1. leht 1-st

e39 523i m52 soojalt ei käivitu hästi ja töötab ebaühtlaselt

Postitatud: 31.03.2007 13:59 37
Postitas Spooner
Eile ristmikul seistes draivi peal pöörded veidi madalamad ja lõpuks suri üldse välja, sain küll käima aga jõudu pole nagu peaks ja töötab ebaühtlaselt. Soojalt peab starter kaks-kolm korda kauem vedama. Täna hommikul külmalt käivitus normaalselt. Küünlad vahetasin ära ja bensiinifiltri saan esmaspäeval kätte- need oli esimesed asjad mis pähe tulid. Äkki mingi andur jamab ?

Postitatud: 31.03.2007 16:37 30
Postitas patrik

Postitatud: 31.03.2007 17:28 00
Postitas Spooner
tegemist vist vändaanduriga, kui suur on tõenäosus , et just see ? Saab ise vahetatud, või mootorispetsi vaja ?
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-11_1485/ osa 9 ?
Um 1400 eek

Postitatud: 31.03.2007 20:05 27
Postitas Spooner
Proovisin veel veidi sõita. Külmalt toimib kõik nii nagu peab aga soojaks minnes hakkab lonkama. Õhulugejalt võtsin ka korra juhtme tagant ära- läks hullemaks-gaas ei olnud enam nii tundlik ja lonkas veel rohkem, õhulugeja peaks siis ok olema.

Postitatud: 31.03.2007 20:11 00
Postitas redbull888
100% väntvõlli anduri viga, vaata äkki pistik lahti tulnud .andur maksab kuskil 1200.-

Postitatud: 31.03.2007 20:15 42
Postitas Spooner
vaata äkki pistik lahti tulnud
Kust ligi saaks ? Romula kraamist peaks vist kaarega mööda minema ?

Postitatud: 31.03.2007 20:28 11
Postitas redbull888
kui osta siis ikka uue, romulast saad sama suguse .

Postitatud: 01.04.2007 09:50 21
Postitas patrik
see on üks vähemalt kahekümnest variandist miks su auto nii teeb. mis täpselt viga on ütleb diagnostika. kui hakata lampi niimoodi asju vahetama võid vaeseks jääda

Postitatud: 06.04.2007 14:10 15
Postitas Spooner
Oligi väntvõlli andur. Tänud Patrikule :cool: . Vända andurit vahetades kiskusin sisselaske kolle maha,et ligi saada. Vahepeal selgus ,et starter hakkab otsi andma ja sai see ka maha kistud lahti võetud pendiksit puhastatud määritud ja külge tagasi. Kuigi päris korda ei saanudki, vahel veab starter üksi ringi, mootor seisab. Teab keegi mis kala on ? Veepumba vahetasin ära.Vana oli plekist labadega, uus sai alumiiniumist - ei tea kas on mingit vahet ka ? Imelikku kõrinat hakkas tegema ja antifriis hakkas kaduma, veepumbal on võlli juures see auk kust hakkab välja ajama kui mingi jama. Uus jahutusvedelik sisse, õhutus ja korras. Uus geneka rihm ja üks rullik, teisel laagri puhastus, määre ja korras. Roolivõimu survevooliku tihend seibid sai pandud ja moned lõdviku otsad said ka uued klambrid. Kokku ligi 4000.- väljaminek aga mis teha, auto on auto. Paar klubitamist vahele jätta ja saab ehk täis kõhuga järgmise palgapäevani välja veetud.

Postitatud: 06.04.2007 15:10 01
Postitas joffe
Starteril arvatavasti tõmbereleega probleem, vaja kontrollida jõukontakti, ehk on krobeliseks põlenud. Kui veepumba august hakkab välja ajama, peaks tegu olema pumba võlli tihendiga.

Postitatud: 06.04.2007 15:34 47
Postitas Spooner
igatahes sai veepump nüüd uus ja ehk enam jahutusvedelikku ka ei kao.
Mis on jõukontakt ? Mõtled seda silindrit mis tõmberelee sees vedruga liigub ?

Postitatud: 06.04.2007 15:52 58
Postitas joffe
Spooner kirjutas:igatahes sai veepump nüüd uus ja ehk enam jahutusvedelikku ka ei kao.
Mis on jõukontakt ? Mõtled seda silindrit mis tõmberelee sees vedruga liigub ?
Jõukontaktiks võib nimetada kontakti(võib olla erineval kujul, missugune bemmidel on, ei tea- pole näinud, ka realOEM ei näita tõmberelee sisemust), mis tõmberelee rakendumisel ühendabki starteri taha. On ettekujutus vasest plaatkontaktist, mis tõmmatakse vastu punktkontakte ja mis taastub vedru mõjul.

Postitatud: 06.04.2007 16:17 53
Postitas Spooner
leidsin pildi valeo starterist, peaaegu sama mis bosch.
Tõmberelee 1 mis voolu rakendudes magnetjõuga tõmbab silindrit 2.
Siin kahjuks ei ole näidatud tõmberelee sisemust. Otsaklemmid 6 jne. peaks olema siis punktkontaktid. Ei tea kas reeleed lammutada on suur töö ?
Pilt
Pilt

Postitatud: 06.04.2007 16:40 32
Postitas joffe
Spooner kirjutas:leidsin pildi valeo starterist, peaaegu sama mis bosch.
Tõmberelee 1 mis voolu rakendudes magnetjõuga tõmbab silindrit 2.
Siin kahjuks ei ole näidatud tõmberelee sisemust. Otsaklemmid 6 jne. peaks olema siis punktkontaktid. Ei tea kas reeleed lammutada on suur töö ?
Pilt
Pilt
Need klemmid on teisest otsast tõesti punktkontaktideks ja neid ühendab kontaktplaat tõmberelee mõjul.

Postitatud: 06.04.2007 18:31 26
Postitas pikk66
E39 tõmbereleed pole kahjuks näinud aga fordil oli Boschi oma ning sellel oli tagumine ots kinni valtsitud. Natuke ettevaatlikku nikerdamist ja sai lahti küll, kuigi kasu suurt polnud, sest selgus, et hoopis tõmberelee mähis oli läbi :(

Postitatud: 06.04.2007 18:47 27
Postitas joffe
Spooner kirjutas:...VAHEL veab starter üksi ringi, mootor seisab. Teab keegi mis kala on ?
Nagu postitusest näha, ainult VAHEL veab starter üksi ringi- tähendab ei ole tõmberelee mähise viga. Samas, starter ise hakkab alles siis vedama, kui tõmberelee toimib ja ühendab nn. jõukontaktid. :? Kas on siis tegu pendiksi kahvlis, mis iga kord ei rakendu ja tõmberelee kisub tühja? See annab tükiks ajaks mõtlemist... :( :(