1. leht 1-st
E34 Kardaani muhv/leevendi puruks jälle pärast 5000km
Postitatud: 11.02.2008 10:03 44
Postitas kaupz
525tdsa 1992a
septembri lõpus sai koos summutiga lastud vahetada ka käigukasti ja kardaani vahel muhv leevendi.
nüüd u 5000km hiljem on see ribadeks.(niidid väljas)
vahelduva eduga tekib vibratsioon, teatud kiirusel ja teatud pööretel(60km/h 2500-3000rpm).
vibra läheb nii tugevaks et kogu auto väriseb.
ja siis kõrgemal kiirusel jälle kaob.
iga kord ei teki ka.
tekkis küsimus, kas on vahet ka kumba pidi paari kaupa ülekanne toimub?
http://www.schmiedmann.com/ProductPictu ... 01_big.jpg
kas need kõrgema profiiliga "paarid" on tugevamad?
kas käigukast peab peab kardaani lükkama või tõmbama?
kui madalamal ja kõrgemal profiilil vahet ei ole.
siis toimib tõmbele ja tõukele üle ühe.
kui aga on vahe, et madalam osa on nõrgemast kummist ja kõrgem osa ikkagi mõeldud tõukele töötama, ning nüüd panna tõmbele tööle siis tõmbabki puruks kummi?
kumba pidi käigukast ja kardaan pöörlevad sõites?
priitv8 kirjutas:Ega sellest käikari taga olevast leevendist mingit vibra saa tulla, kardaan on ju otsapidi laagerdatud käigukasti võlli sisse. See ei saa loperdada.
Kardaani tugilaagrist aga väga vabalt.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=21654
Postitatud: 11.02.2008 10:27 40
Postitas kaupz
Postitatud: 11.02.2008 11:19 05
Postitas Ragnar
kui see tsenter puks kulunud oli siis minu mäletamist mööda vibra oli tunda aga autot see tervikuna värisema ei pannud.
Postitatud: 11.02.2008 13:31 13
Postitas Kalev
Spetsialistitel ei jopanud sel korral, arvatavasti panid nad selle valepidi külge.
Puksil on väiksed nooled peal(nooled peavad näitama flantsi poole), vaata
JOONIST viimases postituses.
Postitatud: 11.02.2008 14:15 53
Postitas kaupz
Kalev kirjutas:Spetsialistitel ei jopanud sel korral, arvatavasti panid nad selle valepidi külge.
Puksil on väiksed nooled peal(nooled peavad näitama flantsi poole), vaata
JOONIST viimases postituses.
tänud, kontrollin asja, siis tean kas on põhjust minna remondimeeste käest uut koos paigaldusega nõudma.
Postitatud: 11.02.2008 16:28 15
Postitas kaupz
tulistasin käsi kaudu mõned fotod,
siit selle pealt on justkui näha miski noolekujutis
http://194.126.125.163/~kaupo/sat/leevendi.JPG
ja kui jälgida leevendi kuju (kõrgemat ja madalamat profiili) ning kardaani kinnitust selle suhtes, siis on fotol ja joonisel need just ristivastupidi.
http://img146.imageshack.us/img146/8738/pilt1vi5.jpg
Postitatud: 11.02.2008 21:56 28
Postitas MMIKK
Ma vahetasin ka enda auto all oleva räbala ära ja väriseb ka suht samadel pööretel, pean endal ka üle vaatama need noolekesed, vist on kahe silma vahele jäänud teised

Re: E34 Kardaani muhv/leevendi puruks jälle pärast 5000km
Postitatud: 11.02.2008 22:32 10
Postitas mel76
kaupz kirjutas:525tdsa 1992a
septembri lõpus sai koos summutiga lastud vahetada ka käigukasti ja kardaani vahel muhv leevendi.
nüüd u 5000km hiljem on see ribadeks.(niidid väljas)
vahelduva eduga tekib vibratsioon, teatud kiirusel ja teatud pööretel(60km/h 2500-3000rpm).
vibra läheb nii tugevaks et kogu auto väriseb.
ja siis kõrgemal kiirusel jälle kaob.
iga kord ei teki ka.
tekkis küsimus, kas on vahet ka kumba pidi paari kaupa ülekanne toimub?
http://www.schmiedmann.com/ProductPictu ... 01_big.jpg
kas need kõrgema profiiliga "paarid" on tugevamad?
