1. leht 1-st

xenon

Postitatud: 04.03.2010 12:28 09
Postitas allan24est
Äkki keegi oskab ütelda, kas on võimalik e34-le paigaldada autmaatselt reguleerivaid tulesid xenonite jaoks, ja ilmselt pesurite paigaldamine pole probleem minujaoks, agajust regull ja kuskohast võiks neid saada? :D

Re: xenon

Postitatud: 04.03.2010 14:46 10
Postitas Slava_323
Kui tahad teha seadusliku ksenooni, siis e34 jaoks pole vaja aut.regulli,manuaalsest piisab ;)

Re: xenon

Postitatud: 04.03.2010 21:39 43
Postitas Kaivo
näiteks e34 on ise originaalis need automaatsed olemas ju? Mul vähemalt peaks küll olema, kuna mingiaeg seal seda mootorit näppisin ja tulepeale vajusin kogemata, siis hakkas se mul kohe reguleerima seda??? ehk sellest infost abi?

Re: xenon

Postitatud: 07.03.2010 09:53 17
Postitas allan24est
et siis on vaja ainult pesureid?

Re: xenon

Postitatud: 07.03.2010 09:56 39
Postitas Kaivo
allan24est kirjutas:et siis on vaja ainult pesureid?
Ma ise rihin ja mõtlen ka endal xenonitele siis jah, mul veel puudu õiged luubid, klaasid ning pesurid, siis peaks nagu ÜV-le ka sobima.... Nii vähemalt tean mina!!! Vaata proovi järele... pane auto käima ja siis vajuta kapotialt autol tulepeale või siis lükka eestpoolt, vaata mis teeb? kas paneb ise õigele kõrgusele?

Re: xenon

Postitatud: 07.03.2010 11:33 07
Postitas vaikeboa
Slava_323 kirjutas:Kui tahad teha seadusliku ksenooni, siis e34 jaoks pole vaja aut.regulli,manuaalsest piisab ;)
Mis jura Sa ajad??? Ksenoon tulel on keelatud igasugune regull auto salongist. ;)
Kui tahad enam vähem seaduslikult asja ajada siis on E32 automaatne tulede regulli süsteem täitsa olemas. Pesurid ei ole kohustuslikud, kõrguseregull aga küll ja seda mõlema silla pealt.

Re: xenon

Postitatud: 07.03.2010 11:36 43
Postitas Kaivo
vaikeboa kirjutas:. Pesurid ei ole kohustuslikud,
??? See igalt poolt läbi käinud et pesurid on kohustuslikud ju? ehk siis, Pesur, automaat regull, märge klaasil ning õige luup ja free to go with xenonitega!!

Re: xenon

Postitatud: 07.03.2010 11:39 33
Postitas Fred
Ennem 2001 aastat toodetud autodel ei ole pesurid kohustuslikud.

Näide: mul on 99 aasta E46 kolmene. Seaduse järgi võib autol olla ksenoontuli, kui seda on sellele mudelile tehases paigaldatud, ent kui auto on toodetud ennem 2001 aastat, ei ole pesur kohustulik, reguleerimine aga Peab olema automaatne. Seega kui ma tahaks endale ksenoone, peaksin hankima luubiga tule, vaatama, et tuleklaasil oleks ksenooni lubav märgistus ning paigaldama automaatse kõrguseregulli. Kõik.

Re: xenon

Postitatud: 07.03.2010 11:43 01
Postitas Kaivo
sain targemaks, suured tänud, süsteem läks jälle lihtsamaks minu kasuks!!

Re: xenon

Postitatud: 07.03.2010 12:34 05
Postitas trillian
Kui ma enda autole xenoneid panin, siis uurisin ka maanteeametist reguleerimise asja.
Kuna mul on touring ja seega nivookad e. nende mõistes isereguleeruv vedrustus vms. siis nad väitsid, et enam eraldi tuledekõrguse regulaatorit ei ole vaja.
Lihtsalt infoks.

Re: xenon

Postitatud: 10.03.2010 04:37 00
Postitas epm 12
ka e32 xenoniga 750 kasutas automaatsel tulede kõrguse regullimisel ainult tagumisi nivoo amorte, xenoniga 730 ja 740 aga spetsiaalset tulede regulli süsteemi, kus on siis tulede regulli juhtplokk ja ka teised tulede regulli mootorid (mida kasutati üldse ainult nendel 2 mudelil xenontulega), mis erinevad tava regulli mootoritest.

