1. leht 1-st
E39 automaatkast nagu libiseks
Postitatud: 27.05.2008 23:04 46
Postitas Sypsik
Et siis on mul selline mure juba hulk aega kripeldamas, et mis teha auto 530d 99a. Nimelt talve poole külmaga hommikul mingi kümme kilti sõidetuna mööda sõitudel hakkas automaatkastil nagu sidur libisema, soojalt kõik väga hea. Nüüd kevade poole esineb ka vahet kiirematel ja suuremate pööretega möödasõitudel veel sama pulli kui mootori temp. pole päris norm. Tekkis mõtte et äkki on automaat kastis vähe õli ja hakkasin eelmiselt omanikult uurima mis õli ta kaasti pani kuna kes müüs oli eestisse auto tuues(umbes 6kuud tagasi) kõik õlid ära vahetanud(tegi oma sõnul 300000km hoolduse) ja siis sain teada et ta oli pannud käigukasti mobili automaatkasti ATF-i

Autoga olen peale seda õli vahetust sõitnud ~13000km mida teha kas vana õli välja, kast maha et turbiin tühjaks saaks ja siis uus õige esso õli sisse või sõita selle õliga edasi, mitte ei tea mis teha, muidu ei pulli kast soojana.

Postitatud: 28.05.2008 13:58 37
Postitas Mell3
Soome BMW-foorumis on paljud vahetanud Esso õli ATF-i vastu. Aga siis lisati ka mingit lisaainet ja vahetus teostati "läbipesu" meetodil.
Postitatud: 28.05.2008 16:53 37
Postitas Andres86
kontrolli õlitaset ka igaksjuhuks.kui ei tea, kuidas seda teha, siis: auto käima, istud autosse, käid kõik käigud läbi(iga käik niikaua sees, kuni võtab taha(käib jõnks)), P peale tagasi ja kapoti alla kontrollima(mootor käib)..
Postitatud: 01.06.2008 16:57 57
Postitas Sypsik
no jah eks siis peab millalgi külma mootoriga ära vaatama taseme
Postitatud: 01.06.2008 17:27 48
Postitas seppa
Kus kohas asub see täite ava korpuses kus oli sisse valada

Postitatud: 02.06.2008 20:36 13
Postitas Sypsik
mootor käima ja tõmba kõik käigud läbi ja siis käigukasti põhjast punn ära ja siis lisad õli kuni hakkab välja jooksma, algul tundub jutt uskumatuna aga nii see käib
Postitatud: 02.06.2008 21:16 09
Postitas Sypsik

no jah hea siis et pole veel kontrollinud, krt saa siis aru üks räägib et nii, teine naa mul siis vin gt30022 et siis ikka on eraldi punn õli lisamiseks või? steptronic

Postitatud: 03.06.2008 11:14 19
Postitas Sypsik
jah inimese mälu on kajuks selline nagu ta on

krt õige vin on GX30022
Postitatud: 05.06.2008 13:11 57
Postitas Sypsik
huvitav aga ainuke punn mis käigukasti põhjast kõrgemal on oli eespool küljel ja vasakul kust lahti keeratuna tuli õli aga oli oli 55 kraadi soe ka ehk suht kuum ja suht sittane peaks vist filtri ja õli ära vahetama... Siis peaks sinna Castroli tq-t textron III sinna hästi sobima ?
Postitatud: 18.06.2008 23:06 41
Postitas Leopold661
seda ka veel et sa ei saa kastist kõike vana õli kättegi,gm kasti läheb kui kast täitsa tühi pea 12 l,aga kui vahetad niisama õli siis saab vist7-8 l sinna sisse,sest turbiini sa tühjaks ei saa
Postitatud: 18.06.2008 23:20 41
Postitas Alari.
Leopold661 kirjutas:seda ka veel et sa ei saa kastist kõike vana õli kättegi,gm kasti läheb kui kast täitsa tühi pea 12 l,aga kui vahetad niisama õli siis saab vist7-8 l sinna sisse,sest turbiini sa tühjaks ei saa
olenevalt kastist saad kätte sealt aint 3-4l hea juhul 5!
ülejäänud on jah turbiinis torudes ja radikas jne...
Re: E39 automaatkast nagu libiseks
Postitatud: 21.03.2010 22:11 23
Postitas Kristo_K
Ei hakanud uut postitust tegema, probleem järgmine:
530d, 2002, 142kw, automaat
Rahulikult kiirendades tõusevad mootori pöörded üles (u. 1500-2000 rpm) ning seejärel hakkab kiirus kasvama, umbes nagu variaatori efekt. Vahet pole kas mootor külm või soe. Kastis õli vahetatud ja tase normis, rauapuru karteripõhjas polnud. Kas tuleks hakata mõtlema turbiini vahetusele?