E34 piduri/siduri õli
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
E34 piduri/siduri õli
on roheline? pole varem kohanud sellist, keegi äkki teab mis õli see selline on ja kust saaks? Oleks vaja täna sidur ja pidurid ära õhutada aga hetkel seal pole eriti palju seda kraami sees.
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
abs olemas aga jah eks paneb siis dot5 sisse sinna ja õhtuab pidurid ja sidurit ja kogumoosi ära, kõige kindlam variant sestma ju eitea mis saksast sinna sisse keeratud olla võib.MuiduMees kirjutas:natuke minu apsakas praegu ka vist.
kas sul ABS-ga või mitte?
kui ABS siis läheb DOT 5
kui ilma siis DOT 4
DOT4 ja DOT5 vahe on selles, et 4 on glükooli baasil ja 5 on silikooni baasil. Ja Dot5 keemistemperatuur on umbes 10C võrra kõrgem, mis ei oma sinu jaoks mingit tähtsust. Muidu toimivad nad mõlemad täpselt sama edukalt, ehk pane kumba tahad.
Ainult, et.. nad ei ole omavahel segatavad, seega oleks soovitav panna seda, mis seal enne oli. Kui sa ei tea, kumb sul seal enne sees oli, siis katsu süsteem enne võimalikult puhtaks saada vanast vedelikust. Ja see värvi värk ei näita ka midagi, tegelikult on nad mõlemad värvusetud, nagu vesi. Lihtsalt erinevad tootjad segavad neile värvaineid sisse, et eristatavad oleksid ja see ei kattu alati eri tootjate puhul.
Ainult, et.. nad ei ole omavahel segatavad, seega oleks soovitav panna seda, mis seal enne oli. Kui sa ei tea, kumb sul seal enne sees oli, siis katsu süsteem enne võimalikult puhtaks saada vanast vedelikust. Ja see värvi värk ei näita ka midagi, tegelikult on nad mõlemad värvusetud, nagu vesi. Lihtsalt erinevad tootjad segavad neile värvaineid sisse, et eristatavad oleksid ja see ei kattu alati eri tootjate puhul.
- erikred
- Huviline
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
- Peamine sõiduk: E38 740D
- Asukoht: põhja läti metsad
Re: E34 piduri/siduri õli
nivooamordid äkki kah olemas?toivoku kirjutas:on roheline? pole varem kohanud sellist, keegi äkki teab mis õli see selline on ja kust saaks? Oleks vaja täna sidur ja pidurid ära õhutada aga hetkel seal pole eriti palju seda kraami sees.
kui nii siis oli vist õli markeering chf.. ja see peaks korgi peal isegi kirjas olema
Muidu tavaliselt käib dot4, dot5 soovitatakse mitte panna, kui siis dot 5.1 mis on glükooli baasil ja vastab vähemalt dot5 nõuetele
terv
erich
'96 E34 525TDSt M5-pack Executive Shadowline aka tume jõud
No smoke = No power
No smoke = No power
- toivoku
- Huviline
- Postitusi: 12044
- Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
- Peamine sõiduk: 524td
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
no nii loll ma ka polekapa kirjutas:piduri ja siduri süsteem ei ole sama mis on nivooamortidel
Oled sa toivoku ikka kindel mis paagi korgi sa maha keerasid ?
Süsteemist sa nagunii kõike pidurivedelikku kätte ei saa .


