1. leht 2-st

e34 525i läks keema ...

Postitatud: 24.06.2008 22:10 29
Postitas wunderbaum
Juhtus siis selline õnnetus,et sõitsin ühele pidurile tagant sisse õrnalt,nii et juhipoolne tuleklaas puruks ja tiib pisut sees...peale seda aga sõitsin rahulikult edasi,kõik töötas normaalselt.jätsin auto kohapeale seisma,et sooja saada ja kui oli mingi 20 minutit töötanud,hakkas järsku mingit hullu kärsa haisu tuppa ajama,vaatasin et temp oli enamvähem normis,panin mootori kinni..pärast kui sõitma hakkasin siis peale 1 km sõitu läks järsult temperatuur punase peale ja tosool tuli survega lõdvikust välja..aga kas siis läks see lõdvik ülekuumenemisest katki või oli ta juba enne katki minemas ?
Ühesõnaga on see loogiline,et kui lõdvik katki ning saab õhku sisse siis läheb kohe keema ? või on vigane termostaat vm..aga siis oleks pidanud ju paisupaagi kork õhu välja laskma ?
ei teagi siis,kas oli see kerge kõks selle asja taga või lihtsalt proov mu kannatused proovile panna :)

Postitatud: 24.06.2008 22:30 27
Postitas Alari.
vigane võis olla vabalt lõdvik!
Milnul paar päeva tagasi E39sal 110km/h juures pani paugu ülemine lõdvik!
Paigaldasin teepeal uue ja õhutasin ära ja siiani sõit 900km ja ei mingit muret!

Postitatud: 24.06.2008 22:36 31
Postitas wunderbaum
ja läks keema ka ja viskas tosooli vahelt välja suure survega?

äkki räägid mulle kuidas see õhutamine ja täitmine täpsemalt käib

Postitatud: 24.06.2008 22:52 44
Postitas Alari.
Mingi surve on alati süsteemis sees ja veepump ajab tosooli ringi!sellest ka esialgne ehmatus!
Tosooli kallad nii palju kui läheb,paned soojenduse max peale(vent põhja ja kuumus ka max) ja lased mootoril norm töötemperatuuri saavutada!siis hakkad õhutus kruve lahti kruvima!lased nii kaua kuni õhuasemel tosooli tulema hakkab!kordad seda protseduuri iga mõne ajatagant paar korda!
Isiklikult soovitan veel kallakupeale minna(nina ülespoole)sest õhk ronib alati kõige kõrgema kohapeale ja saad hästi õhu kätte!

Postitatud: 24.06.2008 23:09 50
Postitas wunderbaum
Olgu,eks ma üritan nii teha..
aga kas sealt praokesest niisama ei peaks tosooli välja ajama töötava mootoriga ? või on see surve siis ikkagi liiga väike ?

Postitatud: 25.06.2008 00:21 28
Postitas Alari.
wunderbaum kirjutas:Olgu,eks ma üritan nii teha..
aga kas sealt praokesest niisama ei peaks tosooli välja ajama töötava mootoriga ? või on see surve siis ikkagi liiga väike ?
kui juba pragu sees sis peaks sealt vaikselt välja pritsima seda!

Postitatud: 25.06.2008 00:37 44
Postitas wunderbaum
aga panin tosooli sisse ja ei tulnud seealt midagi,seda siis külma mootoriga ja ilma õhutamiseta..

Postitatud: 25.06.2008 11:52 43
Postitas Heiki_L
wunderbaum kirjutas:aga panin tosooli sisse ja ei tulnud seealt midagi,seda siis külma mootoriga ja ilma õhutamiseta..
Enda autol vahetasin ka hiljuti.... sa muudkui vala peale mudi voolikuid ja veelparem tõsta esiots õhku.... ü.s. läheb aega ennem kui tulema hakkab... Ise olin ka juba pabinas kuid siis järgku hakkas sealt tulema ... Ja termostaadi korpuse küljest õhutus ava hoia niikaua lahti kuni jooksma hakkab... ei tohi õhku vahele visata siis saab hea ...