kas käigukast peab peab kardaani lükkama või tõmbama?
kui madalamal ja kõrgemal profiilil vahet ei ole.
siis toimib tõmbele ja tõukele üle ühe.
kui aga on vahe, et madalam osa on nõrgemast kummist ja kõrgem osa ikkagi mõeldud tõukele töötama, ning nüüd panna tõmbele tööle siis tõmbabki puruks kummi?
kumba pidi käigukast ja kardaan pöörlevad sõites?
priitv8 kirjutas:Ega sellest käikari taga olevast leevendist mingit vibra saa tulla, kardaan on ju otsapidi laagerdatud käigukasti võlli sisse. See ei saa loperdada.
Kardaani tugilaagrist aga väga vabalt.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=21654
Oled kindel et su kahemassiline hooratas ei hakka otsa saama????
Re: E34 Kardaani muhv/leevendi puruks jälle pärast 5000km
Postitatud: 12.02.2008 07:29 45
Postitas kaupz
mel76 kirjutas:
Oled kindel et su kahemassiline hooratas ei hakka otsa saama????
mis hetkel mille järgi seda järeldada saaks ?
mitu korda on juttu olnud, et esisilla puksid ja zarniirid võivad kuludes ka vibratsiooni tekitada?
otsin kolksu üles, vaatab kas muutub midagi.
kuid see kummi muhv leevendi on ikka liiga räbal juba.
samas kui kardaani otsa tugipuks (käigukasti ja kardaani vahel tsentris) väga kulundu ei ole, siis sealt ikkagi vibra tulla ka ei saa?
sõita ka sellisega ei saa, ära tuleb vahetada see leevendi samuti.
Postitatud: 12.02.2008 20:38 40
Postitas dan666
mul vbrab päris hullusti ming 120+ täisgaasiga kiirendades ja ka siis kui gaasi maha lasen. järgmise paari nädala jooksul ise auto juurde minna ei saa aga äkki oskab keegi öelda kas mul võib kah sama viga olla?
Postitatud: 12.02.2008 21:20 35
Postitas Cert85
Sinu tehtud pildilt paistab tõesti, et see oleks nagu valesti paigaldatud.
Et võid vist uut küsida, kui sellest täitsa kindel oled!
Postitatud: 12.02.2008 21:33 54
Postitas kaupz
dan666 kirjutas:mul vbrab päris hullusti ming 120+ täisgaasiga kiirendades ja ka siis kui gaasi maha lasen. järgmise paari nädala jooksul ise auto juurde minna ei saa aga äkki oskab keegi öelda kas mul võib kah sama viga olla?
keegi ütles et see muhv vibra tekitada ei saa.
nüüd pole mitu päeva vibra tundnud, kuid kiirendan ka väga aeglaselt, et muhv päris pooleks ei läheks.
samas vibra kadus kui gaasipedaali lahti lasin või kiirus suuremaks läks.
miski "resonants"
Postitatud: 12.02.2008 21:41 42
Postitas Kalev
dan666 kirjutas:mul vbrab päris hullusti ming 120+ täisgaasiga kiirendades ja ka siis kui gaasi maha lasen. järgmise paari nädala jooksul ise auto juurde minna ei saa aga äkki oskab keegi öelda kas mul võib kah sama viga olla?
Kindluse mõttes võid üle vaadata kas kardaan on õigesti all. Sellel samal lingil mis enne andsin on joonised. No aga see viga ei saa äkki tekkida, ikka peale "remonti" või autoga ostes kaasa.
Re: E34 Kardaani muhv/leevendi puruks jälle pärast 5000km
Postitatud: 12.02.2008 22:06 40
Postitas kaupz
mel76 kirjutas:
Oled kindel et su kahemassiline hooratas ei hakka otsa saama????
lugesin mitut kahemassilise hooratta teemat, siis kaasneb kõige muuga kolin ja pöörete kõikumine tühikäigul ja ...
ehk saan lähipäevadel tuttava remondimehe juurde korra tõstukile, näitaks mulle kolksu kätte esisillas ja püüaks ka tugilaagrit hinnata.
Postitatud: 13.02.2008 08:16 27
Postitas Maiks
Katkine muhv tekitab kiirendades päris korraliku vibra. Oli sama probleem ja peale muhvi vahetust vibra kadunud.