Re: xenon

Postitatud: 23.03.2010 08:39 00
Postitas virx666
Xenon tulede paigaldusel tuleb jälgida seda,et tulede klaasil oleks Xenoni tähis.
Nii tegi mulle sinise triibuga autojuht selgeks :) ja hoiatas et kui järgmine kord näeb,siis kordusylevaatusele minek :)

Re: xenon

Postitatud: 23.03.2010 08:49 06
Postitas raimo_r
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... 006#854183
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Xenon
Täpsustuseks veel nii palju, et hiljuti kehtima hakanud seadusesäte (mis lubab paigaldada lampe mille valgusvoog on üle 2000 lm, (ilma kõrgusregulaatori ja laternapesuta)) kehtib ainult neile autodele mis on arvele võetud pärast 01.01.1997 kuni 30.sept. 2000. Enne 1997 registreeritud autodel ei mainita HID valgussüsteemide paigaldamise võimalust. Neile autodele kehtib reegel: Kui tehas on vastavad seadmed paigaldanud siis OK.
ja natuke allpool.
Täna ”õhus rippuv järgmine redaktsioon” (kuna on paralleelselt 2 seadust, kehtiv seadus ja järgmine redaktsioon üheaegselt olemas) https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=85417
sellist ”seadusega opereerimist” ei võimalda kuna uus ei räägi valgustusseadme paigaldamisest ning nõuab pesu ja regulaatorit arvele võtmise aega mainimata.
Vahel tekib tahtmatu küsimus: ”Miks nad puterdavad, kas seadusesepad ei oska Eesti keelt kui nii lihtsad apsud tulevad?”

Re: xenon

Postitatud: 23.03.2010 22:12 02
Postitas vaikeboa
Siit selgub,et ksenoon tulede legaliseerimiseks on vaja täita ainult mõni "pisike" tingimus. :mrgreen:
Kood 201. Põhilaternad (kaug- ja lähituled, ühitatud tulede korral ka teised esituled)

Nõuded:2) võib kasutada ainult selle mootorsõiduki variandi ehituses ette nähtud põhilaternaid. 1990. a või hiljem valmistatud M ja N kategooria sõiduki põhilaternate optilised elemendid ja nende lambid peavad vastama: gaaslahenduslambiga põhilatern (DCR, PCPL, BDR, DC, B/DR, DC/HR PL ja DC/PL) – E-reeglile nr 98 ja neis kasutatavad gaaslahenduslambid – E-reeglile nr 99;
Kood 202. Lähitule laternad

Nõuded:6) E tähisega põhilaternate klaasidel peab olema lähitule tunnustäht «C» tähise või kohal (võib esineda C, CR, HCR, SC, SCR, HSCR, DC ja DCR);

Kood 224. Gaaslahenduslampidega põhilaternad

Nõuded: 1) mootorsõiduki gaaslahenduslampidega põhilaternad peavad olema sertifitseeritud E-reegli nr 98 kohaselt ja nendes kasutatavad lambid peavad olema sertifitseeritud E-reegli nr 99 kohaselt. Gaaslahenduslampide valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
Vestlesin sellel teemal ka tuttava ülevaatajaga ja tema jutt oli selline, et laternal ja hajutiklaasil peab olema tähis D ja automaat kõrguseregull. Sobib ka nivooamort.

Re: xenon

Postitatud: 26.03.2010 13:19 49
Postitas raimo_r
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Xenon

Kui täna paigaldada autole eurosertifitseeritud gaaslahenduslambiga laternad siis ei pea olema ei regulaatorit ega pesu. Kui võtate tulede paigaldajalt arve millel kirjas HID valgussüsteemi paigaldamine, siis ei tohiks tulevikus keegi tagasiulatuvalt nõuda laternate maha võtmist või lisaseadmete paigaldamist. Kes seda nõuab, peab Teie kulutused kinni maksma, seda juhul kui meie riik on õigusriik, milles ma sügavalt kahtlen. Samas usun, et leidub enne 1997 registreeritud autosi milledel on tehase poolt paigaldatud kaarlahenduslambid ja regulaatoreid ja pesureid ei ole. Tean ka seda, et tagasiulatuvalt saab seadust kasutada põhjendatud vajaduse korral. https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=916454 §20. Seaduse tagasiulatuv jõud (1) Tagasiulatuvalt kohaldatavad sätted on keelatud, kui see toob kaasa isiku kohustuste või vastutuse suurenemise või õiguste või vabaduste vähenemise või muu negatiivse tagajärje. (2) Tagasiulatuvalt kohaldatavad sätted on lubatud üksnes lõikes 1 nimetamata juhtudel ja põhjendatud vajaduse korral.