Postitatud: 25.06.2008 13:10 29
Postitas Alari.
wunderbaum kirjutas:aga panin tosooli sisse ja ei tulnud seealt midagi,seda siis külma mootoriga ja ilma õhutamiseta..
külma mootoriga erilist survet ei teki!kui sõidad v kui mootori temp normis siis tekib vajalik vee surve!

Postitatud: 25.06.2008 18:37 33
Postitas wunderbaum
Tänud Teile..

ajutiselt aitas mäkkaiveri teip ja ei läinud keema,sooja puhus ka kenasti..

aga sealt õhutus ventiilist hakkab alles siis tosooli välja tulema ,kui paisupaak kõrini täis panna ..ja siis enam vähemaks ei lähe seda tosooli paisupaagist,aga see ei ole ju normaalne,et teda seal liiga palju sees on ?

Postitatud: 25.06.2008 18:43 26
Postitas Alari.
Kardan et see "mägiaivari" teip seal kaua ei kesta!osta romulast uus,max 100 eeku!
See on küll tiba veider,et täiesti kõrini täis pidid valama!vb õhutus ventiil vana ja väsinud juba!Enda e39sale ostin uued 2tki,mälu järgi kuskil 40 eeku tk!

Postitatud: 25.06.2008 18:47 11
Postitas wunderbaum
ei ega polnud plaaniski seda sinna jätta,ajutine lahendus lihtsalt,katsetamaks kas töötab,homme arvatavasti saab uue lõdviku..

aga on veel õhutusavasi peale selle pealmise korgi kõrval :oops: ?

Postitatud: 25.06.2008 19:36 12
Postitas Alari.
www.realolem.com järgi nagu ei ole!
Samatüübi uuematel mootoritel muidu veel termostraadi korpuseküljes üks ventiil/õhutuskork!Aga sinu 1993a masinale seal ei näita midagi!

Postitatud: 25.06.2008 19:46 01
Postitas wunderbaum

Postitatud: 25.06.2008 19:51 11
Postitas Targo
wunderbaum kirjutas:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

aga kas detail nr 9 ei või olla ?
Sinu autol peaks olema ainuke õhutusnippel detail nr 8

Postitatud: 25.06.2008 20:04 47
Postitas Alari.
wunderbaum kirjutas:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

aga kas detail nr 9 ei või olla ?
Detail nr 9 on see koht kust sa saad kõik jahutusvedeliku radikast välja lasta :lol:

Postitatud: 25.06.2008 20:27 24
Postitas wunderbaum
aa okei :D seda oli ka vaja teada,sest tühjendada tuleb nagunii uuesti :)

Postitatud: 25.06.2008 20:53 36
Postitas Alari.
wunderbaum kirjutas:aa okei :D seda oli ka vaja teada,sest tühjendada tuleb nagunii uuesti :)
Seda kindlasti :lol: ,aga kui sul ülemine tosoolilõdvik läbi on siis pole sul vägapalju vaja välja lastagi!piisab vb juba liitri välja laskmisest! ;)

Postitatud: 25.06.2008 20:57 59
Postitas wunderbaum
jaa seda küll,aga mul seal aint vesi praegu sees,niiet see tuleb ikkagi välja lasta..

Postitatud: 25.06.2008 21:17 20
Postitas Kalev
Siis lase mootori ploki punn ka lahti, enamus vett on ikkagi seal sees. Salongi radikast sai ka vist natuke välja puhuda ;) Muidu kui jahutusvedeliku sisse kallad jääb segu liiga lahjaks. Vb on parem kontsentraati panna, arvestada siis selle järgi palju sisse peaks mahtuma ja pärast veega lõpuni täita.

Postitatud: 25.06.2008 22:05 32
Postitas wunderbaum
hmm..kus see mootori ploki punn on ?kuidas ta siis kõige mõistlikum veest tühjaks saada on ? keeran siis selle radikaküljest ja mootori ploki punni lahti ?

