1. leht 2-st
E39 530d käigukast
Postitatud: 02.01.2008 17:12 48
Postitas Rist0
Hommikuti külma mootoriga kast libiseb,ei taha üldse kohalt liikuda,tagurpidi käik toimib normaalselt.kui auto kohapeal seistes soojeneb hakkab kast korralikult tööle.milles võib olla probleem?kastis said vahetatud õli ja filtrid aga ikka probleem alles

Postitatud: 02.01.2008 18:24 11
Postitas patrik
õlitase?
Postitatud: 02.01.2008 21:28 10
Postitas Rist0
pull ongi see et kui käigukangiga vahetada automaadi pealt stepi peale ja tagasi siis hakkab nagu rutem tööle...alguses on muidu selline efekt nagu drive asemel oleks neutrali peal.miks ta siis kui liikuma juba saab töötab nagu kellavärk?
Postitatud: 02.01.2008 22:59 48
Postitas Danil523
Aga kui kohalt minna 2- se käiguga: mis siis teeb... või ainult D jamab?
Postitatud: 02.01.2008 23:51 21
Postitas Rist0
No ei tea peab seda teise käigu asja proovima,aga nüüd mul veel üks küsimus step kasti kohta.Nimelt mul seitsmesel on nii et kui panna stepi peale ja seisma jääda jätab auto endale stardiks 2 käigu sisse,on see normaalne.kui ise käik alla tõmmata siis läheb esimene sisse.panna stepilt tagasi automaadi peale on sama tõmme nagu läheb teisega kohalt ära.kas see peabki nii olema?esimesega minnes ikka auto hulga erksam
Postitatud: 03.01.2008 00:32 25
Postitas Kristo_V
ise olen proovinud hommikuti mootori suht soojaks saada enne sõitma asumist, ükskord viskas täiesti külmalt minnes avariireziimi, peale seda pole tahtmit olnud täiesti külmalt sõitma minna, eriti ei meeldi ka see külma mootori "kräunumine" diislil, jääb tunne nagu piinaks teist.
Postitatud: 04.01.2008 16:21 38
Postitas Kristo_V
enda autoga oli täna hommikul sama asi, väga uimaselt liikus kohalt minema
Postitatud: 04.01.2008 17:30 11
Postitas Rist0
See oli ma arvan sellest et väljas oli nii külm,mul ka külmaga hommikuti mõlemal autol käigukastid uimased

Postitatud: 05.01.2008 10:00 25
Postitas patrik
mis mõttes lukku?
ega sina ainukesena siit foorumist vastuseis ei otsi. kirjuta mis viga oli!
Postitatud: 05.01.2008 14:46 36
Postitas Rist0
Tõenäoliselt ongi need kolvi tihendid kulunud rääkisid targemad,auto omanik otsustas uue (kasutatud) kasti osta,kuna remont on ikka päris kulukas ja räägiti et need kes parandavad,neil mingid praagid varuosad...
Postitatud: 05.01.2008 15:37 06
Postitas hollow
Kristo_V kirjutas:ise olen proovinud hommikuti mootori suht soojaks saada enne sõitma asumist, ükskord viskas täiesti külmalt minnes avariireziimi, peale seda pole tahtmit olnud täiesti külmalt sõitma minna, eriti ei meeldi ka see külma mootori "kräunumine" diislil, jääb tunne nagu piinaks teist.
diisel auto kohapeal käiamine on üks mõtetumaid tegevusi... ja mida kylmem on seda suurem mõtetus see on... auto käima... minuti ootad ja tuld... auto 2-3 kilomeetripärast juba soe kohapeal saad oodata halliks ennast
Postitatud: 05.01.2008 15:39 53
Postitas hollow
kasutaja diislijoodik on üks nendest kes remondib/remontis neid... ta seda sulle juba kolmandas postituses mainis