- erikred
- Huviline
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
- Peamine sõiduk: E38 740D
- Asukoht: põhja läti metsad
dot5 on silikooni baasil ja ei ole teada pikaajaline mõju dot 4 jaoks mõeldud pidurisüsteemis. dot5 süsteemid on spetsiaalselt mõeldud seda vedelikku kannatma. Kui õigesti mäletan siis kannatas silikooni baasil tehtud piduriõli ka rohkem kokku suruda nii et piduripedaal on "pehmem".
Kui tahad ikka kõrgemat keemistemperatuuri ja täpsemat piduripedaali siis pane dot 5.1, ATE Racing Blue või Castrol SRF

terv
erich
Kui tahad ikka kõrgemat keemistemperatuuri ja täpsemat piduripedaali siis pane dot 5.1, ATE Racing Blue või Castrol SRF
ennist ajasin vist jah suure ähmiga sassi, nivooamordi süsteem on roolivõimuga ju koospiduri ja siduri süsteem ei ole sama mis on nivooamortidel Wink

terv
erich
'96 E34 525TDSt M5-pack Executive Shadowline aka tume jõud
No smoke = No power
No smoke = No power
Re: E34 piduri/siduri õli
Dot5.0 ehk dot5 on mõeldud autodele mida kasutatakse harva, on pika siis u. 5+ aastase vahetusvälbaga ja Dot5.0 ei kahjusta auto värvi kui vedelik satub värvi pinnale. Ehk siis see on mõeldud hobiautodele/vanautodele, mis enamuse ajast garaazis lebotavad. Vahetusvälp on pikk kuna ta ei absorbeeri vett. Ei tea, et tal mingeid puudusi oleks.
Mis puutub piduri pedaali jäikusesse siis on ta kindlasti tiba jäigem pedaal kui dot4.
See numeratsioon on igatahes küll ebaõnnestunud, segadust tekitav.
Endal on kogemus u 10 aastat seisnud autoga, millele sai sisse dot4, peale siduri peasilindri vahetust. Aasta hiljem avastasin, et vedelik oli tumeroheline ja pealt paks. Kusjuures autoga ei ole kordagi sõidetud ! Ehk siis suht kindel ,et see lebra ujus välja torustikust. Täpselt enam ei mäleta aga vist sai vahetatud kõik peale siduritoru. Toru arvan olevat rauast.
Mis puutub piduri pedaali jäikusesse siis on ta kindlasti tiba jäigem pedaal kui dot4.
See numeratsioon on igatahes küll ebaõnnestunud, segadust tekitav.
Endal on kogemus u 10 aastat seisnud autoga, millele sai sisse dot4, peale siduri peasilindri vahetust. Aasta hiljem avastasin, et vedelik oli tumeroheline ja pealt paks. Kusjuures autoga ei ole kordagi sõidetud ! Ehk siis suht kindel ,et see lebra ujus välja torustikust. Täpselt enam ei mäleta aga vist sai vahetatud kõik peale siduritoru. Toru arvan olevat rauast.
X5 E53 E21 320/6
Re: E34 piduri/siduri õli
Minu teada DOT4 vahetusvälp iga 2a tagant, DOT5 iga 3a tagant.
DOT4 on hüdroskoopne st. absorbeerib õhust süsinikdioksiidi ja niiskust, õhu niiskusega kokkupuutel võib veelduda.
DOT5 on aga hüdrofoobe, mille puhul ainel puudub vastasmõju vedelikuga ning aine ei märgu ega lahustu vedelikus.
Mina küll DOT5 pidurivedelikku ei kasutaks kuna mäletamist mööda pidi see mansetid ära rikkuma, juhul kui sa just enne DOT3/DOT4 süsteemi enne DOT5 vedeliku lisamist läbi ei pese.
DOT4 on hüdroskoopne st. absorbeerib õhust süsinikdioksiidi ja niiskust, õhu niiskusega kokkupuutel võib veelduda.
DOT5 on aga hüdrofoobe, mille puhul ainel puudub vastasmõju vedelikuga ning aine ei märgu ega lahustu vedelikus.
Mina küll DOT5 pidurivedelikku ei kasutaks kuna mäletamist mööda pidi see mansetid ära rikkuma, juhul kui sa just enne DOT3/DOT4 süsteemi enne DOT5 vedeliku lisamist läbi ei pese.
Tagavedu, kindel edu!