Postitatud: 25.06.2008 23:37 57
Postitas Alari.
wunderbaum kirjutas:hmm..kus see mootori ploki punn on ?kuidas ta siis kõige mõistlikum veest tühjaks saada on ? keeran siis selle radikaküljest ja mootori ploki punni lahti ?
Ma võin kyl leksida aga see punn asus vist kuskil väljalaske kollektori lähedal!kui juba täiesti tühjaks tahad sis võid mõlemad punnid küljes kruvida!

Postitatud: 25.06.2008 23:52 08
Postitas wunderbaum
No tänud

eks ma üritan selle punni siis üles leida ja ehk saab korda

Postitatud: 27.06.2008 01:20 37
Postitas nemps
Kui kuskil kasvõi pisike leke, siis kipuki pidevalt kuumaks minema. Mul vana radikaga viskas ka suvel pidevalt tosooli välja ja läks kuumaks. Lõpuks avastasin et radika peal, õhutuskorgi augu keermeosal oli väike mõra sees ja sellest piisas. Peale radikavahetust on kõik probleemid kadunud.

Postitatud: 27.06.2008 17:13 21
Postitas wunderbaum
mure nüüd selline,et lasin veest täiesti tühjaks..keerasin selle punni lahti,panin nüüd tosooli peale,mingi 8 liitrit :) aga sooja ei puhu ? mootori töötemperatuur normis,ülemine lõdvik hästi kuum ja alumine ka suht kuum,aga puhub ainult külma tuppa :? veega nagu töötas kõik,püsis mootori temp normis ja ka sooja puhus :cry:

Postitatud: 27.06.2008 18:16 28
Postitas wunderbaum
Õhutusavaast tuli vedelikku välja küll,kui mootor kuum...aga kas siis ikka kuskil õhk sees,tosooli tase on ka üsna kõrge..
ja kui ma seda lõdvikut korra pumpasin siis paisupaak hakkas julmalt paisuma..ei julgendki rohkem midagi teha.
Kas pean siis tosooli veel juurde valama,kõrini välja ja nipplist kõik vedeliku välja laskma ?

Postitatud: 27.06.2008 23:04 34
Postitas nemps
Siitsamast foorumist otsingut kasutades copy-paste:

Alustuseks täida ja õhuta süsteem normaalselt ära. Kylma mootoriga. Syyde sisse, temp nupp max peale, salongi vent nr 2 peale. õhutuskork keera paar pööret lahti ja hakka aeglaselt vett sisse valama. Vala nii palju kui läheb, kuni enam tase ei alane paisupaagis, st paak jääb kõrini täis ja õhutuskorgist mulle ei aja. Täitmine võtab 15...30 min. Teadmiseks, et BMW mootor õhutub täitmise ajal. Kui on täis, siis 6hutuskork kinni, aga radika kork jäta maha. Mootor käima ja 4-5 korda lyhidalt tuuri 4000...5000 rpm-ini. Mootor seisma. nüüd peaks vedeliku tase normaalse lähedale olema langenud. Systeem täidetud ja õhutatud. radika kork peale ja proovisõit. V6id ka kohapeal soojaks lasta. Jälgi termomeetri seierit ja uuri kapoti all ega lekkeid ei ole.

Kui paisupaak punni läheb uuri ka radikakorgi korrasolekut.

Postitatud: 28.06.2008 03:02 12
Postitas wunderbaum
mis ma pean selle 8 liitrit tosooli nüüd kõik välja laskma ja uuesti otsast pihta hakkama v ? või kannatab teda veel kuidagi paremini õhutada ?

2. astmele raske panna,kliimaautomaatik :D

Postitatud: 30.06.2008 08:17 10
Postitas quicksilver
wunderbaum kirjutas:mis ma pean selle 8 liitrit tosooli nüüd kõik välja laskma ja uuesti otsast pihta hakkama v ? või kannatab teda veel kuidagi paremini õhutada ?

2. astmele raske panna,kliimaautomaatik :D
Ei pea midagi välja laskma, korda õhutamis protsessi mitu korda.Või tule tallinnasse ja teeme ära

Postitatud: 30.06.2008 10:43 49
Postitas wunderbaum
ei tore on,selle asjaga sain ühelepoole aga nüüd on kahtlus et mahlad segi ja ilmselt plokikaanetihend vahetusse