Postitatud: 13.02.2008 09:44 48
Postitas kaupz
Maiks kirjutas:Katkine muhv tekitab kiirendades päris korraliku vibra. Oli sama probleem ja peale muhvi vahetust vibra kadunud.
siis on lootust
puksi ei vahetanud?
tugilaagrit?
Postitatud: 13.02.2008 13:48 44
Postitas Maiks
Ei vahetanud rohkem midagi. Panin uue alla ja praegu korras. Leevendi sai Lemförderi oma, enne oli veel bmw kirjadega orikas all.
Postitatud: 15.02.2008 21:46 29
Postitas kaupz
noo niii, käidud
läksin eile väljaprinditud joonisega töökotta. lootsin 15-20min jooksul kokkuleppele jõuda edasise suhtes.
"ülemus" esines sellise seisukohaga, et kui ise viisin neile varuosa ilma juhendita siis nemad ei vastuta.
oleks nad ise tellinud ja ka paigaldanud et siis oleks nende garantii.
igal märkidega/tähistega detailil peab kaasas olema juhend
""kus me peame kõiki asju teadma""
tõin näiteks et kas hammasrihmal on õpetus kaasas?
otsiti sahtlist uhkelt ja näidati et on.
üritasin mõnda teist näidet leida, aga ei tulnud ühtegi head mõtet.
hakkasin töökojast välja marssima ja soovisin "no edu teile siis" kui sain vastuseks:
"et kas auto on siin, sõida kanalile"
vaatas, veendus oma silmaga ja laskis töömehel lahti monteerima hakata.
vahepeal veel üritati mõõta kas aukude vahekaugused on ühesugused (kas on üldse võimalik valesti paigaldada)
käis kontoris ja tuli tagasi sellise jutuga:
""helistasin, mitte nüüd küll BMW esindusse, aga ühele bmw-dega kaua tegelenud mehele, saue igorile, tema ütles et märgid on peal jah, aga vahet ei tohiks olla, kumba pidi paigaldada.
aga no hea küll, leiame lahenduse, ma toon uue jupi"
pärast mõnda aega helistas töömehele, too mõõtis aukude vahekauguseid ja keskava läbimõõtu.
hakkasin juba kahtlema et läks sauele igori juurde "silma järgi kasutatud juppi tooma"
lõpuks jõudis kohale uue karbis Febi kirjadega varuosaga.
demonstratiivselt tõmmati karbist välja ka PAIGALDUSJUHEND.
nüüd oli juba jutt muutunud
"noh ega me ei ole siin et kliente lollitada ja tuleb ikka lahendus leida ja ega ma sellest ühest varuosast vaeseks ei jäaä ja bla bla fa fa fa"
(alguses oli jutt et nemad ei tea ja ka EI TEE MIDAGI)
töömees pani veel teksti et "meie pakutud hind ei sobinud, tõid mingi odava jupi" (mitte jupp ei olnud odav, vaid balti laagrist sain parema hinna kui nad pakkusid)
vana katkist leevendit käevahel väänates oli töömehel järgmine jutt
"nii pehmest kummist ei ole ma ühtegi asja auto küljes näinud. ja veel DIIIISEL. diislil on ju nii suur jõud/vääne/moment. ei no nii pehmest kummist asi ei saagi vastu pidada"
sai siis uus tükk alla ja läksin kontorisse
ütlesin "et tänaseks vist siis kõik, järgmise korrani"
*ülemus* istus laua taga ja pilgutas silmi (nii et ainult silmavalged paistsid) ja pobises midagi, millest ma aru ei saanud.
.........................
mahti saan siis panen foto üles Febi paigaldusjuhisest ka.
tegelikult ongi paaride kaupa aukude vahekaugused erinevad.
seega oligi "tööpaar" ühe augu võrra nihkes pöörlemissuunas,
või siis tööjärjekord vahetuses.
et mitte käigukast ei vea kardaani vaid lükkab kardaani.
ilmselt siiski on selle muhvi sees "tööpaarid" kuidagi tugevdatud ja paaride vaheline kumm nõrgem mis ei kannata tõmmet.
kokku läks uue jupi hankimisega aega aga u 2 tundi
vähemalt veendusin et ikka uus jupp alla sai, mitte saue "originaal"
Postitatud: 15.02.2008 23:14 22
Postitas Reimers
Tubli et said asja korda ikka

Kui midagi remontida vaja siis peabki töölt vabaks võtma, et kõrval seista ja kontrollida