aga see "uue kasti" ostmine... sa ei tea kunagi mis selles "uues" kastis sees toimub või kui kaua ta töötab
Postitatud: 05.01.2008 17:37 35
Postitas Kristo_V
hollow kirjutas:Kristo_V kirjutas:ise olen proovinud hommikuti mootori suht soojaks saada enne sõitma asumist, ükskord viskas täiesti külmalt minnes avariireziimi, peale seda pole tahtmit olnud täiesti külmalt sõitma minna, eriti ei meeldi ka see külma mootori "kräunumine" diislil, jääb tunne nagu piinaks teist.
diisel auto kohapeal käiamine on üks mõtetumaid tegevusi... ja mida kylmem on seda suurem mõtetus see on... auto käima... minuti ootad ja tuld... auto 2-3 kilomeetripärast juba soe kohapeal saad oodata halliks ennast
ega ma pole väitnudki et ma ta kohapeal täiesti soojaks lasen ja webasto tõmbab kohapeal suht kiiresti mootori temperatuuri üles, tavaliselt lasen mingi 5 min kohapeal enne kui sõitma hakkan .
Postitatud: 05.01.2008 17:56 53
Postitas hollow
no jah... webasto teema midagi muud... siis on asjal mõtet see 5min seista ja soojemaks lasta... kui aga ikka lihtsalt disla masin ja mingit webastot peal pole, siis selle 5minutit kohapeal seismisega see mootor soojemaks ei lähe
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 25.02.2011 09:00 18
Postitas tanel25
Kraabin vana teema ülesse.
Mul ka nüüd sama geiss e39 525 tds tavaline automaat. Külmast peast kui drivi peale tõmmata ja piduri pedaal lahti lasta, siis jeeli-jeeli liigub. Nii edas kui ka tagurpidi.Soojana läheb paremaks. Sõites kõik käigud toimivad. Tunne nagu oleks, et kast libiseb läbi sõites. Kas mingit kärsakat ei peaks hakkama ajama kui kast libiseb? On veel midagi päästa või lasta võiduka lõpuni.
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 25.02.2011 09:37 35
Postitas tanel25
Kuno_T kirjutas:1. Õlitase kontrollida ja vajadusel paika ajada.
2. Teha selgeks, äkki on hoopis mootori teema, et külmalt pole sel jõudu. Sellest arusaamiseks tuleb sul öelda tahho näit külmalt- kas on kohalt minnes alla 2000 või kõvasti üle. Kui kasti viga on, siis on üle ja täida siis samuti p 1- s kirjapandu. Samuti kirjeldada, kas tuleb kasti veateade ja kas külmalt käguvahetusi on tunda või läheb kohalt hoopis 4.-ga?
Seda pöörete asja täpsustan varsti. Kast avariireziimi ei lähe. Ja sõitu alustades läheb kindlasti kohalt esimesega.
Külmalt vahetab 1-lt 2-le jõnksuga(ainult talvel on see). Soojalt kaob. Seda on ta teinud mul juba ostes peale ehk siis 4.5 aastat.Õlitase pandi 1a tagasi normi. Eile näiteks lõin pedaali kicdowni siis lõi korraks pöörded 5 tuhandeni. Siis läks väikse jõnksuga käik sisse ja hakkas süstima.Kõik see siis kuiva asfaldi peal. Ja mida veel olen tähelepannud, et külmalt sõites,kui kast pole veel täiesti soe, siis hoo maha pidurdades käib ka kastist väike jõnks läbi.
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 25.02.2011 11:17 08
Postitas tanel25
Kuno_T kirjutas:Kui ta käik sees kohapeal seistes saavutas 5000 pööret ja veo pauguga järgi võttis, võib küll kahtlustada kasti viga või ka siiski madalat õlitaset. Kui ta aasta tagasi vajas õli lisamist, siis on kas leke või veel midagi. Kui on leke, võib ka nüüd liitri jagu puudu olla. Nii, et kontrolli veel kord õlitaset pädevas kohas ja kui ikka sama jama edasi käib, siis kasti rem.
Paha on see, et sa täiesti erineva kasti teema tegid 530d kasti teemale otsa- sinul on ZF-i kast 5HP18, teema alguses GM-i kast.
Ei ei kohapeal ei saavutanud. Auto oli liikumises u 40km/h ja siis surusin põhja. See pööretega kohapealt minnes on nii et , kui vajutad nii kohe läheb. Ei mingit üle 2000 pöörde tõusmist. Lähen käin kontrollin õlitaset.
Kui asjas selgust saab siis võib minu möla siist ära kustutada.
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 25.02.2011 13:15 53
Postitas tanel25
Seda õlitaset kontrollisin lihtsalt huvi pärast. Polnud endakäes lihtsalt veel kontrollinud. Jumal teab kuna teda saksas veel kontrolliti. Ja kui palju teda UM-is lisati, seda ei tea.Lisatakse 100ml ja maksad ikka liitri eest. Ei ole ma veel kuulnud, et mõni UM-st õlitaseme kontrollist ilma lisamata pääsenud.

