1. leht 1-st

E39 touring ja 19" veljed

Postitatud: 07.03.2006 19:22 43
Postitas bastion
tere,

mis võiks olla 19" velgede puhul ET ja mõõdud E39 touring kerel.

kas ette 19x8,5 ET20 sobiks ja taha 19x9,5 ET20?

kui on see automaatne nivootaseme hoidja taga , kas peaks seda peale velgede allapanekut käima ka UM-is õpetamas?

olavi

Postitatud: 08.03.2006 10:11 59
Postitas Joel_H
ET20 sobib E39-le ja ega ET ei sõltu ju velje kõrgusest :roll:

Sama jutt põhimõtteliselt velje laiuse kohta .. 8,5 .. 9,5 täiesti ok.

Omaette teema on meie teed ja 19" velg ... :cool:

Re: e39 touring ja 19" veljed

Postitatud: 08.03.2006 10:28 51
Postitas priitv8
bastion kirjutas:kui on see automaatne nivootaseme hoidja taga , kas peaks seda peale velgede allapanekut käima ka UM-is õpetamas?
Milleks? Ega Sul suuremat ratast, kui koopasse ära mahub, niikuinii alla panna ei õnnestu ju :roll: ?

Postitatud: 08.03.2006 12:33 31
Postitas bastion
tere,

asjad selged , tuli ise kodutöö ära teha :p

19" velgi pole mõtet karta , pigem tuleb valida korralikud veljed ;)

olavi

Postitatud: 08.03.2006 12:38 18
Postitas Mario153
Ega siis silladetailid sellest tugevamaks ei lähe :D

Postitatud: 08.03.2006 13:54 45
Postitas Ilves
Ei saa suud kinni hoida, aga IMHO on e39-l 19" selge overkill. 18" M5 originaal veljed oleks endale absoluutne kirss koogi peal nii mõõtude kui disani poolest, mis autoga ideaalse terviku moodustaksid. 19" veljel on kummiserv 8cm kõrge, mis võib piisav olla kui löökaugust läbi paned, aga võib ka mitte olla. Lisaks, kui su E39 ei ole korraliku M (või MII) sportvedrustusega, tapab 19" velje lisamass (ilmselt vähemalt +3kg võrreldes 17" veljega) vedrustuse töö täiesti ära.

Samas, kunst nõuab ohvreid :)

Postitatud: 08.03.2006 16:51 48
Postitas bastion
tere,

autotuunimisel paraku arvestan ma ainult enda ilumeelt. eelmine suvi sai 225/40/18 sõidetud ja mis seal ikka , patt oleks seisma jääda arengus või taandareng teha :p

olen leidnud sellised veljed mis imho sobivad nii nagu öeldakse rusikas silmaauku, et patt oleks võtta 18" kui on ka 19" olemas.

euroopa velgi ma ei vaata , liiga tavalised. US-s on firmasid millest pole inimesed kuulnudki (DINAN näiteks) ning tootjaid kes toodavad õnneks päris ilusaid asju. ka bmw-le (5x120 ja ET20 ning 19"+ suuruses)

teemasse veel et 205/65/15 ja 235/35/19 on täpselt samakõrged

ning vedrustuse kohapealt on mul samuti ideid tekkinud. kui keegi viitsib nendest M ja MII vedrudest rääkida siis olen ainult üks suur kõrv enne kui netti kaevun jälle.

olavi

Postitatud: 08.03.2006 18:17 02
Postitas Ilves
Väga tore kui keegi viitsib lombi taha vaadata ja sealt 5K USD maksva veljekomplekti ligi võtta. Respect :) Dinanile lisaks on muidugi veel tegijad nagu nt Active Autowerke puhurite osas ja UUC, mida siin foorumis kindlasti teatakse. Nagu ka seda mida profiiliindeks tähendab ;)

Dinani 19" velg on selles mõttes OK, et ta on kergem kui tavaline. Seega jäävad ainult sõidumugavuse teemad.

Bmw M ja MII vedrustusest ei oska rohkem rääkida, kui tegu on tehase lisavarustusega, mis on tavalisest ca 15mm madalam ja jäigem, kuid mitte oluliselt ebamugavam. Ilmselt su vanaema vahet ei teeks, kas sõidad tavavedru või M veermikuga. Kõik vedrud ja amordid on tavavedrustusest erinevad. Ja erinev on ka hind :) Olen vaheldumisi sõitnud M ja tavalise alusega E39tega ja IMHO tavavedru on liiga pehme. Samas nendele kellel juba pensionisambad käes ja seljad haige võib-olla just sobiv. Ise ei taha ühtegi järgmist bmwd ilma tehase sportvedruta.

Postitatud: 17.05.2006 15:35 04
Postitas aise
ei taht uut teemat teha, kas e60 m5 veljed (18") lähevad normaalselt
e39 alla? spido ei hakka valetama või mingeid muidu anomaaliaid ei hakka toimuma, veojõukontroll jne.

auto24´s müüdakse neid, replikad muidugi. mis on ET? :oops:

Postitatud: 17.05.2006 22:29 53
Postitas Mario153
Kui sa ette ja taha väga kohutavalt kõrguse poolest erinevaid kumme ei pane, siis veojõukontrolli ei mõjuta miski.

Postitatud: 17.05.2006 23:41 54
Postitas Serka
veojõu kontrolli puhul peavad need mõõdut vägagi ühesuguseks jääma,muidu hakkab hullumaja.

Postitatud: 18.05.2006 10:42 48
Postitas Ilves
Igaks juhuks võib ju UM-st küsida, mis on ABSi ja DSC tolerants. Vaadates tehasemõõte ei tohiks ees/taga olla diameetri vahe üle mõne millimeetri.