1. leht 1-st

E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 22.10.2015 21:17 41
Postitas T.Lambing
Tere

Suur probleem akuvooluga. Võimalik et mingi moodul ei lähe unne, või siis IBS on nässus ja tarbib ise voolu. Igaljuhul 9 kuud vana excide AGM aku 105a/h on maha kantud, käis akukeskuses mahtuvusekontrollis ja mahtuvus on kadunud. Tutvustasin ta 110a/h aku pähe.

Ostsin OBD2 ja installisin Ediabas Inpa ja sain autoga ühendust.

Palun et jagaksite kõikvõimaliku infot, kuidas jõuda jälile voolu tarbimisele.

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 22.10.2015 21:30 21
Postitas ttsys
Arvutiga saad vaadata vearegistrit ja aku laadimise bilanssi. Vearegistri kaudu kuvatava veakoodi juurde antakse ka sissekanded, millal ja mis vahemikus piraattarbija on peal istunud. Reeglina kolmes voolutugevuse vahemikus. Kui mingit veakoodi ei ole siis arvutist peale akulaadimise bilansi vaatamise vähe kasu ja vaja muude võtetega asjale lähenema; kaitsemete eemaldus + ampertangid. Pealegi ei määratle veakood alati, mis ahela taga vampiir istub.
Muide AGM surm on tingitud enamasti sellest, et see ei kannata vähematki ülelaadimist. 105 versus 110 ei ole suur vahe aga 9-12 kuu laadimistsüklite peale piisav, et tapatalgud korraldada. Pealegi olla tähelepanelik, et kodeering a la "110" ja "110_agm" on 2 väga suurt erinevust.

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 22.10.2015 21:45 03
Postitas PeeterA
Sellele autole paraku ei saagi suuremat AGM akut kodeerida, kui 90 Ah.
Selles mõttes on asi nõmedalt tehtud Bemmi poolt, et sobiva mahtuvusega on ainult orig. akud.

Pagasiruumis varuratta all veelompi pole märganud? Suht levinud juhtum E6X kerede puhul, kus ajud(MPM, PDC, AHM jne) ulbivad vee sees.

Hiljuti minu juures käinud isendil oli tosooli-ujutus pagasiruumi põhjas, mida omanik ei taibanud ära koristada. Oma jutu järgi lootis ta, et midagi ei juhtu. Loomulikult ei teadnud ta midagi varuratta all oleva elektroonika olemasolust. Vajadust koristamise järele hakkas auto ise tühjaks jooksva akuga nõudma. Multimeedia osakonnale toidet jagav MPM moodul oli üleni uppunud, kuid samas huvitaval kombel muusika ja kino ekraanil toimis laitmatult :lol:

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 22.10.2015 23:15 11
Postitas ttsys
90Ah AGM valik on piiratud tõesti aga saab Banner aku 92Ah agm või siis suva 90Ah agm midagi sellist:
http://www.autoladu.ee/rehvid/11178
http://rekrol.ee/tooted/akud-patareid/b ... duautodele

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 23.10.2015 11:34 49
Postitas ttsys
See "terve mõistus" on pime eeldamine, mis on omakorda suurim kärukeeraja. Geelaku mahtuvus langeb tsükliliselt oluliselt kiiremini, kui happeakul. Selle jaoks on laadimismoodulil ka spetsiaalne algoritm ning samal põhjusel on oluline geelaku täpne lähtemahtuvus ja käivitusmomendi fikseerimine. Seetõttu on totaalselt jabur ise välja mõelda mingit tolerantsi. Geelaku on ülitundlik ülelaadimisele ja see on ka põhjus, miks vale lähtemahtuvusega aku selle algoritmi juhtimisel üsna kiiresti ka tapetakse. Kvaliteetse geelaku lähtemahtuvus on võrreldes happeakuga ülitäpne.
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ss_mat_agm

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 23.10.2015 13:57 28
Postitas ttsys
3% maksimumi maksimum ehk ka koos mõõteseadme tolerantsidega. BMW tehases on uue auto kontroll 1%. See on kriteerium, mida peab aku tootja koos tarnekindlusega tagama. Aku peale ei trükita pelgalt vaeste viha suurendamiseks BMW, MB, Audi jne logo.

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 23.10.2015 20:49 44
Postitas arnis
Aasta poeletil praadinud aku maht (mitte AGM) on üldjuhul vahemikus 80-85%
(kui akus on kaltsiumilisandid, kui ei ole, siis veel hullem).

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 24.10.2015 11:15 47
Postitas T.Lambing
Ma ei leidnud INPAst menu punkti, kus oleks IBS moodul ja kas seal näitab veakoode ja bilanssi? Või on mul vaja GT1, et ibs moodulisse piiluda?

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 24.10.2015 13:10 19
Postitas ttsys
Kui INPA Body menüü all Power moodulit ei tuvasta siis võib jah INPA rahulikult kinni panna. Pigem kasuta ISTA/D selle jaoks. Saab ka GT1/DIS aga need on siiski muld-vanad asjad.

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 24.10.2015 13:15 11
Postitas PeeterA
INPA'ga näeb IBS infot mootori ecu alt.

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 24.10.2015 13:18 18
Postitas ttsys
Sellega on erinevusi ja kõigil ei näe seda detailset infot ka ECU (DDE/DME) alt. Kuna auto täpsed andmed puuduvad siis ei hakka pakkuma.
PS: Algusaastate kuuekümnestel on aku dreini põhjuseks olnud väga tihti generaator (enamasti pingeregulaator). Väga sarnase murega arutelu:
http://forum.bmw5.co.uk/topic/104348-in ... questions/

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 24.10.2015 16:57 34
Postitas PeeterA

Kood: Vali kõik

For data transmission, the IBS is connected to the DME (Digital Engine Electronics) or DDE (Digital Diesel Electronics) via the BSD (bit-serial data interface).
Mootori tüüp ei mängi rolli vähemalt E6X kerede puhul.

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 24.10.2015 17:20 11
Postitas ttsys
ECU on oluline. 2004 ja 2009 on oluline erinevus. Seda pidasin silmas.

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 24.10.2015 18:09 50
Postitas PeeterA
Vahet pole mis aasta...IBS on igal juhul eraldi data liini pidi mootori ecu otsas ja INPA-ga pääseb DME/DDE alt selle infole ligi.
ttsys kirjutas:Kui INPA Body menüü all Power moodulit ei tuvasta siis võib jah INPA rahulikult kinni panna.
Kui pead simas Micro power moodulit(MPM), siis see paraku IBS infot ei väljasta. Tegeleb see toite sisse-väljalülitamisega multimeedia osakonnale.

Re: E60 akuvoolu probleemi diagnoosimine

Postitatud: 24.10.2015 20:43 22
Postitas ttsys
Jah muidugi sakslaste vandenõu, eesotsas Wilhelm Peukert'ga aastast 1897. :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Peukert%27s_law
Tagatud mahtuvus aka reserve capacity (RC), millest lähtutakse ja konverteeritakse happe-akule ja AGM-akule vastavad Ah väärtused on eksole suva.
Kuno_T kirjutas:E61 LCI-l peal AGM, mida IBS väitis ca 50 %. Tutvustasin ta uueks, käib küll. Vähemalt mingit veateadet sellega seoses ei paistnud. Mõte oli kontrollida, mis juhtub. See tutvustamine tundub jälle 1 servise külastamise rahalüps olema.