi kastisees,et kast siis lülitaks soovitud käigu.
Milline see detail kasti seestpoolt välja võiks näha,üritasin küll igasuguseid jooniseid vaadata aga seda polnud välja toodud.Ühtegi pilti netist ka ei leidnud kasti sisust.
Keegi on kindlasti kasti seestpoolt näinud ja oskab öelda,kas see detail läheb otse kuhugi juhtblokki või siis mingi ülekandega,ehk siis teiselpool ka tross ja lülitab midagi ?
E70 4.8i /// E93 335i
Re: 740 käigukast
ei ole teiselpool mingit trossi. lülitab küll midagi jah, käigureziime. muidugi üleval kangi juures on ka elektroonika, mis selle asjaga seotud.
mismõttes ei leidnud netist midagi, 5hp30 official manuali tõmbasid omale? pdf fail, seal on minumeelest ikka väga detailsed joonised. põhimõtteliselt iga detail on vist ka eraldi välja toodud- vähemalt osade nimekirjad on küll olemas.
tegelikult ei saagi päris täpselt aru, mis detaili sa üldse mõtled...eks seal ole neid mitu.
mismõttes ei leidnud netist midagi, 5hp30 official manuali tõmbasid omale? pdf fail, seal on minumeelest ikka väga detailsed joonised. põhimõtteliselt iga detail on vist ka eraldi välja toodud- vähemalt osade nimekirjad on küll olemas.
tegelikult ei saagi päris täpselt aru, mis detaili sa üldse mõtled...eks seal ole neid mitu.
-
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
- Peamine sõiduk: E70 4.8i
- Asukoht: Tallinn
Re: 740 käigukast
Tõmbasin küll selle manuaali ja ei olnud seal seda näidatud.Igast muud huvitavat infot oli ainult.
Mind huvitas see,et mis seal käigukasti sees toimub
Seletan siis täpsemalt oma probleemi.Nimelt hakkas käikude vahetus raskelt käima ja ma väänasin liiga järsult seda detaili kuhu külge kinnitub trossi alumine ots.
Panin ka teise trossi igaksjuhuks ja hakkasin autot tõstukilt maha ajama ning ei lülitunud enam käigud.Tõstukile sõitis auto ise ja käike vahetas enne korralikult.Nüüd aga ei lülita käike sisse,kuigi kang liigub ja alt liigub ka see tross.
Huvitaks mis ma seal nüüd ära lõhkusin
ja pean välja vahetama.
Ilmselt läheb sealt mingi võll läbi kasti ja siis seal kastis sees miski reguleerib mis käik sisse võiks minna.
Mind huvitas see,et mis seal käigukasti sees toimub

Seletan siis täpsemalt oma probleemi.Nimelt hakkas käikude vahetus raskelt käima ja ma väänasin liiga järsult seda detaili kuhu külge kinnitub trossi alumine ots.
Panin ka teise trossi igaksjuhuks ja hakkasin autot tõstukilt maha ajama ning ei lülitunud enam käigud.Tõstukile sõitis auto ise ja käike vahetas enne korralikult.Nüüd aga ei lülita käike sisse,kuigi kang liigub ja alt liigub ka see tross.
Huvitaks mis ma seal nüüd ära lõhkusin

Ilmselt läheb sealt mingi võll läbi kasti ja siis seal kastis sees miski reguleerib mis käik sisse võiks minna.
E70 4.8i /// E93 335i
Re: 740 käigukast
no umbes nii jah, aga kui minul enamvähem täpselt samasugune jama tekkis mingi aeg tagasi siis probleemiks oli ikkagi seesama tross. nimelt see kas jäi vist oma köris kuidagi kinni...või läks pooleks üldse (täpselt enam ei mäleta).
igatahes tulemus oli see, et käiku enam sisse ei saanud, kuigi kang mingil määral liikus ja alt alguses uurides liikus ka hoob sealtpoolt! minuteada see trossijama on isegi mingil määral levinud viga neil masinatel.
Kastis sees minul midagi ära lõhkuda ei õnnestunud, kuigi eks ma alguses väänasin ikka ka päris jõuliselt kangi. Aga jah, nii pudinateks mina seda kasti võtnud ei ole, et teaks päris täpselt seletada, mis hoob ja mida seal liigutab. mehaaniline värk on see igatahes.
igatahes tulemus oli see, et käiku enam sisse ei saanud, kuigi kang mingil määral liikus ja alt alguses uurides liikus ka hoob sealtpoolt! minuteada see trossijama on isegi mingil määral levinud viga neil masinatel.
Kastis sees minul midagi ära lõhkuda ei õnnestunud, kuigi eks ma alguses väänasin ikka ka päris jõuliselt kangi. Aga jah, nii pudinateks mina seda kasti võtnud ei ole, et teaks päris täpselt seletada, mis hoob ja mida seal liigutab. mehaaniline värk on see igatahes.
-
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
- Peamine sõiduk: E70 4.8i
- Asukoht: Tallinn
Re: 740 käigukast
Mind just huvitaks mis ma seal sees ära lõhkusin.
Sest mina väänasin seda hooba seal all ja nüüd ülevalt kangi liigutades nagu kõik töötaks aga käiku sisse ei lülita.See tähendab siis seda,et tross liigub kindlasti korralikult ja see althoob lülitab ka käike,kuid kast ei reageeri neile vahetustele.
Sest mina väänasin seda hooba seal all ja nüüd ülevalt kangi liigutades nagu kõik töötaks aga käiku sisse ei lülita.See tähendab siis seda,et tross liigub kindlasti korralikult ja see althoob lülitab ka käike,kuid kast ei reageeri neile vahetustele.
E70 4.8i /// E93 335i
Re: 740 käigukast
ok, siis on sul vist jah natuke teistsugune olukord. kahjuks väga ei oska aidata sellega, kuid niipalju võin öelda, et kui kasti alt lahti võtsin ja klappide plaadi lahti keerasin siis minumeelest oli seda "süsteemi" mingil määral ka seestpoolt näha. ühesõnaga ilmselt pead siis sinna sukelduma ja asja uurima.
muidugi siin on neid kastiparandajaid, kes võibolla iga juppi peast teavad ja ehk juba oskavad öeldagi, mis täpselt järgi võis anda
muidugi siin on neid kastiparandajaid, kes võibolla iga juppi peast teavad ja ehk juba oskavad öeldagi, mis täpselt järgi võis anda

Re: 740 käigukast
ohh muk ka kast peetis
tsgumist käikku pole 


E32 740, E34 530, E32 740, E46 318d ja E34 540 :)
-
- Klubiliige - moderaator
- Postitusi: 2460
- Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
- Peamine sõiduk: E70 4.8i
- Asukoht: Tallinn
Re: 740 käigukast

Tänud Kunole info eest,mis mul arvatavasti p... läks.
Pildilt nähaolev plastikosa ilmselt murdus ära,enne muidugi kindel pole kui lahti võetud.
Otsisin sellist pilti tunde igaltpoolt netist,tegin nüüd ise ühe ära

E70 4.8i /// E93 335i