1. leht 1-st

K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitatud: 13.08.2007 15:26 54
Postitas -kaimo-
Kuna see töö mul esmakordselt käsil, siis tahaksin teada kas mu tööle lähenemise järjestus on õige või on mingeid spetsiifilisi tegureid, mida peaksin jälgima. Minu ettekujutuse kohaselt plast pealt maha, siis süütepoolid lahti ja küünlad välja. Kaane poldid lahti, kaas pealt maha ja vahetangi tihendi ära ning siis uuesti sama moodi kokku..
Küsimus lihtsalt selles kas kõik käibki nii või on seal veel mingid nõksud?

Ette tänades..

Postitatud: 13.08.2007 15:54 28
Postitas aise
küünlaid pole vaja ära võtta. muidu nii nagu sa ise kirjutad jah.

Postitatud: 13.08.2007 17:23 04
Postitas -kaimo-
Aga kas ma pean ka süütepoolid lahti eraldi juhtmetest ühendama või tõmban koos juhtmetega kupatuse välja.. Süütepoolid on vist nelja poldiga kinni? Ja arvatavasti akujuhtmed ka maha?.. :)

Postitatud: 13.08.2007 17:57 03
Postitas Kalev
Kui ainult klapikambri kaane tihendit vahetada, siis vist ulatab süütepoolid juhtmetega eemale tõsta. Süütepool on kinni kahe poldiga, keskel on juhtmete hoidjad plastikust, sealt tuleb juhtmed ettevaatlikult välja võtta, et seda hoidikut ära ei lõhuks. Tihendi vahetamisel ei tohi hermeetikut kasutada! Olen näinud, et uus tihend pannakse hermeetikuga paika!

Postitatud: 13.08.2007 19:28 41
Postitas priitb
Vaata otsingust. Kunagi oli siin sellest tööst video. Ise-enesest on see lihtne töö, aga vaata et nad müüvad sulle keskmised tihendid ka.

Postitatud: 14.08.2007 01:32 52
Postitas kaaps
tahaks teada , et mis põhjusel ei tohi kasutada hermetsi .

Postitatud: 14.08.2007 01:46 40
Postitas Andrez
equilibrium kirjutas:Kui ainult klapikambri kaane tihendit vahetada, siis vist ulatab süütepoolid juhtmetega eemale tõsta. Süütepool on kinni kahe poldiga, keskel on juhtmete hoidjad plastikust, sealt tuleb juhtmed ettevaatlikult välja võtta, et seda hoidikut ära ei lõhuks. Tihendi vahetamisel ei tohi hermeetikut kasutada! Olen näinud, et uus tihend pannakse hermeetikuga paika!
Väga põnev väide. BMW tehase kirjandust sirvides jäi just silma, et hermetsi tuleks panna mootori tagumisele osale (sinna kus need poolkuud on) ja esimesele osale (kus vanose korpus mootori plokiga kokku saab). http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... -Cover.htm selles artiklis on seda tööd tehtud küll E36 peal aga mootor on ikka sama M50. Ahjaa ära siis unusta lisaks klapikambri kaane tihendile ka keskmisi tihendeid ja kaane kummi pukse vahetamast.

Postitatud: 14.08.2007 02:47 32
Postitas hotwing
Andrez kirjutas:Väga põnev väide. BMW tehase kirjandust sirvides jäi just silma, et hermetsi tuleks panna mootori tagumisele osale (sinna kus need poolkuud on) ja esimesele osale (kus vanose korpus mootori plokiga kokku saab).
Jah, ma vahetasin just hiljuti enda 3,0 V8-l kaante tihendeid, ja sinu nimetatud kohtadesse panin hermeetikut vahele (mingis teises M60 kohta käivas allikas oli sama info). M50 mootori kohta ei tea, aga V8-l on kõige suurem probleem jalgu jäävad juhtmete karbid, mis täpselt kaante ülemiste servade kohal on. R6-l peaks muidugi ruumi natuke rohkem olema seal. Muidu midagi ületamatult keerulist pole seal.

Postitatud: 14.08.2007 09:02 26
Postitas -kaimo-
Tänud teile kõigile. Ma üritan asjaga pihta hakata ja loodan, et saab ehk ikka parem kui praegune seisukord tihendil on :D
Ja hermeetik peab vist ikka kuumakindel olema arvestades temperatuure.. Tänud igatahes...

Postitatud: 14.08.2007 09:34 28
Postitas Andrez
Kasuta musta ,vänge äädika haisuga silikooni. Need peaksid taluma kuni +210 kraadi.