Ja minu auto all igasugused lekked puuduvad. Järelikult ikka -20ga on õli ikka nii palju paks, et nii uimane. Vaatan kui soojemaks ilm läheb, kuidas siis toimib.
Re:
Postitatud: 25.02.2011 13:48 11
Postitas wrz
Kristo_V kirjutas:ise olen proovinud hommikuti mootori suht soojaks saada enne sõitma asumist, ükskord viskas täiesti külmalt minnes avariireziimi, peale seda pole tahtmit olnud täiesti külmalt sõitma minna, eriti ei meeldi ka see külma mootori "kräunumine" diislil, jääb tunne nagu piinaks teist.
Ega see kohapeal mootori soojendamine käigukasti õli üles ei küta ju, pigem just kahjulik see, et kohapeal soojendad, kütad mootori küll soojaks, aga käigukastis õli alles külm ja paks..... parandage, kui eksin...
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 25.02.2011 14:26 58
Postitas tanel25
Kuno_T kirjutas:Esso LT 71141 hangumistemeperatuur on -50 C kanti. Nii, et jätame selle paksu kastiõli jutu ka -20 C juures, pealegi pratika ei kinita sellist asja.
-20-ga siis kasti õli ei ole paksem kui +20 -ga? Küsisin esimeses postituses, et kui libiseb, kas hakkab kärsakat ka ajama? Minul ei aja mingit kärsakat.
Või mida siis praktika on näidanud minu kirjeldatule?
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 25.02.2011 14:46 50
Postitas leits
tanel25 kirjutas:Seda õlitaset kontrollisin lihtsalt huvi pärast. Polnud endakäes lihtsalt veel kontrollinud. Jumal teab kuna teda saksas veel kontrolliti. Ja kui palju teda UM-is lisati, seda ei tea.Lisatakse 100ml ja maksad ikka liitri eest. Ei ole ma veel kuulnud, et mõni UM-st õlitaseme kontrollist ilma lisamata pääsenud.

Ja minu auto all igasugused lekked puuduvad. Järelikult ikka -20ga on õli ikka nii palju paks, et nii uimane. Vaatan kui soojemaks ilm läheb, kuidas siis toimib.
Ei võeta 1L hinda. Ja kui vaja pole ei lisata. "Naised saunas rääkisid" jutud ...
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 25.02.2011 18:28 23
Postitas tanel25
Kuno sa oled vist natukene valesti aru saanud. Uimane on külmalt sellel momendil kui tõmban käigu R ja lasen ilma gaasi vajutamata veereda. Sama ka D peale tõmmates a nii kui gaasi vajutan veab kohe.
Mis see kütus ja toite süsteem siia puutub. Ma võin ta külmalt ka korralikult pöördesse lasta.
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 25.02.2011 19:02 38
Postitas tanel25
Kuno_T kirjutas:Siis on äkki pidur kuskil peal? Eristada tuleb ka seda, kas mootor veab täis momendiga või on ta moment piiratud. Mõlemal juhul saab 1. käiguga kergelt tahho punase lähedale, kui vajutada. Kuid ilma autot nägemata ma ei viisti rohkem heietada. Asi on muidugi komplitseeritud selles mõttes, et viga on väidetavalt külmalt.
Käsipidurit ei kasuta talvel kui öösel seisab. Mootori täis momendiga vedamist.... kui vajutan lapatsit siis veojõukontroll sekkub. Näitaks autot küll aga ma Tartu inimene.
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 25.02.2011 19:53 12
Postitas tanel25
Kuno_T kirjutas:Varsti pidi soojemaks minema

.
Jep ja täna on reede. Tuleb õlli lasta, mitte pead vaevata mingi FRITZU käigukasti pärast

Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 26.02.2011 18:06 53
Postitas steyr
tanel25 kirjutas:Kuno_T kirjutas:1. Õlitase kontrollida ja vajadusel paika ajada.
2. Teha selgeks, äkki on hoopis mootori teema, et külmalt pole sel jõudu. Sellest arusaamiseks tuleb sul öelda tahho näit külmalt- kas on kohalt minnes alla 2000 või kõvasti üle. Kui kasti viga on, siis on üle ja täida siis samuti p 1- s kirjapandu. Samuti kirjeldada, kas tuleb kasti veateade ja kas külmalt käguvahetusi on tunda või läheb kohalt hoopis 4.-ga?
Seda pöörete asja täpsustan varsti. Kast avariireziimi ei lähe. Ja sõitu alustades läheb kindlasti kohalt esimesega.
Külmalt vahetab 1-lt 2-le jõnksuga(ainult talvel on see). Soojalt kaob. Seda on ta teinud mul juba ostes peale ehk siis 4.5 aastat.Õlitase pandi 1a tagasi normi. Eile näiteks lõin pedaali kicdowni siis lõi korraks pöörded 5 tuhandeni. Siis läks väikse jõnksuga käik sisse ja hakkas süstima.Kõik see siis kuiva asfaldi peal. Ja mida veel olen tähelepannud, et külmalt sõites,kui kast pole veel täiesti soe, siis hoo maha pidurdades käib ka kastist väike jõnks läbi.
bmw 530d 2002 a mul ka see naljakas jõnks kui autoga sõidan umbes 75-85 km h kui lasen gaasi maha ei lähe sujuvalt vaba ho peale vaid käib mingi jõnks läbija teeb seda ainul maantee kiirusel just siis kui rekka taha pidama jääd v asulasse sisse sõidul proovisin manuaal režiimis sama efekt on kolmandal ja neljandal käigul aga ainult suuremal kiirusel ,linna kiirusel sõites ei ole seda efekti v õigem öelda hälvet ,5 käiguga üle 90 sõites ja siis gaasi maha lastes ei ole seda jõnksu tunda , see jõnks häirib ilgelt ja mõnikorrd kui laveerin kiirusega 76-80 vahel hakkab niimoodi väristama nagu manuaal kasti puhul kui sõidad kiire käiguga ja liiga aeglaselt.autol sai ära vahetatud hüdroturbiin õli ja filter ma kül ei mäleta et eelmise turbiiniga nii oleks käitunud aga ma ei saanud nsellega sõita ka sitagi turbiin lendas suht kohe peale auto ostu,käisin selle jutuga tallinnas ühe Heigo nimelise härra juures temalt sai ka turbiin ostetud tegeleb seal automaatide remondiga juba pikemalt ta proovis autot ja ütles et kasti tüüs ei näe probleeme et see mingi muu lõtk mis kuskilt läbi kandub ei ole usutav mulle see jutt ,äkki on kellelgi ideesi . sel aadressil on väga põhjalik manuaal selle k.k. kohta,kõik on puus ja punaseks tehtud ainult ingliskeele oskusest jääb puudu ja seda saab sealt mingi ime tikiga alla ka laadida .
http://www.scribd.com/doc/34140538/5L40E
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 26.02.2011 18:52 10
Postitas steyr
Kuno_T kirjutas:[q]76-80 vahel hakkab niimoodi väristama [/q]
Nüüd on jutt jälle GM-i kastist.
Turbiin tõenäoliselt vigane, reklamatsiooni teema.
arvad ,pidi olema taastatud turbiin ,pool aastat garantiid,saaks sellees kuidagi kindel olla ja tõestada ,saaks nõuda välja vahetust.
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 27.02.2011 19:33 59
Postitas steyr
Kuno_T kirjutas:Mine nõua, ma ei taha 2 korda sama asja arvata.
Kui sa oma viidatud dokumendi suudad alla laadida, oled kõva mees ja pane ta
http://www.upload.ee -sse üles, ma tahaksin seda ka näha. Kuid aru ma ei saa, miks selliseid imevaid site'sid üldse tehakse.
ma is pole nii kõva IT mees aga sõber tõi selle manuaali mulle alla ja mul on ta olemas ja lasen selle siis sinu viidatud aadressile üles panna
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 28.02.2011 09:57 42
Postitas steyr
steyr kirjutas:Kuno_T kirjutas:Mine nõua, ma ei taha 2 korda sama asja arvata.
Kui sa oma viidatud dokumendi suudad alla laadida, oled kõva mees ja pane ta
http://www.upload.ee -sse üles, ma tahaksin seda ka näha. Kuid aru ma ei saa, miks selliseid imevaid site'sid üldse tehakse.
ma is pole nii kõva IT mees aga sõber tõi selle manuaali mulle alla ja mul on ta olemas ja lasen selle siis sinu viidatud aadressile üles panna
selle manuaali uploadi üles riputamisega pidi mingi jama olema ja tüüp ei viitsi sellega tegeleda ,et siis kui sa seda tahad pead ta sellelt aadressilt alla laadima mis ei pidanud üldse keeruline olema v siis satud kunagi pärnusse võta mälu pulk kaasa,aga manuaal on tõsine ja tundub et käigukasti tootja poolt tehtud , seal on kõik kirjas tööpõhimõtted ,funktsoonid ,esinevad tüüp vead ,rikked ,kõik mis vaja selle kasti remondiks .
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 28.02.2011 16:28 11
Postitas Kristo_K
Re: E39 530d käigukast
Postitatud: 28.02.2011 16:49 48
Postitas steyr
sama manual, mulle tundub asjalik asi olevat.