Oleks hea kui mõni jurist antud teemal sõna võtaks.
[Muudetud: 26-3-2010 raimo]

Re: xenon

Postitatud: 26.03.2010 17:33 26
Postitas milo
Tekkis selline olukord kus 97 aastal valmistatud auto(e39) mis on esimest korda arvele võetud 01.98 ja tuli tehasest välja tavaliste tuledega(loe: mitte xenon), peab minema ülevaatusele selle kuu jooksul. Lisan ära nüüd ühe olulise märkuse - auto on Eestis esimest korda arvele võetud 13.07.2006 nende samade tehases paigaldatud tuledega. Nende samade tuledega käisin märts 2008 aasta ülevaatusel ära ja kõik oli okitoki.
Nüüd asja juurde. Paigaldasin autole facelift Hella originaal xenon tuled. Paraku ei paigaldanud autole automaatset regulaatorit ja pesurit kuna toetusin Teede ja Sideministri väljastatud tehnoseisundi nõutele. Täpselt siis see kurikuulus kood 224 mis mul juba peas on. Millest loeb välja järgmist - "2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;" - minu loos olev auto võeti esimest korda arvele ehk kasutusele 01.98 ehk siis jääb allapoole seda 01.10.2000 daatumit. Kõik oleks nagu ilus. Aprill hakkab lähenema, kaks aastat möödas ja käes järgmine ülevaatus. Mis selgus. Ülevaatuse onu ütleb, et see auto nende tuledega läbi ei saa. Puudub kõrguseregulaator ja pesur. Mina üllatunud, et seadus seda ju ei nõua. Sukeldusin uuesti ja pärisin aru auto24 foorumis Mait Millerti käest aru, et mis siis täpselt õige on.

Hr Mait Millert vastas mulle järgmiselt
"Tegelikkuses ei ole tegemist uue regulatsiooniga kuna kood 224 kinnitati teede- ja sideministri määrusega nr. 21 juba 29. mail 1998.a. Siis nõuti tulede automaatset regulaatorit ja laternapesu. 21.12.2007 täiendati koodi 224 mille tulemusena lisati selgitus, et nn. gaaslahenduslaternad peavad omama tulede automaatset regulaatorit ja laternapesu alles alates 01. okt. 2000 just nagu enne antud daatumit arvele võetud autod ei peakski omama neid seadmeid. Mind paneb selline seaduse manipulatsioon ainult pead vangutama ja tekib küsimus, kellel ja miks on vaja sellist regulatsiooni? Minule on arusaamatu ka see, et miks ei tunnista meie seadusandlus HID tehnoloogiat enne 1997 aastat arvele võetud masinatel kui nn. xenoneid hakati paigaldama autodele enne 1997 aastat. Sellist sõnastust, et – kui tehas on vastavad seadmed paigaldanud siis OK - ma ei leia seaduses. Loogika on selles väites 100% kuid ikkagi, miks neid valgusteid ei tohi paigaldada kui kõik vastab reeglitele?
Mis puudutab Tartu ülevaataja otsust siis tema toetus sellisele mõttele, et xenon laterna paigaldamise hetkel kehtis nõue tulede regulaatori ja pesuri kohustuslikkuses ja midagi protsessida ei ole. Seadustega žongleerijad võivad ju antud regulatsiooni ümber tolmu keerutada aga tegelikkuses kehtib autode suhtes reegel mis kehtis arvele võtmise ajal ja siis oli juba nõue pesurite ja regulaatori kohta. Nii ma mõtlen antud asjast täna vaatamata sellele, et seaduses on ilmselge vastuolu kui pesur ja regulaator peab olema alates 01.10.2000 ja enne selle sätte kehtima hakkamist oli ju sama nõue olemas?
"

Mina olen endiselt küna ees. Ma ei saa mitte midagi enam aru. Kas siis kehtib meil hetkel jõustunud redaktsioon või see mis on aastast 98? Eestis arvele võtmise kuupäev muutus oluliseks, et kas siis Eestis loeb see kuupäev millal auto Eestis esmaskordselt arvele võeti? Et autod mis on Eestis arvele võetud peale 21.12.2007 ja on tehasest väljunud ehk esmasse arvele võtmise aeg üleüldse enne seda 01.10.2000 aastat, võib külge kruttida xenoneid ilma regulaatori ja pesuriteta.