Postitatud: 14.08.2007 13:32 53
Postitas Kalev
Kui tihend uus ja pehme on ei näe vajadust kasutada mingit silikooni. Ma olen peale klapikambri kaane tihendi vahetust sõitnud ca. 2000 km ja mootor täiesti puhas ja ei leki kuskilt. Nende kohtade peale tõesti võiks õhukese kihi panna. Ma mõtlesin selle all rohkem seda, et terve tihend plätserdatakse silikooniga kokku. Kasutada tuleks spetsiaalset silikoon -hermeetikut. Tugevamad ehitus silikoonid on ka äädikhappe baasil.

Ma ostsin mitte töökorras mootoriga E34, tollel tehtud "remonti" Kus vähegi sai oli kasutatud hermeetikut. Karteri põhja oli too debiilik ainult silikooniga paigaldand... Väikese kühvliga oleks mootorist saanud silikooni tükke välja kraapida. Sõbra Jawal oli ka keegi ahju silikooniga silindripead paigaldand. On väheseid kohti kus võiks hermetisi kasutada.

Postitatud: 14.08.2007 13:59 25
Postitas erx168
Pealt plastik maha, süütepoolid küljest ära,muidugi võtad lahti süütepoolide juurde minevad pistikud ning klapikambrikaan maha.
Seal ei ole midagi keerulist.

Postitatud: 14.08.2007 14:47 56
Postitas Andrez
equilibrium kirjutas:Kui tihend uus ja pehme on ei näe vajadust kasutada mingit silikooni. Ma olen peale klapikambri kaane tihendi vahetust sõitnud ca. 2000 km ja mootor täiesti puhas ja ei leki kuskilt. Nende kohtade peale tõesti võiks õhukese kihi panna. Ma mõtlesin selle all rohkem seda, et terve tihend plätserdatakse silikooniga kokku. Kasutada tuleks spetsiaalset silikoon -hermeetikut. Tugevamad ehitus silikoonid on ka äädikhappe baasil.

Ma ostsin mitte töökorras mootoriga E34, tollel tehtud "remonti" Kus vähegi sai oli kasutatud hermeetikut. Karteri põhja oli too debiilik ainult silikooniga paigaldand... Väikese kühvliga oleks mootorist saanud silikooni tükke välja kraapida. Sõbra Jawal oli ka keegi ahju silikooniga silindripead paigaldand. On väheseid kohti kus võiks hermetisi kasutada.
Minul oli ka uus ja pehme tihend, kuid võta näpust ei saa pidama neid poolkuu kohtasid ja kõik. Muidugi tuleb panna mõistlikult ja ainult nendesse problemaatilistesse kohtadesse.

Postitatud: 14.08.2007 22:13 21
Postitas hotwing
Andrez kirjutas:Kasuta musta ,vänge äädika haisuga silikooni. Need peaksid taluma kuni +210 kraadi.
Kui pakendile/tuubile on kirjutatud "Sensor Safe RTV Sealant", on asi õige. Värv pole oluline.

Postitatud: 14.08.2007 22:55 56
Postitas Andrez
Njah kuna olen ehituse alal üpris tuhm siis tõesti ei tasu minu antud kirjelduse järgi ostma hakata. Autode juures olen alati kasutanud seda musta ja äädikast... ei teadnudki, et sarnast ka üldehitusel kasutatakse.

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitatud: 08.04.2010 19:26 48
Postitas erik
Küll vana teema, aga mõte on sama.
Kui on vahepeal uusi võtteid ja nippe kusagilt välja ilmunud siis andke palun teada, kuna kavatsen oma e36 m52 mootori klapikaane tihendi ära vahetada. Põhiline mis ma sooviks teada ja mida keegi siin teemas ka ei maininud on klapikambri kaane kinni tõmbamise tugevus.
Kas keegi oskab öelda kas on mingi järjekord ja mitu njuutonmeetrit tugevust rakendada tuleb?

Tänud

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitatud: 08.04.2010 22:53 42
Postitas kapa
väga vahet pole kust algustad :P ülldiselt olen teinud nii et algul keskelt ja siis ring. jõu on ca 10-15nm

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitatud: 08.04.2010 23:04 53
Postitas erik
Selge, vahepeal tekkis veel küsimus kas tihend tuleks kokku teha ka mingi ainega, või täitsa kuivalt vahele?

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitatud: 10.04.2010 13:03 54
Postitas kapa
kuivalt

Re: K: E34 M50B20 klapikaane tihendi vahetus

Postitatud: 10.04.2010 18:54 03
Postitas erik
Ok, tänud! ;)