Re: xenon

Postitatud: 27.03.2010 09:42 05
Postitas raimo_r
Nagu ta isegi ütles, võta mõni jurist appi. Äkki härra Indrek Sirk on nõus asja kommenteerima?
www.sirk.ee

Re: xenon

Postitatud: 04.04.2010 12:20 43
Postitas Kaivo
Aga kuskilt on neid xenonitele tähistusega klaase ka saada?:P täitsa oleks huvitatud nendest :D

Re: xenon

Postitatud: 04.04.2010 12:30 39
Postitas trillian
Ainuke variant on mingid aftermarket tuled ja neid leiab näiteks e-bayst. Kohalike müüjate käest olen uurinud ning nende tootevalikus D märgistusega tulesid ei ole. Originaal tuledeklaasidel ei ole mingeid eri märgistusi, kuna e32 tootmise ajal ei kehtinud selliseid nõudeid, nagu tänapäeval. Aga seda viimast sa ÜV junnidele selgeks ei tee, ma alles eelmine nädal proovisin - tänu nendega vaidlemisele läks mul ülevaatusega poolteist tundi aega.
Loomulikult võid proovida näiteks sulatada vajalikke tähiseid klaasidele :lol:

Re: xenon

Postitatud: 04.04.2010 12:41 21
Postitas Kaivo
trillian kirjutas:Ainuke variant on mingid aftermarket tuled ja neid leiab näiteks e-bayst. Kohalike müüjate käest olen uurinud ning nende tootevalikus D märgistusega tulesid ei ole. Originaal tuledeklaasidel ei ole mingeid eri märgistusi, kuna e32 tootmise ajal ei kehtinud selliseid nõudeid, nagu tänapäeval. Aga seda viimast sa ÜV junnidele selgeks ei tee, ma alles eelmine nädal proovisin - tänu nendega vaidlemisele läks mul ülevaatusega poolteist tundi aega.
Loomulikult võid proovida näiteks sulatada vajalikke tähiseid klaasidele :lol:
Mm natuke keeruline variant, lihtsam on siis lihtsalt tavaliste klaasidega ned xenonid panna ja ÜV-l tavalised pirnid ajutiselt tagasi paigutada, aga ballastid kuskile ära peita, et neid näha poleks neil:D

kaivo

Re: xenon

Postitatud: 04.04.2010 15:42 34
Postitas Tarass
ma olen neid xenonite teemasid lugenud ja püüdnud aru saada juba kaua aega, aga aru ma ei saa :D:D liiga loll olen :oops:
minul on e39 millel on esmane registreerimine 26.06.97
registreerimine eestis 26.05.06

ees on mul DEPO tuled

selleks et politseionu ega ülevaatuseonu mind ei kiusaks on mul vaja MIDA??

pesureid ja automaat tulede regulli?? või kuna auto registreeritud aastal 97 siis pesureid vaja ei ole??
mitte ei saa aru...

ja millest koosneb see automaatne tulede regull?? mingid andurid mis asuvad kõrvalistujapoolsetes rattakoobastes ja mingi asi mis asub taga õõtsa küljes...jällegi kõrvalistuja pool?
kas on veel mingeid juppe mida see automaatregull sisaldab??

Re: xenon

Postitatud: 04.04.2010 18:38 34
Postitas milo
Tavalise Depo halogeeniga pole probleemi aga xenoniga läheb kinoks. Ise läksin hetkel lihtsamat teed ja keerasin ülevaatuse ajaks halogeeni H7 pirnid sisse. Igaljuhul lõpuks tuli nende jutu järgi välja, et noh automaatne regulaator peab kindlasti olema. Samas seadustest mina seda välja ei lugenud. Pesurid enam kohustuslikud ei olnud :mrgreen:

Kokkuvõttes - iga onkel teeb ise reegleid nii kuidas tahab. Ei hakanud mina praegu juristi peale raha raiskama kuna tulevikus läheb antud masinale regulaator ja pesur külge.

Huumor oli see, et kui nende halogeen pirnidega ette veeresin siis ülevaatuse onu hakkas ise ka naerma. Sest ma isegi neid plokke maha ei kruttinud, et siis ta muigas, et nojah, et pärast nagunii panen tagasi. Krt võtaks, muidugi panen, nende probleem kui nad kardavad tunnistada, et pole seadustega kursis.

Seadus ütleb - "alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;" - mustvalgel kirjas kõik. Loomulikult kui tehasest antud mudelile üldse xenoneid ei pakutud(näiteks vw golf 4) siis ei tohi sinna isegi toppida koos regulaatori ja pesuriga. Aga noh olen isegi neid golf neljasid näinud millel xenon küljes...